Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner som "heier" på Palestina er så reflekterte at de klarer å skille på kritikk mot staten Israel og hat mot jøder

 

Hva med dersom jeg er enig med FrP økonomi og i tillegg ser at Israel oppfører seg som marxister mot palestinere? Totalt uten kritikk fra USA også!

 

Jeg har ingenting imot å kritisere Israel. Dessuten kaller de det for " Den Jødiske Staten Israel ", selve navnet minner om apartheid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver jo dette i den tro at du har enerett på sannheten. Jeg har absolutt like mye rett til å si min mening som du har. Og ja, jeg kommer til å fortsette å reagere på det som ikke kan omtales som annet skremselspropaganda og halvsannheter. Jeg tror faktisk at det du (og resten av gjengen din her inne) mener og prøver å overbevise andre om her er direkte farlig, LANGT farligere for landet vårt enn at vi skal hjelpe flyktninger i nød. Og ja, dette kommer jeg til å fortsette å reagere på, så får nå du synes det er så skremmende som du vil.

Hvilke halvsannheter er det du snakker om egentlig? Og hvor er disse forferdelige rasistiske kommentarene? Jeg leser mye i disse trådene og kan ikke huske å ha sett så mange? Med mindre du mener at de som er uenige i å ta imot innvandrere er rasister?

Anonymous poster hash: bfe15...1d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke halvsannheter er det du snakker om egentlig? Og hvor er disse forferdelige rasistiske kommentarene? Jeg leser mye i disse trådene og kan ikke huske å ha sett så mange? Med mindre du mener at de som er uenige i å ta imot innvandrere er rasister?

Anonymous poster hash: bfe15...1d8

Jeg har til nå ikke sett et rasistisk innlegg her på KG. Men jeg ser mange tullinger som ikke vet hva rasisme er og som tror at rasisme er å være i mot innvandring. Da har man misforstått og burde sette seg på skolebenken og lære seg hva rasisme handler om.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er hva du får ut av innlegget mitt så viser det så totalt mangel på innsikt om hvordan slike innlegg fremstår i denne konteksten.

Du fortsetter med sammenlikningen mellom antisemitter og innvandringskritiske, ser jeg. Har du tenkt over at jødene (såvidt meg bekjent) ikke utførte terrorangrep og drepte tilfeldige sivile? De er/var vel ikke kjent for overfallsvoldtekter heller? De påtvang ikke andre sin måte å leve på. Blant annet.

Jeg ser mange viktige forskjeller mellom jødehat på 30-tallets Tyskland og det å være kritisk til masseinnvandring av migranter det blir en kjempejobb å integrere.

For ikke å glemme at jødehat er vanlig blant muslimer.

Latterlig sammenlikning, og et billig forsøk på å demonisere store deler av vestens befolkning.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS er bare mennesker de også, de vil de samme tingene som alle andre. Undertrykke og voldta kvinner, hogge hodet av alle som ikke er islamske. Ehrrr...

 

Folk er forskjellige, kulturer er forskjellige. Det er ikke alle det er ønskelig å bringe inn i hjemmet vårt.

 

Har du ikke skjønt at disse folkene faktisk flykter FRA IS? Det er derfor de er flyktninger. Burde du ikke bli glad for det?

Anonymous poster hash: 945b1...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke skjønt at disse folkene faktisk flykter FRA IS? Det er derfor de er flyktninger. Burde du ikke bli glad for det? Anonymous poster hash: 945b1...b99

Uansett er det alfor mange til at alle kan integreres i Norge, Sverige, Tyskland og Storbritannia (som er landene de ønsker seg til).

 

Innlegg ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Endret av Nordvesta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har du ikke skjønt at disse folkene faktisk flykter FRA IS? Det er derfor de er flyktninger. Burde du ikke bli glad for det?

Anonymous poster hash: 945b1...b99

 

 

Noen flykter nok fra IS, men de fleste er økonomiske migranter. For eksempel hadde faren til Aylan (den lille gutten som druknet) jobb og bodde trygt i Tyrkia, men han ville til Sverige for å få fikset tennene, for han visste at Sverige tilbyr gratis tannbehandling for asylsøkere.

 

Dessuten er det nok en god del IS-folk blant "flyktningene".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt. Poenget med innlegget ditt + de fleste andre i samme sjangeren er å spre hat og fremmedfrykt gjennom overdrivelser og oppspinn. Hvorfor sier du ikke det som det er? 

 

Dette er vel egentlig et veldig greit eksempel på hvilke reaksjoner man får så snart man våger å ytre en kritisk mening om det å ta inn flere hundre tusen flyktninger. Alle kritikere blir møtt på samme måte, uansett om de sprer ren hatpropaganda og rasisme eller om de faktisk argumenterer greit og kommer med nyanserte meninger. Man blir alltid den store stygge ulven og beskyldt for å spre hat og fremmedfrykt. Man får ord lagt i munnen og blir tillagt holdninger så man kan tas skikkelig. Hvis du er sint på folk du mener argumenterer dårlig for seg så tenk også på hvordan du selv møter dine meddebattanter.

 

Siden jeg er anonym skal jeg være veldig ærlig: når det gjelder flyktninger er jeg ikke rasistisk men faktisk heller mer kjønns- og aldersdiskriminerende. Jeg er ikke halvparten så skeptisk til kvinner og barn (eller skrøpelige eldre) som jeg er til unge menn. Det at så mange menn kommer flyktende alene hit mens kvinner, barn og eldre sitter igjen i nød gjør at jeg kjenner meg usikker på hvorvidt alle virkelig er flyktninger fra krig og nød. Det sier også en god del om kvinnesynet og hvordan menn fra disse kulturene lett prioriterer seg selv og sitt liv foran kvinner og faktisk også barn.

Det gjør meg skeptisk. Men hater dem gjør jeg ikke.

Anonymous poster hash: 4f641...b3a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå ikke sett et rasistisk innlegg her på KG. Men jeg ser mange tullinger som ikke vet hva rasisme er og som tror at rasisme er å være i mot innvandring. Da har man misforstått og burde sette seg på skolebenken og lære seg hva rasisme handler om.

 

Hvordan harmonerer dette med følgende utsagn? Hvem karakteriserer du som dritt? Og på hvilket grunnlag?

Hvordan skal du skille mellom de som (ifølge deg selv) har forkastelige holdninger og ikke? Er de dritt fordi de kommer fra Syria, eller kan det være noen forskjeller mellom individer? Vet du hva desperasjon kan lede mennesker til?

 

Flotte folk vi tar inn i våre land. Dette er nok god berikelse der dem truer seg til velstand ved og kaste barn over bord. Det er slike vi trenger her i landet og ellers i Europa.

Hadde det vært opp til meg så ville vi kun tatt inn barna og latt dritten bli der dem er.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan harmonerer dette med følgende utsagn? Hvem karakteriserer du som dritt? Og på hvilket grunnlag?

Hvordan skal du skille mellom de som (ifølge deg selv) har forkastelige holdninger og ikke? Er de dritt fordi de kommer fra Syria, eller kan det være noen forskjeller mellom individer? Vet du hva desperasjon kan lede mennesker til?

 

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Jeg har kalt mennesker som kaster barn på havet for dritt. Det har lite med rasisme å gjøre.

 

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter med sammenlikningen mellom antisemitter og innvandringskritiske, ser jeg. Har du tenkt over at jødene (såvidt meg bekjent) ikke utførte terrorangrep og drepte tilfeldige sivile? De er/var vel ikke kjent for overfallsvoldtekter heller? De påtvang ikke andre sin måte å leve på. Blant annet.

Jeg ser mange viktige forskjeller mellom jødehat på 30-tallets Tyskland og det å være kritisk til masseinnvandring av migranter det blir en kjempejobb å integrere.

For ikke å glemme at jødehat er vanlig blant muslimer.

Latterlig sammenlikning, og et billig forsøk på å demonisere store deler av vestens befolkning.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

 

Så det du påstår her er at syriske flyktninger kommer til å utføre terrorangrep, overfallsvoldtekt, og drepe tilfeldige sivile. Makes sense. NOT.

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så det du påstår her er at syriske flyktninger kommer til å utføre terrorangrep, overfallsvoldtekt, og drepe tilfeldige sivile. Makes sense. NOT.

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

 

 

Noen syriske flyktninger kan vel tenkes å gjøre det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er ikke så rart at folk er rasister.. 

Anonymous poster hash: 580d7...42b

 

Folk er ikke rasister. Det er nesten ingen rasister i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen syriske flyktninger kan vel tenkes å gjøre det?

 

Noen etnisk norske, danske, polske også. Ditt poeng er?

Anonymous poster hash: c22b3...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen etnisk norske, danske, polske også. Ditt poeng er? Anonymous poster hash: c22b3...f44

Det er vel kanskje at menn fra arabiske og afrikanske menn står for de aller fleste overfallsvoldtektene. Det har med kvinnesyn å gjøre.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel kanskje at menn fra arabiske og afrikanske menn står for de aller fleste overfallsvoldtektene. Det har med kvinnesyn å gjøre.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Nå må du huske at nesten 99,99999% av alle voldtekter er av noen man kjenner, og foregår som regel i hjemmet.

 

Innlegg ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

 

Anonymous poster hash: 14771...274

Endret av Nordvesta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok alle de tilstedeværende til inntekt for dette, og kalte dem dritt.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Mennesker som kaster sine barn over bord, er som du vet, det jeg skrev. Jeg sa ingen ting om dem som ikke gjorde det, eller truet med det. Forstår at du ikke ser slik på mennesker som ufører noe slikt, eller truer med det. Jeg aksepterer ditt menneskesyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som kaster sine barn over bord, er som du vet, det jeg skrev. Jeg sa ingen ting om dem som ikke gjorde det, eller truet med det. Forstår at du ikke ser slik på mennesker som ufører noe slikt, eller truer med det. Jeg aksepterer ditt menneskesyn.

Jeg har ikke mer å si til deg. Tenk over hva du egentlig sier og gir uttrykk for.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mer å si til deg. Tenk over hva du egentlig sier og gir uttrykk for.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

Jeg ser ikke noe galt og kalle mennesker som utfører eller truer med slike handlinger, det jeg gjorde. Jeg finner det faktisk mer interessant at enkelte reagerer på det. Her sitter det folk og jubler over ulike persontrakasseringer av FrP politikere spesielt. Det er greit. Men å gjøre det samme med mennesker som kaster barn på havet, det er ikke akseptert. Fy for noen folk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...