Gå til innhold

Altfor mange småjenter her!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg mener det er slitsomt med all denne liksom voksenheten som råder her innimellom. Og da frister det med noe som er det motsatte.

Og DU TØFFEL: hvofor må man være så forbanna voksen. Siden du har ett så stort ønske om å være det, eller i det minste framstå som det, og dømme hvem som er det eller ikke, synes jeg det beviser at du ikke er annet enn veslevoksen og langt fra den mannen du så gjerne vil framstå som.

Voksne mennesker dømmer ikke de som ikke er så veldig voksne. De overser de som så ikke fullbyrdige meldingene og har forståelse, de har nemlig vært barn før. Når du derimot ikke har denne egenskapen, sier det meg at du fortsat er et BARN :sjarmor:  

Også er du "mann" inne på dette forumet og driter ut små jenter... :veldigsur:

Jeg har aldri sagt at man må være voksen, kjære (?) Sahra! Budskapet mitt er at det er altfor mye furtete, sutrete småjenteatferd fra folk som ikke takler en ordentlig diskusjon - enten det er aktuelle saker, skråblikk, kultur eller snikk-snakk. Småjenteatferden beskrev jeg i mitt første innlegg, og den har til fulle blitt bevist gjennom tråden. Sånn sett er deler av målet nådd, nemlig å eksponere problemet.

Den andre delen, å få til et snev av atferdsendring, er muligens urealistisk. Skal man dømme etter innkomne pm'er er det et stykke igjen...

Ellers setter jeg selvsagt pris på at du aldri oppfatter meg som barnslig, det er godt at én bruker har den holdningen...

:wink:

Resten av innlegget taler fint for seg selv. Takk skal du ha! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ironi! :o

Det er klart man kan være ironisk ibandt, men det er jo ikke tilfelle i alle hans innlegg. Dessuten synes jeg ikke det å ha egenskapen til å være ironisk hele tiden illustrerer så utrolig mye bra ved ett menneske.

Det kan faktisk virke litt barnslig å aldri ha en mening uten å gjemme seg bak ironi. Ironi er noe vår generasjon bruker som en maske når ting er vanskelig å si i klar tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det kan faktisk virke litt barnslig å aldri ha en mening uten å gjemme seg bak ironi. Ironi er noe vår generasjon bruker som en maske når ting er vanskelig å si i klar tekst.

Du føler ikke at du kanskje generaliserer litt her nå? Jeg minner om at tråden er flyttet bort fra Skråblikk og generaliseringer. Hvis du fortsetter å generalisere på den måten blir vi kanskje flyttet tilbake...

Så...forresten... :wink:

Vår generasjon bruker nok ironi litt mer variert og sublimt enn påstanden din indikerer. :seriøssmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet mitt er at jeg bli så dårlig av å lese bare modne og tilpassete innlegg her inne, uten at det kan være lov å komme med barnslige og kanskje ikke så kjempe wannabe inntellignte innlegg, før man bli arrestert av små små menn, eller andre visere damer.

Vil du at vi skal være barnslige eller voksene?

Det kan faktisk virke litt barnslig å aldri ha en mening uten å gjemme seg bak ironi. Ironi er noe vår generasjon bruker som en maske når ting er vanskelig å si i klar tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget mitt er at man sjeldent kan dømme eller mene noe om mennesker når man ikke er mye bedre selv. Vær barnslig eller voksen, bare ikke hev dere så jævlig over alle som ikke er som dere. La det siste ordet gå til en annen.

Det er faktisk mange her som synes at Trøffel er akkurat sin egen beskrivelse på en person som ikke kan diskutere saklig slik han blandt annet beskriver småjenter.

Jeg er faktisk ikke en liten jente, selv om jeg har meninger som ikke passer populariteten her!

har noen av dere noengang fått stoppet kjeften på noen av gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er faktisk mange her som synes at Trøffel er akkurat sin egen beskrivelse på en person som ikke kan diskutere saklig slik han blandt annet beskriver småjenter.

Kan ikke se at du har fått så mye støtte :ler:

har noen av dere noengang fått stoppet kjeften på noen av gutta?

:sjarmor: Mange ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er faktisk mange her som synes at Trøffel er akkurat sin egen beskrivelse på en person som ikke kan diskutere saklig slik han blandt annet beskriver småjenter.

Jeg er faktisk ikke en liten jente, selv om jeg har meninger som ikke passer populariteten her!

Selvsagt er den tause majoritet enig med deg, Sahra, det er ingen som noen gang har påstått noe annet. Den tause majoritet skiller muligens sak og person litegrann, riktignok, og de forstår kanskje også ironi. Men enige med deg, dét er de helt sikkert.

Et tips:

Les mitt startinnlegg én gang til.

Les dine egne innlegg.

Se hvor godt de matcher tre av de fem punktene... :wink:

Kanskje det faktisk er en grunn til at du ikke har fått overveldende støtte i denne tråden, tross alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dårlig!! Argumentasjon.

Hello! Noen mennesker er så opptatt av å bli likt av alle at de ikke vet hva de selv mener.

...mens andre igjen er så paranoide at de tror det verste om de fleste.

Har aldri følt meg provosert av den lille blå mannen jeg.... Tom derimot.. se det er en annen sak :ler:

Men det går mer på uenighet i sak enn person da... Kvalifiserer det meg som jentunge eller kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har aldri følt meg provosert av den lille blå mannen jeg....

Pokkers kvinne! Hva har jeg gjort galt? Vist deg for mye respekt? Vært litt for lite utydelig de gangene jeg har anvendt ironi? Glemt å utøse den barnslige ondskapen min mot deg?

Som sagt; pokkers kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Din dumming! Du kan ikke snakke til meg sånn - da roper jeg på Hege!

Sahra - hvis du leser startinnlegget til trøffel så ser du at han sier "småjenter i alle aldre", eller noe sånt. Ergo henspeiler han ikke på alder, men på evne til saklig debattering uten slike kommentarer som det jeg serverer ham øverst i dette innlegget. OG denne tråden ble opprinnelig plassert i Skråblikk og er faktisk nå degradert til snikk-snakk. Det sier vel også noe?

Dem han stempler som småjenter (såvidt jeg har forstått) er disse, som uansett alder, ikke skiller sak og person, blir furtne dersom de blir møtt med argumenter som slår ned på deres egne argumenter, i stedet for å argumentere saklig i mot.

For å illustrere aldersaspektet ved det:

Jeg har en datter på seksten. Hun kan både argumentere bakoversveis på meg, OG komme med teite påstander når hun ikke har saklige argumenter.

Jeg har en venninne på førtifem med nøyaktig de samme egenskapene.

:roll: Hm... den er tilbake på skråblikk jo.... wow, oppgradert igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hva? Din dumming! Du kan ikke snakke til meg sånn - da roper jeg på Hege!

Sahra - hvis du leser startinnlegget til trøffel så ser du at han sier "småjenter i alle aldre", eller noe sånt. Ergo henspeiler han ikke på alder, men på evne til saklig debattering uten slike kommentarer som det jeg serverer ham øverst i dette innlegget. OG denne tråden ble opprinnelig plassert i Skråblikk og er faktisk nå degradert til snikk-snakk. Det sier vel også noe?

Dem han stempler som småjenter (såvidt jeg har forstått) er disse, som uansett alder, ikke skiller sak og person, blir furtne dersom de blir møtt med argumenter som slår ned på deres egne argumenter, i stedet for å argumentere saklig i mot.

For å illustrere aldersaspektet ved det:

Jeg har en datter på seksten. Hun kan både argumentere bakoversveis på meg, OG komme med teite påstander når hun ikke har saklige argumenter.

Jeg har en venninne på førtifem med nøyaktig de samme egenskapene.

Bortsett fra litt smårusk helt innledningsvis har du som vanlig tatt poenget 110 %, mysan.

:dagensrose:

Vil du...nei, pokker, dét var respektløst overfor KG-kona!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

..og elskerinnen :wink:

Som om jeg skulle ha sagt det selv Mysan :klappe:

( :oops: tydeligvis ikke fult så bra siden jeg har brukt ca 10 innlegg på å forklare meg :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra litt smårusk helt innledningsvis har du som vanlig tatt poenget 110 %, mysan.

:oops: De smigrer, Hr. Helt.....

(som vanlig? Pleier jeg å ta poenget 110 %? Wow... jeg tror jeg elsker deg.... :ler: )

:dagensrose:

Vil du...nei, pokker, dét var respektløst overfor KG-kona!

:ler:

Akk, hvorfor er de beste alltid tatt...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Pass på, mysan, med nicket ditt er det jo veldig nærliggende for småpikene å sette deg i båsen av dem som ikke ser klart, jf. en opplysende og underholdende sekvens av denne tråden...

:ond-og-respektløs-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan!

har jeg noen gang satt likhetstegn ved småjenter og fjortisser i denne dabatten?

Du behøver ikke å beskrive din tolkning, som er ganske lik min forsåvidt, av hva Trøffel skrev for at jeg skal få en forståelse.

Jeg mener fortsatt at han ikke er i noen posisjon som utpeker han til å kunne klage over hvor usaklige mange her inne er. Jeg mener dette fordi jeg anser han som Jæv... usaklig selv. At dere ikke kan se det, kommer jo av lojalitet og styrken dere føler sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
. At dere ikke kan se det' date=' kommer jo av lojalitet og styrken dere føler sammen! :)[/quote']

Nei!! Det kommer av at vi er UENIGE med deg :roll:

Jeezz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mysan!

har jeg noen gang satt likhetstegn ved småjenter og fjortisser i denne dabatten?

Ja, det har du. For eksempel ved gjentatte ganger å understreke at du ikke er noen liten jente.

Dette til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...