Gjest Turid Skrevet 14. september 2004 #121 Skrevet 14. september 2004 TomKrus og Suzy, jeg tåler selvsagt argumenter, men jeg klarer ikke å ignorere at en person "indirekte" kaller meg rasist. Det å kalle noen rasist (ved å mene at jeg har hentet informasjonen min fra ovennevnte sider) synes jeg faktisk er mer alvorlig enn som så. Det er mange ganger så lett å sitte bak en PC-skjerm å gjøre seg morsom på andres bekostning - kanskje husk til en annen gang at det faktisk sitter en person på andre siden som kan bli såret av slike påstander. Men nok om det - jeg har ikke tenkt å forsvare meg selv mer angående dette. Tenkte bare at det kanskje var på sin plass med en oppklaring- jeg ble nemlig en smule indignert av å lese Trøffelhelten`s mange utsagn om "småjentene" i alle aldre her inne ...
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #122 Skrevet 14. september 2004 Ja Som man reder ligger man! Ja Der beviste du nok engang trøffels sitt poeng
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #123 Skrevet 14. september 2004 Det er jo litt festlig, da. Nå har to "anonyme" (dog lett kjennelige på stavefeilene sine) gjester til fulle bevist fire av fem punkt i startinnlegget. Og hvordan takler de det? Gjennom forsøksvis sjikane...
Gjest TomKrus Skrevet 14. september 2004 #124 Skrevet 14. september 2004 TomKrus og Suzy, jeg tåler selvsagt argumenter, men jeg klarer ikke å ignorere at en person "indirekte" kaller meg rasist. Jeg tolket det ikke dithen at du ble kalt rasist. Det var et dårlig argument han kom med kanskje, og særlig hvis linkene var rettet mot dere alle tre, men kjenner du historien så bør du vite at den utstøtte ofte kommer med henvisninger til blogger og annet suspekt, mens Valhalla har kommet med "nøytral" info fra sd-kuriren (ekstremt høyrevridd partiavis i Sverige. En parti som fint lyger med statistikk for å fremme sin sak: alle anderledesfolk skal ut av landet). Selv har jeg blitt kalt mye rart her inne, men ærlig talt gir jeg f*** i det.
Gjest Kimmy Skrevet 14. september 2004 #125 Skrevet 14. september 2004 Ja Der beviste du nok engang trøffels sitt poeng Ja du kan det der med å trekke konklusjoner gamle alex!
Suzy Skrevet 14. september 2004 #126 Skrevet 14. september 2004 TomKrus og Suzy, jeg tåler selvsagt argumenter, men jeg klarer ikke å ignorere at en person "indirekte" kaller meg rasist. Det å kalle noen rasist (ved å mene at jeg har hentet informasjonen min fra ovennevnte sider) synes jeg faktisk er mer alvorlig enn som så. Det er mange ganger så lett å sitte bak en PC-skjerm å gjøre seg morsom på andres bekostning - kanskje husk til en annen gang at det faktisk sitter en person på andre siden som kan bli såret av slike påstander. Jeg har ikke noe problem med å se at det er provoserende å bli beskyldt for å være noe man ikke føler man er, MEN det burde vel være lett å motbevise en slik påstand så sant den er grunnløs? :klø: Det er bare å henvise til hvor du hadde funnet den gitte informasjonen (jeg deltok ikke i den omtalte debatten så jeg ANER ikke hva som faktisk har blitt sagt fra noens side - presiserer det) Det å sitte bak en PC-skjerm gjør det akkurat like lett og vanskelig for oss ALLE vil jeg hevde, så der stiller vi likt. Til syvende og sist er den den som er skriftlig sterk som "vinner" her inne.
–sahra– Skrevet 14. september 2004 #127 Skrevet 14. september 2004 Herregud!!! Liten jente= småjenter Vanskelig?
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #128 Skrevet 14. september 2004 Herregud!!! Ja? *skal bare bekrefte påstandene om selvbilde*
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2004 #129 Skrevet 14. september 2004 Det er jo litt sånn også at man kan mene masse om masse uten egentlig å ha skikkelig grunnlag for sine meninger. Men man syns og man mener utifra hva man tror og har hørt. Har man derimot linker eller kan referere til pålitelige kilder som understøtter ens argumenter, så vil dette hjelpe betraktelig. Min erfaring er at Trøffel og Tom (de to jeg har lagt mest merke til) har veldig mye dokumentasjon på sine utsagn, og de gir fra seg linker der de har det. Har man ikke linker, eller kan henvise til kilder på andre måter så stiller man svakt dersom motparten har dokumentasjonen i orden på sin side. Og i alvorlige saker som innvandring/kriminalitet/rasisme osv. bør man undersøke og vite litt før man hiver ut av seg meninger. Er min mening. Nå vet heller ikke jeg hvilken link det henvises til hvor Turid blir kalt rasist, men leser den veldig gjerne. Link?
Gjest Turid Skrevet 14. september 2004 #130 Skrevet 14. september 2004 Linkene var myntet på meg og ingen andre, TomKrus - det stod helt klart i et eget innlegg til meg. Disse innleggene er nå slettet av moderator (heldigvis). Selvsagt burde jeg hevet meg over det og latt fyren få ha sine meninger om meg i fred - men med de linkene så gikk han over grensen for hva jeg kan overse. I mine øyne så viste Trøffelhelten sitt sanne "jeg" den dagen og viste at han faktisk ikke har så mye å fare med når det gjelder diskusjoner. Kan man argumentere for det man tror på så behøver man ikke ty til løgnaktige påstander for å oppheve seg selv - for det var vel det han prøvde på ? Eller var det et forsøk på å være morsom ? Ikke vet jeg - og ikke bryr jeg meg om det, heller. Bare et råd til Trøffelhelten - "tenk deg litt om før du skriver noe sånt til en person nesten gang ... "
Gjest Turid Skrevet 14. september 2004 #132 Skrevet 14. september 2004 Det er diskusjonen om Iran her på Skråblikk. Den er blitt kraftig amputert av moderator, bl.a. pga Trøffelheltens innlegg. Mine innlegg er skrevet av Esther - og jo, jeg har dokumentert det som jeg trengte å dokumentere, bl.a. hvordan endel henrettelser foregår i Iran hvor jeg viste til Amnasty`s sider. Du kan lese selv hvis du har tid.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #133 Skrevet 14. september 2004 Ikke vet jeg - og ikke bryr jeg meg om det, heller. Bare et råd til Trøffelhelten - "tenk deg litt om før du skriver noe sånt til en person nesten gang ... " Turid (i dag); du debatterer ikke. Ut fra innleggene dine i denne tråden er det lett å trekke den konklusjon at jeg faktisk burde ha utsatt deg for en smule ordentlig sjikane, ikke bare fleipelinker som du i mangel av argumenter valgte å hisse deg opp for. Men jeg gidder ikke.
Gjest TomKrus Skrevet 14. september 2004 #134 Skrevet 14. september 2004 Det er diskusjonen om Iran her på Skråblikk. Den er blitt kraftig amputert av moderator, bl.a. pga Trøffelheltens innlegg. Mine innlegg er skrevet av Esther - og jo, jeg har dokumentert det som jeg trengte å dokumentere, bl.a. hvordan endel henrettelser foregår i Iran hvor jeg viste til Amnasty`s sider. Du kan lese selv hvis du har tid. Det var ingen dokumenter om hva "rettstaten" gjorde, men det er en annen debatt. Men føler uansett du tok innover deg sarkasmen mer enn hva som er å regne for sunt.
Suzy Skrevet 14. september 2004 #135 Skrevet 14. september 2004 Linkene var myntet på meg og ingen andre, TomKrus - det stod helt klart i et eget innlegg til meg. Disse innleggene er nå slettet av moderator (heldigvis). Selvsagt burde jeg hevet meg over det og latt fyren få ha sine meninger om meg i fred - men med de linkene så gikk han over grensen for hva jeg kan overse. Er det du som er Esther? Jeg har som sagt ikke sett den såkalte hetsen, men du argumenterte da åpenbart for noe annet enn ekstrem-gutta i tråden - hva hindret deg i å fortelle at Trøffelen tok feil eller (som du såvidt jeg har kunnet se gjorde) henviste til en annen lenke (amnesty) For meg - men jeg kan jo bare snakke for meg - så blir det litt rart å melde seg ut av forumet og legge en relativt anonym annen person på dette forumet fullstedig for hat på grunn av uenighet i EN debatt...
Gjest Fighter Skrevet 14. september 2004 #136 Skrevet 14. september 2004 Men jeg tror muligens at Trøffelheltens linker var mer ment som en spør og sarkasme enn at det skulle tas på fullt alvor. Jeg har ikke lest tråden, men vil tro det er sånn det er. Jeg har i hvert fall forstått Trøffel sånn at han bruker masse sakasme og overdrivelser uten at alt han skriver skal tolkes bokstavelig hele tiden. Selvfølgelig er det synd hvis du føler at han gikk for langt og håper du får lyst til å bli medlem igjen, Turid.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #137 Skrevet 14. september 2004 For meg - men jeg kan jo bare snakke for meg - så blir det litt rart å melde seg ut av forumet og legge en relativt anonym annen person på dette forumet fullstedig for hat på grunn av uenighet i EN debatt... ...her er du inne på noe... - det betyr at du snart får en bøtte full med kjeft...
Suzy Skrevet 14. september 2004 #138 Skrevet 14. september 2004 ...her er du inne på noe... - det betyr at du snart får en bøtte full med kjeft... Godt mulig - men jeg har aldri vært noen fan av å gi meg, så det skal mer enn et par skarve personangrep til for å jage vekk meg
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #139 Skrevet 14. september 2004 Lar innlegget stå for seg selv, ytterlige kommentarer er ikke nødvendig. ordentlig sjikane' date= ikke bare fleipelinker som du i mangel av argumenter valgte å hisse deg opp for.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #140 Skrevet 14. september 2004 Du glemte å skrive "navnet" ditt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå