Gå til innhold

Modern Family

Trampe

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Hvordan går det med deg? Savner oppdateringene dine :hjertesmil: Håper alt er bra med deg og at du nyter sommeren :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå trodde jeg Trampe hadde vært her, ble faktisk litt skuffa. 
Henger meg på og lyser i mørket; håper du er altfor opptatt med feriekos til å henge på KG. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traaaampeeeeeeeee? Jeg promper om du ikke svarer snart og da lukter dagboka vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det bra :jepp: Kan oppdatere og skrive et laaaaangt innlegg senere - akkurat nå har jeg bare to minutter igjen før mannen er ferdig med å putte mat i trollet - og da er det full fart igjen. Han er høyt og lavt og over alt, og det er ikke nubbsjans at jeg skal få fred til å skrive et KG-innlegg da altså. Hvis jeg ikke tar med macen på do. 

Kanskje jeg skal ta med macen på do? Det var egentlig ikke så dumt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooooo :trampe: 

Altså, jeg er hel og fin og fortsatt vakker som en prinsesse :lol: Jeg har bare hatt pause. Ikkeno å skrive om, liksom. Har vært litt sånn halvdeprimert på grunn av for lite søvn og for mye press og et møkkahus og you name it. Men nå har jeg FERIE, og det er såååå godt!!!! :sol: 

Lillebror først. Han har rukket å bli et år, lillerampen min :hjerte: Han har gått langs møbler og slikt i godt over to måneder, men nekter fortsatt å slippe seg. Går litt mellom beina mine, og hvis jeg slipper da og han er i godt humør kan han gå fire-frem skritt før han dumper ned på rumpa, men that´s it. Han er storfornøyd med å krabbe i lynfart, og favoritthobbyen er å klatre opp i sofaen og slenge seg ut av den. Vi er bissi, for å si det sånn! Han spiser alt, smaker på alt, er stort sett blid og er begynt å prate litt. Det går mest i "den" *peke* "der" *peke* og diverse ord han har funnet på selv, men som vi vet betydningen av. Han kan peke på føtter, øre og nese, han kan hente bøker og ball og bil og diverse leker, og han vet hva kua sier. "mmmmmmmmmøh!" Han sier ja og nei - og hver gang han skal gjøre noe han ikke får lov til sier han tydelig ifra først. "Nei nei" *åpner søppelskapet* Kjekt med en advarsel da, når han sier nei nei vet vi at han skal til å gjøre noe galt :lol: Den ene tanna oppe er brutt igjennom, og den andre brøt igjennom i dag. I forrige uke var vi på kontroll, og lille snusk var litt småforkjølet for første gang i sitt liv. Tett i nesa, tann på tur igjennom og vaksine på samme dag, stakkars liten venn :hjerte: Men det gikk helt fint :jepp: 

Jeg nyter lang ferie, får sove lenge annenhver dag sånn ca og er kreativ om dagen. Spisebordet er full av hobbyrot, og det er så innmari godt å ha ånden over seg. Burde ha vasket vinduer, burde ha kjøpt sommerblomster, burde ha malt soverommet til lillebror, bla bla bla, det driter jeg i. Det er så mye morsommere å rote og lage ting :jepp: Og så er mannen sommeryr om dagen, og det nyter vi begge godt av :lur: 

Neste uke fyker vi på en liten ferie, bare jeg, mannen og lillemann. Fem dager i Stockholm. Ingen av oss har vært der, så da fikk vi et innfall og bestilte billetter. Jeg gleder meg til å komme meg bort litt! Jeg gleder meg til å spise hotellfrokost, tusle rundt i gater og se på ting, sitte på fortauskafeer, spise på restauranter og ikke minst å drikke vin og se på netflix i mørke og stillhet og spise takeaway på hotellrommet når minsten sover :hjerte: Hotellrom uten balkong gjør at vi må være stille om kveldene når han skal sove, men det er litt av sjarmen det :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en liten oppdatering igjen! 

Håper det blir en flott ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare må fortelle om den fantastiske morgenen jeg hadde i går morges. Jeg var så innmari trøtt, for jeg hadde sovet bare et par timer før lillebror våknet. Midnattsol og sånn - jeg sliter med å sove da. Uansett: Først ammet vi litt, så så vi på Lille Jack i senga ei stund før han absolutt ville stå opp. (Lille Jack er fabelaktig, by the way! Fantastisk fascinerende!) Vi tusla på badet, og han satte seg ned med lekekassen han har stående der. Jeg la meg på gulvet med hodet på stellematta ved siden av ham. Og der må jeg ha duppet av :overrasket: 

Jeg våknet av en snodig lukt. Det gikk noen sekunder før jeg kjente igjen lukta, og slo opp øynene. Lillebror satt fortsatt ved siden av meg, stille som en mus. Jeg måtte løfte hodet for å se hva det egentlig var han holdt på med. Og joda, han hadde det visst veldig gøy. Han hadde bæsjet. Skikkelig. Så hadde han stappa hendene inn i bleia, og da jeg slo opp øynene satt han og tegnet. Med bæsj. På meg. På min hvite, nydelige, myke, gode badekåpe. 

Uææææh :overrasket::spy:

Såeh.... 

Steg 1: Slenge fornøyd og utgriset unge inn i dusjen og lukke dusjdøra. 

Steg 2: Vrenge av seg badekåpa og stappe den i vaskemaskinen. 

Steg 3: Lokalisere en eller annen vaskemiddelspray og desinfisere gulvet og stellematta. 

Steg 4: Vrenge av ungen body og bleie. 

Steg 5: Løpe naken gjennom huset og ut på trappen med bæsjbleia.

Steg 6: Spyle av ungen i dusjen. 

Steg 7: Tørke sprellende misfornøyd unge som ville fortsette å tegne på dusjveggen. 

Steg 8: Vaske dusjen. 

Steg 9: Kaste alt av kluter i vaskemaskinen, og sette den på. 

Steg 10: Dusje, og håpe at den lille nakne tornadoen ikke bæsjer på nytt igjen - og holder seg rolig mens mamman dusjer.  

Steg 11: Lokalisere klær og kle på seg. 

Altså - det der skulle vært filmet. Jeg vasket badet og dusjen og ungen og alt - med pupper og alle andre kroppsdeler dinglende hit og dit. Det må ha vært litt av et syn :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, ser det sånn for meg! Hei forresten! Hyggelig å lese her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering igjen! Og for en busy morgen :skratte: Jeg lo høyt! Men veldig koselig å lese om utviklingen i mobilitet og språk. Det går unna! Tenk ett år alt!

Stockholm har jeg heller aldri vært, men kunne gjerne tenkt meg dit en gang. Sikkert masse å se og gjøre. Nyt vinen, ferien og energibylten :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for trampe!  Og hurra for kreativ lillebror, hahaha!  Men midnattsol? Jeg som trodde du bodde på Østlandet...  Og Stockholm, hurra, dit vil jeg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho: Du er så flink til å beskrive! Deilig å kunne sove lenge annenhver dag da, men jeg forstår at det er hektisk med en gutt med et slikt tempo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt ansvarlig for at S var vanskelig å legge i går, for da hun endelig hadde roet seg ned leste jeg innlegget ditt på mobilen og sprutet ut i latter. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! 
Jeg ser det sånn for meg, straffen for å sovne på badegulvet! :hoho:
Herlig oppdatering, tenk at han er 1 år allerede! 
Håper dere får noen ordentlig fine dager i Stockholm ;) 
(men jeg trodde også du bodde langt sør for midnattsolen... :klo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...