AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #41 Skrevet 6. september 2015 Og er det virkelig noen oppegående kvinner her som mener vi menn skal syns det er greit med sånne holdninger mot oss? Anonymous poster hash: 1df31...e2e
Cathrine88 Skrevet 6. september 2015 #42 Skrevet 6. september 2015 Er det uthevede vanlig høflighet mener du Anonymous poster hash: 1df31...e2e Å si ifra dersom andre oppfører seg dårlig, ja. Det gjør jeg selv hvis vedkommende som blir behandlet dårlig ikke tør. Det andre blir selvutslettende etter min mening. 5
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #43 Skrevet 6. september 2015 Det er både festelig og ganske trist å se hvordan mange klikker i vinkel over TS klare melding om at hun føler seg velkommen og sett når hun faktisk er velkommen og sett. Det er de små tingene man gjør for mennesker man "ser". Åpnes en dør for meg så fanger jeg blikket hans, smiler og sier "Tusen takk, så pent av deg". Samme dersom stolen trekkes ut på en restaurant (uansett om det er han eller hovmesteren som trekker stolen ut). Man verdsetter disse små anerkjennelsene, og viser med ord og oppførsel at man verdsetter dem. Går jeg en snartur på kjøkkenet mens kampen ruller så spør jeg jo gjerne før jeg går ut av stuen "Skal jeg ta men en øl til deg ?" Altså.... Hvor vanskelig skal man gjøre det ? Ikke å undres over at mange her inne er alene dersom de oppfører seg slik de skriver at de oppfører seg.Anonymous poster hash: a61d3...6db :-)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #44 Skrevet 6. september 2015 Å si ifra dersom andre oppfører seg dårlig, ja. Det gjør jeg selv hvis vedkommende som blir behandlet dårlig ikke tør. Det andre blir selvutslettende etter min mening. Er rimelig sikker på at det ikke vil regnes som gentlemans fakter om han gjør dette mot dama når det er hun som behandler noen dårlig eller med lite respekt, som for eksempel å forvente at noen i form av deres skjønn skal opptre på en ridderlig og selvutslettende måte. Anonymous poster hash: 1df31...e2e
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #45 Skrevet 6. september 2015 Jeg låner jakka mi til jentene, uansett om det er venninne, kjæreste eller date. Jeg er varmblodig så jeg fryser sjelden. Jeg åpner alltid dørene for jenter, barn (som oppfører seg, de ville får klare seg selv), damer, og handikappa. Så smiler jeg som oftest til de. Friske menn klarer og åpne dørene selv Hvis kompisene mine begynner å oppføre seg dårlig eller det blir for mye av de når jeg har ei dame med så sier jeg i fra med en gang. Ingen får behandle henne jeg liker dårlig. Ikke en gang venninnene mine får de snakke sånt om. Andre kvinner kan de snakke hvordan de vil om. Jeg tenker på henne foran meg, men det er viktig at vi deler. Av og til noe jeg liker, av og til noe hun liker. Ikke bare en person som skal ha viljen sin hele tiden I et forhold er vi to og da må vi tenke på hverandre, også og ikke bare oss selv. Jeg blir sint når noen oppfører seg dårlig mot meg eller mine nærmeste. Du er en av dem i Hi,godt:-)
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #46 Skrevet 6. september 2015 Å si ifra dersom andre oppfører seg dårlig, ja. Det gjør jeg selv hvis vedkommende som blir behandlet dårlig ikke tør. Det andre blir selvutslettende etter min mening. Selvutslettende er for myr brukt,på en misvisende måte dessverre.
Cathrine88 Skrevet 6. september 2015 #47 Skrevet 6. september 2015 Er rimelig sikker på at det ikke vil regnes som gentlemans fakter om han gjør dette mot dama når det er hun som behandler noen dårlig eller med lite respekt, som for eksempel å forvente at noen i form av deres skjønn skal opptre på en ridderlig og selvutslettende måte. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Som sagt synes jeg at høflighet er fine greier, men at det er tullete å forvente at en person skal ta mer hensyn enn en annen fordi vedkommende tilfeldigvis er mann. 7
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #48 Skrevet 6. september 2015 Morsomt at du bare MÅTTE påpeke hva du mente med utenlandsk... Forøvrig: jeg ELSKER at mannen min er så gentleman. Han insisterer alltid på å gi meg jakka hans om jeg fryser, åpner dører for meg, trekker ut stolen for meg, holder veska mi, bærer de tunge bæreposene når vi har handlet.. Til gjengjeld har jeg ingenting imot å lage middag til han, la han velge film, og komme på alle kampene hans(to timer før den begynner engang). Det er viktig å være sjenerøs i forholdet <3Anonymous poster hash: 2e4d9...885 :-) Men du,nå er det faktisk sånn at norske menn er håpløse altså,tro meg.Desto mer setter jeg pris på at de fins: -)
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #49 Skrevet 6. september 2015 Og er det virkelig noen oppegående kvinner her som mener vi menn skal syns det er greit med sånne holdninger mot oss?Anonymous poster hash: 1df31...e2e Er oppegående jeg,glem den tafatte hersketeknikker,og offermentaliteten du.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #50 Skrevet 6. september 2015 Da spør jeg dere begge. Hvorfor skal det være nok for dere å sette pris på noe, mens det er hans oppgave å yte ekstra for at dere skal ha noe å sette pris på? Hvorfor holder det ikke at han setter pris på at du ikke trenger disse gestene? Er er det en fundamental dobbeltmoral som gjør det umulig at vi blir likestilte. Deres bidrag er altså å sette pris på at han gjør ting for dere. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Kjære vene. Prøver å forklare en gang til: Det er ikke snakk om at vi damer skal ha og menn gi hele tiden. Det er ikke det som er greia. Men når man gir noe til den andre, så ønsker den andre å gi noe tilbake. Se. Skjønte du nå? eller kanskje lettere å forklare det slik. A gir B et eple fordi A ønsker å gjøre noe godt for B. B blir så glad at B gir en banan tilbake til A for å glede A. Tok du den nå? Anonymous poster hash: 9e691...10a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #51 Skrevet 6. september 2015 Du påstår at du gir tilbake ved å sette pris på den gentleman oppførselen han gir deg. Men hvorfor mener du det er godt nok fra din side, når du ikke syns det er godt nok om fra hans side å ikke gjøre noe ekstraordinært for deg? Hvorfor holder det ikke at han setter pris på å date deg, uten at han trenger å opptre som en gentleman, når du mener det er godt nok fra din side å sette pris på at han opptrer som en gentlieman? Anonymous poster hash: 1df31...e2e Du må være et realt catch. Det er nok å vite at du gidder å nedlate deg til å date en dame så du trenger da virkelig ikke være gentlemann (eller normalt høflig) fordi du gjør henne en stor nok tjeneste ved bare å gidde å date henne? Woohaa. Regner med damene står i kø for å date deg og alle ønsker å leve sine liv videre med deg og gi deg en drøss med kids. Anonymous poster hash: 9e691...10a 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #52 Skrevet 6. september 2015 Du må være et realt catch. Det er nok å vite at du gidder å nedlate deg til å date en dame så du trenger da virkelig ikke være gentlemann (eller normalt høflig) fordi du gjør henne en stor nok tjeneste ved bare å gidde å date henne? Woohaa. Regner med damene står i kø for å date deg og alle ønsker å leve sine liv videre med deg og gi deg en drøss med kids. Anonymous poster hash: 9e691...10a Er det normalt høflig å sette hennes behov over sine egne? Mener du virkelig det? Hva får deg til å tro at jeg vil ha et drøss med unger? Det jeg prøver å få deg til å innse er at det ikke er noen grunnleggende annerledes med oss menn som gjør at vi blir glad for å innfri en giverrolle som dere kvinner holder dere for god til å påta dere. Men det virker som om det er uforståelig for dere. Anonymous poster hash: 1df31...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #53 Skrevet 6. september 2015 Er det normalt høflig å sette hennes behov over sine egne? Mener du virkelig det? Hva får deg til å tro at jeg vil ha et drøss med unger? Det jeg prøver å få deg til å innse er at det ikke er noen grunnleggende annerledes med oss menn som gjør at vi blir glad for å innfri en giverrolle som dere kvinner holder dere for god til å påta dere. Men det virker som om det er uforståelig for dere. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Selvfølgelig er det normalt høflighet og ønske å gi og glede andre mennesker. Det er ikke bare høflig. Det er normalt for mennesker med følelser. Det er jo ingen ting som er bedre enn å gi og å glede andre mennesker. Det har INGEN ting med å tilsidesette sine egne behov. Det har ingen ting med å offre seg for andre. Men det har med det at man liker en person og ønsker denne personen å ha det godt. Det er dette normale mennesker gjør - hele tiden. Har man ikke denne egenskapen, så vil jeg anta at personen kanskje har en slags diagnose ala asperger eller mangel på empati. Anonymous poster hash: 9e691...10a 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #54 Skrevet 6. september 2015 Selvfølgelig er det normalt høflighet og ønske å gi og glede andre mennesker. Det er ikke bare høflig. Det er normalt for mennesker med følelser. Det er jo ingen ting som er bedre enn å gi og å glede andre mennesker. Det har INGEN ting med å tilsidesette sine egne behov. Det har ingen ting med å offre seg for andre. Men det har med det at man liker en person og ønsker denne personen å ha det godt. Det er dette normale mennesker gjør - hele tiden. Har man ikke denne egenskapen, så vil jeg anta at personen kanskje har en slags diagnose ala asperger eller mangel på empati. Anonymous poster hash: 9e691...10a Dette er vås. For det første så innebærer alt det du sier her at en av partene nettopp ikke trenger å gi. ts skrev faktisk at hun foretrakk at han satt hennes behov foran hans egne. Typ, hva ville hun spise, hva vil hun se på etc. Dette innebærer at hun er mottager mens han er yter. Du rettferdiggjøre det med at alle liker å gi, men tydeligvis ikke jentene som blir vartet opp. Hvor er ts sin giverglede? Anonymous poster hash: 1df31...e2e 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #55 Skrevet 6. september 2015 Tenker at jeg har lite interesse av å være en dørmatte for en jente som syns sånne gester er viktigere enn hvor kompatible vi ellers er som par. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Spille dørmatte ved å være en gentleman? Jeg tror vi kan trygt si at du ikke er en gentleman. Min erfaring med gentleman er at de er sikre på seg selv og vet hvem de er, og vet hvordan de skal behandle andre. Trenger egentlig ikke å supplere dette, men gjør det likevel... Sure, usikre menn er og kommer aldri til å bli gentleman. Anonymous poster hash: e4e22...c9a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #56 Skrevet 6. september 2015 Skjønner du ikke det? At jeg som kvinne vil gi mer enn jeg får i et slikt forhold. Det er jo det som er greia. Man ønsker å gi. Og når man vet at den andre part setter stor pris på dette, så betyr det mye. Om jeg tar imot en jakke en kald kveld, av en flott mann, så blir jeg utrolig lykkelig og takknemmelig og får mer lyst å gi han mer tilbake. Det handler om å gi - ikke å få. Om en mann er generøs mot oss så betyr det at han er glad i oss. Anonymous poster hash: 9e691...10a Jeg tror det er best å overse slike menn, som er usikre, sprer dårlig energi og virker rett og slett fiendtlig. Det er disse mennene som aldri finner seg dame, men sitter på et forum, baksnakker menn (som har damer) som kan oppføre seg ved å kalle de for "dørmatte", mens de sitter alene med all negativiteten og bitterheten. Anonymous poster hash: e4e22...c9a 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #57 Skrevet 6. september 2015 Kjære vene. Prøver å forklare en gang til: Det er ikke snakk om at vi damer skal ha og menn gi hele tiden. Det er ikke det som er greia. Men når man gir noe til den andre, så ønsker den andre å gi noe tilbake. Se. Skjønte du nå? eller kanskje lettere å forklare det slik. A gir B et eple fordi A ønsker å gjøre noe godt for B. B blir så glad at B gir en banan tilbake til A for å glede A. Tok du den nå? Anonymous poster hash: 9e691...10a Frem med teskjeen ja, det behøves i blant Anonymous poster hash: e4e22...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #58 Skrevet 6. september 2015 Jeg tror det er best å overse slike menn, som er usikre, sprer dårlig energi og virker rett og slett fiendtlig. Det er disse mennene som aldri finner seg dame, men sitter på et forum, baksnakker menn (som har damer) som kan oppføre seg ved å kalle de for "dørmatte", mens de sitter alene med all negativiteten og bitterheten. Anonymous poster hash: e4e22...c9a Ja han som kaller det for å være dørmatte her i denne tråden, er heldigvis ikke representativ for normale mennesker. Det er sant at det er for lite av gentlemenn der ute, men det er heldigvis ikke så ille at alle tror det er å være dørmatte Er man i et sunt forhold, så ønsker man jo aller mest å se sin partner ha det godt. Man kan fint sette til side sine ting innimellom også for å glede sin partner. Det er en glede man ikke skal trenge å tenke på. Den kommer jo helt naturlig. Gode mennesker ønsker å gi Anonymous poster hash: 9e691...10a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #59 Skrevet 6. september 2015 Ja han som kaller det for å være dørmatte her i denne tråden, er heldigvis ikke representativ for normale mennesker. Det er sant at det er for lite av gentlemenn der ute, men det er heldigvis ikke så ille at alle tror det er å være dørmatte Er man i et sunt forhold, så ønsker man jo aller mest å se sin partner ha det godt. Man kan fint sette til side sine ting innimellom også for å glede sin partner. Det er en glede man ikke skal trenge å tenke på. Den kommer jo helt naturlig. Gode mennesker ønsker å gi Anonymous poster hash: 9e691...10a Riktig En ønsker jo gjerne å glede partneren sin, og for å glede partneren sin gjør en slike små ting i hverdagen. Gentleman er jo en selvsikker mann som vet hvordan han skal behandle andre og tør å vise de myke sidene av seg selv. Det er jo ingen her som sier at kvinner ikke skal gjøre noe, for det er jo naturlig at en ønsker å gjøre noe for partneren sin, så hvordan denne sure anonymebrukeren får det til å handle om at kvinner ikke trenger å gjøre noe for partneren sin, er ganske utrolig. Men det sier meg bare at vedkommende har lite erfaring med forhold, hvis han tror at å være gentleman betyr dørmatte og at en kvinne ikke trenger å gjøre noe i et forhold med en gentleman Anonymous poster hash: e4e22...c9a 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #60 Skrevet 6. september 2015 Du er en dørmatte om du gir jakka de til noen annen. Stol kan du dra ut selv, dører klarer du også å åpne. Jeg er ikke en sirkusape som skal gjøre små triks for deg fordi du syns det er underholdende. Anonymous poster hash: 1df31...e2e http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gentleman Anonymous poster hash: 85ea5...1ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå