Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️

QBee

Anbefalte innlegg

På 4/7/2017 den 9.47, LillyBe skrev:

Herlig innlegg, å så sant :) bekymringer vil vi som mødre alltid ha. Jeg vifter vekk de negative tankene sammen med deg :) 

Det vil vi, og vi kan nok hindre dem i å komme, men vi kan velge hva man vil gi næring til :) 

På 4/7/2017 den 14.03, Mirabella76 skrev:

Bra sagt! :tommel: Eg har sjølv aldri opplevd å mista etter at eg har sett eit bankande hjerte på UL. Det var ingen hjerteaktivitet på tidlig UL, dei to gangane eg mista. Og ja, eg måtte ha tablettar/utskraping, for abortane starta ikkje av seg sjølv. Derfor var det MA eg opplevde begge gangane, og ikkje SA. Du har nok heilt sikkert rett i at når ein først har sett eit bankande hjerte på UL, så er det veldig liten sjanse for å mista - og det er jo veldig gode nyhetar for deg! :)

Så du gjer rett i å tenka positivt, og ikkje la negative tankar få ta over! :jepp: Eg er sikker på at den lille i magen din har klart å klora seg godt fast der inne. :hjertesmil:

Jeg tror også det, men gleder meg veldig til å kjenne liv, tiden går veldig fort nå synes jeg :)

På 4/7/2017 den 15.09, Illy skrev:

Det er utrolig mange skrekkhistorier på nettet, og er man redd for å finne noe, så finner man det. Jeg tror også sannheten ligger mellom det man hører om "i virkeligheten" og det man leser på nettforumer et sted. Google er ikke veldig troverdig akkurat. Det blir litt som hvis man har et eller annet generelt symptom, og googler det - da finner man jo ut at man har kreft, helst hjernesvulst :PDet høres både fornuftig og ikke minst godt ut at du vifter bort de negative tankene :)  Jeg skal prøve å lære av det! 

Haha, jeg har hatt noen hjernesvulster ja, og kreft både her og der. Til tross for at jeg aldri har vært noe voldsomt hypokonder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UKE 12 :mynona:

Ting går ikke like seint lenger, synes nesten tiden går litt for fort jeg. Lille er nå like stor som en sånn:

Image result for roborovski hamster

Det er en robovski-hamster som er den minste av hamsterartene, så ikke fryktelig stort. Men lille begynner å bli mer enn bare et frø :hjerter: Minstejenta mi er veldig opptatt av hvor stor babyen er til en hver tid, så hun synes disse ukentlige oppdateringene er veldig koselige. 

De to jentene mine tenker også på om det er en gutt eller enda en jente som skal komme til oss. De vil ha en jente til da, hehe. Men begge to er enige om at det viktigste er at h*n er frisk. Om det er noe jeg har sagt en gang som de har plukket opp er jeg usikker på, men synes det var skjønt sagt uansett.

Selv har jeg veldig jentefølelse. Jeg er fortsatt 0% overtroisk og det er definitivt bare flaks- men med døtrene mine har jeg "visst" at det var jente. Med begge hadde jeg litt tro på gutt helt i starten, innen ultralyd var jeg så sikker på jente at det nesten ikke var spennende en gang. Blir moro å se om jeg tar feil denne gangen,

Ellers er jeg så og si fullstendig symptomfri. Passer bra at man kan kjenne magen vokse omtrent samtidig som symptomene forsvinner helt, da blir det lettere å nyte at kroppen er "seg selv" igjen. Er trøtt på kveldene og sånt da, men det hender det jo man er uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferie :biggrin: Deilig med noen dager fri, det trengs virkelig. Vi er på besøk på hytta til noen i familien. Lite snø, men det gjør ikke noe. Pleier å være nokså klar for vår jeg når påsken kommer, og selv om jeg husker med glede når vi var på skiferier i påsken da jeg var lita har vi ikke helt klart å gjenskape interessen for sånt i vår egen lille familie. 

Nå telles det ned til første kontroll som er på tirsdag. Er da 13+1. Føler meg veldig lite gravid nå. Bortsett fra en voldsom følsomhet for "ekle" matvarer så er det knapt et eneste symptom igjen, til og med de ømme puppene er borte. Fortsetter med positiv tenkning og er ikke urolig. Det er ikke sånn at magen vokser merkbart dag for dag akkurat, men det er da noe der. Og jeg har ikke antydning til blødninger lenger. Har et lite håp om å få høre hjerteslag på tirsdag, men vet ikke om de lytter etter det så tidlig?

Jeg har sovet mye hele graviditeten, men i dag var jeg lys våken kl 6. Foreløpig sitter jeg her aleine mens alle de andre sover. Litt deilig med stillheten, og litt rart. Er ikke ofte man er helt aleine lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten begynt å tenke litt på fødselen allerede.

Jeg gleda meg veldig til fødsel nr 1. Og det ble en opplevelse uten like. Kroppen oppførte seg eksemplarisk. Selv jeg som var helt uten erfaring kunne kjenne fremgangen og at kroppen jobbet som den skulle. Åpningsfasen gikk raskt og akkurat da den ble uutholdelig så kom pressetrangen. Litt stress akkurat da, da vi ikke var kommet oss hjemmefra enda. Men vi rakk sykehuset og hadde en kjempefin, smertefri siste fase av fødselen der. 

Den opplevelsen gjorde jo at jeg igjen gleda meg til fødsel med nr 2. Den ble litt annerledes. Kan vel ikke direkte si at det var en skremmende opplevelse, for den var ukomplisert, og over på et øyeblikk. Men gawd, de smertene :icon_frown: fra jeg ble undersøkt på sykehuset, fikk faktisk valget om å dra hjem fordi jeg ikke var kommet så langt (3 cm) og til babyen var født tok det 40 min. Og jeg hadde null kontroll. Det var helt vanvittige rier. Noen ligger sånn lenge, så jeg kan ikke klage egentlig. Men jeg vet at jeg kommer til å være alt annet enn avslappet når det setter i gang. Også er det elementet med mulig hjemme-/bilfødsel...

Får ikke gå til jordmor denne gang og kjenner at jeg egentlig kunne tenkt meg å forberedt meg sammen med noen. Får vel nevne det for legen når jeg er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker. Hu hei hvor det går. Lille er nå på størrelse med en klovne/Nemofisk.

Det ramler inn med navneforslag fra de to søstrene. Oppsiktsvekkende mange av navnene er normale. Men foreløpig er Geir-Geir og Solflekken blant favorittene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det jobb igjen, og senere blir det første sjekk hos lege. Kan ikke akkurat si at jeg kjenner magen har vokst noe særlig i det siste.

Jeg prøver å være tålmodig men det går liksom ikke fort nok. Jeg føler jeg var roligere i de andre svangerskapene mine. Men så tenker jeg at med nr 1 så kjente jeg ikke like godt etter siden alt var nytt, og med nr 2 så ble jeg beroliget underveis av ul i uke 6, 9 og 12. 

Får ikke opp glidelåsen en gang i arbeidsbuksa da, så noe skjer. Men så føler jeg at jeg har lagt greit på meg "overalt" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første kontrollen endelig unnagjort og jeg har fått det etterlengtede helsekortet for gravide. Konklusjonen er: jeg er småfeit med småhøyt blodtrykk :P
I hodet mitt er jeg frisk, ung og meget slank. Men begynner så smått å innse at jeg eldes litt, og ikke nødvendigvis til det bedre. Jeg har aldri vært kjempetynn, men alltid brukt størrelse small og hatt paddeflat midje. Well, not anymore. Vekten viste 74 kg (er 168 høy), som er ca 14 kg opp i forhold til hvor jeg har pleid å ligge. Dog, ikke i svangerskapene. Jeg har alltid gått opp massemasse i første trimester. Men denne gangen hadde jeg ikke veid meg før jeg ble gravid, så vet ikke hvor mange kg som kom før og hvor mange som kom etter. Uansett, det er ikke noe gøy å se de tallene, selv om man ikke skal tenke kropp når man er gravid.

Blodtrykket tok legen tre ganger. Først var det 146/93. Det siste, som var det han noterte var 144/89. Han ville følge opp dette så det blir ny måling om en uke. Om det fortsatt er høyt så må jeg gå med blodtrykksmåler i et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, nå er du virkelig gravid <3 det får ikke hjelpe at du blir småfeit :P Er formen ellers fin? 

Bra de følger med på blodtrykket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Så gøy, nå er du virkelig gravid <3 det får ikke hjelpe at du blir småfeit :P Er formen ellers fin? 

Bra de følger med på blodtrykket!!

Joda, feitere skal jeg bli sikkert. Pleier å samle en del vann og :Phadde vært fint å vært en av de som bare går fra slank til fin gravidmage uten å gå via småfeit først, men sånn er ikke kroppen min, og sånn var den ikke da jeg var 10 kg mindre heller  :)

Formen er ganske upåklagelig. Til og med trøttheten er nesten borte (sovner tidlig på kvelden da) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått! Fikk du overtalt ham til å lete etter hjertelyd, eller blir det ved en senere anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miore skrev:

Vel overstått! Fikk du overtalt ham til å lete etter hjertelyd, eller blir det ved en senere anledning?

Nei altså han viste ingen tegn til å ville lytte etter hjertelyd og jeg turte ikke å spørre :sjenert: Usikker på om jeg egentlig ville, for det er vel ganske stor sjanse for å ikke finne den så tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens gruskrekkelige veieopplevelse føler jeg at jeg må ta litt grep. 

Min/vår store uvane er fråtsespising etter at kidsa er lagt. Spiser ganske kalorifattig resten av dagen, også blir det gjerne take-away eller snacks på kvelden. Jeg hadde ikke blitt overassket om pizzaen vi pleier å kjøpe på den lokale kebaben inneholder 3000 kcal + for den er svæær og stappa full med diverse greier. Det teite er jo at jeg vet at om vi bare får i oss et eller annet sunt til samme tid så forsvinner trangen til fråtsingen. 

Så i dag blir det to knekkebrød med kremost og noen druer til kvelds. Håper å klare å holde det slik fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, QBee skrev:

Nei altså han viste ingen tegn til å ville lytte etter hjertelyd og jeg turte ikke å spørre :sjenert: Usikker på om jeg egentlig ville, for det er vel ganske stor sjanse for å ikke finne den så tidlig? 

Jeg tror du har helt rett i det, altså! Lurte bare siden du nevnte det før timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, QBee skrev:

Joda, feitere skal jeg bli sikkert. Pleier å samle en del vann og :Phadde vært fint å vært en av de som bare går fra slank til fin gravidmage uten å gå via småfeit først, men sånn er ikke kroppen min, og sånn var den ikke da jeg var 10 kg mindre heller  :)

Formen er ganske upåklagelig. Til og med trøttheten er nesten borte (sovner tidlig på kvelden da) :) 

Så deilig at formen er bra :) Høres ut som em bra plan med knekkebrød og frukt til kvelds! Jeg er litt lik deg, blir fort mye fråtsing...men må heller prøve å komme meg ut å gå litt turer på kveldene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 20.03, LillyBe skrev:

Så deilig at formen er bra :) Høres ut som em bra plan med knekkebrød og frukt til kvelds! Jeg er litt lik deg, blir fort mye fråtsing...men må heller prøve å komme meg ut å gå litt turer på kveldene :) 

Smartere å gå tur, man føler seg bedre av det. Fråtsing er også gøy, men det var mer gøy når det ikke hadde noen (synlige) konsekvenser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjedeligste bomkjøpet i går. Kjedeligste fordi det var en bukse, og jeg passer nesten ingen av de gamle jeg har. Så var jeg en kjapp tur innom h&om på vei hjem fra jobb da. 

Nesten alt de selger er skinny jeans. Ord kan ikke få sagt hvor mye jeg hater skinny jeans. They make me feel like a freak. Som sagt har jeg pleid å være ganske slank, men til tross for st jeg aldri har trent særlig hardt så har jeg bein som en mannlig fotballspiller. Det er ikke bare det at det ikke ser bra ut i skinnyfit, det passer rett og slett ikke. Må opp i størrelse for å få plass til leggene slik at liv og rumpe blir altfor stort. 

Så gleden var stor da jeg fant en jeans med rette ben, på tilbud til 150 kr. Slengte den på meg når jeg kom hjem, og vel- den passet men rakk meg kun til anklene :P så, tilbake til skjørt og kjoler for en stund til. Noen som vet hvor de selger mammabukser med bootcut eller sleng? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, QBee skrev:

Smartere å gå tur, man føler seg bedre av det. Fråtsing er også gøy, men det var mer gøy når det ikke hadde noen (synlige) konsekvenser :fnise:

Uten tvil! Jeg kjenner at det får være nok her også nå altså....å så blir man så lei av å føle seg dritt :P Så nå blir det kveldsturer fremfor fråtsing, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QBee skrev:

Hadde det kjedeligste bomkjøpet i går. Kjedeligste fordi det var en bukse, og jeg passer nesten ingen av de gamle jeg har. Så var jeg en kjapp tur innom h&om på vei hjem fra jobb da. 

Nesten alt de selger er skinny jeans. Ord kan ikke få sagt hvor mye jeg hater skinny jeans. They make me feel like a freak. Som sagt har jeg pleid å være ganske slank, men til tross for st jeg aldri har trent særlig hardt så har jeg bein som en mannlig fotballspiller. Det er ikke bare det at det ikke ser bra ut i skinnyfit, det passer rett og slett ikke. Må opp i størrelse for å få plass til leggene slik at liv og rumpe blir altfor stort. 

Så gleden var stor da jeg fant en jeans med rette ben, på tilbud til 150 kr. Slengte den på meg når jeg kom hjem, og vel- den passet men rakk meg kun til anklene :P så, tilbake til skjørt og kjoler for en stund til. Noen som vet hvor de selger mammabukser med bootcut eller sleng? :) 

Jeg er også stolt medlem i fotballeggklubben :) For min del er det strengt tatt spensttreningsleggklubben; jeg har aldri nærmet meg en fotball, men trente mye spenst i ungdommen. Skinny jeans passer IKKE leggene mine, og siden jeg er høy blir alle bukser høyvannsbukser uansett. Jeg hater høyvannsbukser, og hater å prøve å kjøpe jeans :ler: Resultatet er at jeg bruker skjørt eller kjole nesten hver dag!

De har en med rette ben her:

http://www.seraphine.com/ie/maternity-clothes/maternity-jeans/premium-over-bump-straight-leg-maternity-jeans.html

Jeg har kjøpt noen kjoler derfra, men holdt meg unna buksene grunnet nevnte høyvannsproblematikk. Med andre ord aner jeg ikke om de er noe tess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miore skrev:

Jeg er også stolt medlem i fotballeggklubben :) For min del er det strengt tatt spensttreningsleggklubben; jeg har aldri nærmet meg en fotball, men trente mye spenst i ungdommen. Skinny jeans passer IKKE leggene mine, og siden jeg er høy blir alle bukser høyvannsbukser uansett. Jeg hater høyvannsbukser, og hater å prøve å kjøpe jeans :ler: Resultatet er at jeg bruker skjørt eller kjole nesten hver dag!

De har en med rette ben her:

http://www.seraphine.com/ie/maternity-clothes/maternity-jeans/premium-over-bump-straight-leg-maternity-jeans.html

Jeg har kjøpt noen kjoler derfra, men holdt meg unna buksene grunnet nevnte høyvannsproblematikk. Med andre ord aner jeg ikke om de er noe tess :)

Godt vi er flere, synes de har fryktelig dårlig utvalg i ulike passformer i de vanlige kjedenebutikkene! Fotball-legger eller ei, superskinny passer ikke alle altså.

Takk for link, men tror ikke jeg heller tør å kjøpe bukser på nett:sjenert: Da måtte den vært skikkelig, skikkelig billig isåfall :P

Forsåvidt digg å gå i kjole, iallfall nå som det straks er vår. Men trenger minst en mammabukse til jobb. Lurer på om jeg skal sjekke Finn faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såååå lyst til å kjøpe vogn :ninuskapus:

Internett har fått med seg hvilken jeg skal ha, og driver og bombarderer meg med den samme annonsen uansett hvilken side jeg befinner meg på. Jeg vil vente til sparekontoen er litt fullere og til etter ul, men nå er det en (sikkert utgående) farge som selges fryktelig billig (samme pris som de brukte på Finn).

What to do, what to do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...