guttemann Skrevet 22. august 2015 #141 Skrevet 22. august 2015 (endret) Det samme tenkte jeg. Jeg synes rett og slett det er en merkelig prioritering å skulle være på sjekkern når man er gravid. Det sier ganske mye om personen etter min mening, nettopp fordi fokuset burde ikke ligge på en tilfeldig fyr når du venter barn. Da burde man heller fokusere på det som skal skje; at hun skal bli mor. Jeg tenker mitt om sånne damer, for det TS skisserer viser bare til ekstremt dårlig dømmekraft på mange områder.Nå har ikke akkurat jeg heller noe godt inntrykk av TS, men *denne* argumentasjonen gir overhodet ingen mening. Man trenger faktisk ikke å fokusere på å bli mor i ni måneder. Kroppen er så viselig innrettet at barnet vokser uten at mor sitter hjemme og "fokuserer". Å handle inn nødvendig utstyr og lese det man bør lese har man god tid til selv om man også gjør andre ting. Hvilke andre ting er det som må vike for denne fokuseringen? Har man tid til jobb eller trening? Studier? Hvor mange timer om dagen skal man sette av til intens "fokusering"? Har noen av dere vært gravide? Dere må jo i tilfelle ha vært nevrotiske vrak hele perioden hele gjengen med alt dette voldsomme fokuseringsbehovet deres. Å drikke alkoholfri drikke med et annet menneske har vel aldri ført til skade på hverken mor eller barn.. Endret 22. august 2015 av guttemann 4
Jolene Skrevet 22. august 2015 #142 Skrevet 22. august 2015 Nei, nå får du faktisk kutte ut! TS kan da fint date selv om hun er gravid!!Anonymous poster hash: b845b...166 Det er ikke positivt å skulle føre noen bak lyset og ikke sette det barnet hun bærer på først. Det er en merkelig prioritering mildt sagt. Det er ikke uten grunn til at hun er i den situasjonen hun er, når hun da velger å fortsette svangerskapet burde prioriteringen forandres. 1
Jolene Skrevet 22. august 2015 #143 Skrevet 22. august 2015 Nå har ikke akkurat jeg heller noe godt inntrykk av TS, men *denne* argumentasjonen gir overhodet ingen mening. Man trenger faktisk ikke å fokusere på å bli mor i ni måneder. Kroppen er så viselig innrettet at barnet vokser uten at mor sitter hjemme og "fokuserer". Å handle inn nødvendig utstyr og lese det man bør lese har man god tid til selv om man også gjør andre ting. Hvilke andre ting er det som må vike for denne fokuseringen? Har man tid til jobb eller trening? Studier? Hvor mange timer om dagen skal man sette av til intens "fokusering"? Har noen av dere vært gravide? Dere må jo i tilfelle ha vært nevrotiske vrak hele perioden hele gjengen med alt dette voldsomme fokuseringsbehovet deres. Å drikke alkoholfri drikke med et annet menneske har vel aldri ført til skade på hverken mor eller barn.. Ja, det finnes massevis av andre ting man kan gjøre. Jeg hevder ikke at hun skal sitte hjemme å ruge i 9 måneder. Derimot er det ganske spesielt at fokuset hennes ligger på det å finne seg en ny mann når hun allerede er gravid med en annen manns barn. 1
guttemann Skrevet 22. august 2015 #144 Skrevet 22. august 2015 Ja, det finnes massevis av andre ting man kan gjøre. Jeg hevder ikke at hun skal sitte hjemme å ruge i 9 måneder. Derimot er det ganske spesielt at fokuset hennes ligger på det å finne seg en ny mann når hun allerede er gravid med en annen manns barn. Men tenk hvis hun finner noen som ikke har noe imot det? Jeg er i og for seg enig med flere her som sier at man stiller bakerst i køen som gravid, men det finnes mange forskjellige slags mennesker der ute. Og skal hun finne noen, er det faktisk fornufitg å gjøre det nå. For når ungen er født, DA kreves det faktisk fokus. Å stadig fokusere på at det er "en annen manns barn" hun bærer på, som om det skulle være verdens frykteligste ting er også ganske unødvendig og fordømmende. Hva annet skulle det liksom være snakk om? En jomfrufødsel, kloning, eller en annen kvinnes barn? 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #145 Skrevet 22. august 2015 Betyr det at en mann ikke kan date kvinner hvis han har gjort noen gravid? Er han med det ute av datingmarkedet i 2-3 år? Eller er det bare kvinner som skal følge denne uskrevne regelen? Anonymous poster hash: 7d7f4...19b 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #146 Skrevet 22. august 2015 Nei, Har man "havnet i uløkka", skal man ifølge kg-kjerringene ikke date på minst 2 år. Tipper dette gjelder kvinner mer enn menn. Som sagt tåpelig, moralistisk og fordømmende. Anonymous poster hash: b845b...166 3
Summers Skrevet 22. august 2015 #147 Skrevet 22. august 2015 Betyr det at en mann ikke kan date kvinner hvis han har gjort noen gravid? Er han med det ute av datingmarkedet i 2-3 år? Eller er det bare kvinner som skal følge denne uskrevne regelen? Anonymous poster hash: 7d7f4...19b Serr, skal du gjøre dette til kvinnekamp? 4
Timza Skrevet 22. august 2015 #148 Skrevet 22. august 2015 Jeg fokuserer selvsagt på barnet, men det betyr ikke at jeg akter å sitte hjemme kveld etter kveld, måned etter månet og tenke på det. Jeg kan jo ikke komme på en date og bare "hei jeg heter... og jeg er to mnd. på vei med noen andres barn" det vil jo ødelegge alt, da vil jo ingen gi meg en sjanse. Jeg må jo gjøre ett godt førsteinntrykk, før jeg forteller noe mindre attraktivt med meg... Anonymous poster hash: 1d261...295 Du mener at det å utsette den informasjonen ikke vil ødelegge alt? Jaja, godt du har virkelighets-synet i orden. Stå på. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #149 Skrevet 22. august 2015 Det er ikke positivt å skulle føre noen bak lyset og ikke sette det barnet hun bærer på først. Det er en merkelig prioritering mildt sagt. Det er ikke uten grunn til at hun er i den situasjonen hun er, når hun da velger å fortsette svangerskapet burde prioriteringen forandres. Hvorfor i all verden setter jeg ikke baret først hvis jeg går på date? Jeg kommer alltid til å sette barnet først, det gjør jo alle mødre... Jeg fører ingen bak lyset ved å ta EN date uten å brette ut om barn og svangerskap. Mange første dater ebber jo ut i ingenting. Er jeg interessert i han og har lyst på videre kontakt så sier jeg selvsagt sannheten.Anonymous poster hash: 1d261...295 2
Okapi Skrevet 22. august 2015 #150 Skrevet 22. august 2015 Ja, det finnes massevis av andre ting man kan gjøre. Jeg hevder ikke at hun skal sitte hjemme å ruge i 9 måneder. Derimot er det ganske spesielt at fokuset hennes ligger på det å finne seg en ny mann når hun allerede er gravid med en annen manns barn. Litt av greia er at hun har spurt deg, gjentatte ganger, hva du rent konkrekt mener med å fokusere, men du unngår spørsmålet og bare gjentar at hun må fokusere. Det er ikke spesielt konstruktivt. 4
Timza Skrevet 22. august 2015 #151 Skrevet 22. august 2015 Betyr det at en mann ikke kan date kvinner hvis han har gjort noen gravid? Er han med det ute av datingmarkedet i 2-3 år? Eller er det bare kvinner som skal følge denne uskrevne regelen? Anonymous poster hash: 7d7f4...19b Er da samme regel for begge parter. Når man skal date noen så forteller man om såpass store detaljer i sitt liv slik at vedkommende kan gjøre et valg. Om en bonuspappa ikke forteller om ungen han har 50% før etter noen måneder, så regner jeg med at de fleste hadde reagert. 1
Jolene Skrevet 22. august 2015 #152 Skrevet 22. august 2015 Men tenk hvis hun finner noen som ikke har noe imot det? Jeg er i og for seg enig med flere her som sier at man stiller bakerst i køen som gravid, men det finnes mange forskjellige slags mennesker der ute. Og skal hun finne noen, er det faktisk fornufitg å gjøre det nå. For når ungen er født, DA kreves det faktisk fokus. Å stadig fokusere på at det er "en annen manns barn" hun bærer på, som om det skulle være verdens frykteligste ting er også ganske unødvendig og fordømmende. Hva annet skulle det liksom være snakk om? En jomfrufødsel, kloning, eller en annen kvinnes barn? Poenget mitt er at da må hun i så tilfelle være ærlig om det fra første stund, ikke utsette den type informasjon. Ja, hun bærer faktisk på en annen manns barn. Når hun tok det valget med å bære frem barnet, valgte hun å sette barnet først. Dermed burde også prioriteringene ligge der, ikke på å finne seg en ny mann. Hvorfor i all verden setter jeg ikke baret først hvis jeg går på date? Jeg kommer alltid til å sette barnet først, det gjør jo alle mødre... Jeg fører ingen bak lyset ved å ta EN date uten å brette ut om barn og svangerskap. Mange første dater ebber jo ut i ingenting. Er jeg interessert i han og har lyst på videre kontakt så sier jeg selvsagt sannheten.Anonymous poster hash: 1d261...295 Fordi du: Ikke er åpen og ærlig om at du er gravid fra første stund. Det virker til at det eneste du tenker på er å gå på dater, hvilket jeg finner merkelig. Du er ikke bare din graviditet, men det virker som du prøver å fortrenge at du er gravid også. Dermed er åpenhet rundt graviditeten nøkkelen. Du er gravid alene, uten en partner, men maser om å gå på dates med ulike menn. Hvorfor er du egentlig gravid igjen? Kanskje du rett og slett burde tenke over de valgene som førte til graviditeten? Ta en pause fra menn en periode? Hva er det som er så galt med å flytte fokuset vekk fra menn over en viss periode egentlig? Har du ingenting annet i livet ditt enn å søke oppmerksomhet fra menn? Utifra hvor mye du skriver om å date andre, virker du ikke spesielt moden for å bli mor. Litt av greia er at hun har spurt deg, gjentatte ganger, hva du rent konkrekt mener med å fokusere, men du unngår spørsmålet og bare gjentar at hun må fokusere. Det er ikke spesielt konstruktivt. Jo, jeg har skrevet gjentatte ganger at det er merkelig at hun kun fokuserer på å date menn i svangerskapet. Da burde hun i stedet for finne ut hvorfor hun konstant trenger bekreftelse fra menn og jobbe med det før barnet kommer. Det er å blant annet skifte fokus. 1
Okapi Skrevet 22. august 2015 #153 Skrevet 22. august 2015 Jo, jeg har skrevet gjentatte ganger at det er merkelig at hun kun fokuserer på å date menn i svangerskapet. Da burde hun i stedet for finne ut hvorfor hun konstant trenger bekreftelse fra menn og jobbe med det før barnet kommer. Det er å blant annet skifte fokus. Hun gjør jo ikke det. Hun har svart deg, flere ganger, at hun har venner, jobb og familie, og at menn kommer i tillegg til det. Likevel fortsetter du å gjenta at hun "bare fokuserer på menn". Du unngår jo også spørsmålet nå, siden du fortsatt ikke vil si hva du egentlig mener med å fokusere. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #154 Skrevet 22. august 2015 Betyr det at en mann ikke kan date kvinner hvis han har gjort noen gravid? Er han med det ute av datingmarkedet i 2-3 år? Eller er det bare kvinner som skal følge denne uskrevne regelen? Anonymous poster hash: 7d7f4...19b Nå er det vel gjerne kvinner som føder og når hun er alene med barnet vil jo alt man vanligvis fordeler på to kun falle på henne. Babyen kommer ikke til å ha fordelt 50/50 samvær mellom mor og far i det den blir født til denne verden. Jeg er kvinne selv, og sorry for å bryte denne "alt er likestilling-og alt annet er umulig" -faktoren som råder på KG - men den første tiden etter fødsel er vaskeligere for en kvinne enn en mann. Men jeg hadde syns det hadde vært hårreisende om jeg møtte en mann som ikke fortalte meg at han nylig har smelt noen på tjukka. Anonymous poster hash: d903e...65f 3
Jolene Skrevet 22. august 2015 #155 Skrevet 22. august 2015 Hun gjør jo ikke det. Hun har svart deg, flere ganger, at hun har venner, jobb og familie, og at menn kommer i tillegg til det. Likevel fortsetter du å gjenta at hun "bare fokuserer på menn". Du unngår jo også spørsmålet nå, siden du fortsatt ikke vil si hva du egentlig mener med å fokusere. Da burde jo det holde. Er du TS kanskje?
Gjest Morello Skrevet 22. august 2015 #156 Skrevet 22. august 2015 (endret) Jeg synes at helt klare dealbreakere, bør komme frem fra tidlig av. Og graviditet kan være en dealbreaker, da ikke alle ønsker barn.. Og dermed spiller det ingen rolle hvor godt de liker deg, hvis ikke de vil ha barn blir det ikke noe mer, sorry mac men det er sånn livet er. Hadde jeg møtt en mann med barn kunne han vært så barsk og flott han bare ville, hadde han etterhvert fortalt at han hadde kids hadde jeg gått, for jeg vil ikke være mor. Og det uavhengig av når han fortalte det, hvordan han fortalte det, eller hvor godt vi var blitt kjent med hverandre. Forskjellen er bare at hvis han hadde fortalt det etter en lengre stund ville jeg følt meg lurt og som om mine ønsker for livet ikke spilte noen rolle for han, så jeg ville foretrukket å vite det med en gang. Om jeg derimot hadde syntes det var helt greit at han hadde unge ville jeg bare satt pris på at det kom frem tidlig. Og det finnes finere måter å fortelle sånt på enn å buse ut med "hei jeg heter Kari og er gravid med en annen manns barn!" ... Edit: Konklusjonen er vel at jeg synes du bør fortelle det på første date eller etter første, hvis du ser at det kan bli noe mer. Og herlighet dama må da få lov til å date hvis hun vil det.. Hadde skjønt det hvis hun var høygravid og nærmest gikk med hårtustene til kiden stikkende ut av fitta men når hun er tidlig i svangerskapet ser jeg virkelig ikke problemet. Endret 22. august 2015 av Morello
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #157 Skrevet 22. august 2015 Herregud, så mange rare meninger det finnes her inne. TS, du gjør som du vil. Det er ikke noe som tilsier at du skulle date mens du er gravid. Men jeg synes du skal fortelle om graviditeten hvis det blir noe mer enn én date med en mann. Store hendelser som vil endre livet fra hvordan du har det nå, må fortelles om så den andre vet om planene dine og kan vurdere om det er noe han vil være med på. Anonymous poster hash: b4979...806 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #158 Skrevet 22. august 2015 Kan man ikke være ute med venner heller når man er gravid? Kan man møte nye mennesker eller er det også forbudt fordi det tar bort det såkalte fokuset? Skjønner heller ikke helt hva konkret jolene vil at TS skal gjøre i denne fokusperioden som ikke lar seg kombinere med sosialt liv. Det være venner, familie, kollegaer eller dater. Anonymous poster hash: c33ee...270 2
Jolene Skrevet 22. august 2015 #159 Skrevet 22. august 2015 Kan man ikke være ute med venner heller når man er gravid? Kan man møte nye mennesker eller er det også forbudt fordi det tar bort det såkalte fokuset? Skjønner heller ikke helt hva konkret jolene vil at TS skal gjøre i denne fokusperioden som ikke lar seg kombinere med sosialt liv. Det være venner, familie, kollegaer eller dater.Anonymous poster hash: c33ee...270 Av den enkle grunn at det er merkelig å skulle drive med dating når du venter annen manns barn. Det er jo en grunn til at hun er gravid 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #160 Skrevet 22. august 2015 Av den enkle grunn at det er merkelig å skulle drive med dating når du venter annen manns barn. Det er jo en grunn til at hun er gravid Deg om det. Anonymous poster hash: b845b...166 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå