Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som bare valser inn på sko! Virkelig hater det. Rett etter jeg hadde vasket i går, så går svigerfar rett inn i stua på sko :dry:

De som kan lukke dolokket etter seg! :bond: Vurderer å henge opp skilt

De som ikke klarer å komme på tiden når jeg har middagsselskap. Har jeg sagt det blir mat klokka 7, så blir det mat klokka 7. Gidder ikke å vente på somlekopper. 

Synes det er veldig kjedelig å ha besøk av de som bare skal snakke om seg og sitt. Ikke er interessert i å høre hvordan jeg har det. Blir litt enveiskommunikasjon gitt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg misliker at gjester tar med hund, jeg vil ikke ha hunder inn i vårt hus.

Jeg misliker at gjester setter i gang med å hjelpe til på kjøkkenet, roter rundt i skuffer og skap på leting etter redskaper osv. Jeg takker alltid nei til hjelp på kjøkkenet, men noen skal absolutt hjelpe til likevel. Jeg forstår at de er høflige og gjerne vil bidra, men jeg hadde satt pris på om folk kunne respektere at jeg ikke ønsker det. 

Ser at mange nevner det med bare bein, og det er ikke jeg så glad i heller. Svigermor går mye barfot om sommeren, og da går hun rett inn fra nyslått hage og sprer gress over hele huset. Det er akkurat som å gå inn med skitne sko. Unødvendig. 

 

Anonymkode: edfa0...698

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er godt ment. Men når jeg skal sette i oppvaskmaskinen for å gjøre plass til kaffen etter middag, så er det pes at alle kommer inn én og én og gir meg hver sitt sett med fat med matrester, serviett og bestikk oppå, så jeg må avbryte det jeg holder på med - hele tiden. Kan de heller ikke tømme fatet sitt i søpla, og så kan de legge bestikket i en skål/fat/whateever mens de stabler fatene fint oppå hverandre, så jeg kan ta det når jeg kommer til det? Ellers så er det faktisk raskere for meg å ta med meg søpla inn i stuen og tømme av fatene der, og gå to turer ut med stabler av fat og bestikk og søppelbøtta.

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo at det er godt ment. Men når jeg skal sette i oppvaskmaskinen for å gjøre plass til kaffen etter middag, så er det pes at alle kommer inn én og én og gir meg hver sitt sett med fat med matrester, serviett og bestikk oppå, så jeg må avbryte det jeg holder på med - hele tiden. Kan de heller ikke tømme fatet sitt i søpla, og så kan de legge bestikket i en skål/fat/whateever mens de stabler fatene fint oppå hverandre, så jeg kan ta det når jeg kommer til det? Ellers så er det faktisk raskere for meg å ta med meg søpla inn i stuen og tømme av fatene der, og gå to turer ut med stabler av fat og bestikk og søppelbøtta.

Anonymkode: 37cb9...f02

Stikkord. Engangsservise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det skjer så ofte, men jeg har av og til besøk av et par hvor mannen gjerne stikker ut på kjøkkenet og spiser opp resten av middagsmaten som er igjen, som kunne blitt to middager til for meg. Han har ikke magemål og dårlig folkeskikk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg misliker at folk går inn med sko, eller barbeint. Og om folk vil gå ut på balkongen med sko så ta de på der ute, ikke i gangen og gå gjennom hele huset med sko. Jeg misliker også at folk tar med seg jakken sin inn og legger den over sofaen eller en kjøkken stol. Det er knagger i gangen hvor det alltid er plass til gjester sitt tøy og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ha med store dunjakker eller annet yttertøy inn. Jeg har sterk pollen allergi og prøver å skifte tøy når jeg kommer inn på de verste dagene, folk som da drar med seg yttertøy og legger i stua er spesielt irriterende. Overrasker meg alltid hvor mange ganger jeg må si fra om det, eller så klar i gangen og si at "Her er det knagger du kan henge tøyet ditt på". 

Anonymkode: 6e9c5...743

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Arabella skrev:

Ikke at det skjer så ofte, men jeg har av og til besøk av et par hvor mannen gjerne stikker ut på kjøkkenet og spiser opp resten av middagsmaten som er igjen, som kunne blitt to middager til for meg. Han har ikke magemål og dårlig folkeskikk.

hahaha?? tuller du?? det er så spesiell oppførsel. Det er bare en hund jeg hadde forventet den oppførselen fra. Blir ikke dama hans veldig flau? det hadde jeg blitt. 

Anonymkode: 6e9c5...743

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker:
# Gå inn med sko
# Uanmeldt besøk
# Snoking

Her er det fritt frem for familie og andre gjester å ta seg matbit på kjøkkenet om de er sultne. De behøver ikke spørre engang. De kan gå inn og ut barbeint som de vil og bruke badet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Ser jeg irriterer meg over det motsatte av mange her. Jeg irriterer meg over venner som IKKE føler seg som hjemme og feks ringer på hvis vi har avtalt besøk. Vet jeg de skal komme trenger de ikke ringe på. Da kan evt banke/ringe på også gå inn, ikke vente på at jeg åpner. Blir irritert og ukomfortabel om folk jeg kjenner godt ikke føler seg som hjemme her.

Anonymkode: ffb65...a66

K, er det deg? 😄

Anonymkode: df76b...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at folk går inn med sko. Misliker at folk spiser uten å vaske hendene først. Kan ikke fordra at ungene til folk får sitte i sofaen min og søle med mat og kake. Jeg har et jævla bord. Jeg får frysninger når folk skifter bleier i sofaen min.  Uanmeldt besøk er nesten verdig skuddpremie, særlig når de samme gjestene kritiserer rotet mitt. 

 

Anonymkode: ca099...e23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater at folk går inn med sko. Misliker at folk spiser uten å vaske hendene først. Kan ikke fordra at ungene til folk får sitte i sofaen min og søle med mat og kake. Jeg har et jævla bord. Jeg får frysninger når folk skifter bleier i sofaen min.  Uanmeldt besøk er nesten verdig skuddpremie, særlig når de samme gjestene kritiserer rotet mitt. 

 

Anonymkode: ca099...e23

Alt dette kan du virkelig slå ned på, og ikke sitte som et mehe og godta alt. Angående å gå inn med sko, er vel ikke det så ille hvis det er sommer og tørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at gjester ser igjennom matskapet og deretter spør etter kaffe. Seriøst? De veit at jeg ikke drikker kaffe, og har ikke hatt det på flere år på grunn av helsa, og hvorfor skal jeg bruke penger på å ha et produkt i skapet som tar opp plass og som jeg misliker til de grader? Hvis det er så viktig å få seg en kopp kaffe, drikk den før du kommer på besøk eller kjøp det på bensinstasjonen når du reiser hjem igjen.

Anonymkode: 8a3bd...a3d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker at gjester ser igjennom matskapet og deretter spør etter kaffe. Seriøst? De veit at jeg ikke drikker kaffe, og har ikke hatt det på flere år på grunn av helsa, og hvorfor skal jeg bruke penger på å ha et produkt i skapet som tar opp plass og som jeg misliker til de grader? Hvis det er så viktig å få seg en kopp kaffe, drikk den før du kommer på besøk eller kjøp det på bensinstasjonen når du reiser hjem igjen.

Anonymkode: 8a3bd...a3d

For å være gjestfri kanskje? Drikker ikke kaffe jeg heller, men har da en kaffetrakter og kaffe til de gangene jeg får besøk av folk som drikker det. Synes at det er hyggelig å kunne by på noe når jeg har besøk. :-)

—— —

Jeg misliker at folk legger tyggisklysen sin i fra seg på tallerkenen mens de spiser, for så å tygge videre på den når maten er fortært. Grøss. 

Anonymkode: ec09f...640

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være gjestfri kanskje? Drikker ikke kaffe jeg heller, men har da en kaffetrakter og kaffe til de gangene jeg får besøk av folk som drikker det. Synes at det er hyggelig å kunne by på noe når jeg har besøk. :-)

—— —

Jeg misliker at folk legger tyggisklysen sin i fra seg på tallerkenen mens de spiser, for så å tygge videre på den når maten er fortært. Grøss. 

Anonymkode: ec09f...640

Hvorfor skal en ha kaffetrakter om hun ikke drikker kaffe? Det er mye annet godt hun kan by på. Jeg drikker ikke smoothie. Burde jeg ha en smoothiemixer på kjøkkendisken tilfelle gjestene vil ha det? Eller er det spesielle regler for kaffe? (Jeg drikker kaffe jeg, altså)

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal en ha kaffetrakter om hun ikke drikker kaffe? Det er mye annet godt hun kan by på. Jeg drikker ikke smoothie. Burde jeg ha en smoothiemixer på kjøkkendisken tilfelle gjestene vil ha det? Eller er det spesielle regler for kaffe? (Jeg drikker kaffe jeg, altså)

Anonymkode: 37cb9...f02

Du skjønner vel forskjellen på smoothie og kaffe? Smoothie er ikke en del av vår sosiale kultur på samme måte som kaffe. Så ja, MNA kan godt si at det er spesielle regler for kaffe. Man kan kan jo for eksempel ha pulverkaffe stående om ikke annet   

Jeg har både kaffe og te med og uten koffein tilgjengelig til gjester. 

Anonymkode: 97ef4...f6c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel forskjellen på smoothie og kaffe? Smoothie er ikke en del av vår sosiale kultur på samme måte som kaffe. Så ja, MNA kan godt si at det er spesielle regler for kaffe. Man kan kan jo for eksempel ha pulverkaffe stående om ikke annet   

Jeg har både kaffe og te med og uten koffein tilgjengelig til gjester. 

Anonymkode: 97ef4...f6c

Ja, jeg gjorde meg litt vrang der. Jeg skal innrømme det :) Hvis du mener sånn kaffe som man rører inn med teskje, så hadde jeg nok heller tatt meg et glass vann om jeg hadde blitt tilbudt det som gjest... Koffeinfri kaffe har jeg ikke til gjestene mine.  Da kan de heller ta seg en koffeinfri koffeinpille :P Da måtte jeg uansett kokt opp to kaffekanner. Er det noen som gjør det?

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjorde meg litt vrang der. Jeg skal innrømme det :) Hvis du mener sånn kaffe som man rører inn med teskje, så hadde jeg nok heller tatt meg et glass vann om jeg hadde blitt tilbudt det som gjest... Koffeinfri kaffe har jeg ikke til gjestene mine.  Da kan de heller ta seg en koffeinfri koffeinpille :P Da måtte jeg uansett kokt opp to kaffekanner. Er det noen som gjør det?

Anonymkode: 37cb9...f02

Koffeinfri koffeinpille 😁 Jeg liker deg!

Anonymkode: af621...f84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- ikke legger ned dolokket når de spyler ned

- ikke vasker seg på hendene etter å ha vært på do, eller på annen måte blitt skitten

- kommer for tidlig/mer enn 10 min for seint uten å gi beskjed. 

- åpner skuffer og skap

Anonymkode: 32642...75c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel forskjellen på smoothie og kaffe? Smoothie er ikke en del av vår sosiale kultur på samme måte som kaffe. Så ja, MNA kan godt si at det er spesielle regler for kaffe. Man kan kan jo for eksempel ha pulverkaffe stående om ikke annet   

Jeg har både kaffe og te med og uten koffein tilgjengelig til gjester. 

Anonymkode: 97ef4...f6c

Om ingen i huset vårt drakk jaffe så hadde ikke vi kjøpt det inn og hatt det stående. Da hadde det heller blitt kjøpt inn for anledningen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dette gjelder faktisk besøket jeg ofte drar med meg - altså min egen partner.

Han har en greie med at han ofte kjøper seg både godteri og brus før vi drar på besøk "fordi han vil ikke være værtskapet til bry", også sitter han hjemme hos værtskapet og gnafler i seg dette mens vi andre deler på hva enn vertskapet byr på. Og han deler ikke! Synes det er aller værst når det er barn til stedet. Virker på meg utrolig uoppdragent, og jeg blir flau :rodme: Har prøvd å hinte det til han noen ganger, en gang ble han sur fordi jeg ikke skulle bestemme over hva han gjør.. Så da må jeg bare leve med det, er 3.året jeg går og gremmes når vi er på besøk hos familien min nå :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...