Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, heipådegsann skrev:

Haha dette gjelder faktisk besøket jeg ofte drar med meg - altså min egen partner.

Han har en greie med at han ofte kjøper seg både godteri og brus før vi drar på besøk "fordi han vil ikke være værtskapet til bry", også sitter han hjemme hos værtskapet og gnafler i seg dette mens vi andre deler på hva enn vertskapet byr på. Og han deler ikke! Synes det er aller værst når det er barn til stedet. Virker på meg utrolig uoppdragent, og jeg blir flau :rodme: Har prøvd å hinte det til han noen ganger, en gang ble han sur fordi jeg ikke skulle bestemme over hva han gjør.. Så da må jeg bare leve med det, er 3.året jeg går og gremmes når vi er på besøk hos familien min nå :fnise:

Den mannlige versjonen av Ronja hehe. Men det er ganske frekt egentlig. Jeg blir lei meg om jeg har diska opp med noe og gjesten ikke vil spise noe av det jeg serverer men bare vil spise sitt eget. Ikke opplevd det heldigvis for det er jo langt fra vanlig. Og det er og litt frekt at han ikke deler det han har tatt med så alle kan dele alt. Jeg hadde ikke funnet meg i det. Hadde sagt klart fra til han og om han hadde blitt sur så hadde jeg blitt forbanna tilbake

Endret av Maleficenta
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker at gjester ser igjennom matskapet og deretter spør etter kaffe. Seriøst? De veit at jeg ikke drikker kaffe, og har ikke hatt det på flere år på grunn av helsa, og hvorfor skal jeg bruke penger på å ha et produkt i skapet som tar opp plass og som jeg misliker til de grader? Hvis det er så viktig å få seg en kopp kaffe, drikk den før du kommer på besøk eller kjøp det på bensinstasjonen når du reiser hjem igjen.

Anonymkode: 8a3bd...a3d

Fordi det er hyggelig å by på noe folk liker, det koster ikke mye å kjøpe et glass pulverkaffe, det varer i mange år og tar heller ikke mye plass. 

Anonymkode: bcde1...b7e

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Den mannlige versjonen av Ronja hehe. Men det er ganske frekt egentlig. Jeg blir lei meg om jeg har diska opp med noe og gjesten ikke vil spise noe av det jeg serverer men bare vil spise sitt eget. Ikke opplevd det heldigvis for det er jo langt fra vanlig. Og det er og litt frekt at han ikke deler det han har tatt med så alle kan dele alt

Det tenker jeg også! Føler han kunne gjort det på en annen måte ihvertfall. Kan være hyggelig å kjøpe ett eller annet, men sett det da på bordet så alle sammen får. Så kan hele gjengen dele på både det værtskapet har og det han har med :)

Haha, nå fikk jeg lyst til å ta det opp med han igjen. Kanskje jeg må snike det inn i samtalen vår i kveld 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er hyggelig å by på noe folk liker, det koster ikke mye å kjøpe et glass pulverkaffe, det varer i mange år og tar heller ikke mye plass. 

Anonymkode: bcde1...b7e

Er frekt å lete i matskapet til andre folk da og bare hæ har du ikke kaffe? Går an å godta å bli servert andre ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Er frekt å lete i matskapet til andre folk da og bare hæ har du ikke kaffe? Går an å godta å bli servert andre ting.

Enig. Mye annet godt man kan servere :) Jeg har nesten aldri kaffe her, men har som regel te, Pepsi, sitronvann, juice og iste stående.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker virkelig når noen åpner en lukket dør... Hvis en dør er lukket skal den være det. Ikke åpne den for å se hvordan vi har det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater folk som åpner alle skapene og hyllene og sjekker ting inni, liksom det er privat! 

 

Anonymkode: 936c2...905

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Arabella skrev:

Alt dette kan du virkelig slå ned på, og ikke sitte som et mehe og godta alt. Angående å gå inn med sko, er vel ikke det så ille hvis det er sommer og tørt.

Jeg slår som oftest ned på ting, men det er alltid en første gang for alt. Som for eksempel at folk går inn med sko. Jeg bor på småbruk med en haug med dyr, derfor vil jeg aldri ha sko inn i huset, av hygieniske hensyn. Jeg tar ikke fem øre for å si ifra, men man blir litt paff, og det handler litt om timing. For eksempel når man er på kjøkkenet og lager kaffe og kommer ut, og der er folk godt i gang med å skifte bleie i sofaen. Eller når folk kommer inn på samme kjøkkenet utenfra  og skal hente kopper, uten å ta av skoene. Da er "skaden" allerede gjort. 

Anonymkode: ca099...e23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke at det var så mange som ikke takler åpent dolokk på toalettet, tar aldri ned dolokket ved mindre jeg skal bruke det til å stå på eller vaske på baksiden av dolokket eller no i den dur.

Anonymkode: b629a...e2c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, heipådegsann skrev:

Det tenker jeg også! Føler han kunne gjort det på en annen måte ihvertfall. Kan være hyggelig å kjøpe ett eller annet, men sett det da på bordet så alle sammen får. Så kan hele gjengen dele på både det værtskapet har og det han har med :)

Haha, nå fikk jeg lyst til å ta det opp med han igjen. Kanskje jeg må snike det inn i samtalen vår i kveld 😂

Snike det inn i samtalen? Hinte? Og så har dere vært sammen i flere år?? Dette hadde jeg da bare sagt rett ut med en  gang  første gang det skjedde, at han hadde oppført seg uhøflig og rart. Og jeg ville sikkert sagt  det når vi var på besøk også "Du skal vel sette det fram på bordet? Kari har sikkert en skål du kan ha det i" e.l.

Hadde ikke gått og hintet i tre år.... :balltre:

Anonymkode: d6563...fb6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viste ikke at det var så mange som ikke takler åpent dolokk på toalettet, tar aldri ned dolokket ved mindre jeg skal bruke det til å stå på eller vaske på baksiden av dolokket eller no i den dur.

Anonymkode: b629a...e2c

Det er pga at det spruter vann og diverse dritt ut av doen når du trekker i snoren. Da er det fint om lokket kan stoppe det. Mange med små baderom, har også vask rett ved siden av med tannkoster.

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer for tidlig. Jeg er ikke klar til å ta i mot folk før akkurat det tidspunktet jeg har invitert til. 

Gjelder heldigvis ikke så mange av de som blir invitert hit, da. Det er stort sett mine egne foreldre og én kompis som gjør dette. Ingen av dem er på Facebook, og derfor bruker jeg et lite tidstriks: "Dørene åpnes klokka halv åtte, velkommen!" Og så er det fra syv, hirr hirr... :P 

Anonymkode: b8e52...df8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

For å være gjestfri kanskje? Drikker ikke kaffe jeg heller, men har da en kaffetrakter og kaffe til de gangene jeg får besøk av folk som drikker det. Synes at det er hyggelig å kunne by på noe når jeg har besøk. :-)

—— —

Jeg misliker at folk legger tyggisklysen sin i fra seg på tallerkenen mens de spiser, for så å tygge videre på den når maten er fortært. Grøss. 

Anonymkode: ec09f...640

Da måtte jeg kjøpt en ny boks hver gang fordi kaffien går ut på dato grunnet lengden mellom besøkene. 

Gjestene får te, vann, brus, juice og rikelig med mat. Noe mer er storforlangende.

Anonymkode: 8a3bd...a3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, heipådegsann skrev:

Haha dette gjelder faktisk besøket jeg ofte drar med meg - altså min egen partner.

Han har en greie med at han ofte kjøper seg både godteri og brus før vi drar på besøk "fordi han vil ikke være værtskapet til bry", også sitter han hjemme hos værtskapet og gnafler i seg dette mens vi andre deler på hva enn vertskapet byr på. Og han deler ikke! Synes det er aller værst når det er barn til stedet. Virker på meg utrolig uoppdragent, og jeg blir flau :rodme: Har prøvd å hinte det til han noen ganger, en gang ble han sur fordi jeg ikke skulle bestemme over hva han gjør.. Så da må jeg bare leve med det, er 3.året jeg går og gremmes når vi er på besøk hos familien min nå :fnise:

Ronja har en bror!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arabella skrev:

Ikke at det skjer så ofte, men jeg har av og til besøk av et par hvor mannen gjerne stikker ut på kjøkkenet og spiser opp resten av middagsmaten som er igjen, som kunne blitt to middager til for meg. Han har ikke magemål og dårlig folkeskikk.

Står han og spiser fra gryta da?   Sett maten inn i kjøleskapet og dekk det til før han får sjanse til å gomle innpå resten.  For en merkelig gjest!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snike det inn i samtalen? Hinte? Og så har dere vært sammen i flere år?? Dette hadde jeg da bare sagt rett ut med en  gang  første gang det skjedde, at han hadde oppført seg uhøflig og rart. Og jeg ville sikkert sagt  det når vi var på besøk også "Du skal vel sette det fram på bordet? Kari har sikkert en skål du kan ha det i" e.l.

Hadde ikke gått og hintet i tre år.... :balltre:

Anonymkode: d6563...fb6

Jeg har tatt det opp direkte før, men han er snar til å komme i forsvarsposisjon hvis jeg oppleves for kritisk ;)

Iløpet av 3år har jeg lært han å kjenne såpass at jeg vet jeg kommer leger med å snakke mindre konfroterende om det, jeg velger mine kamper og dette er ikke en av dem. Du kan bare få synes det er så dumt du vil :fnise:

Endret av heipådegsann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, heipådegsann skrev:

Haha dette gjelder faktisk besøket jeg ofte drar med meg - altså min egen partner.

Han har en greie med at han ofte kjøper seg både godteri og brus før vi drar på besøk "fordi han vil ikke være værtskapet til bry", også sitter han hjemme hos værtskapet og gnafler i seg dette mens vi andre deler på hva enn vertskapet byr på. Og han deler ikke! Synes det er aller værst når det er barn til stedet. Virker på meg utrolig uoppdragent, og jeg blir flau :rodme: Har prøvd å hinte det til han noen ganger, en gang ble han sur fordi jeg ikke skulle bestemme over hva han gjør.. Så da må jeg bare leve med det, er 3.året jeg går og gremmes når vi er på besøk hos familien min nå :fnise:

Heter han Ronja? :P

Si at han må dele godtesnopet sitt med de andre!!:rolleyes::laugh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viste ikke at det var så mange som ikke takler åpent dolokk på toalettet, tar aldri ned dolokket ved mindre jeg skal bruke det til å stå på eller vaske på baksiden av dolokket eller no i den dur.

Anonymkode: b629a...e2c

Da har du trilliarder av fekale bakterier i skap, i taket, på håndklær og vegger. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er pga at det spruter vann og diverse dritt ut av doen når du trekker i snoren. Da er det fint om lokket kan stoppe det. Mange med små baderom, har også vask rett ved siden av med tannkoster.

Anonymkode: 37cb9...f02

Dette.

Dessuten ser det ikke ok ut med et "åpent og gapende" toalett. Bare hater å komme inn på andre folks bad og doen står der og "gaper". Lite lekkert. 

Anonymkode: d9cb9...2ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som plutselig drar for å møte andre venner. Det er ikke så mye irriterende som det er sårende. 

Husker vi inviterte to venner på middag for et par år siden. Jeg holdt på med innspurten av masteroppgaven, og hadde ikke gjort noe gøy på veldig lenge. Samboer insisterte på at vi skulle invitere disse to venninnene fordi jeg ville ha godt av å se noen venner, ikke bare drive med oppgaven. Og det skulle drikkes. Så da gjorde vi det. Middagen ble kjempekoselig, og vi lo og tulla masse. Jeg følte at skuldrene fikk senket seg. Alkoholen fløyt unna, og gode og småfulle flyttet vi oss etterhvert inn i stua for å fortsette festen. Det kom en melding til den ene venninna mi, hvor han hun var interessert i spurte om hun var ute. Hun bestemte seg da for å ta med den andre venninna dit han var. Men fordi vi hadde spist middag, ville hun låne noen mer sexy klær av meg. Så da forsvant de to først inn i klesskapet mitt, og deretter var det make up- og frisørsalong på badet, før de bare takket for seg. Jeg og samboer ble ikke spurt om å bli med. Jeg VET at de var litt fulle og sikkert ikke mente det sånn, men følte meg vanvittig sviktet. Det var veldig lite gøy å høre at de lo og tulla inne på badet, mens vi bare satt der og lurte på hva som skjedde med kvelden... 

Har ellers ikke noe i mot at enkelte venner bruker festene mine som vors, men liker at de forteller meg det.   

Anonymkode: b8e52...df8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...