Gå til innhold

Grunnen til at mange er single

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva om jeg blir avvist?

Anonymous poster hash: 9e282...02a

Om du er redd for det så er du totalt balleløs. Alle blir avvist fra tid til annen.

Anonymous poster hash: 0f741...5fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hint funker ikke, menn skjønner dem ikke. Vær direkte.

Sier vi "hei du er kjekk. Jeg vil at vi skal bli kjærester og gifte oss" så stikker dere. Så det funker ikke.

Det vi gjør, og som er så innlysende, er at vi flørter med dere. Ser dere litt ekstra lenge i øynene, lener oss litt frem mot dere osv. Vi må jo først og fremst sjekke om det er noe interesse fra deres side. Får vi ingen reaksjon fra dere da så går vi videre.

Og det er en sannhet i at vil han ha deg så merker du det. Menn vil jakte. Det er ikke kødd en gang. Blir vi for enkle så mister de interessen. Vet mange menn sier det motsatte, men hva som blir sagt og hva som blir gjort, er to forskjellige ting.

• Liker 1
Skrevet

Sier vi "hei du er kjekk. Jeg vil at vi skal bli kjærester og gifte oss" så stikker dere. Så det funker ikke.

Det vi gjør, og som er så innlysende, er at vi flørter med dere. Ser dere litt ekstra lenge i øynene, lener oss litt frem mot dere osv. Vi må jo først og fremst sjekke om det er noe interesse fra deres side. Får vi ingen reaksjon fra dere da så går vi videre.

Og det er en sannhet i at vil han ha deg så merker du det. Menn vil jakte. Det er ikke kødd en gang. Blir vi for enkle så mister de interessen. Vet mange menn sier det motsatte, men hva som blir sagt og hva som blir gjort, er to forskjellige ting.

Det finnes en mellomting mellom å fri og å se oss dypt inn i øynene. Finner du den kommer du nok lengre.

• Liker 4
Skrevet

Det finnes en mellomting mellom å fri og å se oss dypt inn i øynene. Finner du den kommer du nok lengre.

Og hvor er deres ansvar da menn? Hvorfor skal dere sitte på ræva og vente på at dama skal dra igang alt? Det er nemlig like kjipt for oss som for dere å prøve å innlede et forhold. Og siden vi ikke vil brenne oss på duster så er vi nødt til å trå varsomt og få han til å bevise at han er oppriktig.

Og å prøve å dra igang med en tafatt fyr er ikke spesielt seksuelt :P vi vil ikke jakte men vi vil bli jaktet på. Og menn er jegere.

• Liker 1
Skrevet

Og hvor er deres ansvar da menn? Hvorfor skal dere sitte på ræva og vente på at dama skal dra igang alt? Det er nemlig like kjipt for oss som for dere å prøve å innlede et forhold. Og siden vi ikke vil brenne oss på duster så er vi nødt til å trå varsomt og få han til å bevise at han er oppriktig.

Og å prøve å dra igang med en tafatt fyr er ikke spesielt seksuelt :P vi vil ikke jakte men vi vil bli jaktet på. Og menn er jegere.

...og da er vi tilbake til start. Ikke alle menn er interessert i "jakten". Jeg avskyr den. Poenget er ikke at menn ikke har "ansvar", men at alle har mulighet til å ta initiativ til kontakt med en person de synes er interessant. Også kvinner, hvor sprøtt du enn synes det virker. Og med kontakt mener jeg ikke lening og øyne, men faktiske ord.

• Liker 7
Skrevet

Nope. Fordi alle andre menn er livredde for å ta initiativ. Så mange flotte menn der ute som blir seksuelt nedgradert fordi de setter seg selv i vennesona. De er rett og slett ikke attraktive fordi de ikke tør. Å være modig er sexy. Men når de står der og knapt tør å se på deg, mister de all sexapell. Vil du så gjør en innsats.

Det var akkurat den biten jeg fant ut i vel og voksen alder når jeg møtte min forhenværende kjæreste. Det alt går i, er inne i topplokket. For å fremstille det sånn da, som det blir sagt "Dem som tror dem er dumme, er dumme", helt til man blir mot alle odds motfortalt, eller man finner ut av det selv.

Jeg har gjort noen feige valg før i livet, men jeg fant ut jeg er ufattelig modig!

Jeg trodde jeg var dum, men jeg fant ut jeg var ufattelig smart!

Og jaggu på toppen av det hele, jeg trodde jeg var stygg og lite attraktiv, men så åpna jeg øya og fant ut jeg har draget på damene!

Alt sammen, selve egoet i seg selv, kan fortelle så dumme løgner til sin egen organisme, så man misoppfatter hvem man egentlig er. Dette tenkte jeg over en stund i etterkant, og klarte hvertfall å eliminere tanken om at det er menneskelig, rett og slett "født med det".. det kom fra ett sted som de som tenker dumme tanker om seg selv, ikke vet.. så dem oppfatter tullet som sin sannhet, som minner dem omigjen og omigjen om hvor på DNA poengskalaen dem ligger, som for dem er nærmere null-punktet.

Jeg frigjorde meg hvertfall fra det tyrraniet, og det nonsense stupidogreiene som rakker ned på egen personlighet leverte jeg tilbake til der det kommer fra. Og om tanker prøver å dukke opp igjen, så er det kortsluttet fortere enn det klarer å få fotfeste i selvtilliten.

Og sånn er det, ikke vet jeg, men jeg var sent ute med å bli kvitt den driten. Om det er noen individer som sier dumme ord til seg, inni seg. Bare kortslutt det du sier, mest sannsynlig er du akkurat det omvendte av det du tillater rakker ned på deg selv.

Huff, tenk på dem som aldri kommer seg ut av den sirkelen. Alltid hengt opp i at dem er dumme, eller lite attraktive, eller hvem vet hva for noe tull som folk rakker seg ned på. Nesten mer synd på dem, enn disse stakkars barna i Afrika. Dem har hvertfall hverandre, og det er jo mer eller mindre ett primærbehov det.

Elsk dere selv! Hva søren er det dere som tråkker deres egen selvtillit i bånn driver med? og ikke minst finner dere i? Uansett alder, dere som lider av "tør ikke, spør hu i mårra", "åhh, jeg rekker ikke opp", "jeg er dum" ...vet dere hva... snu alt sammen til det motsatte, så har dere sannheta! "jeg er modig, jeg bare går bort med en gang og spør om vi skal dra på Kino!" .. "Jeg er superflink på det aller meste!" "Åh enda godt jeg ikke er smartere enn det jeg er, for hvem vil ende opp som Einstein? En ting jeg forstår mye mer og ser mer omfattende bilde av aktuelle situasjoner overalt enn de aller fleste, men å endre på relativitetsteorien til gamle Albert ville for øyeblikket være upassende, da i disse ganske anspente tider ville gitt en ny platform for revolusjonerende teknologi vi ikke hadde drømt om i går."

Så ja, dere som sliter! Beat it! Dere er mest sannsynlig for oversmarte, så selve tankerekken biter seg selv i halen.

Good luck! :)

• Liker 7
Skrevet

Det var akkurat den biten jeg fant ut i vel og voksen alder når jeg møtte min forhenværende kjæreste. Det alt går i, er inne i topplokket. For å fremstille det sånn da, som det blir sagt "Dem som tror dem er dumme, er dumme", helt til man blir mot alle odds motfortalt, eller man finner ut av det selv.

Jeg har gjort noen feige valg før i livet, men jeg fant ut jeg er ufattelig modig!

Jeg trodde jeg var dum, men jeg fant ut jeg var ufattelig smart!

Og jaggu på toppen av det hele, jeg trodde jeg var stygg og lite attraktiv, men så åpna jeg øya og fant ut jeg har draget på damene!

Alt sammen, selve egoet i seg selv, kan fortelle så dumme løgner til sin egen organisme, så man misoppfatter hvem man egentlig er. Dette tenkte jeg over en stund i etterkant, og klarte hvertfall å eliminere tanken om at det er menneskelig, rett og slett "født med det".. det kom fra ett sted som de som tenker dumme tanker om seg selv, ikke vet.. så dem oppfatter tullet som sin sannhet, som minner dem omigjen og omigjen om hvor på DNA poengskalaen dem ligger, som for dem er nærmere null-punktet.

Jeg frigjorde meg hvertfall fra det tyrraniet, og det nonsense stupidogreiene som rakker ned på egen personlighet leverte jeg tilbake til der det kommer fra. Og om tanker prøver å dukke opp igjen, så er det kortsluttet fortere enn det klarer å få fotfeste i selvtilliten.

Og sånn er det, ikke vet jeg, men jeg var sent ute med å bli kvitt den driten. Om det er noen individer som sier dumme ord til seg, inni seg. Bare kortslutt det du sier, mest sannsynlig er du akkurat det omvendte av det du tillater rakker ned på deg selv.

Huff, tenk på dem som aldri kommer seg ut av den sirkelen. Alltid hengt opp i at dem er dumme, eller lite attraktive, eller hvem vet hva for noe tull som folk rakker seg ned på. Nesten mer synd på dem, enn disse stakkars barna i Afrika. Dem har hvertfall hverandre, og det er jo mer eller mindre ett primærbehov det.

Elsk dere selv! Hva søren er det dere som tråkker deres egen selvtillit i bånn driver med? og ikke minst finner dere i? Uansett alder, dere som lider av "tør ikke, spør hu i mårra", "åhh, jeg rekker ikke opp", "jeg er dum" ...vet dere hva... snu alt sammen til det motsatte, så har dere sannheta! "jeg er modig, jeg bare går bort med en gang og spør om vi skal dra på Kino!" .. "Jeg er superflink på det aller meste!" "Åh enda godt jeg ikke er smartere enn det jeg er, for hvem vil ende opp som Einstein? En ting jeg forstår mye mer og ser mer omfattende bilde av aktuelle situasjoner overalt enn de aller fleste, men å endre på relativitetsteorien til gamle Albert ville for øyeblikket være upassende, da i disse ganske anspente tider ville gitt en ny platform for revolusjonerende teknologi vi ikke hadde drømt om i går."

Så ja, dere som sliter! Beat it! Dere er mest sannsynlig for oversmarte, så selve tankerekken biter seg selv i halen.

Good luck! :)

Jeg vet jeg er modig. Jeg har prøvd med visshet om at jeg kan bli såret. Veldig såret. Og ja jeg har vondt nå. Veldig vondt. Jeg vet jeg var mer enn bra nok. At jeg hadde mye å tilby. Og det ble mottatt og gjengjeldt. Til det brått ble ufint og stygt. Fordi han tok en feig utvei. Fordi han ikke ville ta tak i sin situasjon og se i seg selv. Fordi han ønsket at jeg skulle redde han ut fra hans låste situasjon men det kan jeg ikke. Jeg kan gå ved hans side i kampen men ikke løse den for han (dette skjer med for mange uansett kjønn - de tror en kjæreste er det som skal til for at deres problemer skal løses).

Og det er klart dette sliter på meg. Det er ikke første gang jeg opplever dette. Ikke andre gang heller. Ergo må jeg beskytte meg selv og kan derfor heller ikke gå inn for å jage en fyr før jeg vet det er meg som person han vil ha og ikke være hans problemløser. Jeg kan ikke la meg skade av flere fordi deres motiver for å få en kjæreste er på et feil grunnlag. Ja jeg kan vise interesse men jeg må få et bevis på at han er oppriktig også. Jeg har jobbet hardt for å få til noe men jeg har endt opp som den tapende part. Nå skal jeg slikke mine sår og forbanne menn en stund fremover før jeg antagelig går på samme smell igjen senere. Fordi jeg er for modig for mitt eget beste.

Skrevet

Ja likestilling er en fin ting. Så ta tilbake ballene og gjør noe. Jeg har lagt an på forsiktige menn jeg men når responsen er liten, så går jeg kjapt videre. Han ene kom til meg for litt siden og sa han angret på at han ikke gjorde et fremstøt når jeg stod der rett foran han. Men han turde ikke. Og i det han ikke turde mistet han all sexapell. Ballene hans krympa inn til små rosiner. Så gjør noe. Vi damer står der klare rett foran nesa på dere men dere tør ikke gjøre noe. Hvor mange hint skal vi gi dere?

Dere står bare sånn foran de som allerede ER på nivået som beskrives i hovedposten 😊 Jeg har jobbet i utelivet, og har sett rimelig mange kjekke karer dra hjem med damer som var i et lavere segment når det gjelder utseendet. Det er bare et faktum, og inntil menn lærer seg å være litt mer kritiske til hva de feier over, vil det fortsette å være sånn.

• Liker 3
Skrevet

...og da er vi tilbake til start. Ikke alle menn er interessert i "jakten". Jeg avskyr den. Poenget er ikke at menn ikke har "ansvar", men at alle har mulighet til å ta initiativ til kontakt med en person de synes er interessant. Også kvinner, hvor sprøtt du enn synes det virker. Og med kontakt mener jeg ikke lening og øyne, men faktiske ord.

Så klart begge parter skal gjøre noe. Men det betyr at dere menn også må ta deres del av dette. Og det er her mange menn feiler. De er for veike eller venter for lenge på å gjøre noe. Og da går vi videre. Vi damer ønsker progresjon fra dag en. Ikke om tre måneder. Da har vi gitt opp.

• Liker 1
Skrevet

Dere står bare sånn foran de som allerede ER på nivået som beskrives i hovedposten 😊 Jeg har jobbet i utelivet, og har sett rimelig mange kjekke karer dra hjem med damer som var i et lavere segment når det gjelder utseendet. Det er bare et faktum, og inntil menn lærer seg å være litt mer kritiske til hva de feier over, vil det fortsette å være sånn.

Nå er vel bysjekking mer en arena for å få en selvtillitsboost fremfor å finne en livspartner. Så ja da skjer flørting på en helt annen måte enn i hverdagen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror mange mangler sosiale antenner, er i hvert fall ofte at jeg ser folk ikke se at de får avslag og oppfattes som irriterende. 

Anonymous poster hash: e0f58...c60
  • Liker 3
Skrevet

Nå er vel bysjekking mer en arena for å få en selvtillitsboost fremfor å finne en livspartner. Så ja da skjer flørting på en helt annen måte enn i hverdagen.

At sjekkingen er anderledes på byn er jeg enig med deg i, men faktum er at dersom jenter er vant til av og til kunne dra de flotteste hunkene hjem fra byn, ja da vil de anta at de også andre steder har mulighet til å dra tilsvarende hunks inn i et forhold. Det er jo særdeles logisk da mennesker som regel tenker at har de greid å få tilgang på noe de vil ha, en eller flere ganger, ja da kan de greie å få tilgang igjen. Videre tar det ofte lang tid for folk i å innse realitetene, når reslitetene er negative. Dette er logisk og menneskelige egenskaper som kan løses om menn slutter å være så "billige"!

Anonymous poster hash: 4faca...a72

• Liker 2
Skrevet

Det som ikke henger på greip i denne teorien er den kunstige koblingen mellom sex og forhold.

Om teorien brukes på sex alene er dens mekanismer klare nok:

A) En middelmådig kvinne ønsker å ha sex med en kjekk mann, og kjekke menn vil ha sex med henne.

versus

B) En middelmådig kvinne ønsker sex med en kjekk mann, men kjekke menn vil ikke ha sex med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen vil ha sex med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

Om teorien derimot brukes på forhold er dens mekanismer vanskeligere å se:

A) En middelmådig kvinne ønsker et forhold med en kjekk mann, og kjekke menn vil ha sex med henne, men de vil ikke være i et forhold med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen ønsker et forhold med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

versus

B) En middelmådig kvinne ønsker et forhold med en kjekk mann, men kjekke menn vil ikke ha sex med henne, og de vil ikke være i et forhold med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen ønsker et forhold med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

Anonymous poster hash: 7b662...830
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest jenter skrive/si at menn bare er opptatt av sex og ikke vil forplikte seg...

Kanskje det er fordi jentene har gått etter menn som er mye mer attraktive og bare ute etter en tung...?

Stygge gutter er jo også bare ite etter sex

• Liker 1
Skrevet

Det som ikke henger på greip i denne teorien er den kunstige koblingen mellom sex og forhold.

Om teorien brukes på sex alene er dens mekanismer klare nok:

A) En middelmådig kvinne ønsker å ha sex med en kjekk mann, og kjekke menn vil ha sex med henne.

versus

B) En middelmådig kvinne ønsker sex med en kjekk mann, men kjekke menn vil ikke ha sex med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen vil ha sex med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

Om teorien derimot brukes på forhold er dens mekanismer vanskeligere å se:

A) En middelmådig kvinne ønsker et forhold med en kjekk mann, og kjekke menn vil ha sex med henne, men de vil ikke være i et forhold med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen ønsker et forhold med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

versus

B) En middelmådig kvinne ønsker et forhold med en kjekk mann, men kjekke menn vil ikke ha sex med henne, og de vil ikke være i et forhold med henne. Hvis denne middelmådige kvinnen ønsker et forhold med en mann, må hun altså droppe kravet om at han må være kjekk.

Anonymous poster hash: 7b662...830

TS her.

Koblingen mellom sex og forhold henger absolutt på greip.

Eksempelet ditt 2. A, forutsetter at alle kvinner hele tiden tenker rasjonelt og logisk. Virkeligheten er imidlertid ikke slik, og menneskers persepsjon av realitetene er ofte slik de ønsker at den skal være. (dette gjelder både kvinner og menn).

1. Det er trygt å si at menn i større grad enn kvinner, er villige til å ha sex med en som er mindre attraktive enn dem selv, uten å være interessert i et forhold med vedkommende.

2. Slike menn vil logisk nok som regel ikke si eller gi inntrykk av at de kun er interessert i sex(da mange jenter ikke ville gått videre å ha hatt sex med dem). Videre vil vedkommende avslutte relasjonen til kvinnen uten å si sannheten(at de kun var interessert i sex), men heller komme med en unnskyldning for å fremstå som bedre enn hva de faktisk er.

3. Kvinnen vil da tenke; Jaja, han hunken var merkelig/teit, og at fyren av en eller annen grunn ikke var interessert videre, MEN at hun fortsatt har sjanse på tilsvarende menn senere.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, og er en generalisering, men det er en generalisering som jeg mener har hold i seg. Før eller siden vil nok mange kvinner lære seg å verdsette andre egenskaper hos menn, og gå etter dem på sitt eget "nivå". Poenget er imidlertid at teorien som jeg nevnte i åpningsinnlegget er reelt og medfører at det er mange flere single enn dersom menn ikke hadde vært så "billige".

Skrevet

Stygge gutter er jo også bare ite etter sex

Ja, og mange av de minst attraktive guttene får da ingen, fordi jentene på deres "nivå", stort sett går etter penere gutter.

Skrevet

Så klart begge parter skal gjøre noe. Men det betyr at dere menn også må ta deres del av dette. Og det er her mange menn feiler. De er for veike eller venter for lenge på å gjøre noe. Og da går vi videre. Vi damer ønsker progresjon fra dag en. Ikke om tre måneder. Da har vi gitt opp.

Men du kan ikke få progresjon med mindre fyren vet at du er interessert. Om du ikke faktisk sier det, kan det fint være han trekker på skuldrene og går videre.

• Liker 1
Skrevet

Men du kan ikke få progresjon med mindre fyren vet at du er interessert. Om du ikke faktisk sier det, kan det fint være han trekker på skuldrene og går videre.

Da er det ikke min feil at han mangler sosiale antenner :P Når vi sier vi vil møtes fordi vi liker fyren og han fortsatt ikke skjønner, så er det like greit. Og sier han aldri at han liker meg, så går jeg videre også. Hade bra. Jeg vil ikke være med en fyr jeg ikke vet om liker meg eller ei.

• Liker 1
Skrevet

1. Mange menn er for billige og har sex med jenter som ee mindre attraktive enn dem selv og som de ikke er interessert i forhold med.

2.Mange jenter overvurderer sin egen verdi på "forholdsmarkedet", mye grunnet punkt 1. Hvilket medfører at de går etter menn som har høyere verdi på "forholdsmarkedet" og kun er interessert i sex.

Dette må være det sanneste jeg har lest.:)

Anonymous poster hash: ab109...fc5

• Liker 1
Skrevet

Ja, og mange av de minst attraktive guttene får da ingen, fordi jentene på deres "nivå", stort sett går etter penere gutter.

Har stygge gutter selvtillit nok så får de seg de og

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...