Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner


Thalassos

Anbefalte innlegg

De fleste har vel endt med å bli kastet ut.  :fnise:

 

Neida, jeg er der inne enda :P De skal slite med å finne meg, jeg har vært medlem leeeeeenge. Men har jo annet å gjøre til tider også :)

Anonymous poster hash: 234fc...790

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fortsatt med! Men har aldri vært aktiv der da, så ryker nok snart jeg også  :fnise:



Anonymous poster hash: b7257...795
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble med i gruppa på grunn av den andre tråden. Har vært medlem der en uke nå, og må innrømme at jeg ikke ser noe som er så lattelig som dere skal ha det til :P Liker siden svært godt, og blar gjennom den nesten hver dag for gode idéer.

 

- Hilsen eBayavhengig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh. Jeg ekke no 'merkehore', men sykt cringe å lese folk som spør etter link for "fake ditt/datt". :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kastet ut av gruppa for en stund siden, fordi jeg var kritisk til regimet.

Meldte meg inn i den danske gruppa istedet, og Wow for en forskjell!

"er der nogle tøser der vet om dette vippelimet er farlig?"

"nogle der hat sett en taske der likner denne?" etc.

Ikke et konstant mas om "fake" og farlige stoffer. Love it!

Anonymous poster hash: 78924...017

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble med i gruppa på grunn av den andre tråden. Har vært medlem der en uke nå, og må innrømme at jeg ikke ser noe som er så lattelig som dere skal ha det til :P Liker siden svært godt, og blar gjennom den nesten hver dag for gode idéer.

- Hilsen eBayavhengig

Det er masse gode tips der også, ikke bare galskap 😜 Man må ha litt "flaks" for å få med seg galskapen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mye bedre stemning det er i gruppa "Ebay for fluffies", der deles gode tips og bilder av kjøpte klær, både gode og dårlige kjøp. Alle oppfører seg pent mot hverandre og det er en veldig positiv og støttende stemning. Mulig det er fordi det kun er klær som er tema der. Da er det jo lite rom for giftig sminke og suspekte kremer/leketøy og dermed lite folk kan klage på eller være kritisk til (og tirre opp adminsene med). Tror heller ikke jeg har sett noen spørre spesifikt etter fake sko og merkeklær der inne.

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mye bedre stemning det er i gruppa "Ebay for fluffies", der deles gode tips og bilder av kjøpte klær, både gode og dårlige kjøp. Alle oppfører seg pent mot hverandre og det er en veldig positiv og støttende stemning. Mulig det er fordi det kun er klær som er tema der. Da er det jo lite rom for giftig sminke og suspekte kremer/leketøy og dermed lite folk kan klage på eller være kritisk til (og tirre opp adminsene med). Tror heller ikke jeg har sett noen spørre spesifikt etter fake sko og merkeklær der inne.

Jeg vil så gjerne med i den gruppen, men tror ikke jeg blir godkjent. Noen av admin er jo de samme på begge steder.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne med i den gruppen, men tror ikke jeg blir godkjent. Noen av admin er jo de samme på begge steder.

 

Jeg synes du bør prøve i hvert fall. Forhåpentligvis er de modne nok til å se at det blir litt fjernt å nekte noen å være medlem bare fordi de har falt i unåde på den andre gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ tolkning av beskjeden.

Hallo.. Greit å snakke om giftige stoffer, arbeidsforhold og overforbruk, men å pirke på engelsken? Hun spør jo bare hva det betyr, hva er feil med det? Sånne ting gjør meg flau over disse trådene, den evinnelige pirkinga på småting som engelskkunnskaper, fordi man ikke forstår tollreglene eller ikke er velkjent med valutaomgjøring. Hva er galt med å spørre om hjelp?

Anonymous poster hash: db82d...fb0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo.. Greit å snakke om giftige stoffer, arbeidsforhold og overforbruk, men å pirke på engelsken? Hun spør jo bare hva det betyr, hva er feil med det? Sånne ting gjør meg flau over disse trådene, den evinnelige pirkinga på småting som engelskkunnskaper, fordi man ikke forstår tollreglene eller ikke er velkjent med valutaomgjøring. Hva er galt med å spørre om hjelp?

Anonymous poster hash: db82d...fb0

 

 

Jeg tror det handler litt mer om det at voksne mennesker som kjøper ting på internasjonale sider burde være flinkere til å sette seg inn i tollregler og andre relevante områder som kan gi konsekvenser for det man gjør på nett. Om man ikke kan nok engelsk til å forstå andre ord enn "economy" når man får en beskjed fra f.eks tollvesenet synes jeg det er litt skummelt.

Endret av Poppie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det handler litt mer om det at voksne mennesker som kjøper ting på internasjonale sider burde være flinkere til å sette seg inn i tollregler og andre relevante områder som kan gi konsekvenser for det man gjør på nett. Om man ikke kan nok engelsk til å forstå andre ord enn "economy" når man får en beskjed fra f.eks tollvesenet synes jeg det er litt skummelt.

Med den type Engelskundervisning som er i skolene i dag så er vel ikke det så rart. Kanskje ligger det også lese og skrivevansker bak osv. Viktig å huske på at man ikke vet noen ting om personen som ikke forsto lappen fra tollvesnet. Men alle har vel like rettigheter på å få prøve seg på shopping online uansett. Er jo ikke alt man kan få tak i Norge. 

For eksempel så må jeg bestille E-væske fra England siden det ikke selges i Norge

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med den type Engelskundervisning som er i skolene i dag så er vel ikke det så rart. Kanskje ligger det også lese og skrivevansker bak osv. Viktig å huske på at man ikke vet noen ting om personen som ikke forsto lappen fra tollvesnet. Men alle har vel like rettigheter på å få prøve seg på shopping online uansett. Er jo ikke alt man kan få tak i Norge. 

For eksempel så må jeg bestille E-væske fra England siden det ikke selges i Norge

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

 

 

Jeg mener ikke å kverulere eller avspore, men jeg synes ikke man skal skylde på skolen fordi man ikke kan nok engelsk til å sette seg inn i internasjonale tollregler. Det handler ikke om at man ikke skal ha rett til å "prøve seg på shopping online", men det blir jo som at du signerer en kontrakt du ikke forstår.

 

Om du ikke forstår de potensielle konsekvensene av det du binder deg til så mener jeg faktisk at man skal la være. Jeg ser så mange på eBay-gruppa (og andre steder) som ikke forstår at shipping kommer i tillegg, eller at de må handle under 350 kr for å unngå toll og moms.

 

Ofte fører et slikt "sjokk" til ramaskrik og nærmest panikktilstander, men hadde man satt seg inn i regler og konsekvenser før man kjøpte noe blindt så hadde man unngått dette.

 

Jeg kjøper f.eks ikke noe fra en tysk nettside dersom jeg må huke av for at jeg aksepterer noe jeg ikke skjønner bæret av.

 

Synes flere burde bli mer kritiske til hva de binder seg til når de handler på nett, funker ikke å komme med krokodilletårene sine når man har blitt trukket 600 kr for shipping, 300 ekstra for moms/toll eller om de får en klekkelig bot fordi de ikke visste at f.eks efedrin var ulovlig å importere til Norge.

 

Det blir for dumt at voksne mennesker kan fraskrive seg et slikt ansvar fordi "de ikke visste hva det betydde".

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hadde lagt ut bilde av neglene de hadde kjøpt på ebay På armen hadde hun en DW klokke, noe som gjør at folk vil ha link til klokken. Syns det er trist at folk automatisk går ut i fra at den er fake. Noe den ikke var.

 

 

Jeg ble overlykkelig da jeg så den var ekte. Endelig noen som faktisk betaler for merket. :) 

 

 

Humrer av de som deler info om sex-rollespill-antrekkene forresten.. De hadde fått med for liten størrelse, maidkostyme. Ei under som forteller om sykepleierkostymet også. 

Anonymous poster hash: 5d27f...865

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke minst hun som deler bilde av seg i maidkostyme!!

 



Anonymous poster hash: 5d27f...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å kverulere eller avspore, men jeg synes ikke man skal skylde på skolen fordi man ikke kan nok engelsk til å sette seg inn i internasjonale tollregler. Det handler ikke om at man ikke skal ha rett til å "prøve seg på shopping online", men det blir jo som at du signerer en kontrakt du ikke forstår.

 

Om du ikke forstår de potensielle konsekvensene av det du binder deg til så mener jeg faktisk at man skal la være. Jeg ser så mange på eBay-gruppa (og andre steder) som ikke forstår at shipping kommer i tillegg, eller at de må handle under 350 kr for å unngå toll og moms.

 

Ofte fører et slikt "sjokk" til ramaskrik og nærmest panikktilstander, men hadde man satt seg inn i regler og konsekvenser før man kjøpte noe blindt så hadde man unngått dette.

 

Jeg kjøper f.eks ikke noe fra en tysk nettside dersom jeg må huke av for at jeg aksepterer noe jeg ikke skjønner bæret av.

 

Synes flere burde bli mer kritiske til hva de binder seg til når de handler på nett, funker ikke å komme med krokodilletårene sine når man har blitt trukket 600 kr for shipping, 300 ekstra for moms/toll eller om de får en klekkelig bot fordi de ikke visste at f.eks efedrin var ulovlig å importere til Norge.

 

Det blir for dumt at voksne mennesker kan fraskrive seg et slikt ansvar fordi "de ikke visste hva det betydde".

Noen varer er faktisk tollfrie. Moms slipper man ikke unna. Jeg har bestilt varer for over 500 kroner og disse har vært tollfrie. Det finnes en tollkalkulator på www.toll.no og der kan man lett beregne toll og avgifter.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo.. Greit å snakke om giftige stoffer, arbeidsforhold og overforbruk, men å pirke på engelsken? Hun spør jo bare hva det betyr, hva er feil med det? Sånne ting gjør meg flau over disse trådene, den evinnelige pirkinga på småting som engelskkunnskaper, fordi man ikke forstår tollreglene eller ikke er velkjent med valutaomgjøring. Hva er galt med å spørre om hjelp?

Anonymous poster hash: db82d...fb0

 

Valuta er svært enkelt å finne utav, siden det står norske kroner på varene i tillegg til den internasjonale valutaen. Det står også oppført prisen på frakt.

 

Hvis man er i tvil, finnes det gode valutakalkulatorer på nettet. Det er også lurt å sette seg inn i tollreglene. Jeg handler en god del på Ebay og har aldri fått sjokk, da jeg undersøker slike ting før jeg handler.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen varer er faktisk tollfrie. Moms slipper man ikke unna. Jeg har bestilt varer for over 500 kroner og disse har vært tollfrie. Det finnes en tollkalkulator på www.toll.no og der kan man lett beregne toll og avgifter.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

 

 

Jeg tror du misforsto :)

 

JEG vet det finnes tollfrie varer, JEG vet om denne kalkulatoren.

 

Problemet er at det finnes folk som ikke har snøring på disse reglene, men som kjøper ukritisk likevel og lager oppstyr i ettertid nettopp fordi de ikke satte seg inn i konsekvensene av kjøpet sitt.

Endret av Poppie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...