Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, mye interessant her! Jeg har aldri aldri tenkt over det å være barbeint! Men jeg misliker når folk spiser i sofaen min (uten fat) og smuler mye i den dyre sofaen.. dette forandrer seg kanskje når vi får vårt første barn om ca 8 mnd :)

Ellers misliker når folk går inn på parketten (forbi steinflisene i gangen) med klissvåte sko.. da demonstrerer jeg litt og tørker opp med en håndduk umiddelbart..

Når folk ikke bruker beskyttelse (som jeg har lagt frem) når de plasserer ting på stuebordet.

 

Anonymkode: 59468...729

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn som står og pisser og spruter utover hele doen/området rundt doen. Sitt for f! Enda verre at de ikke tørket vekk etter seg men overlater til verten å vaske ned badet etter dem. 

Folk som ikke vasker hendene etter de har vært på do eller fått noe gris fra maten og bare tørker hendene på en serviett.

Folk som spiser i møblene og smuler og søler etter seg. Enda verre at de ikke rydder eller vasker etter seg. Bryr seg ikke i det hele tatt. Hva er problemet liksom.

Folk som mater ungene og det er smuler utover hele gulvet men de tørker ikke opp etter seg.

Bare bein på alt annet enn gulv.

Går inn med sko/hæler og skjønner ikke at det ikke er ok.

Folk som ignorerer enkelte gjester og bare snakker med 1. Eks kamerat av mannen som bare snakker med han og ignorere han. Etter middagen går de inn på arbeidsrommet og snakker og ser på ting jeg interesserer meg null for. Takk for middagen jeg lagde forresten....

Folk som lar ungene dynke inn skitne ansikt og hender i alt av møbler. I tillegg la de hamre leker hardt i den nye parketten.

Det som irriterer meg aller mest er at om  jeg hadde påpekt dette til besøket hadde jeg vært den sære vanskelige. Fordi det ikke er høflig av MEG. Derfor blir jeg så sykt provosert. Jeg blir sliten av å ha enkelte på besøk fordi jeg må vaske/støvsuge/rydde enda en gang etter de har dratt i tillegg til alt jeg har vasket/støvsugd/ rydda før de kom.

 

Anonymkode: de86f...e90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bare føler seg som hjemme i mitt hjem. Tar seg til rette, roter i tingene mine og absolutt MÅ ta ting og tang ut for å se på for så å ikke sette det tilbake. De som drar fingeren over kjøkken vifta for å sjekke om det er støv der, for eksempel. Woff! Det er irriterende. 

Anonymkode: 0fe9a...315

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, mye interessant her! Jeg har aldri aldri tenkt over det å være barbeint! Men jeg misliker når folk spiser i sofaen min (uten fat) og smuler mye i den dyre sofaen.. dette forandrer seg kanskje når vi får vårt første barn om ca 8 mnd :)

Ellers misliker når folk går inn på parketten (forbi steinflisene i gangen) med klissvåte sko.. da demonstrerer jeg litt og tørker opp med en håndduk umiddelbart..

Når folk ikke bruker beskyttelse (som jeg har lagt frem) når de plasserer ting på stuebordet.

 

Anonymkode: 59468...729

Nei det endrer seg ikke nødvendigvis. Har firet på noen ting men har en ettåring som fint kan sitte i matstolen å spise snacksen sin. Ille nok med voksne som knasker sjokolade og er smådistre og ikke merker at det kommer sjokoladespon i sofaen. 

Anonymkode: de86f...e90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det vare hyggelig med besøk, ofte uanmeldt også, men vi har særlig en som går igjen hos oss som irriterer. Evig ungkar og kompis av mannen, han har aldri hatt et forhold, har mange venner men ender alt for ofte opp hos oss og da er lista lang over hva som irriterer meg; 

du kommer ofte uanmeldt, gjerne daglig og til alle tider 

du kommer gjerne i arbeidsklær før mannen min er kommet hjem fra jobb, kommer rett inn og i sofaen med SKITNE arbeidsklær. 

Du kommer fordi du vet vi lager middag hver dag og satser på servering, jeg har ikke lagt deg inn i budsjettet mitt, dra hjem å lag din egen mat! 

Ingen servering; du blir sur!

du forventer invitasjon til middagsselskaper, bursdagene til ungene osv. Og blir sur hvis du ikke får det. Men hallo! Du er en kompis! Hvorfor skal du spise middag med svigers liksom?

Du snakker negativt om stort sett alt og alle gjerne mens barna mine hører på, og forstår ikke hvorfor vi stopper deg 

du setter meg og mannen min opp mot hverandre, eller kommenterer særlig meg og det jeg gjør (jeg må trossalt gjøre husarbeid) negativt. 

guuuud nå ble jeg irritert.. han sitter selvfølgelig henslengt i sofaen her hjemme i dette øyeblikk... mannen min må snart sette ned foten! 

Anonymkode: d68fa...4f3

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja barn kan, med en voksen som håndterer det på en hygienisk måte. Men voksne kan vel gjøre det hjemme?

Anonymkode: 7ce2a...794

Nei, må man så må man

Du får si ifra på forhånd. Da kan jo gjestene heller være hjemme

Endret av Honey Dew
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei, må man så må man

Du får si ifra på forhånd. Da kan jo gjestene heller være hjemme

Jeg aksepterer din mening. Og jeg ber om aksept for min. Jeg akter ikke å si til noen på forhånd at de ikke skal gjøre nr 2 hos meg. Gjør de det så gjør de det. OK, men jeg liker det ikke. Det er jo det denne tråden handler om, ting man misliker at folk gjør hjemme hos en.

Anonymkode: 7ce2a...794

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Lurer på om du noen gang har oppsøkt et offentlig badeanlegg ? 

Føtter må du tåle, ellers så kan du jo bare låse deg inne å kaste nøkkelen...

Offentlige svømmehaller har jeg faktisk ikke vært i siden jeg var barn, men reiser en del og bor på hotell og tar da gjerne et kveldsbad i bassenget, hvor føttene mine selvsagt treffer flisene mellom bassenget og der jeg har satt flipp floppene/solstolen. Det hører jo med, får man fotsopp eller fotvorter så får man behandle det (har fortsatt ikke skjedd) Det betyr ikke nødvendigvis at jeg syntes det er så stas med andre menneskers svette føtter på mitt nyvaskede gulv i mitt eget hjem.

Har ikke måttet låse meg inne og kaste nøkkelen enda, har verken venner eller familie som har det for vane å gå barføtt på besøk ;) 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så jeg som trodde jeg var en veloppdragen og behagelig gjest, men jeg gjør altså en skikkelig synd; det hender seg at jeg går på do. I noen tilfeller hender det at jeg må bæsje litt også. Huff.

For min del er det lite jeg irriterer meg over med gjester, men det finnes noen få ting:

- Gjester som akker og uffer seg over hvor plagsomt det må være med så mange katteting i huset. Det er mitt hus og her har jeg katter som skal trives, ferdig med det.
- Gjester som har dynket seg i parfyme før de kommer. Jeg har opplevd å kjenne parfymelukt i huset lenge etter at ei venninne dro hjem. Flere ganger. Det verste er at jeg ikke får meg til å si i fra når hun lukter for sterkt...
- Gjester som drar fingeren over møbler for å kjenne om det er støvete (jeg har ei venninne som godt kan finne på å gjøre dette)
- Gjester som skulle finne på å kikke inn på soverommet (har heldigvis bare tatt bestemoren min i å gjøre dette)
Og så blir jeg ikke så veldig glad om noen snoker for mye i skapene mine, og spesielt ikke om de begynner å pirke oppi kremene. Mine produkter skal kun inneholde mine basiller, takk. Greit å være nysgjerrig, men bare se og ikke røre!

At gjestene mine går på do eller sitter med barbeina oppi sofaen gjør meg ingenting. Tvert i mot er det for meg et tegn på at de er trygg på meg og føler seg som hjemme.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aksepterer din mening. Og jeg ber om aksept for min. Jeg akter ikke å si til noen på forhånd at de ikke skal gjøre nr 2 hos meg. Gjør de det så gjør de det. OK, men jeg liker det ikke. Det er jo det denne tråden handler om, ting man misliker at folk gjør hjemme hos en.

Anonymkode: 7ce2a...794

Jeg liker heller ikke at besøkende gjør nr. 2 hos oss. Ekstra ille er det når man kommer inn på badet, kjenner drittlukten og attpåtil ser at de har trukket ned uten å legge på lokket. Herlig med avføringsdråper utover halve badet, på håndklær, tannbørster m.m. 

På doen vår trekker man ned med lokket på. Lokket skal alltid være på. 

At folk er urenslige hjemme, er ikke mitt problem. Når de drar urensligheten sin med inn i vårt hjem, er det mitt problem. 

Anonymkode: d9cb9...2ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Calandria skrev:

Misliker at gjester tar det som en selvfølge at hunden deres får ligge i sofaen min. Og uventet besøk.

Ja! Eller som forventer at det hunden/hundene ALLTID  skal få være med. Hysteriske hundeeiere😩(no hate, jeg liker hunder 😉)

Anonymkode: 82258...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, trinelise50 said:

Halloween,når de har med fake blod og søler på vegger og gulv uten å tørke opp etter seg.

Vi prøver å være kjapt ute å tørke det bort-da det er nesten umulig å få det bort når det er tørka.

Vi har bestemt oss for å gi beskjed om at neste år at de må ta på blodet FØR de kommer.

Enig

Anonymkode: b8924...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må for all del spise og drikke det de finner i kjøleskapet mitt, gå med sko inne (bedre enn barbeint!) Og ellers føler seg som hjemme, men...Ta for guds skyld ned dolokket når du drar ned! Jeg har faktisk begynt å sette tannbørste og sminke i skapet, kun fordi besøkende ikke ser ut til å forstå hva dolokket faktisk er ment for. 

Er heller ikke videre imponert over unger som leker i sengen, griser osv. Dette gjelder forøvrig folk som kommer hit på nachspiel og. Helt utrolig hvor lite respekt folk får for andres hjem med litt promille i blodet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til tydeligvis mange her, så liker jeg at gjestene mine tar seg litt til rette, og føler seg som hjemme! Det verste jeg vet er gjester som er livredde for å være til bry, der man hele tiden må spørre om de vil ha noe å spise eller drikke, og som svarer nei for å være høflige, og som f.eks spør "er det greit at jeg setter meg her? Kan jeg gå på do?" Hallo bare gå på do, du er jo gjesten min!😂

Derimot syns jeg det kan være slitsomt med folk som søler masse og knuser glass på vors. Man kan jo være bittelitt forsiktig når man er på besøk, selv om det er vors.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fitnessjenta skrev:

I motsetning til tydeligvis mange her, så liker jeg at gjestene mine tar seg litt til rette, og føler seg som hjemme! Det verste jeg vet er gjester som er livredde for å være til bry, der man hele tiden må spørre om de vil ha noe å spise eller drikke, og som svarer nei for å være høflige, og som f.eks spør "er det greit at jeg setter meg her? Kan jeg gå på do?" Hallo bare gå på do, du er jo gjesten min!😂

Derimot syns jeg det kan være slitsomt med folk som søler masse og knuser glass på vors. Man kan jo være bittelitt forsiktig når man er på besøk, selv om det er vors.

Huff enig. Føler meg utilpass av slike gjester. Føler jeg må stå på pinne og passe på at de har det bra heeeleee tiden liksom

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Når gjestene ikke tar ned dosetet etter seg. For all del ta det opp når du må tisse men ta de ned igjen når du er ferdig. gjerne sammen med lokket. 

- Dobørsten er der av en grunn, bruk den! 

- Folk som kommer for seint uten å si i fra først, og det samme men for tidlig

- Gjester som ikke tar seg til rette og føler seg som hjemme (selvfølgelig ikke med absolutt alt da). Det er så slitsomt å måtte passe på hele tiden at gjestene har det bra og tørr å ta seg et glass med vann om de vil ha det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags folk omgås dere egentlig?

Jeg irriterer meg ikke om noe egentlig når det gjelder gjester. Kanskje om de ikke klarer å slappe helt av å føle seg som hjemme? Her er det katter og hund og småbarn, rent, men rotete til tider og folk vet hvor kjøleskapet er om de vil ha noe. Jeg har aldri fått en klage på noe. Hverken kattehår, leker eller smuler. Det virker som om de aller fleste har det helt topp her. Heldigvis.

Anonymkode: 0deec...8d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd foreldre som har skifta bæsjebleie i sofaen min, det kan jeg ikke påstå jeg likte noe særlig... I tillegg ble den brukte bleia lagt på kaffebordet mitt etterpå. 

Jeg har også opplevd foreldre som lar babyen sin ligge på min dyre lys beige sofa uten teppe under, med det resultatet at babyen gulpet på sofaen. Ble ikke særlig blid da heller. 

Anonymkode: ad1d7...edc

Håper du sa i fra? Hadde ALDRI godtatt noen skal skifte dritebleie i min sofa! :angry:Makan

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har fest og folk ikke klarer å holde drikka i glasset/flasken uten å søle 🙄 så gidder de ikke å tørke opp etter seg. Altså! :dry:

De som sitter med nesa i tlf og må ta bilder av seg selv for å legge ut på Snap. Ille med de som babler i tlf

De som kommer enten for tidlig eller for seint. Har en venninne som alltid har 50 ting å gjøre, så derfor kan hun fort bli 1 time for sein. Kjedelig å sitte å vente på folk

De som har med barn og barna går etter pus, må løfte henne, drar henne i halen, skremmer henne osv. Hun liker verken å bli løftet (til og med jeg kan ikke løfte henne) eller barn. Er en grunn til hun går vekk.

Takler ikke folk som går barbeint og har føttene i sofaen. Eller verre på bordet! :haar:

Menn som tisser og ikke legger ned doringen etter seg.

Endret av Christy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...