Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker et liv hvor jeg kan være trygg og være meg selv. Og det samme ønsker jeg for mine barn og barnebarn. Om dette er i et flerkulturelt samfunn så er det en bonus. Hvis innvandrerne er en ressurs for samfunnet vårt og finner seg godt til rette, kan vi egentlig regne med at de ønsker å returnere når krigen er over? Og hvis de fleste ressurssterke har flyktet, hvem skal da få fortgang i å bygge opp landet i fredstid? Hvis innvandrerne som kommer hit ikke finner seg til rette (skjønner f.eks at det må være frustrerende for en mann å ikke finne seg make) er dette noe vi ønsker velkommen?

 

Og sist, fører denne masseinnvandringen til at vi bruker enda mindre på hjelp i nærområdene enn det vi ville gjort uten innvandringen? Så lenge vi er villige til å hjelpe dem her vil foreldre fortsette å risikere barnas liv på ferden mot Europa.



Anonymous poster hash: 7e8f7...fa5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dine sammenlikninger med nazisme er innafor? Hvordan er påpekning av muslimers jødehat ikke innenfor trådens tema om rasisme og hatefulle ytringer? Og hvordan er det "å skylde på alle andre"? For noe svada,

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Igjen: Jeg sammenligner ikke med nazisme. 

 

Det er off-topic fordi tråden handler om rasismen og fremmedhatet rettet MOT muslimer her på forumet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Jeg sammenligner ikke med nazisme. 

 

Det er off-topic fordi tråden handler om rasismen og fremmedhatet rettet MOT muslimer her på forumet.

Det er nettopp det du gjorde. Stå for det, i det minste. Latterlig.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det er soleklart fastslått for lenge siden at de fleste som hater flyktninger og innvandring er trygdet eller mangler utdannelse.

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

Er det rart egentlig? De har jo ikke penger til å flytte vekk når innvandrerne blir flertall i nabolaget og ingen prater norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dine sammenlikninger med nazisme er innafor? Hvordan er påpekning av muslimers jødehat ikke innenfor trådens tema om rasisme og hatefulle ytringer? Og hvordan er det "å skylde på alle andre"? For noe svada,

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Nå var du ekstrem slitsom her. Hvor mange ganger må hun gjenta seg?

Er du DØV?

Anonymous poster hash: c22b3...f44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det du gjorde. Stå for det, i det minste. Latterlig.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Nå er det du som begynner å bli ufin og usaklig. Jeg har forklart flere ganger, og hvis du ikke forstår forskjell på jødehat på 30-tallet og holocaust på 40-tallet, så blir videre diskusjon ganske vanskelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønte ikke hva jeg sa. Jeg tror du vil kunne skjønne det om du bare legger litt mer vilje i det.

 

Det handler alt om ens ordvalg, stemmen en velger å bruke. Det er bl.a en rød tråd i samtlige tråd her, blant de samme brukerne: Gjennomgående forhåndsdømming, ubegrunnet kritisering etc. For å ta et eks: Flyktninger som blir forhåndsdømt for å voldta norske kvinner før de engang har ankommet landet. 

 

Om disse personene uttrykker seg på samme måte offline er det på sin plass at de ikke blir satt seriøst.

 

Om en har et ønske om en seriøst debatt offline er en nødt til å ta i bruk riktig ordvalg: Opptre seriøst. Beklager å måtte si dette: Dette vil også medføre å legge fra seg all forhåndsdømming samt ubegrunnet kritisering.

 

Interessant. Endelig noe konkret å ta tak i. Du har rett i at vi forhåndsdømmer. Vi gjør det på bakgrunn av tidligere erfaring, dvs innvandrere vi allerede har i landet. Er det dumt? Er disse flyktningene så annerledes enn de vi har? De har jo allerede voldtatt litt på vei gjennom Europa. 

 

Skal finne fram kilde på det. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var du ekstrem slitsom her. Hvor mange ganger må hun gjenta seg?Er du DØV? Anonymous poster hash: c22b3...f44

Hun vil ikke stå for sine meninger. Kan du LESE?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 

Nå var du ekstrem slitsom her. Hvor mange ganger må hun gjenta seg?

Er du DØV?

Anonymous poster hash: c22b3...f44

 

 

 man trenger vel ikke hørsel, for å kunne lese det som står her? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det du som begynner å bli ufin og usaklig. Jeg har forklart flere ganger, og hvis du ikke forstår forskjell på jødehat på 30-tallet og holocaust på 40-tallet, så blir videre diskusjon ganske vanskelig.

Jeg synes fortsatt sammenlikningen din av folk som er skeotiske til innvandring og 30-tallets nazisme er horribel. Det birdrar til å kneble og demonisere de som er kritiske. Og det er faktisk ganske ironisk, siden mange muslimer er jødehatere. Du burde være den siste som snakker om å være usaklig.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

 

Interessant. Endelig noe konkret å ta tak i. Du har rett i at vi forhåndsdømmer. Vi gjør det på bakgrunn av tidligere erfaring, dvs innvandrere vi allerede har i landet. Er det dumt? Er disse flyktningene så annerledes enn de vi har? De har jo allerede voldtatt litt på vei gjennom Europa. 

 

Skal finne fram kilde på det. 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

 

 

Nei, vent litt: Du trenger ikke. Du minner litt om en jeg så her om dagen på Oslo S. Vedkommende så rimelig mistenkelig og skummel ut. Jeg tør ikke debattere videre med deg.

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt sammenlikningen din av folk som er skeotiske til innvandring og 30-tallets nazisme er horribel. Det birdrar til å kneble og demonisere de som er kritiske. Og det er faktisk ganske ironisk, siden mange muslimer er jødehatere. Du burde være den siste som snakker om å være usaklig.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Igjen: Ikke nazisme. Jødehat. Det er veldig mye som er likt og som kan sammenlignes mellom manges holdning ti jøder i Europa på 30-tallet og det vi ser av holdninger mot muslimer i dag. Og det skremmer meg tusen ganger mer enn hva noen innvandrere kan gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil ikke stå for sine meninger. Kan du LESE?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Du misforstår henne med vilje og det begynner og bli irriterende for noen av oss.

AB som du siterer kan lese akkurat som oss andre

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår henne med vilje og det begynner og bli irriterende for noen av oss.

AB som du siterer kan lese akkurat som oss andre Anonymous poster hash: 7a53f...e92

Det er ikke noe å misforstå, for hun uttrykte seg ganske så klart. Når man snakker om jødehat, får man også snakke om muslimer.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Ikke nazisme. Jødehat. Det er veldig mye som er likt og som kan sammenlignes mellom manges holdning ti jøder i Europa på 30-tallet og det vi ser av holdninger mot muslimer i dag. Og det skremmer meg tusen ganger mer enn hva noen innvandrere kan gjøre. 

 

Seriøst? Du tror fortsatt dette handler om rasisme. 

 

La meg spør, hvorfor tror du det er nesten kun unge-middel alder menn som er imot masseinnvandring av 80% unge menn? 

 

Kan det være så vanskelig å forstå? Selv om de ikke vil innrømme det så vet du. Hvordan hadde du følt om 80% Thailands kvinnelige befolkning kom her.  

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, det er selvfølgelig de som ikke vil ha HØYERE skatter pga de rødgrønne får eksponensiell vekst i stemmekveg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er soleklart fastslått for lenge siden at de fleste som hater flyktninger og innvandring er trygdet eller mangler utdannelse.

Anonymous poster hash: 7a53f...e92

 

Det eneste som er soleklart fastslått er at dette er en usannhet som dere innvandringsforkjempere kaster rundt dere hele tiden, til tross for at den har blitt tilbakevist gang på gang.

Anonymous poster hash: 3f82f...852

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Ikke nazisme. Jødehat. Det er veldig mye som er likt og som kan sammenlignes mellom manges holdning ti jøder i Europa på 30-tallet og det vi ser av holdninger mot muslimer i dag. Og det skremmer meg tusen ganger mer enn hva noen innvandrere kan gjøre. 

Du snakker til døve ører. De VIL ikke høre:)

Anonymous poster hash: c22b3...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du tror fortsatt dette handler om rasisme. 

 

La meg spør, hvorfor tror du det er nesten kun unge-middel alder menn som er imot masseinnvandring av 80% unge menn? 

 

Kan det være så vanskelig å forstå? Selv om de ikke vil innrømme det så vet du. Hvordan hadde du følt om 80% Thailands kvinnelige befolkning kom her.  

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, det er selvfølgelig de som ikke vil ha HØYERE skatter pga de rødgrønne får eksponensiell vekst i stemmekveg.

Jeg tror det handler mye om fremmedfrykt og fordommer. 

 

Europeerne på 30-tallet mente også at de hadde gode grunner for sin mistro til jøder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du tror fortsatt dette handler om rasisme. 

 

La meg spør, hvorfor tror du det er nesten kun unge-middel alder menn som er imot masseinnvandring av 80% unge menn? 

 

Kan det være så vanskelig å forstå? Selv om de ikke vil innrømme det så vet du. Hvordan hadde du følt om 80% Thailands kvinnelige befolkning kom her.  

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, det er selvfølgelig de som ikke vil ha HØYERE skatter pga de rødgrønne får eksponensiell vekst i stemmekveg.

De er redd damene skal bli tatt?

Anonymous poster hash: c22b3...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...