Gå til innhold

Grunnen til at mange er single

Fremhevede innlegg

Skrevet

Menn har det med å si de vil ha en ting, men velge det motsatte. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det stemmer ikke. Menn blir jo sammen med stygge kjerringer. Jeg så en som hadde valget mellom ei fin ei eller en stygg med stygg personlighet.  Gjett hva han valgte?  :fnise:  Ingen av de menneskene var meg altså. 

Og så er det noe med hvilke forhold som holder.

Jeg har to onkler, som er mye yngre enn mine foreldre, så jeg har fått med meg de tidlige voksenårene deres. Den ene giftet seg med ei utrolig trivelg dame, med helt gjennomsnittlig utsedne. De virker til å fremdeles ha et veldig godt forhold, og samarbeider god om et felles liv. Den andre klarte å "vinne" ei utrolig vakker dame, og var helt høy på det en stund. Men hun forventet mye av ham mhp karriære og økonomi, og han jobbet vettet av seg i mange år for å tilfredsstille henne. Til slutt ble de skilt. For, som han sa til min far, de hadde ikke noe felles lengre og ingenting å snakke om.

Anonymous poster hash: 44190...57e

Skrevet

Da må dere slutte å late som at dere tåler det da..

Det er jo nettopp pga sånne som deg at menn ikke klarer å vise følelse sine. Fordi da vil kvinner se på han som svak. De kan ikke vinne uansett. Er derfor flere menn tar selvmord enn kvinner. Fordi kvinner får hjelp før det er for sent, mens menn holder det inni seg så lenge at det ødelegger de. Det er faktigst ikke noe å spøke med heller. At du er så naiv å tror at menn ikke har samme følelser som kvinner er helt utrolig.

Anonymous poster hash: ab109...fc5

• Liker 2
Skrevet

Det er jo nettopp pga sånne som deg at menn ikke klarer å vise følelse sine. Fordi da vil kvinner se på han som svak. De kan ikke vinne uansett. Er derfor flere menn tar selvmord enn kvinner. Fordi kvinner får hjelp før det er for sent, mens menn holder det inni seg så lenge at det ødelegger de. Det er faktigst ikke noe å spøke med heller. At du er så naiv å tror at menn ikke har samme følelser som kvinner er helt utrolig.

Anonymous poster hash: ab109...fc5

Det er nettopp det som er så flott i faktiske seriøse forhold; der får begge vise følelser og begge skal møte omsorg og forståelse. 

At menn skal få vise sine svakheter og såre følelser, synes jeg er viktig. Heldigvis går verden framover på dette punktet :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som later som de tåler det, men dersom ikke menn tar initiativ så skjer det jo aldri noe... Slik du framstiller kvinner er de jo så stakkarslige at de ikke ville drømt om å risikere en avvisning og bli såret.

Anonymous poster hash: d0386...f9f

Men greia er at de guttene som ikke tar initiativ. Jentene tror at de ikke er interessert. Dermed forventer vi avvisning på forhånd

Skrevet

Men greia er at de guttene som ikke tar initiativ. Jentene tror at de ikke er interessert. Dermed forventer vi avvisning på forhånd

Men noen ganger, når man virkelig liker noen, hjelper man vel til.. ikke sant?

Jeg tror ikke verken jeg eller mannen hadde turd å ta hele initiativet helt på egenhånd, da vi er sjenerte og usikre av oss i slike settinger begge to. Men siden vi "lirket litt" fra hver vår kant, ble vi da sammen i løpet av en prosess på et par tre måneder.

• Liker 1
Skrevet

Men noen ganger, når man virkelig liker noen, hjelper man vel til.. ikke sant?

Jeg tror ikke verken jeg eller mannen hadde turd å ta hele initiativet helt på egenhånd, da vi er sjenerte og usikre av oss i slike settinger begge to. Men siden vi "lirket litt" fra hver vår kant, ble vi da sammen i løpet av en prosess på et par tre måneder.

Jeg har tatt initiativ jeg. Men gadd ikke når han aldri tok initiativ tilbake ever. Vet det er fordi han er sjenert for han har litexerfaring med damer men jeg drar faen ikke lasset alene. Han må være litt mann

Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest jenter skrive/si at menn bare er opptatt av sex og ikke vil forplikte seg...

Kanskje det er fordi jentene har gått etter menn som er mye mer attraktive og bare ute etter en tung...?

Anonymous poster hash: 4faca...a72

en tung ting?

Anonymous poster hash: 136db...4c9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt initiativ jeg. Men gadd ikke når han aldri tok initiativ tilbake ever. Vet det er fordi han er sjenert for han har litexerfaring med damer men jeg drar faen ikke lasset alene. Han må være litt mann

Det er klart det må gå begge veier. Men når det går begge veier (som jo må være tilfellet for at det skal bli et forhold), så bør jo begge ta litt initivativ. Ikke nødvendigvis stor gester, som å be noen ut på middag. Men mer den gjensidige opptrappingen av kontakt og kommunikasjon, både verbalt og fysisk.

Skrevet

Det er klart det må gå begge veier. Men når det går begge veier (som jo må være tilfellet for at det skal bli et forhold), så bør jo begge ta litt initivativ. Ikke nødvendigvis stor gester, som å be noen ut på middag. Men mer den gjensidige opptrappingen av kontakt og kommunikasjon, både verbalt og fysisk.

Men jeg mener han må ta mest fordi er en msnn virkelig interessert så viser han det jo. Han sitter ikke på latsiden. Tar jenta for mye initiativ så blir man jo ansett av menn som masete
Skrevet

Men jeg mener han må ta mest fordi er en msnn virkelig interessert så viser han det jo. Han sitter ikke på latsiden. Tar jenta for mye initiativ så blir man jo ansett av menn som masete

Bulls eye

Anonymous poster hash: 0f741...5fe

Skrevet

Tror grunnen  er at mange ønsker det perfekte familielivet, med rekkehus og romslig økonomi. Da må man velge en partner som kan oppfylle den drømmen. Det er mye vanskeligere enn å bare finne en partner man liker. 

Rekkehus er også dyre og man har kanskje ikke råd før i 30 års alderen. Vi prioriterer å bygge leiligheter for single i byene men det er billige rekkehus vi trenger hvis man ønsker at folk skal få barn sammen.

Hadde samfunnet prioritert å bygge billige rekkehus, så tror jeg mange lettere hadde funnet en partner og slått seg til ro selv om personen kanskje bare tjener 400.000 i året.

Skrevet (endret)

Jeg har sex med både de som er penere enn meg og mindre penere enn meg jeg. For jeg elsker sex. Knuller hvem som helst. Litt dumt at jeg har det sånn men er ikke enkelt å styre kåtheten. Jeg er singel for jeg har ikke funnet den rette dama enda. Går ikke bare etter utseendet jeg. Ei som er pen for meg kan være mindre pen for andre, og ei som er mindre pen for meg kan være pen for andre. Hun må ha litt i topplokket også. Ikke være dømmende, og hun må godta meg for den jeg er, og respekterer at jeg er veldig kåt. En ting er sikkert. Den dama trenger ikke være redd for at jeg er utro, for utroskap er det verste jeg vet. Har opplevd det selv så vet hvor sårende og vondt det er. Uansett hvor kåt jeg er så er det kun hun jeg er sammen med jeg vil ha sex med. Er hun ei sånn som nekter sex så slår jeg opp før jeg finner ei ny. For uten sex så visner forholdet litt etter litt. Jeg har vert sammen med flere, men hun siste var jeg lengst sammen med og det mest seriøse forholdet. Jeg elsket henne virkelig, men det viste seg at hun var ei jævla hore. Derfor ble jeg singel igjen. 

Endret av Hummels
Skrevet

Tror grunnen er at mange ønsker det perfekte familielivet, med rekkehus og romslig økonomi. Da må man velge en partner som kan oppfylle den drømmen. Det er mye vanskeligere enn å bare finne en partner man liker.

Rekkehus er også dyre og man har kanskje ikke råd før i 30 års alderen. Vi prioriterer å bygge leiligheter for single i byene men det er billige rekkehus vi trenger hvis man ønsker at folk skal få barn sammen.

Hadde samfunnet prioritert å bygge billige rekkehus, så tror jeg mange lettere hadde funnet en partner og slått seg til ro selv om personen kanskje bare tjener 400.000 i året.

Seriøst? Hahaha.

Anonymous poster hash: 0f741...5fe

Skrevet

Blir du oppfattet som masete (ved å vise normalt initiativ) er det fordi mannen ikke er interessert. Er mannen interessert, er du ikke masete.

Skrevet

Blir du oppfattet som masete (ved å vise normalt initiativ) er det fordi mannen ikke er interessert. Er mannen interessert, er du ikke masete.

Om han ikke tar initiativ tilbake så er det jo lett å tro at han syns man er masete. Menn har en tendens til å ikke si slikt rett ut. Kommumikasjon er ikke menns sterkeste side
Skrevet

Ingen av eksemplene forutsetter at kvinner hele tiden tenker rasjonelt og logisk. Eksemplene forutsetter bare at kvinner må tenke rasjonelt og logisk om de ønsker sex eller forhold som betinger at de tenker rasjonelt og logisk.

Du synes å forutsette at middelmådige kvinner må ha tilgang til sex med kjekke menn for å tenke irrasjonelt og ulogisk. Jeg tror at middelmådige kvinner er fullstendig kapable til å tenke irrasjonelt og ulogisk uten noen slike erfaringer. Middelmådige kvinner trenger ikke sex med kjekke menn for å drømme om et forhold med en kjekk mann. Middelmådige kvinner som drømmer om et forhold med en kjekk mann går ikke automatisk inn i et forhold med en middelmådig mann bare fordi kjekke menn ikke vil ha sex med dem.

Teorien din forutsetter også at om all den sexen som kjekke menn nå har med middelmådige kvinner, i stedet hadde tilfalt middelmådige menn, så ville disse middelmådige mennene, som altså plutselig har tilgang til masse sex, velvillig kastet seg inn i forhold med disse middelmådige kvinnene. Men middelmådige menn trenger ikke sex med fine damer for å drømme om et forhold med en fin dame. Middelmådige menn som drømmer om et forhold med en fin dame går ikke automatisk inn i et forhold med en middelmådig dame bare fordi fine damer ikke vil ha sex med dem.

Anonymous poster hash: 7b662...830

Svar til uthevet tekst: Nei, det er sant at "middelmådige" kvinner ikke går i forhold med "middelmådige" menn bare fordi kjekke menn ikke vil ha sex med dem, men dersom de ofte er vant til å kapre kjekkere menn for sex (på byen, tinder, hvorsomhelst), ja da er sjansen STØRRE for at de ikke vil akseptere en mann på sitt eget nivå. Dette er vitterlig ikke vanskelig å forstå?

Dette vil også gjelde for middelmådige menn. Dersom slike menn plutselig hadde hatt sjansen til å ha sex med mange jenter som er like eller mer attraktive enn dem, ville dette nok resultert i flere forhold, enn om de knapt hadde sjansen på sex med jenter som var nivå under dem.

Som jeg har skrevet før, så er ikke teorien som nevnt i åpningsinnlegget mitt den eneste grunnen, men en av flere.

Skrevet

Om han ikke tar initiativ tilbake så er det jo lett å tro at han syns man er masete. Menn har en tendens til å ikke si slikt rett ut. Kommumikasjon er ikke menns sterkeste side

Har opplevd det samme med kvinner. Er ikke noe fint å fortelle noen at de er masete. Kan også være vanskelig å gi noen den beskjeden om at en ikke er interessert svart på hvitt. Som oftest velger man den feige veien ut, og ikke tar initiativ tilbake, og håper det går over.

Jeg vil tro at som oftest blir man ikke oppfattet som masete, selv av en/ei som ikke er interessert. De fleste vet hvordan det er å ha følelser for noen, og er vel i stand til å ha et visst snev av empati med noen i en slik situasjon, men det er ikke alltid man vet hvordan man best skal håndtere å være den som blir "utsatt" for noens interesse, uten å kunne gjengjelde den.

Enklere sagt enn gjort, og jeg er nok selv en gedigen synder her, men ofte kan det være lurt å ikke anta at andre har meninger der de kanskje ikke har dem (f.eks, "han/hun synes jeg er masete"). Mest sannsynlig vil en som ikke er spesielt interessert ikke tenke så mye over det...

• Liker 1
Skrevet

Enig med alle over. Jeg tror normalt initiativ (ikke super-pågaående) kun blir oppfattet negativt om det kommer fra noen man ikke er interessert i. Kommer det fra noen man liker, blir man kun veldig glad for å få oppmerksomhet/respons. 

• Liker 3
Skrevet

Svar til uthevet tekst: Nei, det er sant at "middelmådige" kvinner ikke går i forhold med "middelmådige" menn bare fordi kjekke menn ikke vil ha sex med dem, men dersom de ofte er vant til å kapre kjekkere menn for sex (på byen, tinder, hvorsomhelst), ja da er sjansen STØRRE for at de ikke vil akseptere en mann på sitt eget nivå. Dette er vitterlig ikke vanskelig å forstå?

Dette vil også gjelde for middelmådige menn. Dersom slike menn plutselig hadde hatt sjansen til å ha sex med mange jenter som er like eller mer attraktive enn dem, ville dette nok resultert i flere forhold, enn om de knapt hadde sjansen på sex med jenter som var nivå under dem.

Som jeg har skrevet før, så er ikke teorien som nevnt i åpningsinnlegget mitt den eneste grunnen, men en av flere.

Det er ikke vanskelig å forstå, jeg betviler bare at det har noen større effekt i praksis.

Disse kvinnene som "er vant til å kapre kjekkere menn for sex" er også vant til at kjekkere menn ikke er interessert i et forhold med dem. Jo flere kjekke menn disse kvinnene har sex med, jo mer tydelig blir det at de kjekke mennene ikke er interessert i et forhold med dem. Hver nye seksuelle erfaring har begge disse elementene i seg.

Du forklarer dette med at disse kvinnene sverger til en svært selektiv virkelighetsoppfatning, der sexen de har med kjekke menn på en eller annen måte viser at kjekke menn vil være i et forhold med dem, mens den forunderlige mangelen på et forhold med en kjekk mann, tross all sexen med kjekke menn, bortforklares med en eller annen feil hos de kjekke mennene man har vært borti så langt. Kvinnene klarer altså på denne måten å beholde håpet om et forhold med en kjekk mann.

For kvinner med et slikt talent for virkelighetsforvrengning vil jeg påstå at den faktiske tilgangen på sex med kjekke menn er ganske uvesentlig. Hvis kjekke menn ikke hadde vært interessert i sex med dem, kunne de bortforklart dette med en eller annen feil hos de kjekke mennene de hadde prøvd seg på så langt, og på denne måten beholdt håpet om et forhold med en kjekk mann.

En ting er hvilken verdi disse kvinnene gir seg selv på "forholdsmarkedet", en annen er hvilken verdi de vil at den fremtidige partneren skal ha. Jeg tror du setter vognen foran hesten når du hevder at dette beror på hvem de har tilfeldig sex med. I vår kultur med fokus på romantikk og kjærlighet så skal jo partneren helst være drømmemannen. Hadde vi derimot hatt en ordning der mannens far kom med to geiter på døren til kvinnens far og de tok hverandre i hendene på at avkommet nå skulle giftes, så skal jeg garantere deg at vi hadde hatt færre single her i landet.

Anonymous poster hash: 7b662...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...