Gå til innhold

Elsker gentlemen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og etter et par uker eller måneder, så er han kjedelig...

Ikke hvis hans gode manerer er ekte og varige.

Hvis de var påtatt bare for å snøre inn kvinnen ja da blir det fryktelig kjedelig.

Anonymous poster hash: 27e78...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis hans gode manerer er ekte og varige.

Hvis de var påtatt bare for å snøre inn kvinnen ja da blir det fryktelig kjedelig.

Anonymous poster hash: 27e78...901

Åja, så det skal ikke bare være for å vise seg fra sin beste side i startfasen, men han skal altså være gentleman livet gjennom og alltid sette hennes behov over hans egne altså, slik det faktisk står ORDRETT i hovedinnlegget? 

Anonymous poster hash: 1df31...e2e

Skrevet

Har vært borti en del såkalte gentlemen. Du vet åpner dørene, lar meg bestille først, bestandig spør om mine behov, låner meg jakka si, osv. Bestandig koselig med en liten oppmerksomhet, men de fleste menn har vel en omsorgsfull side selv om de ikke holder dørene åpne. Er viktig å gjengjelde oppmerksomheten slik at de føler det er verdt det :)

Anonymous poster hash: c4bb3...d50
Skrevet

Har vært borti en del såkalte gentlemen. Du vet åpner dørene, lar meg bestille først, bestandig spør om mine behov, låner meg jakka si, osv. Bestandig koselig med en liten oppmerksomhet, men de fleste menn har vel en omsorgsfull side selv om de ikke holder dørene åpne. Er viktig å gjengjelde oppmerksomheten slik at de føler det er verdt det :)

Hvordan menerdu at du gjengjelder det da? 

Anonymous poster hash: 0d105...172

Skrevet

Åja, så det skal ikke bare være for å vise seg fra sin beste side i startfasen, men han skal altså være gentleman livet gjennom og alltid sette hennes behov over hans egne altså, slik det faktisk står ORDRETT i hovedinnlegget? 

Du har enda ikke skjønt noe. Selv om ting er forklart for deg med teskje :P

Er mannen oppriktig glad i sin kjære, så vil han gjøre alt for henne. Det samme vil hun gjøre for han. Det er det kjærlighet er. Du må jo mangle noe når du ikke evner å skjønne hva det betyr å bry seg om et annet menneske. Du kan da aldri ha noe å tilby en partner. Det vil jo være helt dødt følelsesmessig.

Anonymous poster hash: 9e691...10a

• Liker 1
Skrevet

Du har enda ikke skjønt noe. Selv om ting er forklart for deg med teskje :P

Er mannen oppriktig glad i sin kjære, så vil han gjøre alt for henne. Det samme vil hun gjøre for han. Det er det kjærlighet er. Du må jo mangle noe når du ikke evner å skjønne hva det betyr å bry seg om et annet menneske. Du kan da aldri ha noe å tilby en partner. Det vil jo være helt dødt følelsesmessig.

Det går an å bry seg om et annet menneske uten å måtte være selvutslettende. Har aldri måttet sette mine behov til side for en dame. Det var riktig nok en del av disse jentene på ungdomsskolen. De som mente menn ikke trengte å noen interesse av å være noe annet enn sånne drømmemenn de hadde lest om i romaner,  Du vet det finnes kvinner som ikke syns det er noe stas å bli behandlet sånn, og det er lettere å bli glad i dem. 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan menerdu at du gjengjelder det da? 

Anonymous poster hash: 0d105...172

:fnise: Både det ene og det andre, men gøy å varte opp med et ekstra godt måltid iblant for eksempel.

Skrevet

Det går an å bry seg om et annet menneske uten å måtte være selvutslettende. Har aldri måttet sette mine behov til side for en dame. Det var riktig nok en del av disse jentene på ungdomsskolen. De som mente menn ikke trengte å noen interesse av å være noe annet enn sånne drømmemenn de hadde lest om i romaner,  Du vet det finnes kvinner som ikke syns det er noe stas å bli behandlet sånn, og det er lettere å bli glad i dem. 

Er det ikke så lenge siden du gikk der, kanskje?

• Liker 2
Skrevet

:fnise: Både det ene og det andre, men gøy å varte opp med et ekstra godt måltid iblant for eksempel.

Ja, nettoop, gjennom noe du uansett liker å gjøre og som er litt mer givende enn å opptre som en spandabel butler som skal trekke ut stoler, holde dører, kaste fra seg jakka osv. Det blir noe helt annet, og det blir ikke det samme som å gi, siden du ikke må innfri en begrensende rolle, men heller får lov til å utfolde en kreativ side som de aller fleste mennesker syns er gøy å gjøre uansett.

• Liker 1
Skrevet

Gi meg styke!!

NEI det er ikke selvutslettende. Greia er at man føler seg bra om man gjør bra ting for andre. Man har lyst til å gi fordi man liker å glede den andre part. Men hvorfor forklare da du ALDRI vil skjønner mennesker og følelser.

Om du er så føkka i følelseslivet, og tror man må føre inn alt som debet og kredit, så bør du ALDRI noen sinne involvere deg med en dame. Du kommer bare til å såre henne stygt (ikke at du ville bry deg siden du ikke evner å føle og mangler alt av empati).

• Liker 1
Skrevet

Ja, nettoop, gjennom noe du uansett liker å gjøre og som er litt mer givende enn å opptre som en spandabel butler som skal trekke ut stoler, holde dører, kaste fra seg jakka osv. Det blir noe helt annet, og det blir ikke det samme som å gi, siden du ikke må innfri en begrensende rolle, men heller får lov til å utfolde en kreativ side som de aller fleste mennesker syns er gøy å gjøre uansett.

Disse "gentlemenene" jeg har gått ut med har bestandig vært litt ekstra høfelige av seg og har selv sagt at de liker å gi jenter litt ekstra oppmerksomhet. Er ikke noe jeg krever av dem i det hele tatt.

Helt greit at du ikke liker å holde oppe dører for damene(vi klarer det tross alt helt fint selv!), ingen forplikter deg til å gjøre det :)

Skrevet

Det handler ikke om å være dørmatte, det handler om å vise en innsats... :) *bergta kvinnen*

Anonymous poster hash: 24ca3...24f
Skrevet

Det handler ikke om å være dørmatte, det handler om å vise en innsats... :) *bergta kvinnen*

Anonymous poster hash: 24ca3...24f

Og hvis hun blir bergtatt av sånne "høflighets" gester og dannelse så er hun nok litt for enkel for min smak uansett. Har aldri møtt en mann jeg ville sett på som oppegående som har syntes det var noe spesielt morsomt å prøve å score poeng hos kvinner gjennom en oppførsel all kan utvise. Derimot er det ofte de samme typene som snakker om den fine rumpa til jenta på 17 på gymmen som er de samme som syns det er så kult å gi jenter litt ekstra oppmerksomhet. Det er noe umodent og guttete over det hele, som gjør at de nok har mer til felles med tenåringsgutter og alt det negative det fører med seg. Mitt inntrykk er at det er sterk korrelasjon mellom kvinner som foretrekker en viss type oppførsel i menn og kvinner som kalger over at de bare møter på illojale drittsekker som bare er ute etter en ting også. 

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg tror det er best å overse slike menn, som er usikre, sprer dårlig energi og virker rett og slett fiendtlig. Det er disse mennene som aldri finner seg dame, men sitter på et forum, baksnakker menn (som har damer) som kan oppføre seg ved å kalle de for "dørmatte", mens de sitter alene med all negativiteten og bitterheten.

Anonymous poster hash: e4e22...c9a

Jupp: -)

Skrevet

Jeg jobbet en gang med en skikkelig gentleman i 60-årene. Han åpnet alltid døren for meg slik at jeg fikk gå inn først, slik man visstnok skal gjøre det. Han var fransk. Veldig sjarmerende. Mannen min bodde i England i fire år og lærte seg raskt å holde døren åpen for damene. Han fikk høre det når han slurvet! Da jeg var i Praha som høygravid slo det meg hvor mange menn som reiste seg for meg på t-banen.

Ja, jeg blir sjarmert av menn som er gentleman. Shoot me. 😜

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet en gang med en skikkelig gentleman i 60-årene. Han åpnet alltid døren for meg slik at jeg fikk gå inn først, slik man visstnok skal gjøre det. Han var fransk. Veldig sjarmerende. Mannen min bodde i England i fire år og lærte seg raskt å holde døren åpen for damene. Han fikk høre det når han slurvet! Da jeg var i Praha som høygravid slo det meg hvor mange menn som reiste seg for meg på t-banen.

Ja, jeg blir sjarmert av menn som er gentleman. Shoot me.

Ok, men hva hjelper det disse mennene? Jeg elsker også folk som kommer og rydder opp etter meg når jeg ikke gidder å plukke med meg søpla mi, men det betyr ikke at jeg ikke skal plukke opp søpla mi, eller at jeg har gjort meg fortjent til å få søpla mi rydda opp ved å neglesjere det. Du kan elske det så mye du vil, men når du ikke har forståelse for at noen av oss reagerer på de holdningene, så sier det noe om deg. Noe du burde tenke mer over, enn hvor mye du ønsker at folk skal plukke opp søpla di.

• Liker 2
Skrevet

Ok, men hva hjelper det disse mennene? Jeg elsker også folk som kommer og rydder opp etter meg når jeg ikke gidder å plukke med meg søpla mi, men det betyr ikke at jeg ikke skal plukke opp søpla mi, eller at jeg har gjort meg fortjent til å få søpla mi rydda opp ved å neglesjere det. Du kan elske det så mye du vil, men når du ikke har forståelse for at noen av oss reagerer på de holdningene, så sier det noe om deg. Noe du burde tenke mer over, enn hvor mye du ønsker at folk skal plukke opp søpla di.

Synes du har en rar sammenligning der, men greit nok det. Jeg prøver å holde dører åpen for andre jeg også, akkurat det går vel på normal høflighet. Nei, jeg vet ikke jeg. Det ligger sikkert noe i genene våre.
Skrevet

Du er håpløs. 

Selvfølgelig klarer ikke du å begripe det, for du må tydeligvis "late" som at du er veloppdratt og høflig, da fungerer det dårlig, gitt. Du er ikke en gentleman, vi har forstått det, så når vi snakker om genlteman, snakker vi ikke om deg. 

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva en gentleman er? Det virker ikke som at du gjør det, for du assosierer det med dørmatte og selvutslettelse. Å bry seg om et annet menneske og vise denne personen at du gjør det, skal ikke være selvutslettende. Men, nå er det ikke alle som passer å være i et forhold. 

• Liker 2
Skrevet

Du er håpløs. 

Selvfølgelig klarer ikke du å begripe det, for du må tydeligvis "late" som at du er veloppdratt og høflig, da fungerer det dårlig, gitt. Du er ikke en gentleman, vi har forstått det, så når vi snakker om genlteman, snakker vi ikke om deg. 

Og hvem er det som er oppdratt til å være sånn da tror du, uten at det medfører problemer for dem? Å sette seg selv til side for andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...