Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var dette med jøder og naboland igjen? :klo:

Hele Hvorfor gjør ikke de rike araberlandene mer-retorikken er forøvrig til å få hodepine av. De gjør ikke mer fordi de er en samling bananrepublikker som er kjent for å drite på menneskerettigheter og styre som knallharde diktaturer eller dysfunksjonelle tulleregjeringer. Det er en grunn til at den arabiske verden knirker i skjøtene. Er det disse du tenker vi skal ha som rollemodeller?

 

De har bokstavelig talt rævva full av penger, flyktningleirer er kanskje en ide... Og nei jeg vet ikke helt hva denne jøde diskusjonen handler om her.  

 

Men hvis det er sant, da burde ALLE VESTLIGE boikotte Dubai,Quatar og resten av landene der. Jeg har en vennine som reiste der for ikke så lenge siden....De burde ikke tjene penger. 

 

Og jeg er enig i at rasismen mot Syrere er unødvendig.

 

 

Usikker på hvor du vil med videoen. Høres ikke ut som de har gode grunner for ikke å bidra.. usikker på om du er enig med meg her eller ikke?

 

Hvis du mener de bør bidra mer, da er jeg enig.

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

My. God.

Litt åpenbar rasisme i hverdagen er alltid forfriskende.

Hvem er det som hele tiden beskylder innvandringsmotstanderde for svart/hvit tenkning og det å mangle nyanser og "det totale bildet"?...

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som hele tiden beskylder innvandringsmotstanderde for svart/hvit tenkning og det å mangle nyanser og "det totale bildet"?...Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

I tillegg er vi visst nesten nazister, siden vi ser at det er problematisk at det strømmer inn mennesker med en middelaldersk tro. Så merkelig, jeg trodde muslimer flest hatet jøder, jeg. Og homofile. Og frittenkende. Da er vel de nærmere nazismen?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bokstavelig talt rævva full av penger, flyktningleirer er kanskje en ide... Og nei jeg vet ikke helt hva denne jøde diskusjonen handler om her.

Men hvis det er sant, da burde ALLE VESTLIGE boikotte Dubai,Quatar og resten av landene der. Jeg har en vennine som reiste der for ikke så lenge siden....De burde ikke tjene penger.

Hvis du mener de bør bidra mer, da er jeg enig.

Jøde-diskusjonen handler om at man på 1930-tallet hadde en strøm av jøder som forsøkte å flykte fra Tyskland og Østerrike. Hitler var mer enn villig til å la dem dra, men de europeiske nabolandene ville ikke ha dem. Det var årsaken til at man etterhvert fikk på plass en J i passene, slik at man enkelt kunne gjenkjenne tyske og østerrikske jøder som jøder. For de kunne jo komme til å bli om man først slapp dem inn. Jødene var i realiteten fanget i Tyskland og Østerrike, fordi både nabolandene og store deler av resten av verden, nektet å ta dem i mot. Og de var fulle av fargerike forklaringer og rasjonaliseringer, som at de ikke ville importere antisemittisme og raseproblemer. Vi vet jo nå hvordan det endte. Point being, naboland som svikter fullstendig er verken nytt eller et arabisk fenomen. Vi snille i vesten har vært nøyaktig like dumme, og det endte med et enormt folkemord.

Er det først nå du oppdager at mange av de arabiske landene er bedritene diktaturer man bør holde seg unna? Med noen få unntak, that is. Disse nabolandene lå ikke an til å vinne noen poeng for respekt for menneskerettigheter og menneskeliv før dette heller. Og noen av dem har fortsatt heller tvilsomme leire hvor de oppbevarer palestinske flyktninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg regner med at du tilbyr boplass til flyktninger siden UDI leter sårt etter boplass til alle som kommer?

Og jeg regner med at du er feminist.

 

Fikk ikke til å multisitere over flere sider, men her er hva du skrev tidligere:

  "Er HUDFARGEN avgjørende her? Er det rasistisk å være kritisk til masseinnvandring fra en kultur som er kvinnefiendtlig? Er det hudfargen som gjør de kvinnefiendtlig?   :rolleyes:"

 

Men du er altså ikke kvinnefiendtlig? Du gjør masse for å bidra til likestilling hver dag? Du stemmer på partier som fremmer likestilling?

 

Hvis ikke: slutt å trekk fram kvinnefiendtlig kultur hver forbaska gang som et argument imot innvandring.

----

 

Det virker som mange bare har trukket tilfeldige argumenter opp av hatten. Kom med deres egentlige meninger, og bruk egne ord heller.

 

Det går nemlig i de samme ordene og setningene :

- "Regner med dere tilbyr flyktningene et sted å bo/har romfolk i hagen."

- "Vi er sterkt imot kvinnefiendtlig kultur" (veldig søtt når Frp sier dette)

- "'Snillisme' - 'venstresiden'"

----

 

Til TS: Så enig, så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel skal også bli husket for å ikke bry seg om flyktninger. De er ikke noe bedre enn de rike Gulf-landene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg er vi visst nesten nazister, siden vi ser at det er problematisk at det strømmer inn mennesker med en middelaldersk tro. Så merkelig, jeg trodde muslimer flest hatet jøder, jeg. Og homofile. Og frittenkende. Da er vel de nærmere nazismen?Anonymous poster hash: e41d1...24d

Hysj nå...

Alle kulturelle konflikter er jo skremmende lik akkurat den vi så i Tyskland bare fordi "kulturell konflikt" er fellesnevner. Never mind any details.... Det har Tabris sagt....:)

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn å latterligjgøre motstanderne og fortsette med å klappe hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet over å ha "forståt Sannheten", for å opprettholde egen tro på at man er den eneste som har rett. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøde-diskusjonen handler om at man på 1930-tallet hadde en strøm av jøder som forsøkte å flykte fra Tyskland og Østerrike. Hitler var mer enn villig til å la dem dra, men de europeiske nabolandene ville ikke ha dem. Det var årsaken til at man etterhvert fikk på plass en J i passene, slik at man enkelt kunne gjenkjenne tyske og østerrikske jøder som jøder. For de kunne jo komme til å bli om man først slapp dem inn. Jødene var i realiteten fanget i Tyskland og Østerrike, fordi både nabolandene og store deler av resten av verden, nektet å ta dem i mot. Og de var fulle av fargerike forklaringer og rasjonaliseringer, som at de ikke ville importere antisemittisme og raseproblemer. Vi vet jo nå hvordan det endte. Point being, naboland som svikter fullstendig er verken nytt eller et arabisk fenomen. Vi snille i vesten har vært nøyaktig like dumme, og det endte med et enormt folkemord.

Er det først nå du oppdager at mange av de arabiske landene er bedritene diktaturer man bør holde seg unna? Med noen få unntak, that is. Disse nabolandene lå ikke an til å vinne noen poeng for respekt for menneskerettigheter og menneskeliv før dette heller. Og noen av dem har fortsatt heller tvilsomme leire hvor de oppbevarer palestinske flyktninger.

 

Så dumt for Israel å ikke kjenne sin egen historie, for dem har heller ikke tatt inn noen. 

 

Europa gjør det riktige her, men jeg blir så innmari sint når ekstremt rike land ikke hjelper til sine egne naboer.. OG det verste av alt er at vi ser på dem som våre " allierte " i regionen...

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg en pluss og en blomst for at du prøver. :dagens-rose:  Og sjokolade, for å løfte humøret, som utvilsomt må lide under all denne tåpeligheten. :sjokolade:

Kurerer alt inkludert tomheten etter å ha blitt kringsatt av sjelesugende desperanter :)

  

Haha, tusen takk. Og etter å ha lest mange tråder her den siste tiden så tror jeg virkelig du trenger - og fortjener - det samme. :)

 

  :dagens-rose:  :sjokolade:

 

Og spe på med en  :vin: når det blir for mye.

  

Ingenting er bedre enn å latterligjgøre motstanderne og fortsette med å klappe hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet over å ha "forståt Sannheten", for å opprettholde egen tro på at man er den eneste som har rett. :)

Ja, det er noen fine eksempler på latterliggjøring og "klappe hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet" over her. Stenkasting i glasshus er ganske underholdene.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg regner med at du er feminist.

 

 

Hva er det som feiler deg? 

 

Hva har feminisme med saken å gjøre? 

Jeg tror faktisk dere selverklærte feminister her er narsissister.

Anonymous poster hash: 1fd8f...3cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt for Israel å ikke kjenne sin egen historie, for dem har heller ikke tatt inn noen. 

 

Europa gjør det riktige her, men jeg blir så innmari sint når ekstremt rike land ikke hjelper til sine egne naboer.. OG det verste av alt er at vi ser på dem som våre " allierte " i regionen...

Jeg tror ikke noen er spesielt overrasket over at Israel ikke akkurat er først i rekka for å ta i mot arabiske flyktninger.

Bananrepublikkene er våre allierte fordi de er motsatsen til islamistene. Det er det "vi" er opptatt av, og det teller tyngre enn det faktum at man i prosessen er med på å støtte diktaturer som står for alt "vi" liksom ikke liker. I tillegg er det alltids greit å ha venner med mye olje i hagen. Storpolitikk er et kynisk spill, og min fiendens fiende er min venn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

    

Ja, det er noen fine eksempler på latterliggjøring og "klappe hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet" over her. Stenkasting i glasshus er ganske underholdene.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

"When in Rome..." ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøde-diskusjonen handler om at man på 1930-tallet hadde en strøm av jøder som forsøkte å flykte fra Tyskland og Østerrike. Hitler var mer enn villig til å la dem dra, men de europeiske nabolandene ville ikke ha dem. Det var årsaken til at man etterhvert fikk på plass en J i passene, slik at man enkelt kunne gjenkjenne tyske og østerrikske jøder som jøder. For de kunne jo komme til å bli om man først slapp dem inn. Jødene var i realiteten fanget i Tyskland og Østerrike, fordi både nabolandene og store deler av resten av verden, nektet å ta dem i mot. Og de var fulle av fargerike forklaringer og rasjonaliseringer, som at de ikke ville importere antisemittisme og raseproblemer. Vi vet jo nå hvordan det endte. Point being, naboland som svikter fullstendig er verken nytt eller et arabisk fenomen. Vi snille i vesten har vært nøyaktig like dumme, og det endte med et enormt folkemord.

Er det først nå du oppdager at mange av de arabiske landene er bedritene diktaturer man bør holde seg unna? Med noen få unntak, that is. Disse nabolandene lå ikke an til å vinne noen poeng for respekt for menneskerettigheter og menneskeliv før dette heller. Og noen av dem har fortsatt heller tvilsomme leire hvor de oppbevarer palestinske flyktninger.

Så du kan faktisk litt historie?

Nå dro jo 2/3 av de Tyske jødene før krigen startet men...

Hvorfor har ikke nordmenn og europere noe problem med innvandrere fra Japan, Korea og Kina? Eller de fra Filipinene? Vi og de ser ut til å gå veldig bra sammen? Litt merkelig? Hvorfor det er noen grupper utenfra som stadig blir upopulere mens andre ikke blir det noen gang? Hva kan det ha seg? Hvorfor er det stort sett de samme folkegruppene utenfra som blir utsatt for "fordommer" mens andre slipper unna?

Kan det være at noen kulturer bare er en ræva miks? Og at andre går fint?

Bare et spørsmål...:)

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn å latterligjgøre motstanderne og fortsette med å klappe hverandre på skuldrene i gjensidig fortreffelighet over å ha "forståt Sannheten", for å opprettholde egen tro på at man er den eneste som har rett. :)

 

 

"... for å opprettholde egen tro på at man er den eneste som har rett"

 

Det var i sannhet "rette raua som feis"!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer dere ikke klarer å ha innsikt nok til å se likheten, jo mer skremt blir jeg. Det viser hvor lite som skal til for at historien skal gjenta seg, og hvor fort man klarer å rasjonalisere egne fordommer til å ikke telle "fordi våre meninger er jo Sannheten, i motsetning til jødehatet".

 

Tror dere ikke de som mislikte jøder på 30-tallet mente deres meninger var like berettiget som deres?

 

I 2013 slo rapporter fast at den mest forfulgte folkegruppen er tilhengere av kristendommen. Omlag 75% i verden av de som er forfulgt på bakgrunnen av sin tro er kristne.

 

Den forfølgelsen spenner seg over 130 land i verden. Kan nevne noen : Irak, Syria, Sudan, Pakistan, Bangladesh, Nigeria, Egypt og et hav av andre land.

 

Det ble i 2013 anslått at hvert ellevte sekund ble en kristen drept pga sin tro.

 

De siste 10 årene har vi sett den største forfølgelsen i nyere tid i forhold til omfanget, men dette er en historie det aldri blir rettet noe søkelys mot.

 

Hver gang det diskuteres innvandring så er det alltid muslimer som er ofrene. Det er aldri et pip om kristne sin lidelse, for det er ikke like spennende å prate om.

 

Det også ingen sier er at det er muslimer i stor grad som forfølger kristne. De gangene muslimer blir forfulgt er det ofte av andre muslimer : viser til shia vs sunni konfliktene.

 

Det foregår også høy intensive proxy wars i midtøsten hvor regionale aktører som kniver om rollen som regionens stormakt. Iran, Tyrkia, Israel, Saudi-Arabia er dypt involvert i tilnærmet alle konflikter der.

 

Så har vi også et hav av muslimske terrororganisasjoner.

 

Du sier at de som er kritisk til islam lider av fremmedfrykt og fordommer. Med det så undres jeg over om du har lest historien til islam eller fått med deg hvor mye menneskerettigheter og likestilling det er i nasjoner som er styrt etter politisk islam (sharia).

 

Sharia er en dypt integrert politisk ideologi forkledd i religionens slør. De fleste muslimer er for sharia noe også de fleste undersøkelser viser til.

 

Er det en fordom å være kritisk til politisk islam når man ser hvordan den fungerer i praksis?

 

Kritikk av politisk islam kan ikke sammenlignes med kritikk/hat mot jøder i Europa på 1930-tallet. Kritikk av politisk islam kan derimot sammenlignes med kritikk mot zionisme.

 

Hvor mange er det ikke der ute på venstresiden som er kritisk til zionisme? Det er liksom helt legitimt og politisk korrekt. Og det er etter min mening også bra, for kritikk kan føre til forandring, reformasjoner, endring av tankemåter. Kristendommen er et godt eksempel på at det kan være positivt å møte religion og etter min mening forvaklede tankemåter.

 

Det er ikke fremmedfrykt å kritisere de negative aspektene ved religioner som er på kollisjonskur med de vestlige humanistiske prinsippene som likestilling, ytringsfrihet, humanisme og menneskerettigheter som vi i vesten har brukt århundrer på å kjempe frem.

 

Tvert imot er det vår plikt å være kritisk til ideologi som fører til stagnasjon og fravær av menneskeverd.

 

Det er også verdt å tenke på at slaveri praktiseres den dag idag , faktisk har verden aldri hatt mer slaveri. Det moderne ordet for slaveri er humantrafficking og det anslås at det idag er 30 millioner mennesker som lever som slaver.

 

Må også legge til at flere muslimske landt i midtøsten og afrika praktiserer uoffisiel slaveri hvor de utnytter fattige fra pakisitan, india, fillippinene, thailand, vietnam og andre asiatiske land som slave-arbeidskraft.

Endret av WubWub
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"... for å opprettholde egen tro på at man er den eneste som har rett"

 

Det var i sannhet "rette raua som feis"!!!

Se mitt siste avsnitt i innlegget over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke fremmedfrykt å kritisere de negative aspektene ved religioner som er på kollisjonskur med de vestlige humanistiske prinsippene som likestilling, ytringsfrihet, humanisme og menneskerettigheter som vi i vesten har brukt århundrer på å kjempe frem.

Nei, det er det ikke. Og hadde trådene her på KG og andre steder kun kritisert "de negative aspektene ved religioner som er på kollisjonskurs med de vestlige humanistiske prinsippene som likestilling, ytringsfrihet, humanisme og menneskerettigheter som vi i vesten har brukt århundrer på å kjempe frem" så skulle jeg sprettet champisen, for da har diskusjonene på nettet skutt i været med tanke på nyanseringer, saklighet og nivå.

 

(Selv om jeg synes det blir litt navlebeskuende å kalle disse verdiene for vestlige, både fordi a) vi også finner dem i østen og b) Vesten har syndet ganske mye mot disse prinsippene selv oppi gjennom årene).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

I 2013 slo rapporter fast at den mest forfulgte folkegruppen er tilhengere av kristendommen. Omlag 75% i verden av de som er forfulgt på bakgrunnen av sin tro er kristne.

 

Den forfølgelsen spenner seg over 130 land i verden. Kan nevne noen : Irak, Syria, Sudan, Pakistan, Bangladesh, Nigeria, Egypt og et hav av andre land.

 

Det ble i 2013 anslått at hvert ellevte sekund ble en kristen drept pga sin tro.

 

De siste 10 årene har vi sett den største forfølgelsen i nyere tid i forhold til omfanget, men dette er en historie det aldri blir rettet noe søkelys mot.

 

Hver gang det diskuteres innvandring så er det alltid muslimer som er ofrene. Det er aldri et pip om kristne sin lidelse, for det er ikke like spennende å prate om.

 

Det også ingen sier er at det er muslimer i stor grad som forfølger kristne. De gangene muslimer blir forfulgt er det ofte av andre muslimer : viser til shia vs sunni konfliktene.

 

Det foregår også høy intensive proxy wars i midtøsten hvor regionale aktører som kniver om rollen som regionens stormakt. Iran, Tyrkia, Israel, Saudi-Arabia er dypt involvert i tilnærmet alle konflikter der.

 

Så har vi også et hav av muslimske terrororganisasjoner.

 

Du sier at de som er kritisk til islam lider av fremmedfrykt og fordommer. Med det så undres jeg over om du har lest historien til islam eller fått med deg hvor mye menneskerettigheter og likestilling det er i nasjoner som er styrt etter politisk islam (sharia).

 

Sharia er en dypt integrert politisk ideologi forkledd i religionens slør. De fleste muslimer er for sharia noe også de fleste undersøkelser viser til.

 

Er det en fordom å være kritisk til politisk islam når man ser hvordan den fungerer i praksis?

 

Kritikk av politisk islam kan ikke sammenlignes med kritikk/hat mot jøder i Europa på 1930-tallet. Kritikk av politisk islam kan derimot sammenlignes med kritikk mot zionisme.

 

Hvor mange er det ikke der ute på venstresiden som er kritisk til zionisme? Det er liksom helt legitimt og politisk korrekt. Og det er etter min mening også bra, for kritikk kan føre til forandring, reformasjoner, endring av tankemåter. Kristendommen er et godt eksempel på at det kan være positivt å møte religion og etter min mening forvaklede tankemåter.

 

Det er ikke fremmedfrykt å kritisere de negative aspektene ved religioner som er på kollisjonskur med de vestlige humanistiske prinsippene som likestilling, ytringsfrihet, humanisme og menneskerettigheter som vi i vesten har brukt århundrer på å kjempe frem.

 

Tvert imot er det vår plikt å være kritisk til ideologi som fører til stagnasjon og fravær av menneskeverd.

 

Det er også verdt å tenke på at slaveri praktiseres den dag idag , faktisk har verden aldri hatt mer slaveri. Det moderne ordet for slaveri er humantrafficking og det anslås at det idag er 30 millioner mennesker som lever som slaver.

 

Må også legge til at flere muslimske landt i midtøsten og afrika praktiserer uoffisiel slaveri hvor de utnytter fattige fra pakisitan, india, fillippinene, thailand, vietnam og andre asiatiske land som slave-arbeidskraft.

 

Har du lenker til rapporter og studier som bekrefter samtlige av de påstandene du kommer med her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lenker til rapporter og studier som bekrefter samtlige av de påstandene du kommer med her? 

 

Orker ikke sitte grave frem rapporter rett før sengetid. Kan komme med noen imorgen etter jobb.
 
Men du kan få et par kjappe random artikler enn så lenge :
 
In early November, German Chancellor Angela Merkel declared that Christianity is "the most persecuted religion in the world." Although met with predictable criticism, Rupert Short's recent research report for Civitas UK confirms Merkel's claim -- we may not want to hear it, but Christianity is in peril, like no other religion. While this is a contest no one wants to win, Short shows that "Christians are targeted more than any other body of believers." 
 
 
Most people in the West would be surprised by the answer to the question: who are the most persecuted people in the world? According to the International Society for Human Rights, a secular group with members in 38 states worldwide, 80 per cent of all acts of religious discrimination in the world today are directed at Christians.
 
The Centre for the Study of Global Christianity in the United States estimates that 100,000 Christians now die every year, targeted because of their faith – that is 11 every hour. The Pew Research Center says that hostility to religion reached a new high in 2012, when Christians faced some form of discrimination in 139 countries, almost three-quarters of the world's nations.
 
 
Hver dag bliver kristne forfulgt og dræbt pga. deres tro. Ifølge forskere er 75 pct. af de religiøst forfulgte i verden kristne. Tusindvis dræbes hvert år, nogle eksperter taler om titusindvis.
 
Efter Saddam Husseins fald i Irak er to tredjedele af landets 1 million kristne flygtet. Nu er det samme begyndt at ske med Egyptens 8 millioner og Syriens ca. 2,2 millioner kristne. Forfølgelsen breder sig også i folkerige lande som Nigeria og Pakistan.
 
 
Den spesielt vanskelige situasjonen for kristne rundt om i verden ble diskutert i en tre timer lang debatt i parlamentet i London forrige uke.
 
 
Medlemmer av Underhuset ble fortalt at antall forfulgte kristne øker, at en kristen blir drept omtrent hvert 11 minutt rundt om i verden, og at kristendommen er "den mest forfulgte religionen i verden".
 
En lang liste over land hvor de kristnes liv er vanskeligst ble diskutert, inkludert Syria, Nord-Korea, Eritrea, Nigeria, Irak og Egypt.
 
Parlamentsmedlem Jim Shannon sa at forfølgelse av kristne er "den største historien i verden, en historie som aldri har blitt fortalt".
 
Han sa at selv om det i Menneskerettserklæringen er inkludert frihet for tanke, samvittighet og religion, så er det mange land der disse rettighetene ikke blir gitt.
 
Shannon påsto at 200 millioner kristne kommer til å bli forfulgt for sin tro i år, og at 500 millioner lever i "farlige nabolag".
 
Han la til at syriske kristne blir "fanget mellom motstridende sider i konflikten"
Endret av WubWub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...