Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner


Thalassos

Anbefalte innlegg

 

Noen varer er faktisk tollfrie. Moms slipper man ikke unna. Jeg har bestilt varer for over 500 kroner og disse har vært tollfrie. Det finnes en tollkalkulator på www.toll.no og der kan man lett beregne toll og avgifter.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

 

 

Men mva må man betale.

 

 

Med den type Engelskundervisning som er i skolene i dag så er vel ikke det så rart. Kanskje ligger det også lese og skrivevansker bak osv. Viktig å huske på at man ikke vet noen ting om personen som ikke forsto lappen fra tollvesnet. Men alle har vel like rettigheter på å få prøve seg på shopping online uansett. Er jo ikke alt man kan få tak i Norge. 

For eksempel så må jeg bestille E-væske fra England siden det ikke selges i Norge

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

 

 

Det har aldri vært større muligheter for å lære seg engelsk enn i dag. I tillegg til at barna begynner tidligere med det i skolesammenheng er vi utsatt for engelske ord og uttrykk hele tiden. Vi har muligheten til ordbøker og oversettere på mobilen. Vi kan google det meste. Tviler også på at det er en gruppe med kun dyslektikere.

 

I tillegg er det hele tiden en artikkel her eller der om dette med å handle på nett. Syns jeg leser noe i (nett)avisene hver uke.

 

Anonymous poster hash: 234fc...790

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du misforsto :)

 

JEG vet det finnes tollfrie varer, JEG vet om denne kalkulatoren.

 

Problemet er at det finnes folk som ikke har snøring på disse reglene.

Det var det jeg mente. Jeg siktet ikke til deg. Jeg snakket på generell basis  :)

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men mva må man betale.

 

 

Det har aldri vært større muligheter for å lære seg engelsk enn i dag. I tillegg til at barna begynner tidligere med det i skolesammenheng er vi utsatt for engelske ord og uttrykk hele tiden. Vi har muligheten til ordbøker og oversettere på mobilen. Vi kan google det meste. Tviler også på at det er en gruppe med kun dyslektikere.

 

I tillegg er det hele tiden en artikkel her eller der om dette med å handle på nett. Syns jeg leser noe i (nett)avisene hver uke.

 

Anonymous poster hash: 234fc...790

 

Mva og moms er det samme

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var det jeg mente. Jeg siktet ikke til deg. Jeg snakket på generell basis  :)

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

 

 

Aha, da ble jeg litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med den type Engelskundervisning som er i skolene i dag så er vel ikke det så rart. 

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

 

Jeg syns ungene får god engelskundervisning jeg. De starter jo mange år tidligere enn det jeg gjorde på barneskolen og får også mye mer engelsk inn fra ulike medier. Min på nesten 8 har et stort ordforråd, selv om mye av det er minecraft relatert. Og jenta på 10 leser bøker på engelsk. Nevøen min som er tenåring sitter daglig og prater engelsk med folk han spiller med på nettet. 

 

 

Anonymous poster hash: 90a6c...dc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, svaret mitt kom visst i quoteboksen. 



Anonymous poster hash: 90a6c...dc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man påpeker at noen har svært dårlige språkevner, kommer det alltid en og sier at de KAN jo ha dysleksi. Ja, men kjære vene, har 30% av Norges befolkning dysleksi?

 

For å gå litt på siden av det med engelsken, så er den norske språkbruken der inne i langt de fleste tilfeller ikke noe som er typisk dyslektikere, men heller klassiske kjennetegn på diagnosen "jeg gir faen", kanskje med en forhistorikk av "lat på skolen".

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mva og moms er det samme

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

 

 

Jeg vet. Men du må betale det selv om varen er tollfri. Er vel bare bøker opp til et visst beløp som er fritatt for mva?

Anonymous poster hash: 234fc...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet. Men du må betale det selv om varen er tollfri. Er vel bare bøker opp til et visst beløp som er fritatt for mva?

Anonymous poster hash: 234fc...790

 

Nei....det er momsfrit opp til 350,- inkludert fraktkostnader. Det er få varer det er toll på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei....det er momsfrit opp til 350,- inkludert fraktkostnader. Det er få varer det er toll på.

 

Ja, det er det jeg mener. Over 350 så er det som oftest mva. Men bøker er fritatt for mva, og ingen beløpsgrense lengre. Trodde det var opp til 1000 kroner, men enten har det forandret seg, eller så har jeg tatt feil tidligere.

Anonymous poster hash: 234fc...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg mener. Over 350 så er det som oftest mva. Men bøker er fritatt for mva, og ingen beløpsgrense lengre. Trodde det var opp til 1000 kroner, men enten har det forandret seg, eller så har jeg tatt feil tidligere.

Anonymous poster hash: 234fc...790

Grensen var 200,- før, men beløpet er 1000,- om det er gave :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble kastet ut derfra fordi jeg kommenterte på en merkevesketråd! Skrev at jeg ikke skjønte hvorfor folk kjøpte så mye billig dritt som luktet vondt og hadde ekstremt dårlig kvalitet, når man kunne spare litt penger og kjøpe det litt dyrere på ebay, og må litt bedre kvalitet :-( ble slaktet og mobbet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ble kastet ut derfra fordi jeg kommenterte på en merkevesketråd! Skrev at jeg ikke skjønte hvorfor folk kjøpte så mye billig dritt som luktet vondt og hadde ekstremt dårlig kvalitet, når man kunne spare litt penger og kjøpe det litt dyrere på ebay, og må litt bedre kvalitet :-( ble slaktet og mobbet

Kanskje du formulerte deg litt skarpt? "Dritt" er ikke så bra ord å bruke når man skal kritisere...  :danse:  :fnise:

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ungene får god engelskundervisning jeg. De starter jo mange år tidligere enn det jeg gjorde på barneskolen og får også mye mer engelsk inn fra ulike medier. Min på nesten 8 har et stort ordforråd, selv om mye av det er minecraft relatert. Og jenta på 10 leser bøker på engelsk. Nevøen min som er tenåring sitter daglig og prater engelsk med folk han spiller med på nettet. 

 

Ærligtalt så er ikke engelskundervisningen i skolene noe å juble over.  Offentlige skoler vel å merke. Å det er vel akkurat derfor prins Håkon med sin fru bestemte seg for å bytte skole til privat for sine barn (Engelsken var nettopp en av grunnene som var valgt)
Å man må jo være bra stolt når 8 åringen har et stort orforåd på Engelsk hvor det meste er minecraft relatert (barn bruker for mye tid ved data, nettbrett, telefon osv nå i dag).

 

 



Anonymous poster hash: 37be3...6e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ja, det er det jeg mener. Over 350 så er det som oftest mva. Men bøker er fritatt for mva, og ingen beløpsgrense lengre. Trodde det var opp til 1000 kroner, men enten har det forandret seg, eller så har jeg tatt feil tidligere.

Anonymous poster hash: 234fc...790

 

Ja, bøker tror jeg har vært momsfritt lenge. Og det er jo en fin ting!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble med i gruppa på grunn av den andre tråden. Har vært medlem der en uke nå, og må innrømme at jeg ikke ser noe som er så lattelig som dere skal ha det til :P Liker siden svært godt, og blar gjennom den nesten hver dag for gode idéer.

- Hilsen eBayavhengig

Jeg var medlem før diskusjonen ble til en tråd. Og jo jeg kan love deg at det var mye latterlig der.

Anonymous poster hash: bc831...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...