Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som bare sitter og trykker på mobilen, eventuelt snakker med kjæresten i telefonen halve kvelden.

De som ikke drar hjem i rimelig tid.

De som som er kronisk for sene. Har jeg sagt at middagen serveres kl. 19 så kommer de kl. 20.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutes ago, Crizpo said:

Folk som bare sitter og trykker på mobilen, eventuelt snakker med kjæresten i telefonen halve kvelden.

De som ikke drar hjem i rimelig tid.

De som som er kronisk for sene. Har jeg sagt at middagen serveres kl. 19 så kommer de kl. 20.

Da håper jeg de kommer til tomme fat og mette verter. Det er den eneste måten sånne folk kan lære. 

Anonymkode: 8522b...ae3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gjester som kommer for tidlig. Er det pga. buss f.eks. så er det lov å gi beskjed og høre om det er ok. Det kan jo da hende det faktisk er bedre de kommer 20min for sent ved å ta en senere buss enn å komme 20min før tiden ved å ta en tidligere. Det synes jeg verten bør få bestemme. Og kommer folk for tidlig (mer enn 10min) ikke forvent at jeg lukker opp døren. Da er jeg gjerne i dusjen, kler på meg, sminker meg, tar en kjapp støvsuging av gulvet e.l. Da får de heller vente utenfor til jeg er klar...Heldigvis ikke hendt enda, men det kommer nok til å skje en eller flere ganger.

-Gjester som kommer for sent. Men fortsatt er for tidlig verst. Det er lov å være forsinket, men da bør man gi beskjed med en gang man merker man blir forsinket. Spesielt om det skal serveres mat. Da kan jeg velge om jeg venter med å sette middagen i ovnen e.l. eller om vi andre faktisk bare må begynne av hensyn til maten så den ikke blir "ødelagt". 

-uanmeldte gjester. Det er egentlig koselig at folk har lyst å komme en tur innom. Men jeg liker å få en telefon/sms litt før. Så rekker jeg å hive rot inn i et skap og støvsuge litt om nødvendig. Også kjipt om det akkurat er da man la seg ned for middagshvil, er i dusjen e.l. Og kommer det uanmeldt besøk så er det ikke lov å kommentere at det ligger mye klær i sofaen (skal brettes), det står en del oppvask på kjøkkenbenken, gangen er litt rotete med for mange klær på knaggene og sko overalt på gulvet osv. Dessverre virker det som om mange tror at man har hjemmet klart til uventet besøk hver dag. Slik er det ikke i et normalt hjem. Kommer man uanmeldt må man forvente at det er litt rot, gått noen dager siden sist støvsuging, kanskje vi faktisk ikke har kjøpt inn kaffe og er tom osv. 

-Gjester som bare må se inn i andre rom enn de som brukes i besøket...Nei det er faktisk ikke greit å titte inn i boden, på gjesterommet e.l. bare fordi man er nysgjerrig. Livet deres blir ikke bedre av å få sett andre sine rom bak lukkede dører. Eller blir livet kanskje bedre?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gjester som kommer for sent. Har en del venninner, hvor jeg konsekvent drøyer å begynne med maten til de skriver at de er på vei, da de er konsekvent en-to timer for sene hver gang.

- Gjester som går barbeint inne. Det er det kvalmeste jeg vet, og jeg har fjernet alt av stuebord etter jeg flyttet sammen med samboeren, da han har en masse venner som sitter med bare bein opp på stuebordet mitt. Kvalmt...

- Voksne gjester som høylytt pirker i og klager over maten. Etter en viss alder mener jeg at man bare smiler, spiser det man ønsker, og holder munn om det man ikke liker. Som allergiker har jeg ikke tall for hvor mange rekekvelder, lasagner, bacalaoer og mer jeg har smilt meg høflig gjennom, mens jeg opplever andre rynke på nesen og si æsj.
Var på grillfest hos en venninne, hvor to andre damer satt og høyt kritiserte to av rettene. Fikk sjokk av at voksne damer kan bryte ut "uff, nei, denne salaten fikk du ikke til", og den andre henger seg på "Ja, denne burde du slutte å lage". Det var en meget god hjemmelaget potetsalat.
Samme har jeg selv opplevd; at en gjest pirket seg gjennom samtlige retter jeg serverte på koldtbord, endte med at jeg måtte koke henne en grillpølse, som jeg hadde kjøpt inn til nevøen min skulle grille i fjøra hos oss. Jeg har også vært i et middagsselskap, der den ene mannen hadde med seg en Grandiosa, fordi han var livredd for at han ikke skulle like maten. Hva får folk til å oppføre seg slik..?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei, og dette er venner? Mine venner kan jeg i hvert fall snakke med og fortelle dem hvis de oppfører seg seg utidig. Ikke at noen av dem er totalt ribbet for folkeskikk som noen tydeligvis er.

Ellers bruker jeg omtrent aldri sokker. Så dere som ikke kan tåle at folk går barbeint, jeg regner med at dere låner ut sokker eller tøfler til gjestene deres?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Å hei, og dette er venner? Mine venner kan jeg i hvert fall snakke med og fortelle dem hvis de oppfører seg seg utidig. Ikke at noen av dem er totalt ribbet for folkeskikk som noen tydeligvis er.

Ellers bruker jeg omtrent aldri sokker. Så dere som ikke kan tåle at folk går barbeint, jeg regner med at dere låner ut sokker eller tøfler til gjestene deres?

Er det så himla vanskelig å ha et par sokker i veska eller jakkelomme dersom du vet du skal bort? 

Jeg vil helst slippe å risikere fotsopp fordi gjester ikke gidder å ha på seg sokker. Og å tilby gjester som dukker opp barføtt å låne sokker kan lett ses på som frekt, og jeg har ikke drøssevis med par med ekstra tøfler i alle mulige størrelser som folk kan stappe sine stinkende bare føtter inni. 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen setter seg med beina i stolene/sofaen min😜 Jeg har dyre helt lysegrå møbler og når jeg ser skittne sokker gnu seg langs møblementet så krymper det seg litt inni meg😳 Går greit hvis jeg vet noen fks akkurat har dusja og kledd på seg reint, men det er ikke alle jeg kjenner som har gjort det på forhånd. 

Anonymkode: 1fc8d...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det så himla vanskelig å ha et par sokker i veska eller jakkelomme dersom du vet du skal bort? 

Jeg vil helst slippe å risikere fotsopp fordi gjester ikke gidder å ha på seg sokker. Og å tilby gjester som dukker opp barføtt å låne sokker kan lett ses på som frekt, og jeg har ikke drøssevis med par med ekstra tøfler i alle mulige størrelser som folk kan stappe sine stinkende bare føtter inni. 

Anonymkode: ad1d7...edc

Faller meg ikke inn å ha med skift til folk sånn tilfelle de ikke synes jeg er fin eller ren nok. Jeg har beina på gulvet. Det er virkelig ikke noe jeg anser som mitt problem. 
Det er faktisk mye lettere å se som frekt at du regner med at folk har fotsopp. De som måtte ha det, vil heller sikkert ikke ha det og gjør tiltak. Makan!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt hvis en gjest setter seg på min plass rundt kjøkkenbordet. Da pleier jeg å be de sette seg på en av de andre kjøkkenstolene. 

Endret av hypes
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme 1-2 timer for sent til middagsselskap, særlig uten å gi beskjed før de allerede er mye for seine, syns jeg er irriterende. Det kan jo fort bety at en hel gjeng går sultne og maten må stå og varme seg for lenge.

Og så misliker jeg sterkt når foreldre lar barna gå fra bordet med klissete fingre. Da pleier jeg å selv gå etter og tørke, men irriterende at de ikke passer på det selv. Egentlig det samme med de som plutselig lar barna gå fra bordet før mine barn er ferdige å spise. Veldig vanskelig å motivere egne barn til å spise mer da.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Faller meg ikke inn å ha med skift til folk sånn tilfelle de ikke synes jeg er fin eller ren nok. Jeg har beina på gulvet. Det er virkelig ikke noe jeg anser som mitt problem. 
Det er faktisk mye lettere å se som frekt at du regner med at folk har fotsopp. De som måtte ha det, vil heller sikkert ikke ha det og gjør tiltak. Makan!

Fotsopp kan smitte før du merker at du har det...

 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fotsopp kan smitte før du merker at du har det...

 

Anonymkode: ad1d7...edc

Jævla hysteri. Går dere med sokker i garderoben på treningssenteret også? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd foreldre som har skifta bæsjebleie i sofaen min, det kan jeg ikke påstå jeg likte noe særlig... I tillegg ble den brukte bleia lagt på kaffebordet mitt etterpå. 

Jeg har også opplevd foreldre som lar babyen sin ligge på min dyre lys beige sofa uten teppe under, med det resultatet at babyen gulpet på sofaen. Ble ikke særlig blid da heller. 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jævla hysteri. Går dere med sokker i garderoben på treningssenteret også? 

Nei, men med sko/flipp-flopper. 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jævla hysteri. Går dere med sokker i garderoben på treningssenteret også? 

PS: Nå som jeg vet at du går uten flipp flopper i dusjen på treningssenter så er jeg, om mulig, enda mindre interessert i at du skal gå barføtt i mitt hus. 

Anonymkode: ad1d7...edc

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

PS: Nå som jeg vet at du går uten flipp flopper i dusjen på treningssenter så er jeg, om mulig, enda mindre interessert i at du skal gå barføtt i mitt hus. 

Anonymkode: ad1d7...edc

Tenker det er greit jeg slipper å komme på besøk til deg, ja.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har gjester som kommer 1 time for sent ++ Håper dere begynner å spise dere andre (med mindre det er hele besøket som er forsinket), så dere slipper kald/oppvarmet mat! Så kan dere heller henvise til restene i kjøleskapet når de gidder å dukke opp.

Anonymkode: 37cb9...f02

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Misliker at gjester tar det som en selvfølge at hunden deres får ligge i sofaen min. Og uventet besøk.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kode på døra på landstedet som vi reiser til i helgene. Av praktiske hensyn hender det at vi gir koden til venner, familie og naboer. 

Irriterer meg voldsomt når mange da kommer uanmeldt og bare trykker koden og går rett inn, feks når vi ligger slitne og henslengt i joggebuksa på sofaen etter lang arbeidsuke en fredagskveld. En gang stod en bekjent av oss (en vanskeligstilt som vi har hjulpet litt med å la jobbe litt for oss) mitt på stuegulvet fredag kveld kl 22, da vi lå på vårt mest henslengte. Tok med seg en venn vi aldri hadde sett før. "Ville bare på besøk".

Ja vi bytter kode regelmessig, men det skjer sakte men sikkert igjen.

Liker forøvrig veldig godt at folk kommer på uanmeldt besøk, men setter pris på at de bruker ringeklokka 😂

Endret av Tina_O
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bare tar mat, frukt, te osv uten å ha spurt eller latt meg si værsågod. Også at de kritiserer innredningen min, og snoker på soverommet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...