Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Ærlig talt. Et slik tullete svar burde egentlig ikke besvares. Tror du virkelig at den eneste måten å redde flyktningene på, er å ta de inn i landet, bruke masse penger på cirka 10 000 flyktningene, når du med den samme summen kunne hjulpet MYE flere mennesker i nærområdene. 

Anonymous poster hash: b7f2f...0b4

 

Borgerkrigen i Syria har pågått i 4 år. 7 millioner mennesker er på flukt. Kapasiteten i nabolandene er sprengt. Grunnen til at vi har en flyktningekrise nå er at det renner over. Det kunne kanskje vært anderledes dersom verdenssamfunnet hadde gitt FN og diverse hjelpeorganisasjoner de midlene de trenger til å ta mot flyktninger i Tyrkia, Libanon og Jordan, men de gjorde ikke det.

Det sies at flyktningene som er kommet til Tyrkia er trygge. Men de får lite eller ingen hjelp der, de får ikke arbeidstillatelse, de har vansker med å livberge seg, og mange er utrygge for om de kommer til å bli tvunget tilbake over grensen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en opplagt sak at det er problematisk i nærområdene. 

Hva med at vesten går sammen, NATO og hele sulamitten. Feie over hele Syria og kvitte oss med all dritten der så kan folk flytte tilbake igjen når vi er ferdig. Må gå grundig til verks da. Ved å studere Hitler er jeg sikker på at vi kan finne noen metoder for å bekjempe IS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk å tenke på at akkurat nå sitter det innvandringskritikere å skriver innvandrings og muslimkritiske tekster på nett på en ipad, funnet opp av en muslim og sønn av en syrisk flyktning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har du ikke skjønt innleggene mine, så jeg forsøker på ny:

 

Jeg har understreket at jeg ikke sammenligner dere med nazister, og tror ikke dere vil gasse muslimer. Det jeg sammenligner dere med er de som spredde jødehat på 30-tallet, FØR Hitler kom til makten. Det hatet som allerede lå i Europa og som Hitler bygget videre på. DET er hva jeg sammenligner dere med. 

Hater å si det, men jeg tror ikke de skjønte det denne gangen heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å si det, men jeg tror ikke de skjønte det denne gangen heller.

 

Du hater å si det ja, likevel så tyr du til negative personkarakteristikker i omtrent hvert eneste tilfelle du er uenig med noen.

Anonymous poster hash: ecafa...f36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk å tenke på at akkurat nå sitter det innvandringskritikere å skriver innvandrings og muslimkritiske tekster på nett på en ipad, funnet opp av en muslim og sønn av en syrisk flyktning.

 

Steve Jobs var sønn av ei Amerikansk, hvit kvinne, og en mann fra Libanon mener jeg. I alle fall fra kysten til middelhavet der, såkalte semitter. Barnet ble adoptert bort til familien Jobs, et kristen par i USA. Han voks opp med dem og deres kultur. 

 

Jobs var en av flere som startet selskapet Apple.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen: Jeg sammenligner ikke med nazisme. 

 

Det er off-topic fordi tråden handler om rasismen og fremmedhatet rettet MOT muslimer her på forumet. 

Jeg gir deg en pluss og en blomst for at du prøver. :dagens-rose:  Og sjokolade, for å løfte humøret, som utvilsomt må lide under all denne tåpeligheten. :sjokolade:

Kurerer alt inkludert tomheten etter å ha blitt kringsatt av sjelesugende desperanter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sammenligner det å ikke la landet sitt bli over-flommet av folk fra andre deler av verden med umenneskeliggjøring, nazisme og folkemord. Så lurer jeg virkelig på hva som svirrer rundt i hodene deres. Det er ren emosjonell "krigføring" og manipulasjon.

 

Spør deres selv, har dere ingen retter?

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er bare mennesker de også, de vil de samme tingene som alle andre. Undertrykke og voldta kvinner, hogge hodet av alle som ikke er islamske. Ehrrr...

Folk er forskjellige, kulturer er forskjellige. Det er ikke alle det er ønskelig å bringe inn i hjemmet vårt.

Disse flyktningene flykter vel fra is?...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg en pluss og en blomst for at du prøver. :dagens-rose:  Og sjokolade, for å løfte humøret, som utvilsomt må lide under all denne tåpeligheten. :sjokolade:

Kurerer alt inkludert tomheten etter å ha blitt kringsatt av sjelesugende desperanter :)

Haha, tusen takk. Og etter å ha lest mange tråder her den siste tiden så tror jeg virkelig du trenger - og fortjener - det samme. :)

 

  :dagens-rose:  :sjokolade:

 

Og spe på med en  :vin: når det blir for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sammenligner det å ikke la landet sitt bli over-flommet av folk fra andre deler av verden med umenneskeliggjøring, nazisme og folkemord. 

Spør deres selv, har dere ingen retter?

Jeg ser ikke at noen gjør det her i tråden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du hater å si det ja, likevel så tyr du til negative personkarakteristikker i omtrent hvert eneste tilfelle du er uenig med noen.

Anonymous poster hash: ecafa...f36

 

Ikke i hvert eneste tilfelle. Jeg tar gjerne en saklig debatt. Personkarakteristikkene kommer frem når folk begynner å bullshitte meg, og rammer stort sett folk som ikke er så nøye med å kaste dritt selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse flyktningene flykter vel fra is?...

 

Du må ikke tenke så direkte. :laugh:

IS styrer faktisk relativt store områder i syria, og det er enda større områder som støtter dem.

Det er en grunn til at IS har fått fotfeste i Syria. Det handler om kulturen der. Se for deg at IS hadde kommet til norge og prøvd å få fotfeste her. Det hadde ikke gått særlig godt hadde det vel?

Jeg sier ikke at alle i syria er ansvarlige for IS. Men jeg sier at store deler av den syriske befolkningen tenker i noenlunde like baner som IS så av de som kommer er det garantert en god del som har de samme usunne holdningene om enn i mere moderat form.

 

Husk at det er flere krigende parter i Syria og at en som heller mot IS like gjerne kan få huset sitt ødelagt av en bombe og bestemme seg for å sette veien mot vesten og et mere stabilt liv. Å tro at alle som kommer er ihuga IS motstandere er teit, det er mere sannsynlig at de som kommer representerer alle sidene i krigen og av ymse årsaker har bestemt seg for å forlate landet. :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg en pluss og en blomst for at du prøver. :dagens-rose:  Og sjokolade, for å løfte humøret, som utvilsomt må lide under all denne tåpeligheten. :sjokolade:

Kurerer alt inkludert tomheten etter å ha blitt kringsatt av sjelesugende desperanter :)

Når man er 110% politisk korrekt, kan man tydeligvis ustraffet benytte seg av all verdens hersketeknikker som latterliggjøring, fordumming og personangrep. Lavmål. Jeg var faktisk ganske saklig i innleggene med Tabris, men du senket nivået her betraktelig. Nekter du også for at det er mye jødehat blant muslimer? Siden man demoniserer de politisk ukrorrekte og sammenlikner dem med antisemitter.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steve Jobs var sønn av ei Amerikansk, hvit kvinne, og en mann fra Libanon mener jeg. I alle fall fra kysten til middelhavet der, såkalte semitter. Barnet ble adoptert bort til familien Jobs, et kristen par i USA. Han voks opp med dem og deres kultur. 

 

Jobs var en av flere som startet selskapet Apple.

Jobs var Syrisk...

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobs var Syrisk...

Anonymous poster hash: bc3cf...8dc

 

Jada. Han var en syrisk flyktning og analfabet..

 

Not really?

 

:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Godt innlegg, kunne ikke sagt det bedre selv! Ingen jeg kjenner og ingen jeg møter gir uttrykk for slike innvandringsfiendtlige holdninger som florerer her inne og på diverse nettaviser. Altså, hvor er dere i det virkelige liv? Er det slik at dere ikke tør å si hva dere faktisk mener eller er det kanskje heller det at dere ikke deltar så mye i det sosiale samfunn? Sitter dere hele dagen lang bak en dataskjerm? 

 

Det mest komiske (eller eventuelt triste) er at de som er mest redd for å miste den norske kulturen, synes å være de som er minst aktive i denne kulturen som de hevder kommer til å forsvinne med innvandring. 

Anonymous poster hash: c17e9...311

 

 

Med en gang man sier noe i avisen eller det offentlige får man drapstrusler og mister jobben. Jada, hurra, alle vil jo selvsagt stille opp og snakke da! Heldigvis blir det flere som våkner opp og ser hva som skjer, etterhvert vil det nok gå ann å snakke åpent også i Norge.

 

Anonymous poster hash: afc34...885

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...