AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #61 Skrevet 25. august 2015 Pengene kan brukes på nordmenn som virkelig trenger det. Det finnes mange fattige nordmenn. Hvorfor skal de lide pga noen elsker å ta inn på flyktninger? Det er ikke bare dem som lider! Nordmenn har dødd på grunn av deres eget land ikke vil hjelpe. De vil heller hjelpe flyktninger å gjøre landet enda mer fattig. Ja de bør kastes ut med fysisk makt. De går ikke uten. Igjen spør jeg deg, hvem skal deportere dem? Jeg ser ikke at du står grensevakt eller melder deg inn i dugnadsarbeidet? Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #62 Skrevet 25. august 2015 I det lange løp, og i det store bilde, ja - da er kulturen viktigere. Det er forferdelig kynisk, og ikke noe man er glad for å innrømme, men det er likevel sånn. Jeg vil ha store problemer med å forklare meg, dersom mine barnebarn en dag spør meg hvorfor vi ikke gjorde mer for å bevare den norske kulturen. Det nytter ikke å redde alle opp i livbåten, hvis denne til slutt synker og alle drukner. Kynisk, men sant! Hva er Norsk kultur? Anonymous poster hash: 874d1...eba
QuestionEverything Skrevet 25. august 2015 #63 Skrevet 25. august 2015 Synes du kultur er viktigere enn menneskeliv? viktigere enn barn? Tillater meg å svare her. Ja, det å holde Norge norsk er viktigere enn å hjelpe folk som jeg ikke har noe bånd med overhodet. 6
Sir Winston Skrevet 25. august 2015 #64 Skrevet 25. august 2015 Hva er Norsk kultur? Anonymous poster hash: 874d1...eba Det er et interessant og vanskelig spørsmål. Likevel er ingen i tvil dersom man f.eks sammenlikner norsk kultur med italiensk, russisk eller irakisk. Hva syns du det er? 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #65 Skrevet 25. august 2015 Tillater meg å svare her. Ja, det å holde Norge norsk er viktigere enn å hjelpe folk som jeg ikke har noe bånd med overhodet. Hva er norsk kultur? hva betyr det å holde Norge norsk? Hva er norsk? Anonymous poster hash: 874d1...eba
Gjest Captain Hook Skrevet 25. august 2015 #66 Skrevet 25. august 2015 Igjen spør jeg deg, hvem skal deportere dem? Jeg ser ikke at du står grensevakt eller melder deg inn i dugnadsarbeidet? Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f Jeg kunne med glede vert med å kaste de ut, men jeg klarer ikke det alene. Det er jo tusenvis av dem..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #67 Skrevet 25. august 2015 Det er et interessant og vanskelig spørsmål. Likevel er ingen i tvil dersom man f.eks sammenlikner norsk kultur med italiensk, russisk eller irakisk. Hva syns du det er? Jeg spurte deg. Siden du synes det er viktig å bevare den bør du jo ha noe å komme med. Anonymous poster hash: 874d1...eba
Gjest Captain Hook Skrevet 25. august 2015 #68 Skrevet 25. august 2015 (endret) Vår kultur er viktigere enn de muslismske barna som ikke har noe å gjøre her ja. Enig. Dessuten er norske barn mye viktigere, og det finnes mange barn i Norge som lever i fattige hjem. Jeg gir med glede penger til dem. Gir også penger for å hjelpe handicappede og kreftsyke. Er det ikke viktigere å hjelpe dem? Jo! Endret 25. august 2015 av Captain Hook
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2015 #69 Skrevet 25. august 2015 Enig. Dessuten er norske barn mye viktigere, og det finnes mange barn i Norge som lever i fattige hjem. Ja, vi må hjelpe dem før vi kan begynne å ta inn flyktninger.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #70 Skrevet 25. august 2015 Jeg kunne med glede vert med å kaste de ut, men jeg klarer ikke det alene. Det er jo tusenvis av dem.. Ikke sant. Den norske holdningen. Her skal noen bare rydde opp.Her skal vi bare pælme de ut, her skal vi bare nekte dem å komme hit, men som du selv sier så er de mange, de er desperate og flyktningene forsvinner ikke av at vi ikke vil ha dem. Så enkelt er det. Bedre å ta dem inn enn at norske kvinner skal få leve kaffe latte tilværelsen på statens regning. Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f
Sir Winston Skrevet 25. august 2015 #71 Skrevet 25. august 2015 Jeg spurte deg. Siden du synes det er viktig å bevare den bør du jo ha noe å komme med. Anonymous poster hash: 874d1...eba Får i kål! Din tur? 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #72 Skrevet 25. august 2015 Tillater meg å svare her. Ja, det å holde Norge norsk er viktigere enn å hjelpe folk som jeg ikke har noe bånd med overhodet. folk ? kalles ikke folk engang.. Anonymous poster hash: b7dc8...b85
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #73 Skrevet 25. august 2015 Ikke sant. Den norske holdningen. Her skal noen bare rydde opp.Her skal vi bare pælme de ut, her skal vi bare nekte dem å komme hit, men som du selv sier så er de mange, de er desperate og flyktningene forsvinner ikke av at vi ikke vil ha dem. Så enkelt er det. Bedre å ta dem inn enn at norske kvinner skal få leve kaffe latte tilværelsen på statens regning. Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f Nei. da er det heller bedre at kvinner lever cafe latte tilværelsen Anonymous poster hash: b7dc8...b85 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #74 Skrevet 25. august 2015 Nei. da er det heller bedre at kvinner lever cafe latte tilværelsen Anonymous poster hash: b7dc8...b85 Mennesker i nød vs mennesker på ferie. Da velger jeg mennesker i nød. Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #75 Skrevet 25. august 2015 Jeg vil at pengene mine skal gå til noe fornuftig, kontra hva det gjøres i dag, der norske skattebetalere, frotrinnsvis menn, finansierer at kvinner skal ha mest mulig tilrettelegging på bekostning av at menn forstatt er låst inn i sin tradisjonelle rolle, både sosialet og økonomisk. Hvis du vil kalle det kvinnehat så vær så god, men vi er lei av å se kvinner ha det bedre å bedre på vår bekostning, til tross for en gedigen humanitær krisesituasjon utenfor vårt kontinents grenser. Nå er festen over, også for dere.Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f Vel, så du vil heller bo i en fremtidig terrorstat enn at alenemødre skal få støtte? Det blir verre for deg når du ikke kan gå ut døra etter mørket har senket seg fordi du risikerer vold, men det syns du kanskje det er verdt. Til din informasjon gikk jeg lenge arbeidsledig selv om jeg søkte hver dag, og jeg fikk ikke en jævla krone i støtte fra NAV, hjalp ikke å være kvinne da gitt! Hadde jeg vært innvandringskvinne derimot hadde jeg fått det kastet til meg. Og slikt vil du ha mye mer av. Anonymous poster hash: 0be93...db6 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #76 Skrevet 25. august 2015 Får i kål! Din tur? Hva er det som får det til å tenke at det "gammle" er norsk? taco med rømme og tilbehør servert i mange forskjellige skåler er norsk, samtidig er denne retter fra Mexico. Vil du si at norge er mindre norsk nå enn det var før? Er taco, pizza mindre verdt i sammenheng med norsk kultur? eller er dette vår kultur nå idag? Hvilken kultur gjelder? Anonymous poster hash: 874d1...eba
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #77 Skrevet 25. august 2015 Vel, så du vil heller bo i en fremtidig terrorstat enn at alenemødre skal få støtte? Det blir verre for deg når du ikke kan gå ut døra etter mørket har senket seg fordi du risikerer vold, men det syns du kanskje det er verdt. Til din informasjon gikk jeg lenge arbeidsledig selv om jeg søkte hver dag, og jeg fikk ikke en jævla krone i støtte fra NAV, hjalp ikke å være kvinne da gitt! Hadde jeg vært innvandringskvinne derimot hadde jeg fått det kastet til meg. Og slikt vil du ha mye mer av.Anonymous poster hash: 0be93...db6 'Ja, heller det å bli slått ned enn å få skiftet ut mannlige årsverk med kvinnelige for å tilfredsstille en eller annen feministkvote. Menn blir behandlet som annenrangs borgere i vårt samfunn, og når vi i tillegg skaffer det største skattegrunnlagt for den velferden som hovedsaklig går til dere, så ønsker jeg de som trenger det velkommen. Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2015 #78 Skrevet 25. august 2015 Vi hører om folk har brukt 40000kr for å komme seg fra Tyrkia til Hellas, da er det velferdsflyktninger vi har med å gjøre og ikke mennesker i nød. Når du i tillegg til det må regne med at det også kommer terrorister hit på den der måte, som en nisse med på lasset, så er det mer enn tydelig at nu foregår det noe. Beklager altså, men denne gangen er jeg uvillig til å hjelpe.
QuestionEverything Skrevet 25. august 2015 #79 Skrevet 25. august 2015 Hva betyr det å holde Norge norsk? Hva er norsk? Det betyr at de fleste som bor her er nordmenn - noe man definitivt ikke er dersom man ser ut som en afrikaner/araber e.l. I tillegg kan det ha negativ effekt på fellesskapsånden: http://www.boston.com/news/globe/ideas/articles/2007/08/05/the_downside_of_diversity/?page=full 4
Gjest Captain Hook Skrevet 25. august 2015 #80 Skrevet 25. august 2015 Ikke sant. Den norske holdningen. Her skal noen bare rydde opp.Her skal vi bare pælme de ut, her skal vi bare nekte dem å komme hit, men som du selv sier så er de mange, de er desperate og flyktningene forsvinner ikke av at vi ikke vil ha dem. Så enkelt er det. Bedre å ta dem inn enn at norske kvinner skal få leve kaffe latte tilværelsen på statens regning. Anonymous poster hash: 7b3b6...b2f Nei vi kan ikke bare la de strømme på. Det må gå an å stoppe de hvis folk bare vil. De kan ikke bare komme å bestemme hvor de vil bo. De kan få hjelp i sitt eget land. De kan få prevensjon så de ikke yngler så jævlig, men det nekter de. De nekter å gjøre noe selv, de bare forventer at hele verden skal hjelpe de. Men hele verden kan ikke gjøre seg selv fattig for å hjelpe andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå