Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, her var det mange strenge. Jeg er så vant til å ha gjester innom støtt og stadig under oppveksten, som henter seg vann og går på do som de vil. Det er koselig med besøk. Jeg kan ikke komme på noe som irriterer meg, annet enn en kamerat som har det med å spise godteri og slenge fra seg papiret overalt. Finner det under bord, stoler, sofaer. En veldig merkelig uvane. Men han får komme på besøk igjen, han også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Christy89 skrev:

Håper du sa i fra? Hadde ALDRI godtatt noen skal skifte dritebleie i min sofa! :angry:Makan

Jeg ble faktisk litt paff siden moren var godt i gang før jeg i det hele tatt fikk det med meg. Men neste gang de var på besøk passet jeg på og minnet vennlig men bestemt på at bleier skiftes på badet i det moren dro fram ny bleie for å skifte i sofaen min. 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk litt paff siden moren var godt i gang før jeg i det hele tatt fikk det med meg. Men neste gang de var på besøk passet jeg på og minnet vennlig men bestemt på at bleier skiftes på badet i det moren dro fram ny bleie for å skifte i sofaen min. 

Anonymkode: ad1d7...edc

Helt utrolig hva enkelte for seg til å gjøre hos andre. Oppegående mennesker går så klart inn på badet for å gjøre bleieskift. Skifter hun bleier i sofaen sin hjemme?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er når mine gjester kommenterer noe nedlatende om meg eller mitt hjem, når de ikke har noe de skulle sagt selv. For eksempel kan en venninne si "Oi, nå så jeg at det ikke var nyvasket". Selv har hun det veldig skittent og er ikke hygienisk i det hele tatt. Da synes jeg slike kommentarer blir unødvendige.  Så på generelt grunnlag liker jeg ikke når gjestene mine gir meg kritikk for noe de burde fått kritikk for selv. 

Anonymkode: ea1ed...b59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg er når mine gjester kommenterer noe nedlatende om meg eller mitt hjem, når de ikke har noe de skulle sagt selv. For eksempel kan en venninne si "Oi, nå så jeg at det ikke var nyvasket". Selv har hun det veldig skittent og er ikke hygienisk i det hele tatt. Da synes jeg slike kommentarer blir unødvendige.  Så på generelt grunnlag liker jeg ikke når gjestene mine gir meg kritikk for noe de burde fått kritikk for selv. 

Anonymkode: ea1ed...b59

Frekt å komme med slike kommentarer hjemme hos andre uansett syns jeg. Det er da man har lyst til å svare noe sånt som. Ja er det ikke bra nok her så får du dra hjem da. Ikke at man tør å si det høyt men

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tar med hunder.

 

Folk som ikke hjelper til.

 

Ellers elsker jeg å ha besøk og vil helst at de skal føle seg så hjemme som mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som møter opp i stiletthæler og ikke tar dem av når de ser at vi har parkett :frkk: Skal ikke måtte ødelegge gulvet mitt for at du skal vise frem skoene dine... 

Anonymkode: 6d8b8...819

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som møter opp i stiletthæler og ikke tar dem av når de ser at vi har parkett :frkk: Skal ikke måtte ødelegge gulvet mitt for at du skal vise frem skoene dine... 

Anonymkode: 6d8b8...819

Aldri vært borti at gjester går inn med skoene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Aldri vært borti at gjester går inn med skoene. 

I typiske feiringer som runde dager, jul, nyttår osv, hvor sko blir en del av antrekket :) 

Anonymkode: 6d8b8...819

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som møter opp i stiletthæler og ikke tar dem av når de ser at vi har parkett :frkk: Skal ikke måtte ødelegge gulvet mitt for at du skal vise frem skoene dine... 

Anonymkode: 6d8b8...819

Det er jeg enig i. Ingen får lov til å gå med stiletthæler på min parkett. Den var svindyr og vil ikke ha den ødelagt. Har opplevd noen bli sure når jeg nekter de 🙄 Sorry, ikke mitt problem. Fryser dere på føttene, så kan dere låne tøffel eller varme sokker :nigo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I typiske feiringer som runde dager, jul, nyttår osv, hvor sko blir en del av antrekket :) 

Anonymkode: 6d8b8...819

Hatt venninnejulebord og feiret nyttår hos venner. Selv i finstasen går ingen av oss inn med sko

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Går inn med sko.
  • Stjeler sminke. Heldigvis er ikke venninnene mine den typen, men har opplevd at kompiser har hatt damer med dårlige manerer. Som hu kjerringa som tagget ned speilet mitt på vei ut, med den sminken jeg nettopp hadde fått av søsteren min i bursdagsgave. Oppdaget det da hun hadde gått. Nesten en hel tube splitter ny og dyr foundation/BB cream, samt en leppestift som var knekt tvert av. Som om ikke tyveriet og ødeleggingen var nok, så var det en helvetes drittjobb å få rengjort speilet etterpå og morgenen etter. 
  • Folk som tar med drikkevarer som bursdagsgave, og som forventer at den skal åpnes og drikkes med dem samme kveld. Dermed går de "tomme" sånn før midnatt, og står flaskene tilgjengelig, ja så er det jo bare å jekke dem opp? NEIN! 
  • Når gjester forsyner seg av "hangover foran XBOXen imorra"-provianten som jeg har lagt til side i skapet. Innholdet av kjøkkenskapene er VÅRT, det er derfor dørene er lukket. Den snacksen og de varene det er meningen at folk kan ta, står allerede framme, med mulighet for å hente påfyll.
  • Når det er fest og gjester ignorerer deg. Når gjesten endelig snakker med deg, så spør han hvordan det går... med hu venninna som ikke kunne komme på festen.  
  • Folk som kritiserer hvordan vi har det hos oss og de valgene vi har gjort med ting. 
  • Folk som tar seg for mye til rette.

Anonymkode: b8e52...df8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke at gjestene mine har føttene på bordet, har en venninne i tankene, og hun gjør det hver eneste gang hun er på besøk. Sønnen hennes er på samme måte. Det var lite hyggelig å ha sønnen hennes inne i hytta vår i sommer, med møkkete føtter plassert på bordet og sofaen vår🙄 Liler heller ikke at gjester går barbeint inne. Liker ikke(eller synes det er mer spesielt) når gjester tar med seg snop til meg. Da har jeg snop på bordet også fra før, men som de tar med seg når de drar hjem! Liker ikke at gjester kjikker i badeskapet mitt, og låner sminke osv. Liker ikke at gjester kommer med negative kommentarer om hvordan vi har det i huset vårt. Det er frekt! Hadde aldri gjort det selv! 

Anonymkode: aa5c8...64a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at hvis det kommer gjester når det ikke passer dere så må de få middag uansett hvor lite det er 😂😂

Anonymkode: 3b90a...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett vil jeg anse meg selv som en tolerant person, men visse ting irriterer meg grenseløst ved eventuelle besøk.

  • Gå inn med sko har jeg aldri helt forstått meg på, med mindre det er åpenbare grunner for det. Er ikke noe poeng i å skitne til gulvet unødig. Innesko er derimot ok, under forutsetningen av at de kun brukes inne.
  • Håndvask er essensielt etter dobesøk og andre situasjoner hvor dette er naturlig. Synes ikke det er så festlig å få avføringsbakterier og annen dritt spredd utover møblement og lignende.
  • De som absolutt må snoke rundt i ting og rom. Det er da for faen ikke noe museum vi er på, så la ting være med mindre tillatelse er blitt gitt tillatelse eller situasjonen skulle tilsi at det er ok. Liker å ha litt privatliv i mitt eget hjem, og vil ikke at ting skal bli ødelagt.

Anonymkode: ae382...9ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at gjestene mine har føttene på bordet, har en venninne i tankene, og hun gjør det hver eneste gang hun er på besøk. Sønnen hennes er på samme måte. Det var lite hyggelig å ha sønnen hennes inne i hytta vår i sommer, med møkkete føtter plassert på bordet og sofaen vår🙄 Liler heller ikke at gjester går barbeint inne. Liker ikke(eller synes det er mer spesielt) når gjester tar med seg snop til meg. Da har jeg snop på bordet også fra før, men som de tar med seg når de drar hjem! Liker ikke at gjester kjikker i badeskapet mitt, og låner sminke osv. Liker ikke at gjester kommer med negative kommentarer om hvordan vi har det i huset vårt. Det er frekt! Hadde aldri gjort det selv! 

Anonymkode: aa5c8...64a

Hva slags folk er det det som tar med seg snopet ditt hjem til seg selv når de drar? Høres VELDIG spesielt ut!

Anonymkode: e9e02...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 10.49, Christy89 skrev:

Helt utrolig hva enkelte for seg til å gjøre hos andre. Oppegående mennesker går så klart inn på badet for å gjøre bleieskift. Skifter hun bleier i sofaen sin hjemme?

Jeg gjorde det, men ikke med drittbleier.  Jeg skiftet ikke i sofaen hos andre da, da brukte jeg ofte gulvet og hadde med stelleteppe selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Bare husk at hvis det kommer gjester når det ikke passer dere så må de få middag uansett hvor lite det er 😂😂

Anonymkode: 3b90a...42c

Ja, det har vi lært på KG!

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2015 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Misliker at gjester hauser opp hunden og løper rundt selv om jeg har sagt en million ganger at hunden skal være rolig inne. Vi har en liten baby og er avhengig av at hunden holder seg i ro innendørs. Vil de leke kan de gå ut i hagen.

Misliker også at gjester sitter å piller på skorper i sofaen, og legger fra seg brukt snus på sofabordet :(

 

 

Anonymous poster hash: df9b1...eba

Æsj! Er det seriøst folk som gjør dette? Glemmer de at de er på besøk hos folk? Er de ikke flaue?

Anonymkode: 41630...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...