Gå til innhold

Innvandringen til Europa...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så handler det om hudfarge og utseende eller handler det om mentalitet eller kultur? Er adopterte barn ikke velkommne? er de ikke norske? 

Det handler om at de ikke er nordmenn. Adopterte barn kan selvfølgelig være norske, eller ikke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så, en kultur hvor kvinner ikke jobber, får mange unger og lever av NAV og barnetrygd, den er du helt komfortabel med?

Nei, det er jeg ikke, men jeg føler meg heller ikke truet av det. 

Anonymous poster hash: 874d1...eba

Skrevet

Det handler om at de ikke er nordmenn. Adopterte barn kan selvfølgelig være norske, eller ikke.

Ja, men du blandet hudfarge og utseende inn. Derfor spørr jeg om det er det som er definisjonen på norsk? 

Skrevet

De gidder ikke bli noe her i Norge heller, de vil bare føde en haug av barn med dårlig oppdragelse. Og når norske kvinner ser på deg tenker de ingenting, når (mange) muslimer ser på deg tenker de at du er en ekkel hvit, verdiløs bikkje. Og du ønsker å brødfø denne sistnevnte gruppen.

Anonymous poster hash: 0be93...db6

Hva så? Jeg bryr meg ikke om deres mening, Det eneste du gjør er å gnelle om hvor ille andre er, i kjent kvinnestil. Jeg har påpekt at vi omsider har fått noen som trenger pengene våre, og du prøver å svartmale dem i stedet for å skjønne mine poenger om hvorfor norske kvinner i allefall ikke fortjener disse pengene..Og ikke overraskende er dere like pil råttene mot innvandrere når dere prøver å berge deres eget skinn. Nei, vi er i samme båt, nå foår også norske kvinner føle på hvordan det er å bli behandlet som annenrangs borger. Nyt det.

Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f

Skrevet

Hva så? Jeg bryr meg ikke om deres mening, Det eneste du gjør er å gnelle om hvor ille andre er, i kjent kvinnestil. Jeg har påpekt at vi omsider har fått noen som trenger pengene våre, og du prøver å svartmale dem i stedet for å skjønne mine poenger om hvorfor norske kvinner i allefall ikke fortjener disse pengene..Og ikke overraskende er dere like pil råttene mot innvandrere når dere prøver å berge deres eget skinn. Nei, vi er i samme båt, nå foår også norske kvinner føle på hvordan det er å bli behandlet som annenrangs borger. Nyt det.

Og du gneller ikke om hvor fæle vi norske kvinner er? :skratte: ja, nyt friheten din du og, så lenge den varer. Og forresten ødelegger du like mye for norske menn, som vil lide like mye som kvinner når "flyktningene" kommer.

Skrevet

Og du gneller ikke om hvor fæle vi norske kvinner er? :skratte: ja, nyt friheten din du og, så lenge den varer. Og forresten ødelegger du like mye for norske menn, som vil lide like mye som kvinner når "flyktningene" kommer.

På langt nær. Heller flyktninger som bruker pengene sine på noe annet enn hundeshow og dyre klær for å fremstå som attraktive for norske menn når de finner noen med penger de kan pålure unger. Norske menn har ingen frihet i dette kvinnevelde, ser du ikke det?  De forbyr prostitusjon, tar fra norske gutter lysten til å gå på skole, stjeler jobbene og utdanningsplassene til menn fordi kvinner skal fylle en kvote etc. Kvinner har hele tiden jobbt for å mele sin egen kake på bekostning av oss. Nyt vår apati når nye kulturer kommer inn og overtar. Dere har dere selv og takke :fnise:

Skrevet

Nei, det er jeg ikke, men jeg føler meg heller ikke truet av det. 

Nei det er selvsagt også en holdning.

Men, du mener ikke det betyr at din påstand om de blandede kulturer da trenger en liten justering?

F.eks somaliske kvinner, og dem er det etterhånden en del av, faller stort sett inn under den kategorien.

Da er vel likevel den kulturen vi hadde før den store innflux av bl.a. Somalier bedre, på et vis?

• Liker 2
Skrevet

Ja, men du blandet hudfarge og utseende inn. Derfor spørr jeg om det er det som er definisjonen på norsk?

Det er flere ulike grader av norskhet, ikke bare en. Det som teller er ens slektsrøtter her i Norge, ens "felles historie". For at en person skal telles som ekte nordmann, må dette båndet i hvertfall være sterkere til andre nordmenn, enn til noen annen folkegruppe.

Dersom en person ser ut som om han kommer fra en annen verdensdel, så vet du at dere ikke har mye til historisk bånd.

• Liker 4
Skrevet

Adopterte barn har ikke opprinnelsen sin herfra. De kan fint vokse opp her blant nordmenn og lære seg norsk språk og kultur, men opprinnelig er de ikke herfra på lik linje med utlendinger som har bodd her i mange år og kan norsk, passer godt inn i norsk kultur, osv.

Jeg synes det er synd når utlendinger plutselig begynner å kalle seg for norske og nordmenn og gir fullstendig avkall på opprinnelse og kulturarv der de kommer fra. Mye bedre å kombinere begge deler på en sunn måte.

• Liker 1
Skrevet

Nei det er selvsagt også en holdning.

Men, du mener ikke det betyr at din påstand om de blandede kulturer da trenger en liten justering?

F.eks somaliske kvinner, og dem er det etterhånden en del av, faller stort sett inn under den kategorien.

Da er vel likevel den kulturen vi hadde før den store innflux av bl.a. Somalier bedre, på et vis?

Selvfølgelig behøver hver kultur en justering, også den norske. Jeg er en av dem som ser på forskjeller som skatter, som vi kan lære av. Man må også huske å ikke romantisere det Norge var for 50 år siden, den gangen  besto samfunnet også mest av husmødre og menn som jobbet. Ris og banking av barn var også normalt. 

Skrevet

Adopterte barn har ikke opprinnelsen sin herfra. De kan fint vokse opp her blant nordmenn og lære seg norsk språk og kultur, men opprinnelig er de ikke herfra på lik linje med utlendinger som har bodd her i mange år og kan norsk, passer godt inn i norsk kultur, osv.

Jeg synes det er synd når utlendinger plutselig begynner å kalle seg for norske og nordmenn og gir fullstendig avkall på opprinnelse og kulturarv der de kommer fra. Mye bedre å kombinere begge deler på en sunn måte.

:roll: Hvis de er oppvokst her med norsk fosterfamilie uten noe forbindelse til sine etniske røtter så har de vel ikke gitt avkall på noe annet enn hva du mener du burde inneha.

Skrevet

Kan de ikke selv få velge hva de vil kalle seg (les: føler seg)? Skal du si der synd at de gir avkall på sin opprinnelse? Hva vet du om hvordan de føler seg? 

Skrevet

:roll: Hvis de er oppvokst her med norsk fosterfamilie uten noe forbindelse til sine etniske røtter så har de vel ikke gitt avkall på noe annet enn hva du mener du burde inneha.

Jo, de har gjort det. Det samme ville norske barn som er adoptert i f.eks. Kina gjøre. De kommer til å vokse opp med kinesisk kultur og språk og i beste fall ha et minimalt forhold til Norge, norsk språk og kultur. Hadde jeg adoptert barn fra et annet land, ville jeg sørget for at de kjente i tilstrekkelig grad kulturen og landet sitt. Det er en del av dem og deres identitet. Jeg har jobbet med og kjenner en del adopterte både her og i utlandet og alle sammen føler en sorg over å ha mistet fullstendig kontakten med sin opprinnelse. I voksen alder begynner de å lære språket, reise til og studere landet de ''egentlig kommer fra'', fordi de ble fratatt denne muligheten som barn. Men nå handler denne tråden ikke om adopterte barn :)

Skrevet

Jo, de har gjort det. Det samme ville norske barn som er adoptert i f.eks. Kina gjøre. De kommer til å vokse opp med kinesisk kultur og språk og i beste fall ha et minimalt forhold til Norge, norsk språk og kultur. Hadde jeg adoptert barn fra et annet land, ville jeg sørget for at de kjente i tilstrekkelig grad kulturen og landet sitt. Det er en del av dem og deres identitet. Jeg har jobbet med og kjenner en del adopterte både her og i utlandet og alle sammen føler en sorg over å ha mistet fullstendig kontakten med sin opprinnelse. I voksen alder begynner de å lære språket, reise til og studere landet de ''egentlig kommer fra'', fordi de ble fratatt denne muligheten som barn. Men nå handler denne tråden ikke om adopterte barn :)

Deg om det, jeg vet av adoptivbarn som er helt likegyldig til sin faktiske bakgrunn. Snålt at det finnes mennesker som deg som skal definere dem som triste bare fordi de ikke innehar en del du mener de burde hatt. 

Skrevet

Selvfølgelig behøver hver kultur en justering, også den norske. Jeg er en av dem som ser på forskjeller som skatter, som vi kan lære av. Man må også huske å ikke romantisere det Norge var for 50 år siden, den gangen  besto samfunnet også mest av husmødre og menn som jobbet. Ris og banking av barn var også normalt. 

Neida, da må vi mye heller romantisere det forferdelig interessante og fargerike multikulturelle prosjektet, som dessverre har hatt som sideeffekt at antallet overfallsvoldtekter i Oslo har skutt i været, alle med innvandrer-gjerningsmann.

Og, koselig og eksotisk er det jo selvsagt også at bander av innvandrer-ungdom mobber og terroriserer og rundstjeler hovedsaklig hvite unger på veien hjem fra skole.

Det er jo så herlig når kulturene sånn blandes i den store vi-har-plass-til-alle smeltedigel.

Unnskyld, men jeg kan ikke riktig få øye på det positive her!!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at vi har mulighet til å hjelpe utrolig mange fler enn hva vi har gjort og kommer til å gjøre. Hvorfor når Norges pengekiste bunnen? Fordi vi er noen bortskjemte drittunger som ikke orker å gjøre mer enn vi må. Oljen har gitt oss penger, ikke smarte hoder.

Folk som deg skremmer vettet av meg.

Det du sier er at du vil ta fra meg fremtiden min. Fuck you.

Anonymous poster hash: 3f04a...4a6

• Liker 5
Skrevet

Folk har en tendens til å glemme at det er flere mekanismer enn bare innvandring som gjør at det blir trangere i fremtiden. I arbeidslivet er det f. eks. en automatiseringsrevolusjon av dimensjoner på vei, som vil være på nivå med den industrielle revolusjonen og litt til. Men til forskjell fra den gangen så vil det ikke være noen jobber å gå over til, da det er nettopp disse jobbene som automatiseres i denne omgang. Mye automasjon har skjedd allerede innenfor IT, økonomi og administrasjon, men etterhvert vil man også se at beslutningstakere kan bli erstattet av avanserte og lærende algoritmer.

Noen tipper at rundt halvparten av de typiske vestlige jobbene kommer til å forsvinne. Det blir ikke en pen overgang til et annet samfunn. 

Anonymous poster hash: aaefa...545
  • Liker 1
Skrevet

Neida, da må vi mye heller romantisere det forferdelig interessante og fargerike multikulturelle prosjektet, som dessverre har hatt som sideeffekt at antallet overfallsvoldtekter i Oslo har skutt i været, alle med innvandrer-gjerningsmann.

Og, koselig og eksotisk er det jo selvsagt også at bander av innvandrer-ungdom mobber og terroriserer og rundstjeler hovedsaklig hvite unger på veien hjem fra skole.

Det er jo så herlig når kulturene sånn blandes i den store vi-har-plass-til-alle smeltedigel.

Unnskyld, men jeg kan ikke riktig få øye på det positive her!!

Det er ikke snakk om å romantisere det vi har her og nå, verden er langt ifra bra nok til å kunne romantisere, det er snakk om å føre verden videre til utvikling i positiv retning. Å se andre mennesker med likeverd, være medmenneskelig. Du sitter der bak skjermen og sier at det er greit at folk blir drept. Holdninger som det å tro at et liv er mer verdt fordi man har vokst opp i en del av verden må endres. Dette skaper ubalanse, fattigdom og jævelskap. 

Det er også viktig å understreke at flertallet av disse menneskene er normale mennesker, med famillie, venner, med følelser og personligheter, akkurat som nordmenn. De fleste er ikke kriminelle akkurat som at de fleste nordmenn ikke er kriminelle. 

Det er snakk om å redde liv! Det burde ikke vært en diskusjon engang. 

Skrevet

Folk som deg skremmer vettet av meg.

Det du sier er at du vil ta fra meg fremtiden min. Fuck you.

Anonymous poster hash: 3f04a...4a6

Folk som deg skremmer meg! Du synes det er greit at MENNESKER blir mishandlet, voldtatt, drept.

Skrevet (endret)

Det er ikke snakk om å romantisere det vi har her og nå, verden er langt ifra bra nok til å kunne romantisere, det er snakk om å føre verden videre til utvikling i positiv retning. Å se andre mennesker med likeverd, være medmenneskelig. Du sitter der bak skjermen og sier at det er greit at folk blir drept. Holdninger som det å tro at et liv er mer verdt fordi man har vokst opp i en del av verden må endres. Dette skaper ubalanse, fattigdom og jævelskap. 

Det er også viktig å understreke at flertallet av disse menneskene er normale mennesker, med famillie, venner, med følelser og personligheter, akkurat som nordmenn. De fleste er ikke kriminelle akkurat som at de fleste nordmenn ikke er kriminelle. 

Det er snakk om å redde liv! Det burde ikke vært en diskusjon engang. 

Hvor i all verden har jeg sagt at det er greit at folk blir drept?

Din perverse stråmann kan du gjerne holde for deg selv.

Jeg er absolutt for å hjelp hvor hjelpen trengs, det kan gjerne for min del brukes mer penger enn det vi gjør i dag, til og med mer penger enn det vi kommer til å bruke på de få som vinner i det store asyl-lotteriet.

Du, derimot, ser ut til å bry deg lite eller ingenting med de mange tusen som ikke får asyl, de mange tusen som er mer trengende enn de som er resurssterke nok til å komme seg over middelhavet.

Hva med dem, hvordan skal du hjelpe dem?

Endret av Sir Winston

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...