Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke at folk stabler inn i oppvaskmaskinen, jeg vil ha det på min måte. 

Hvis vi skal drikke vin, så vil jeg de skal ta med seg vin, ikke annen tullete vertinnegave.

Ellers er jeg ikke så nøye på det. 

Anonymkode: 829c1...7b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvis man ikke har gulv som tåler høye hæler er det ikke et gulv som er verdt å ha. Hva gjør du til fest når kvinner kommer pyntede i kjoler, må de gå barføtt?

Har et veldig fint gulv og ønsker å beholde det slik. Jeg har aldri sett noe problem i å gå i strømpebukse med kjole inne hos andre, og ser derfor ikke problemet med at andre gjør det samme hos meg. Kanskje det bare er meg som er rar der. Har aldri vært vanlig i min familie eller omgangskrets å bruke høye heler inne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvis man ikke har gulv som tåler høye hæler er det ikke et gulv som er verdt å ha. Hva gjør du til fest når kvinner kommer pyntede i kjoler, må de gå barføtt?

Ja? De fleste har vel på strømpebukse.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar seg til rette og kritiserer ting. Liker ikke masse barn som søler, hopper og maser. 

Anonymkode: c9070...95b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par familiemedlemmer med hypre unger som forteller unga at de må "lete etter kattene" som resulterer i at de løper som en flokk ville ulver etter kattene og jager de veggimellom så man ser møblene riste. kattene mine er dermed livredd unger for resten av livet. 

Anonymkode: c0ea9...553

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at gjestene mine føler seg som hjemme, om de går barbeint inne, må drite, slenger seg i sofaen, snoker i baderomsskapet, så værsegod!!  Mi casa es tu casa!

Anonymkode: 47c16...075

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som åpnet nattbordskuffen min en gang. Det satte jeg ikke pris på, der har jeg diverse private ting (nei, ikke sexleketøy). Hun skjønte hun hadde tabbet seg og beklaget. Jeg var i rommet samtidig, og sa at jeg kikket etter noe generelt i huset, og da bare åpnet hun det.

Ellers? Tja. Setter pris på at folk respekterer når katten min skal holdes inne (i forbindelse med reiser osv). Ellers er det litt fritt frem, men prøv å ikke ødelegg noe :)

Anonymkode: 6843d...7af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater føtter, og får helt spunk hvis noen går barbeint hjemme hos meg. Andres ekle føtter i min sofa, æsjæsjæsj!!! Da vil jeg heller ha andres bare rumpe i min sofa, for å være helt ærlig. Føtter er sykt ekkelt. 
 

Jeg hadde visning en gang i leiligheten min, og en dame som kom gikk barføtt. Ekle skitne føtter som var svarte under, med tykke gule negler og neglesopp :spy: Hun gikk inn i ALLE rom, noe man naturlig nok gjør på visning. Hun tuslet rundt, var der i evigheter, og gjett hvem som vasket og vasket etter henne :roll: 

Anonymkode: a2bbc...c46

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som går inn med sko. Lurer på hva problemet deres er. Blir så irritert. Det regner jo hele tiden så blir vått over alt!! 
- går i skapene, snoker osv. 
 

Anonymkode: 7a15e...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke at folk stabler inn i oppvaskmaskinen, jeg vil ha det på min måte. 

Hvis vi skal drikke vin, så vil jeg de skal ta med seg vin, ikke annen tullete vertinnegave.

Ellers er jeg ikke så nøye på det. 

Anonymkode: 829c1...7b1

Du trenger vin i vertinnegave bare fordi dere skal sitte hos deg og drikke vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi skal ha middagsgjester så liker jeg ikke at de fotfølger meg inne på kjøkkenet mens jeg forbereder, etter at jeg har sagt jeg ikke trenger hjelp, lar barna bråke/skrike/avbryte, går inn på sko, komme for tidlig eller bare dukke opp på døren (helt greit om det er mine nærmeste venner).

Endret av moroklompen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Du trenger vin i vertinnegave bare fordi dere skal sitte hos deg og drikke vin?

Hun mente vel at hun heller vil ha vin eller heller ingenting i stede for nips og tull i vertinnegave.... ikke så vanskelig å skjønne 

Anonymkode: e6a5d...4e7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så mye som irriterer folk da🙄. Håper jeg ikke har vært på besøk hos noen av dere🤪.

Eneste som irriterer meg grenseløst er folk som går inn med sko. Å det gjelder stort sett venner av ungene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SansaS skrev:

Har et veldig fint gulv og ønsker å beholde det slik. Jeg har aldri sett noe problem i å gå i strømpebukse med kjole inne hos andre, og ser derfor ikke problemet med at andre gjør det samme hos meg. Kanskje det bare er meg som er rar der. Har aldri vært vanlig i min familie eller omgangskrets å bruke høye heler inne. 

Enig! Høye heler lager hakk og striper i gulvet !Hvertfall  på parkett. Nei, alle sko skal av inne hos oss uansett!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- gjester som kommer uanmeldt.

- gjester som gjør nr. 2 på min do.

- gjester som går meg sko inne.

- gjester som insisterer på å hjelpe til å rydde opp og ta inn i oppvaskmaskinen selv om jeg sier nei takk til hjelp. Vil gjøre ting på min måte, og det føles innvanderende å ha de kikkende i alle skuffer og skap for å finne ut hvor ting skal være.

- gjester som blir i flere dager uten noen konkret plan om når de skal reise hjem.

 

 

Anonymkode: 463d5...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Voksne, friske folk klarer å holde seg en liten stund. 

Anonymkode: 3a5bf...302

Da bør man kanskje ikke ha besøk da.. Man kan jo ikke våge å dra på besøk i det hele tatt, hvis man vet at det ikke er lov å gjøre nr 2. Kan jo få akutt behov. 

Anonymkode: edfa0...698

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig som er så ille med folk som går barbeint? Jeg gjør det nesten hele sommere.

Anonymkode: 329ef...8a4

Det er ikke ille i seg selv. Men jeg har opplevd mange ganger at et familiemedlem kommer inn barbeint, og tråkker gress og skitt utover hele huset. Det er unødvendig, og gir endel ekstraarbeid i etterkant. Ikke vondt ment, bare ubetenksomt. 

Anonymkode: edfa0...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2015 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Blir alltid forbauset på kg over hvor mange som klager på uanmeldt besøk (plutselig sto de midt på soverommet eller dusjen). Hvor vanskelig er det å låse døren, spesielt hvis man sover/skal dusje? Det som irriterer meg er folk som går på toalettet med åpen dør, og deretter ikke vasker hender. Har dessverre et par sånne i min familie. Har også noen som røyker på verandaen selv om jeg har sagt fra det ikke er greit. Barbeinte gjester har jeg heldigvis ikke opplevd, men det ville jeg ikke likt. 

 


Anonymous poster hash: f75bc...cd6

 

Det har jeg full forståelse for. Det er ditt hjem og det er dine regler. Skal man begynne å bli redd for at "uvedkommende" skal plutselig stå på badet og du er naken? Kleint! Jeg låser aldri dørene med mindre det er på natta. Aldri skjedd noenting i dette området, men om natta så vil jeg ha fred både av "uvedkommende" og ranere.

Og de som går rett inn i eneboligen vet at jeg liker å sove lenge om dagen, og at dem har såpass folkeskikk at dem ikke går innpå badet helt uanmeldt. Da venter dem som oftest enten i gangen eller på stuen.

Men, det jeg har irritert meg aller mest det er folk som sovner rett før man kommer til avtalt tidspunkt, og folk som kansellerer i siste liten og ikke melder ifra om forsinkelser og enda verre når dem kansellerer avtalen med meg, men finner ut av at dem blir med noen andre samme kveld. Da har jeg endt med å kutte dem ut.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke at folk putter bena oppi sofaen, eller setter seg som om de er hjemme. Må i så fall spørre og oppgi en god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...