AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #101 Skrevet 7. september 2015 Jeg vil anta at folk er single fordi de er så dumme at de tror man blir plassert i en liga *dooh* Det finnes inge liga. Det som folk må fokusere på er ærlighet, kommunikasjon, omsorg og kjærlighet. Det er det som skal til for å skape et forhold. Snart lever vi som kastesystemene i India, fordi folk tror man skal klassifiseres i forskjellige ligaer. Anonymous poster hash: 0f741...5fe 2
Maleficenta Skrevet 7. september 2015 #102 Skrevet 7. september 2015 Tror det er forskjell i hvordan man blir "såret". De færreste menn blir såret ved at en kvinne lurer dem til å tro at hun er forelsket, men vil egentlig bare ha sex med dem. Dette er fordi kvinner mye lettere enn menn kan skaffe seg en tilfeldig/ikke så tilfeldig sexpartner enn menn kan. Menn blir nok oftere såret av at kvinner TROR de er forelsket, men hopper videre når et bedre alternativ melder seg... Dette nok mest i starten av noe som kunne blitt til noe. Menn blir oftere såret av at kvinner planlegger skilsmissen ned i minste detalj før de flytter ut i den nye leiligheten de allerede har skaffet seg. "Han tok ingen av signalene mine!" Kvinner blir nok oftere såret når de er klare til å roe seg ned, og ikke er interessert i tilfeldige forbindelser lengre, men møter menn som er det. Og ikke er ærlige om det. Dog eat dog.Anonymous poster hash: 22996...be1 Menn holder på akkurat likt 1
Maleficenta Skrevet 7. september 2015 #103 Skrevet 7. september 2015 Har opplevd det samme med kvinner. Er ikke noe fint å fortelle noen at de er masete. Kan også være vanskelig å gi noen den beskjeden om at en ikke er interessert svart på hvitt. Som oftest velger man den feige veien ut, og ikke tar initiativ tilbake, og håper det går over. Jeg vil tro at som oftest blir man ikke oppfattet som masete, selv av en/ei som ikke er interessert. De fleste vet hvordan det er å ha følelser for noen, og er vel i stand til å ha et visst snev av empati med noen i en slik situasjon, men det er ikke alltid man vet hvordan man best skal håndtere å være den som blir "utsatt" for noens interesse, uten å kunne gjengjelde den. Enklere sagt enn gjort, og jeg er nok selv en gedigen synder her, men ofte kan det være lurt å ikke anta at andre har meninger der de kanskje ikke har dem (f.eks, "han/hun synes jeg er masete"). Mest sannsynlig vil en som ikke er spesielt interessert ikke tenke så mye over det... Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg sier alltid om jeg ikke er interessert. Sikkert derfor det irriterer meg så mye med konfliksky mennesker som bare ikke gidder å si noe
Mynona Skrevet 7. september 2015 #104 Skrevet 7. september 2015 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #105 Skrevet 7. september 2015 Menn holder på akkurat likt Du høres bitter ut. Opplevd å bli dumpet mye av menn?Anonymous poster hash: ab109...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #106 Skrevet 7. september 2015 Det er ikke vanskelig å forstå, jeg betviler bare at det har noen større effekt i praksis. Disse kvinnene som "er vant til å kapre kjekkere menn for sex" er også vant til at kjekkere menn ikke er interessert i et forhold med dem. Jo flere kjekke menn disse kvinnene har sex med, jo mer tydelig blir det at de kjekke mennene ikke er interessert i et forhold med dem. Hver nye seksuelle erfaring har begge disse elementene i seg. Du forklarer dette med at disse kvinnene sverger til en svært selektiv virkelighetsoppfatning, der sexen de har med kjekke menn på en eller annen måte viser at kjekke menn vil være i et forhold med dem, mens den forunderlige mangelen på et forhold med en kjekk mann, tross all sexen med kjekke menn, bortforklares med en eller annen feil hos de kjekke mennene man har vært borti så langt. Kvinnene klarer altså på denne måten å beholde håpet om et forhold med en kjekk mann.For kvinner med et slikt talent for virkelighetsforvrengning vil jeg påstå at den faktiske tilgangen på sex med kjekke menn er ganske uvesentlig. Hvis kjekke menn ikke hadde vært interessert i sex med dem, kunne de bortforklart dette med en eller annen feil hos de kjekke mennene de hadde prøvd seg på så langt, og på denne måten beholdt håpet om et forhold med en kjekk mann. En ting er hvilken verdi disse kvinnene gir seg selv på "forholdsmarkedet", en annen er hvilken verdi de vil at den fremtidige partneren skal ha. Jeg tror du setter vognen foran hesten når du hevder at dette beror på hvem de har tilfeldig sex med. I vår kultur med fokus på romantikk og kjærlighet så skal jo partneren helst være drømmemannen. Hadde vi derimot hatt en ordning der mannens far kom med to geiter på døren til kvinnens far og de tok hverandre i hendene på at avkommet nå skulle giftes, så skal jeg garantere deg at vi hadde hatt færre single her i landet. Anonymous poster hash: 7b662...830 Flott at du i alle fall har gått fra å si at "teorien ikke henger på greip" til at den ikke "har noen større effekt i praksis". Hvor stor effekt den har i praksis vil det selvfølgelig være ulike oppfatninger av, og det er greit. Svar til det fremhevede avsnittet; Jo, det er klart at dersom kvinnen er helt virkelighetsfjern, da kan hun bortforklare manglende interesse fra menn, og ja det finnes selvsagt slike med null selvinnsikt. Men dette ekskluderer ikke teorien min, for jo flere indikasjoner en får av andre, jo mindre "virkelighetsfjern" blir man. Men dersom hun til tider greier å dra med flotte menn med seg hjem for sex, ja, da vil dette bidra til troen om at hun kan dra slike menn også inn i et forhold. (vanlig menneskelig psykologi). En ting som også kan forklare overnevnte er at mange mennesker ikke tenker på at det finnes noen rangering av attraktivitet i datingarenaen.(som man kan se på noen av svarene gitt i tråden). For slike personer er det plausibelt å anta at de er enda mindre tilbøyelig til å se en kobling som nevnt i åpningsposten, og derfor oftere gå etter samme type menn for forhold som for sex. Mennesker vil alltid jage etter/og sette høyt, det som er vanskelig å oppnå, og vil ofte leve i troen på at neste gang skal jeg "vinne premien". Får man indikasjoner på at man kan "vinne premien", ja da er sjansen større for at vedkommende vil fortsette å prøve. Dersom det hadde vært slik at ingen gutter hadde sex med jenter som var under deres attraktivitetsnivå med mindre de var interessert i forhold med vedkommende, ja da tror jeg at det ville vært færre som hadde vært single ettersom jenter i større grad, og fortere, hadde innsett og akseptert gutter som matchet deres eget attraktivitetsnivå. Det hjelper heller ikke at mange jenter i de siste generasjonene er oppvokst med tanken om at det finnes en prins som kommer ridende på en hvit hest. Anonymous poster hash: 4faca...a72
Nowayback Skrevet 7. september 2015 #107 Skrevet 7. september 2015 Er singel fordi jeg ikke er god nok. Noe som fører til at jeg ikke prøver engang. I tillegg er det ganske slitsomt med jenter, så en del av meg vil være singel også. Så da blir det slik.
NorskTroll Skrevet 7. september 2015 #108 Skrevet 7. september 2015 Kanskje mange er single fordi de bruker for mye tid på å sitte på forum og spekulere om ditt og datt. 1
Maleficenta Skrevet 7. september 2015 #109 Skrevet 7. september 2015 Du høres bitter ut. Opplevd å bli dumpet mye av menn?Anonymous poster hash: ab109...fc5 Du høres like bitter ut selv
fullførsetningen Skrevet 8. september 2015 #110 Skrevet 8. september 2015 Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg sier alltid om jeg ikke er interessert. Sikkert derfor det irriterer meg så mye med konfliksky mennesker som bare ikke gidder å si noe Enig med deg i at konfliktsky mennesker kan være irriterende, selv om jeg også har forståelse for hvorfor noen velger å være det. Plusspoeng for at du gir klar beskjed når du ikke er interessert. Det er kjipt der og da, men jeg tror at det i det lange løp vil spare den som får beskjeden (og den som gir beskjeden) for framtidige ubehageligheter. Om et vennskap ryker pga. en slik beskjed, hadde det nok røket uansett.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #111 Skrevet 8. september 2015 Enig med deg i at konfliktsky mennesker kan være irriterende, selv om jeg også har forståelse for hvorfor noen velger å være det. Plusspoeng for at du gir klar beskjed når du ikke er interessert. Det er kjipt der og da, men jeg tror at det i det lange løp vil spare den som får beskjeden (og den som gir beskjeden) for framtidige ubehageligheter. Om et vennskap ryker pga. en slik beskjed, hadde det nok røket uansett. Helt enig i at man sier ifra. Jeg sier alltid ifra om jeg ikke vil mer. Spesielt fordi jeg vet hvor sårende det er når mannfolka blir kalde isteden for å si sannheten. Det er så feigt. Så istede for å sitte igjen med gode minner fra et forhold så sitter jeg her og forbannet den balleløse fyren. Anonymous poster hash: 0f741...5fe
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #112 Skrevet 8. september 2015 Flott at du i alle fall har gått fra å si at "teorien ikke henger på greip" til at den ikke "har noen større effekt i praksis". Hvor stor effekt den har i praksis vil det selvfølgelig være ulike oppfatninger av, og det er greit. Svar til det fremhevede avsnittet; Jo, det er klart at dersom kvinnen er helt virkelighetsfjern, da kan hun bortforklare manglende interesse fra menn, og ja det finnes selvsagt slike med null selvinnsikt. Men dette ekskluderer ikke teorien min, for jo flere indikasjoner en får av andre, jo mindre "virkelighetsfjern" blir man. Men dersom hun til tider greier å dra med flotte menn med seg hjem for sex, ja, da vil dette bidra til troen om at hun kan dra slike menn også inn i et forhold. (vanlig menneskelig psykologi). En ting som også kan forklare overnevnte er at mange mennesker ikke tenker på at det finnes noen rangering av attraktivitet i datingarenaen.(som man kan se på noen av svarene gitt i tråden). For slike personer er det plausibelt å anta at de er enda mindre tilbøyelig til å se en kobling som nevnt i åpningsposten, og derfor oftere gå etter samme type menn for forhold som for sex. Mennesker vil alltid jage etter/og sette høyt, det som er vanskelig å oppnå, og vil ofte leve i troen på at neste gang skal jeg "vinne premien". Får man indikasjoner på at man kan "vinne premien", ja da er sjansen større for at vedkommende vil fortsette å prøve. Dersom det hadde vært slik at ingen gutter hadde sex med jenter som var under deres attraktivitetsnivå med mindre de var interessert i forhold med vedkommende, ja da tror jeg at det ville vært færre som hadde vært single ettersom jenter i større grad, og fortere, hadde innsett og akseptert gutter som matchet deres eget attraktivitetsnivå. Det hjelper heller ikke at mange jenter i de siste generasjonene er oppvokst med tanken om at det finnes en prins som kommer ridende på en hvit hest. Anonymous poster hash: 4faca...a72 Dette er to sider av samme sak. Jeg mener at teorien ikke har noen større effekt OG at den ikke henger på greip, fordi dens sterke kobling mellom sex og forhold er konstruert og feilaktig, og fordi tilgang til sex med kjekke menn verken er en forutsetning for eller en viktig vedlikeholder av ønsket om et forhold med en kjekk mann. Jeg finner det også megetsigende at du opererer med to vidt forskjellige kvinnestereotypier i dine to scenarioer: I scenario 1, der kjekke menn har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene virkelighetsfjerne, følelsesstyrte og selvbedragerske. I scenario 2, der kjekke menn ikke har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene plutselig rasjonelle og logiske og plukker menn de ikke har lyst på fra "egen hylle". Anonymous poster hash: 7b662...830 1
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #113 Skrevet 8. september 2015 Dette er to sider av samme sak. Jeg mener at teorien ikke har noen større effekt OG at den ikke henger på greip, fordi dens sterke kobling mellom sex og forhold er konstruert og feilaktig, og fordi tilgang til sex med kjekke menn verken er en forutsetning for eller en viktig vedlikeholder av ønsket om et forhold med en kjekk mann. Jeg finner det også megetsigende at du opererer med to vidt forskjellige kvinnestereotypier i dine to scenarioer: I scenario 1, der kjekke menn har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene virkelighetsfjerne, følelsesstyrte og selvbedragerske. I scenario 2, der kjekke menn ikke har sex med middelmådige kvinner, er disse kvinnene plutselig rasjonelle og logiske og plukker menn de ikke har lyst på fra "egen hylle".Anonymous poster hash: 7b662...830 Jeg driter nå i om mannen er superkjekk eller ei så lenge hele pakken av han appellerer til meg. Om det er en mann jeg ikke finner tiltrekkende, så er det tusen andre ting enn utseendet som spiller inn.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #114 Skrevet 8. september 2015 Jeg driter nå i om mannen er superkjekk eller ei så lenge hele pakken av han appellerer til meg. Om det er en mann jeg ikke finner tiltrekkende, så er det tusen andre ting enn utseendet som spiller inn. Det er helt flottings det, og du er nok ikke enestående i så måte. Men teorien til TS handler ikke om kvinner som driter i om menn er kjekke eller ei fordi de fokuserer på hele pakken, den handler eksklusivt om kvinner som IKKE driter i om menn er kjekke eller ei fordi de IKKE fokuserer på hele pakken. Anonymous poster hash: 7b662...830
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #115 Skrevet 8. september 2015 Det er helt flottings det, og du er nok ikke enestående i så måte. Men teorien til TS handler ikke om kvinner som driter i om menn er kjekke eller ei fordi de fokuserer på hele pakken, den handler eksklusivt om kvinner som IKKE driter i om menn er kjekke eller ei fordi de IKKE fokuserer på hele pakken.Anonymous poster hash: 7b662...830 Men teorien til ts går ut fra at alle kvinner tenker likt..
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #116 Skrevet 8. september 2015 Men teorien til ts går ut fra at alle kvinner tenker likt.. Nei, teorien går ut på at når menn gir kvinner under sitt nivå tilgang på sex, så kondisjoneres (et visst antall av) disse spesifikke kvinnene til å tenke at de også har tilgang på forhold med slike menn, noe som fører til at de tenker at menn på deres eget nivå ikke er gode nok, hvilket igjen fører til et kunstig høyt antall single. Teorien ekskluderer med andre ord en hel masse kvinner som ikke har sex med menn over sitt nivå (ingen kondisjonering forekommer), og kvinner som har sex med menn over sitt nivå men ikke er interessert i noe forhold (den eventuelle kondisjoneringen har ingen effekt på antall single), og kvinner som aksepterer også menn på sitt eget nivå som partnere selv om de har sex med menn over sitt eget nivå (kondisjoneringen er betydningsløs), og kvinner som foretrekker menn på eget nivå etter sex med menn over eget nivå (kondisjoneringen er negativ), og kvinner som helt naturlig foretrekker menn på sitt eget nivå (kondisjonering er irrelevant). For eksempel. Anonymous poster hash: 7b662...830 2
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #117 Skrevet 8. september 2015 Nei, teorien går ut på at når menn gir kvinner under sitt nivå tilgang på sex, så kondisjoneres (et visst antall av) disse spesifikke kvinnene til å tenke at de også har tilgang på forhold med slike menn, noe som fører til at de tenker at menn på deres eget nivå ikke er gode nok, hvilket igjen fører til et kunstig høyt antall single. Teorien ekskluderer med andre ord en hel masse kvinner som ikke har sex med menn over sitt nivå (ingen kondisjonering forekommer), og kvinner som har sex med menn over sitt nivå men ikke er interessert i noe forhold (den eventuelle kondisjoneringen har ingen effekt på antall single), og kvinner som aksepterer også menn på sitt eget nivå som partnere selv om de har sex med menn over sitt eget nivå (kondisjoneringen er betydningsløs), og kvinner som foretrekker menn på eget nivå etter sex med menn over eget nivå (kondisjoneringen er negativ), og kvinner som helt naturlig foretrekker menn på sitt eget nivå (kondisjonering er irrelevant). For eksempel.Anonymous poster hash: 7b662...830 Under sitt nivå... hvem bestemmer hvem som ligger på hvilket nivå? Og hva med de middels utseende mennene som går for kvinner på samme nivå? Er da flere av de enn de kjekke guttene som fins. De og får seg jo noe. Og hva med de dødspene jentene som går for menn under sitt nivå som du sier? Jeg ser langt flere pene damer med mindre pene menn enn omvendt.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #118 Skrevet 9. september 2015 Under sitt nivå... hvem bestemmer hvem som ligger på hvilket nivå? Og hva med de middels utseende mennene som går for kvinner på samme nivå? Er da flere av de enn de kjekke guttene som fins. De og får seg jo noe. Og hva med de dødspene jentene som går for menn under sitt nivå som du sier? Jeg ser langt flere pene damer med mindre pene menn enn omvendt. Teorien forutsetter at det finnes nivåer og at disse nivåene kan anslås med en viss grad av objektivitet. For eksempel at kjekke, rike menn med god utdannelse befinner seg på et høyere nivå enn stygge, fattige menn uten utdannelse. Hvorvidt man personlig vil tegne seg som abonnent på et slikt menneskesyn er jo et annet spørsmål. De to eksemplene du nevner er grupperinger som står langt utenfor denne teorien. Anonymous poster hash: 7b662...830
Maleficenta Skrevet 9. september 2015 #119 Skrevet 9. september 2015 Teorien forutsetter at det finnes nivåer og at disse nivåene kan anslås med en viss grad av objektivitet. For eksempel at kjekke, rike menn med god utdannelse befinner seg på et høyere nivå enn stygge, fattige menn uten utdannelse. Hvorvidt man personlig vil tegne seg som abonnent på et slikt menneskesyn er jo et annet spørsmål. De to eksemplene du nevner er grupperinger som står langt utenfor denne teorien.Anonymous poster hash: 7b662...830 Jeg syns ikke teorien stemmer
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #120 Skrevet 9. september 2015 Jeg vil anta at folk er single fordi de er så dumme at de tror man blir plassert i en liga *dooh* Det finnes inge liga. Det som folk må fokusere på er ærlighet, kommunikasjon, omsorg og kjærlighet. Det er det som skal til for å skape et forhold. Snart lever vi som kastesystemene i India, fordi folk tror man skal klassifiseres i forskjellige ligaer. Anonymous poster hash: 0f741...5fe Du mener å si at alle er like tiltrekkende? At utseende eller status skal ha noe å si er bare en myte? Anonymous poster hash: 6d6d1...cb7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå