Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner


Thalassos

Anbefalte innlegg

Er du tungforstått eller? Dere kan diskutere så mye dere vil her inne, bare opprett en egen tråd om det. Dere blir heller ikke kastet ut uansett om dere kritiserer oss teitinger. Dere har alle verdens muligheter her inne. Folk har ingen muligheter til verken å diskutere noe inne på gruppa eller bli medlem igjen.

 

 

Er du tungforstått eller? Dere kan diskutere så mye dere vil her inne, bare opprett en egen gruppe om det. Dere blir heller ikke kastet ut av Facebook uansett om dere kritiserer oss teitinger. Dere har alle verdens muligheter her inne på Facebook.

 

Ser du ikke at du (også) sier nøyaktig det samme som ADMIN? Dere kan jo ikke i det ene øyeblikket kritisere ADMIN for å være streng på hva som er lov å si, for å i det andre øyeblikket være akkurat like strenge i deres egen gruppe (=denne tråden).

 

For ordens skyld: Jeg syns ikke noe om måten ADMIN håndterer ting i den gruppa på. Det er forkastelig. Så når jeg ser akkurat samme oppførsel her inne blir jeg litt oppgitt. Begge gruppene ønsker å leve i sin egen lille rosa verden der ingen kritiserer det de gjør, og ingen påpeker det etiske ved deres handlinger. Eneste forskjellen er at ingen i denne tråden sitter med moderatormakt til å gjøre akkurat det samme som ADMIN, så dere bruker andre midler ("pell deg vekk" etc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi komme tilbake til trådtema?

 

Flere av oss ble enige om å ignorere de som starter diskusjon og kverulering ang hvor fæle vi er, om alle som følger med/skriver i denne tråden konsekvent driter i å svare de som prøver å lage drama så gir de seg.

 

:opplyser:

 

 

Edit: Ser noen allerede prøver å provosere til krangling, så skriver heller her at jeg ignorerer skitslengingen og heller gleder meg til noen poster noe morsomt :)

Endret av Poppie
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi komme tilbake til trådtema?

 

Flere av oss ble enige om å ignorere de som starter diskusjon og kverulering ang hvor fæle vi er, om alle som følger med/skriver i denne tråden konsekvent driter i å svare de som prøver å lage drama så gir de seg.

 

:opplyser:

Støtter

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi komme tilbake til trådtema?

 

Flere av oss ble enige om å ignorere de som starter diskusjon og kverulering ang hvor fæle vi er, om alle som følger med/skriver i denne tråden konsekvent driter i å svare de som prøver å lage drama så gir de seg.

 

:opplyser:

Og hva er trådtema? Snakke dritt om de teite ebay-jentene?

Anonymous poster hash: f48e6...3cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg facinere over at medlemmene i gruppa ikke klarer å scrolle nedover på siden eller søke. I dag er det mange som har spurt etter denne: http://www.ebay.com/itm/391082795403Og den ligger jo ut flere plasser nedover.



Anonymous poster hash: 234fc...790
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kjøpe en billig plast veske som stinker (ja sykt stinkende, tar lang tid før det forsvinner). Jeg så ei med en falsk MK her om dagen og det lyste falsk lang vei. Det er faktisk veldig lett å se forskjell. Jeg forstår at man har forskjellig økonomi, at 2000 kan være mye penger for noen. Men MK er faktisk de billigste designerveskene du får. Det tar ikke lang tid å spare. Setter man av 166kr i måneden, kan man kjøpe den etter et år. Jeg sparte faktisk i to år før jeg fikk råd til min designerveske jeg. Og følelsen av å endelig kunne kjøpe den var helt ubeskrivelig! Ekte merke i ekte god kvalitet. Samme følelsen får jeg når jeg bruker den.

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hundeskinnshansker på LMC

http://www.itromso.no/nyheter/article8472621.ece

Hunde og katteskinn i Arendal

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/28/362727.html

PETA- Hundeskinn selges som lammeskinn

http://www.abcnyheter.no/video/2014/12/18/214178/hundeskinn-selges-som-lammeskinn

Artikkel i VG om emnet

http://www.vg.no/forbruker/dyrene/her-venter-hundene-paa-aa-bli-slaatt-i-hjel/a/23359870/

"Der observerte de at slakterne brutalt tar livet av rundt 100 til 200 hunder hver dag - for å sende skinnet til Europa.

- Vi er sikre på at Norge ikke er fritatt fra dette. Mange forhandlere importerer billig-skinn fra Kina. Produkter laget av hund kan altså være i enhver butikkhylle og i folks garderober i Norge. De kinesiske produsentene annonserer ikke dette ærlig, og bransjen er uoversiktlig. Derfor er det er umulig å si om skinnprodukter man kjøper et laget av hund, ku, gris eller geit-hud, sier pressekontakt i PETA, Ben Williamson, til VG."

The list goes on and on....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kjøpe en billig plast veske som stinker (ja sykt stinkende, tar lang tid før det forsvinner). Jeg så ei med en falsk MK her om dagen og det lyste falsk lang vei. Det er faktisk veldig lett å se forskjell. Jeg forstår at man har forskjellig økonomi, at 2000 kan være mye penger for noen. Men MK er faktisk de billigste designerveskene du får. Det tar ikke lang tid å spare. Setter man av 166kr i måneden, kan man kjøpe den etter et år. Jeg sparte faktisk i to år før jeg fikk råd til min designerveske jeg. Og følelsen av å endelig kunne kjøpe den var helt ubeskrivelig! Ekte merke i ekte god kvalitet. Samme følelsen får jeg når jeg bruker den.

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

Dessuten ser jeg veskene på 40% salg veldig ofte. Å skylde på økonomi fordi man kjøper falsk er teit synes jeg, har du ikke råd til ekte så spar. De er fortsatt på 40% salg på Høyer, hva med vurdere å dra turen innom dit enn å klikke hjem den stinkende plastbeholderen med hank på?

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeskinnshansker på LMC

http://www.itromso.no/nyheter/article8472621.ece

Hunde og katteskinn i Arendal

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/28/362727.html

PETA- Hundeskinn selges som lammeskinn

http://www.abcnyheter.no/video/2014/12/18/214178/hundeskinn-selges-som-lammeskinn

Artikkel i VG om emnet

http://www.vg.no/forbruker/dyrene/her-venter-hundene-paa-aa-bli-slaatt-i-hjel/a/23359870/

"Der observerte de at slakterne brutalt tar livet av rundt 100 til 200 hunder hver dag - for å sende skinnet til Europa.

- Vi er sikre på at Norge ikke er fritatt fra dette. Mange forhandlere importerer billig-skinn fra Kina. Produkter laget av hund kan altså være i enhver butikkhylle og i folks garderober i Norge. De kinesiske produsentene annonserer ikke dette ærlig, og bransjen er uoversiktlig. Derfor er det er umulig å si om skinnprodukter man kjøper et laget av hund, ku, gris eller geit-hud, sier pressekontakt i PETA, Ben Williamson, til VG."

The list goes on and on....

Nå skyter du jo deg selv i foten! Dette gjelder de som importerer billig skin, står det i artikkelen. Det gjelder jo i aller høyeste grad falske merkevesker! Enda en grunn til å la vær å kjøpe.

De to butikkene du viste til var to frittstående butikker, ingen kjeder. Det ene eksempelet var merket som "dog skin" og den andre holdt faktisk opp ett katteskin hun selger. Forkastelig, men ingen kjedebutikkener er tatt for dette. Kjedebutikkene har offentlige lister over sine fabrikker som oppdateres årlig. De er under streng kontroll.

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tungforstått eller? Dere kan diskutere så mye dere vil her inne, bare opprett en egen gruppe om det. Dere blir heller ikke kastet ut av Facebook uansett om dere kritiserer oss teitinger. Dere har alle verdens muligheter her inne på Facebook.

Ser du ikke at du (også) sier nøyaktig det samme som ADMIN? Dere kan jo ikke i det ene øyeblikket kritisere ADMIN for å være streng på hva som er lov å si, for å i det andre øyeblikket være akkurat like strenge i deres egen gruppe (=denne tråden).

For ordens skyld: Jeg syns ikke noe om måten ADMIN håndterer ting i den gruppa på. Det er forkastelig. Så når jeg ser akkurat samme oppførsel her inne blir jeg litt oppgitt. Begge gruppene ønsker å leve i sin egen lille rosa verden der ingen kritiserer det de gjør, og ingen påpeker det etiske ved deres handlinger. Eneste forskjellen er at ingen i denne tråden sitter med moderatormakt til å gjøre akkurat det samme som ADMIN, så dere bruker andre midler ("pell deg vekk" etc).

Skulle tro disse kritiske KG damene som ser på seg selv som mer opplyste og mindre trashy og dyslektiske som Ebay damene skulle takle kritikk litt bedre. Det er dessuten ikke kritikk å påpeke at en synder like mye hvor enn en driver å kjøper klær og slo, så sant det ikke er kortreist og vegansk. Ja, det er fint og flott å sette seg mål og spare og kjøpe veske, andre folk har andre interesser. Vi er forskjellige, sånn er der bare.

Jeg må innrømme og si at selvsagt føles mine klokker til 10 og 15.000 føles mye mer luksuriøse ut enn de billige til 50 kr, men det gjør meg ingenting å ha noe billig i samlingen. Liker jeg det, så er det vel opp til meg om jeg vil kjøpe det eller ikke.

Anonymous poster hash: 07d78...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skyter du jo deg selv i foten! Dette gjelder de som importerer billig skin, står det i artikkelen. Det gjelder jo i aller høyeste grad falske merkevesker! Enda en grunn til å la vær å kjøpe.

De to butikkene du viste til var to frittstående butikker, ingen kjeder. Det ene eksempelet var merket som "dog skin" og den andre holdt faktisk opp ett katteskin hun selger. Forkastelig, men ingen kjedebutikkener er tatt for dette. Kjedebutikkene har offentlige lister over sine fabrikker som oppdateres årlig. De er under streng kontroll.

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

Det der er fjas og vås. At de er under streng kontroll?😂 Har du sett arbeids forholdene på flere av disse fabrikkene?

Jeg dro ikke frem HM for moro skyld, de har selv sagt det. Desverre har jeg ikke lagret innlegget, men skal fortsette å lete siden du helt klart bare tror på rosa eventyr😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skyter du jo deg selv i foten! Dette gjelder de som importerer billig skin, står det i artikkelen. Det gjelder jo i aller høyeste grad falske merkevesker! Enda en grunn til å la vær å kjøpe.

De to butikkene du viste til var to frittstående butikker, ingen kjeder. Det ene eksempelet var merket som "dog skin" og den andre holdt faktisk opp ett katteskin hun selger. Forkastelig, men ingen kjedebutikkener er tatt for dette. Kjedebutikkene har offentlige lister over sine fabrikker som oppdateres årlig. De er under streng kontroll.

Anonymous poster hash: 2e8f2...633

Dessuten står det ingenting at det kun gjelder falske merkevarer. Tror du HM og Cubus kjøper dyrt italiensk skinn for å produsere belter til 50 kr?

"På mange norske skinnprodukter er det ikke informasjon om hvordan og hva skinnet er produsert av, og det er vanskelig å spore produktene. NOAH anbefaler derfor å ikke bruke skinn og lær i det hele tatt."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, i går så jeg en jente tipse om noen lip tints som skulle være veldig bra og uten farlige stoffer. Det kostet totalt litt over 300 kr med shipping for seks stykker i forskjellige farger (ca. 50 kr pr stk), de var fra USA. Endelig et godt eBay tips tenkte jeg, muligens et godt produkt og uten giftige stoffer. Kommentarfeltet var fullt av jenter som klagde at produktet var for dyrt og stakkaren som postet måtte nesten forsvare seg fordi det ikke var et billig kinaprodukt. "Ikke en selvfølge at alle som har penger", "Hallo, de koster jo flesk da", "Åh, så dyre".

 

Er det mulig! For all del trøkk trynene deres full av lip tints, contouring set, mascara og div. som inneholder masse giftstoffer og skader hud og øyne, bare det er billig nok så er det samme faen hva det inneholder. 

Gratulerer. All dumhet denne verden inneholder slutter ikke å overraske meg.

Endret av laurelin
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste av de store skobutikkjedene som selger sko i Norge innrømmer at de ikke har oversikt over hvor skinnet kommer fra. Butikkjedene foretar heller ikke kontroller på garverier, dyrefarmer eller slakterier."

http://dyrevennlig.org/sko/still-krav-til-sko-butikk/

Tusen takk. Da skal jeg virkelig sjekke ut dette. Liker ikke tanken av at jeg kanskje går med 2 katter eller 2 hund på føttene  :kvalm:

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har funnet støvletter med hundepels i Oslo og skinnjakke med besetning av afghansk mynde på Kløfta, uten større anstrengelser."

Tenk å gå rundt i afghansk mynde. Æsj. Holder meg unna pels om det er fra Kina eller Kløfta!

http://www.dagbladet.no/kultur/2003/02/28/362736.html

Det er ikke bedre om den stakkars hundens hud og pels er sydd sammen her eller der. Om det er barnearbeidere for adidas eller barnearbeidere for andre fabrikker som sitter og syr.

Ha ihvertfall øynene åpne, folkens. Dere er ikke uskyldige dere heller. Så rydd opp i egne skuffer og skap før dere går løs på andres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Vi har funnet støvletter med hundepels i Oslo og skinnjakke med besetning av afghansk mynde på Kløfta, uten større anstrengelser."

Tenk å gå rundt i afghansk mynde. Æsj. Holder meg unna pels om det er fra Kina eller Kløfta!

http://www.dagbladet.no/kultur/2003/02/28/362736.html

Det er ikke bedre om den stakkars hundens hud og pels er sydd sammen her eller der. Om det er barnearbeidere for adidas eller barnearbeidere for andre fabrikker som sitter og syr.

Ha ihvertfall øynene åpne, folkens. Dere er ikke uskyldige dere heller. Så rydd opp i egne skuffer og skap før dere går løs på andres.

Ta dette i en egen tråd, er du snill. Denne tråden handler ikke om pels- og skinnbruk

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette i en egen tråd, er du snill. Denne tråden handler ikke om pels- og skinnbruk

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Helt greit. Det var ønsker om å støtte oppunder påstandene, så da gjorde jeg det. Damned if you do and damned if you don't, tydeligvis 😂

Jeg tok det bare opp fordi noen var så høy i hatten og fabler om hvor uetisk det var å støtte falske merkevarer og dro frem dyremishandling som et argument. Jeg ville vare frem til at det er helt tydelig at folk sitter i sin lille boble her oppi nord, og tror at vi ikke er med på å støtte grusomhetene rundt om i verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen befaler: LAG EGEN TRÅD FOR AVSPORING.

Jeg skulle gjerne slengt meg inn i debatten om skinn og pels, men det er et helt annet tema, med mindre man vil opplyse eBayhandlerne om at det kan være hund/katt de kjøper.

Det hadde vært kjempefint om vi kunne beholdt denne tråden en stund, uten masse moderering og avsporing.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg lar meg facinere over at medlemmene i gruppa ikke klarer å scrolle nedover på siden eller søke. I dag er det mange som har spurt etter denne: http://www.ebay.com/itm/391082795403Og den ligger jo ut flere plasser nedover.

Anonymous poster hash: 234fc...790

 

Ja, var en som prøvde å påpeke det, men da fikk hun jo selvfølgelig den sure kommentaren tilbake :rolleyes:

Endret av IglePigle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...