Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Du snakker til døve ører. De VIL ikke høre:)

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

I know. Får se hvor lenge jeg orker. Og når jeg blir lei av samme motargumenter og samme misforståelser gang på gang, så vil nok en eller annen ABer som har stalket meg fortelle meg at det er typisk meg å trekke meg fra debatter.  :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igjen: Ikke nazisme. Jødehat. Det er veldig mye som er likt og som kan sammenlignes mellom manges holdning ti jøder i Europa på 30-tallet og det vi ser av holdninger mot muslimer i dag. Og det skremmer meg tusen ganger mer enn hva noen innvandrere kan gjøre. 

 

Dette stemmer. Jeg så et gammelt avisklipp tidligere i dag, og argumentene som ble brukt for å nekte (den gangen var det jødene) opphold i Storbritannia, var veldig like de vi hører i dag. 

 

Men det er jo fordi det er like relevant under denne flyktningkrisen, som det var da. Folk er redd for sin egen velferd, det er helt naturlig. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Får se hvor lenge jeg orker. Og når jeg blir lei av samme motargumenter og samme misforståelser gang på gang, så vil nok en eller annen ABer som har stalket meg fortelle meg at det er typisk meg å trekke meg fra debatter.  :laugh:

:laugh: Ikkesant

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette stemmer. Jeg så et gammelt avisklipp tidligere i dag, og argumentene som ble brukt for å nekte (den gangen var det jødene) opphold i Storbritannia, var veldig like de vi hører i dag. 

 

Men det er jo fordi det er like relevant under denne flyktningkrisen, som det var da. Folk er redd for sin egen velferd, det er helt naturlig. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

 

Interessant nok var det også politiske partier som ville profilere seg på fremmedfrykten da, som det er nå. (Snakker ikke om nazi-partiet, dette var før de kom til makten). På 30-tallet var det partier som gikk til valg med lovnader om at hvis de bare fikk kastet ut jødene, så ville ettervirkningene av depresjonen på 20-tallet bli så mye bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De er redd damene skal bli tatt?

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

 

Ja, det er altså snakk om 800.000 folk hvor 80%+ er menn bare til Tyskland. 

 

De hadde ikke sagt det samme om det var Thai-kvinner.

 

I psykologien handler alt om dette. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Får se hvor lenge jeg orker. Og når jeg blir lei av samme motargumenter og samme misforståelser gang på gang, så vil nok en eller annen ABer som har stalket meg fortelle meg at det er typisk meg å trekke meg fra debatter.  :laugh:

Så du benekter at du sammenlikner det å være kritisk til innvandring med jødehatet i 30-tallets Tyskland, selv om det står svart på hvitt? Fantastisk. Kan ikke se at det er så mange "misforståelser" som du skal ha det til. Men trekk deg gjerne fra "debatten". Å stalke deg har jeg null interesse av.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du benekter at du sammenlikner det å være kritisk til innvandring med jødehatet i 30-tallets Tyskland, selv om det står svart på hvitt? Fantastisk. Kan ikke se at det er så mange "misforståelser" som du skal ha det til. Men trekk deg gjerne fra "debatten". Å stalke deg har jeg null interesse av.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Eh, nei? Det er jo akkurat det jeg har sagt hele tiden? 

 

Dvs, ikke nødvendigvis det å være kritisk til innvandring. Det kan man fint være og likevel være både saklig og nyansert. Det jeg sammenligner med jødehatet på 30-tallet er mange av de ekstreme holdningene som kommer frem her inne (og andre steder).

Endret av Tabris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei? Det er jo akkurat det jeg har sagt hele tiden?

Er det plutselig det? Fint, da er vi enige. Begynner å bli lei av å debattere med deg, mildt sagt.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plutselig det? Fint, da er vi enige. Begynner å bli lei av å debattere med deg, mildt sagt.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Bare av nysgjerrighet (selv om jeg vet jeg burde legge ballen død):

 

Vet du forskjellen på det generelle jødehatet i Europa på 30-tallet og holocaust utført av nazister under 2. verdenskrig på 40-tallet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plutselig det? Fint, da er vi enige. Begynner å bli lei av å debattere med deg, mildt sagt.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Fantastisk! Takk og lov- du driver forøvrig ikke å debatterer du forfølger kosekvent en annen bruker som du antagelig er irritert på fra før. Natta til deg!

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Får se hvor lenge jeg orker. Og når jeg blir lei av samme motargumenter og samme misforståelser gang på gang, så vil nok en eller annen ABer som har stalket meg fortelle meg at det er typisk meg å trekke meg fra debatter.  :laugh:

 

Jeg ga deg en forklaring, men du fortsatte å skrive om 1930 tallet. 

 

Det er jo psykologi 101 at alt handler om sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga deg en forklaring, men du fortsatte å skrive om 1930 tallet. 

 

Det er jo psykologi 101 at alt handler om sex. 

Det er vel Freud 101 at alt handler om sex? Det er uansett svært sjelden jeg har hørt det argumentet du kommer med i disse debattene, så det jeg reagerer på er helt andre ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare av nysgjerrighet (selv om jeg vet jeg burde legge ballen død):

 

Vet du forskjellen på det generelle jødehatet i Europa på 30-tallet og holocaust utført av nazister under 2. verdenskrig på 40-tallet?

Jeg får bruke det samme argumentet som deg - det er "off-topic".

Det du ber meg skissere er jo en masteroppgave. Men Milgram's studier av lydighet kan forklare en del hvorfor "vanlige" mennsker gjorde grusomme handlinger.

Noe annet du lurte på?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bruke det samme argumentet som deg - det er "off-topic".

Det du ber meg skissere er jo en masteroppgave. Men Milgram's studier av lydighet kan forklare en del hvorfor "vanlige" mennsker gjorde grusomme handlinger.

Noe annet du lurte på?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Hehe, nei, tror det er best vi legger den ballen død. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Freud 101 at alt handler om sex? Det er uansett svært sjelden jeg har hørt det argumentet du kommer med i disse debattene, så det jeg reagerer på er helt andre ting.

 

Det er Freud ja.

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden er nå så usaklig, at det er mulig å ta flesteparten av innleggene seriøst.

 

At det finnes mennesker der ute som legger skylden på kvinner fordi Norge (og andre land for øvrig) tar i mot flyktninger? Det er så latterlig som det går an å bli. Og etter å ha servert en slik dum kommentar, påstår vedkommende at at han ikke har dårlige holdninger overfor kvinner. 

 

Tar dere noen meningsmålinger utført av tv-kanaler og nettaviser for god fisk, at når de sier at flest kvinner stemmer på venstreorienterte partier... Kanskje det er sant, men da kommer det også fram i de samme undersøkelsene at det ikke er stor forskjell, det er nesten like mange menn som kvinner som stemmer på AP. Jeg forstår ikke hva som går av disse menneskene.

 

Jeg er selv i mot masseinnvandring og mener at å ta inn så mange flyktninger som mulig, ikke er løsningen på problemet, men etter å ha lest kommentarene til de som mener det samme som meg, holder jeg nesten på å endring mening, at så mange idiotier forsvarer de samme meningene jeg har, med så idiotiske kommentarer. Det er "ekstremister" på begge sider, det skal sies.



Anonymous poster hash: b7f2f...0b4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Takk og lov- du driver forøvrig ikke å debatterer du forfølger kosekvent en annen bruker som du antagelig er irritert på fra før. Natta til deg!Anonymous poster hash: 7a53f...e92

Du kan kanskje slutte å forfølge folk selv? Eller har du noe saklig å komme med?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, tror det er best vi legger den ballen død. :)

Enig :)

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge får de fleste flyktninger permanent opphold. Om noen år er muligheten der for å søke om statsborgerskap. Jeg vil frata dem den muligheten. Jeg tar gjerne i mot mennesker som kan dokumentere at de har behov for beskyttelse. Jeg vil ha lukkede mottak der dem kan leve i trygghet og ikke mangle noe. Når situasjonen tilsier det, skal dem sendes hjem igjen. Det er det jeg mener vi skal.

 

 

Ja, sikkert helt forferdelig i forhold til å få bomber i huet dagen lang. Tror de er glade for tak over hodet og litt varm lapskaus tenker jeg. 

Beklager å måtte skuffe dere, men det er nok ingen som er glade for å bli satt i fengsel på ubestemt tid. Særlig ikke når det eneste de har gjort er å flykte fra krig, nød og usikkerhet og forsøke å finne en trygg tilværelse et annet sted. Noe jeg tror vi alle ville gjørt i deres situasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...