Maleficenta Skrevet 9. september 2015 #121 Skrevet 9. september 2015 Jeg tror mange er single fordi folk bryr seg for mye om utaeende og status at man har glemt hva som teller 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #122 Skrevet 9. september 2015 Jeg tror mange er single fordi folk bryr seg for mye om utaeende og status at man har glemt hva som teller Alltid sett for meg at du er ganske pen. Anonymous poster hash: e0f58...c60
Maleficenta Skrevet 9. september 2015 #123 Skrevet 9. september 2015 Alltid sett for meg at du er ganske pen.Anonymous poster hash: e0f58...c60 Hva har det med saken å gjøre? Jeg leser hva folk skriver her inne på disse forholdstrådenr. Ikke ett sted nevner folk følelser. Nei her er det vekt, str, skala, liga, status, utseende. Og alt er veldig analytisk og kaldt. Det er derfor folk er single. Kjærligheten er død. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #124 Skrevet 9. september 2015 Hva har det med saken å gjøre? Jeg leser hva folk skriver her inne på disse forholdstrådenr. Ikke ett sted nevner folk følelser. Nei her er det vekt, str, skala, liga, status, utseende. Og alt er veldig analytisk og kaldt. Det er derfor folk er single. Kjærligheten er død. Hva forventer man egentlig? Når nye date's bare er et tindersveip unna og man kan gå gjennom de potensielle som om de var en eller annen vare så blir det sånn. Anonymous poster hash: a002d...545
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #125 Skrevet 9. september 2015 Grunnen til at mange er single er kanskje fordi det er mange som ikke er interessert i å binde seg. Anonymous poster hash: 5d1f1...417
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2015 #126 Skrevet 9. september 2015 Mange er single pga de dater flere samtidig istedet for å fokusere på en ad gangen. Når man renner rundt med ei holdning som tilsier at "noe bedre er rett om hjørnet", så derfor er det ingen vits i å bli ekslusive og sammen med noen, men vi kan da gjerne pule, så blir det sånn da.
fullførsetningen Skrevet 9. september 2015 #127 Skrevet 9. september 2015 Hva har det med saken å gjøre? Jeg leser hva folk skriver her inne på disse forholdstrådenr. Ikke ett sted nevner folk følelser. Nei her er det vekt, str, skala, liga, status, utseende. Og alt er veldig analytisk og kaldt. Det er derfor folk er single. Kjærligheten er død. Det er bare noe man sier fordi man tenker uten følelser. Fordi man ikke er forelsket i noen for øyeblikket. Sånn fungerer det.. helt til man blir forelsket. Da kaster man alt slikt over bord, og blir en irrasjonell idiot. Kjærligheten er ikke død, bare fryktelig vanskelig å finne (gjensidig kjærlighet ihvertfall).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #128 Skrevet 9. september 2015 Jeg tror mange er single fordi folk bryr seg for mye om utaeende og status at man har glemt hva som teller Slikt teller ikke for deg? Anonymous poster hash: 6d6d1...cb7
Gjest O.G. Skrevet 9. september 2015 #129 Skrevet 9. september 2015 Mange er single fordi den her trenden med "casual dating" 5 stk samtidig ikke fungerer.
Maleficenta Skrevet 9. september 2015 #130 Skrevet 9. september 2015 Hva forventer man egentlig? Når nye date's bare er et tindersveip unna og man kan gå gjennom de potensielle som om de var en eller annen vare så blir det sånn. Anonymous poster hash: a002d...545 Ja jeg vet det og der mener jeg forklaringen ligger
Gjest ytmnd Skrevet 9. september 2015 #131 Skrevet 9. september 2015 (endret) Jeg tror mange er single fordi folk bryr seg for mye om utaeende og status at man har glemt hva som teller 100% enig. En kar fortalte meg om ei jente som var interesert i han, men han kunne ikke å ha noe med henne å gjøre for hun hadde for lite likes på profilbildene sine (ikke populær nok). Jeg spurte om han var helt idiot, men han var seriøs Er av typen som forventer å få fra øverste hylle, men ligger selv i langt nede på skalaen. Endret 9. september 2015 av ytmnd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #132 Skrevet 10. september 2015 Dette er to sider av samme sak. Jeg mener at teorien ikke har noen større effekt OG at den ikke henger på greip, fordi dens sterke kobling mellom sex og forhold er konstruert og feilaktig, og fordi tilgang til sex med kjekke menn verken er en forutsetning for eller en viktig vedlikeholder av ønsket om et forhold med en kjekk mann. Jeg finner det også megetsigende at du opererer med to vidt forskjellige kvinnestereotypier i dine to scenarioer: I scenario 1, der kjekke menn har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene virkelighetsfjerne, følelsesstyrte og selvbedragerske. I scenario 2, der kjekke menn ikke har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene plutselig rasjonelle og logiske og plukker menn de ikke har lyst på fra "egen hylle". Anonymous poster hash: 7b662...830 TS her igjen. Svar til første avsnitt: Hvorfor er kobling mellom sex og forhold konstruert og feilaktig? Dersom en jente treffer en gutt som hun liker og hopper til køys med vedkommende, ja da vil dette lett kunne tilsi at fyren er noenlunde interessert i henne.(både til sex og evt. noe mer). Folk er forskjellige og dersom jenta ved flere anledninger hooker opp med kjekke menn som hun videre har sex med, ja da syntes ikke jeg at det er ulogisk at dette i en del tilfeller vil medvirke til at hun vil fortsette å gå for slike menn.(Før eller siden vil veldig mange se et mønster og gå for andre typer menn, men dette kan jo ta tid.). Jeg mener derfor at det er en kobling mellom det å ha tilgang til sex med kjekke menn, og det å ha tro på at en vil kunne etablere et forhold med slike menn. For det først var det du som nevnte ordet virkelighetsforvregning. I svar til det ordet brukte jeg da ordet virkelighetsfjern, men ettersom ordet er litt negativt ladet, og satt jeg derfor ordet i hermetegn. Jeg operer ikke med to ulike kvinnestereotypier, men kvinner som har grunner(indikasjoner, kurtise, sex osv. fra veldig attraktive menn), og kvinner som ikke har slike grunner. De samme prinsippene vil også gjelde for menn ettersom dette er menneskelige egenskaper. Anonymous poster hash: 4faca...a72
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #133 Skrevet 10. september 2015 Teorien forutsetter at det finnes nivåer og at disse nivåene kan anslås med en viss grad av objektivitet. For eksempel at kjekke, rike menn med god utdannelse befinner seg på et høyere nivå enn stygge, fattige menn uten utdannelse. Hvorvidt man personlig vil tegne seg som abonnent på et slikt menneskesyn er jo et annet spørsmål. De to eksemplene du nevner er grupperinger som står langt utenfor denne teorien. Anonymous poster hash: 7b662...830 TS. At det for kvinner og menn er endel ulike egenskaper som gjør vedkommende tiltrekkende er da uomtvistelig. Jeg kan ikke se hva som er gale med å ytre en slik påstand? Kvinner flest vil ha en mann som er høyere enn dem selv, og hvilket medfører at høyde er en egenskap som gjør menn tiltrekkende for et stort antall kvinner. Og nei, jeg har ikke sagt at det er andre egenskaper som også er viktige, men de var ikke tema for denne diskusjonen. Min teori var så enkel at en konsekvens av det som postuleres i åpningsinnlegget fører til at mange er single. (mange vil ikke si alle, eller majoriteten, men mange). Jeg kan ikke se at du har kommet med noen argumenter som viser til at dette "ikke henger på greip" eller "har noen signifikans". Anonymous poster hash: 4faca...a72
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #134 Skrevet 10. september 2015 100% enig. En kar fortalte meg om ei jente som var interesert i han, men han kunne ikke å ha noe med henne å gjøre for hun hadde for lite likes på profilbildene sine (ikke populær nok). Jeg spurte om han var helt idiot, men han var seriøs Er av typen som forventer å få fra øverste hylle, men ligger selv i langt nede på skalaen. Herregud så fjernt
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #135 Skrevet 10. september 2015 Du mener å si at alle er like tiltrekkende? At utseende eller status skal ha noe å si er bare en myte? Anonymous poster hash: 6d6d1...cb7 Noen fremkommer med slike påstander, og det er greit det, men det blir ikke mer korrekt av den grunn. Det er politisk korrekt, og det er det. Anonymous poster hash: 4faca...a72
Maleficenta Skrevet 10. september 2015 #136 Skrevet 10. september 2015 Slikt teller ikke for deg?Anonymous poster hash: 6d6d1...cb7 Så lenge gan har et behagelig utseende. Altså at han ikke ser direkte ekkel ut og gan har en kul personlighet, så nei. En helt ordinært utseende mann er mer enn nok for meg. Alt for kjekke menn er som regel cocky og dårlige i senga. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #137 Skrevet 10. september 2015 Hva forventer man egentlig? Når nye date's bare er et tindersveip unna og man kan gå gjennom de potensielle som om de var en eller annen vare så blir det sånn. Anonymous poster hash: a002d...545 Hvor mange er det som ikke får kjæreste fordi de ikke er pene nok? For de fleste er det vel personligheten det skorter på. De fleste får jo dater, osv. Anonymous poster hash: e0f58...c60 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #138 Skrevet 10. september 2015 TS. At det for kvinner og menn er endel ulike egenskaper som gjør vedkommende tiltrekkende er da uomtvistelig. Jeg kan ikke se hva som er gale med å ytre en slik påstand? Anonymous poster hash: 4faca...a72 Det er ikke noe galt i å ytre en sånn påstand, men det var ikke en sånn påstand du ytret. Påstanden sitert over verken takserer egenskapene eller nivåbestemmer innehaveren basert på dem. Din påstand derimot var at kvinner som har sex med menn som innehar en bestemt høyverdi-egenskap som menn på kvinnens eget nivå ikke har, blir så blendet av denne ene egenskapen at de ikke lenger klarer å akseptere som partnere menn som ikke har den, selv om sistnevnte menn har aldri så mange andre egenskaper, og til tross for at mennene som har egenskapen er utilgjengelige som partnere. Nå er det ikke noe galt i å ytre denne siste påstanden heller, men noen påstander er lettere å være enig i enn andre. Min teori var så enkel at en konsekvens av det som postuleres i åpningsinnlegget fører til at mange er single. (mange vil ikke si alle, eller majoriteten, men mange). Jeg skjønte det, og jeg mener at "mange" er en heidundranes overdrivelse. Men det er ikke rart at folk blir forvirret når tittelen på tråden er "grunnen til at mange er single", en formulering som sier at det bare er en eneste grunn til at mange er single, og at uten denne grunnen ville de single vært få i antall. Jeg kan ikke se at du har kommet med noen argumenter som viser til at dette "ikke henger på greip" eller "har noen signifikans". Vel, jeg har iallfall forsøkt, og kan ikke annet enn å referere til tidligere innlegg. Å avfeie mine argumenter på den måten du gjør er helt topp det, og for å si det sånn, jeg kan ikke se at du har kommet med noen argumenter som viser at teorien din "henger på greip" eller "har noen signifikans". Anonymous poster hash: 7b662...830
Gjest O.G. Skrevet 11. september 2015 #139 Skrevet 11. september 2015 TS. At det for kvinner og menn er endel ulike egenskaper som gjør vedkommende tiltrekkende er da uomtvistelig. Jeg kan ikke se hva som er gale med å ytre en slik påstand? Kvinner flest vil ha en mann som er høyere enn dem selv, og hvilket medfører at høyde er en egenskap som gjør menn tiltrekkende for et stort antall kvinner. Og nei, jeg har ikke sagt at det er andre egenskaper som også er viktige, men de var ikke tema for denne diskusjonen. Min teori var så enkel at en konsekvens av det som postuleres i åpningsinnlegget fører til at mange er single. (mange vil ikke si alle, eller majoriteten, men mange). Jeg kan ikke se at du har kommet med noen argumenter som viser til at dette "ikke henger på greip" eller "har noen signifikans". Anonymous poster hash: 4faca...a72 Vel, menn vil ha pene kvinner, et flott utseende gjør kvinner tiltrekkende for et stort antall menn.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #140 Skrevet 11. september 2015 Jeg har ikke kjæreste fordi jeg er for tjukk, har normale preferanser og høy utdanning, det er sikkert noe galt med personligheten min også. Jeg har forresten en mistroisk holdning til veldig kjekke menn, samfunnet har lært meg å ikke tro på komplimenter de måtte finne på å gi meg, for de mener det ikke, de tror bare at den stygge venninna (jeg) skal være et enkelt ligg. Men siden jeg har en viss realitetsorientering lar jeg meg ikke sjarmere. Ikke at det er spesielt mange som prøver heller, altså.Anonymous poster hash: ff5e4...810
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå