Gå til innhold

Grotesk rasisme i Namsos.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en titt på videoen igjen da vettu, så kan du jo revurdere om ikke du også kanskje burde slå til på sommertilbÅd hos brilleland ... 

Han spretter rett opp, henter mobilen sin og går mot bilen i løpet av 2 sek., og da umulig ha vært verken et veldig hard slag i bakhodet eller møte asfalten... Man er ikke "i form" til den slags da nemlig...

Denne saken ligner veldig på saken med flyktning-tenåringen i Sverige som ble anholdt av vektere og mange 'kalte det for overgrep, rasisme, at hans hode ble banket mot gulvet, osv tull som viste seg å være løgn og vekteren ble renvasket på alle punkter.

Når det tilsynelatende offeret er av utenlandsk opprinnelse, da blåser media og pk-mafiaen opp saken og lyver og pynter på for å høste medlidenhet. Denne saken lukter også sånn. Da jeg leste trådens overskrift forventet jeg noe helt annet enn det jeg så. Hallo, slikt skjer mellom venner på skolen hver dag.

Gjesp.

Anonymous poster hash: bc44f...3bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne saken ligner veldig på saken med flyktning-tenåringen i Sverige som ble anholdt av vektere og mange 'kalte det for overgrep, rasisme, at hans hode ble banket mot gulvet, osv tull som viste seg å være løgn og vekteren ble renvasket på alle punkter.

Når det tilsynelatende offeret er av utenlandsk opprinnelse, da blåser media og pk-mafiaen opp saken og lyver og pynter på for å høste medlidenhet. Denne saken lukter også sånn. Da jeg leste trådens overskrift forventet jeg noe helt annet enn det jeg så. Hallo, slikt skjer mellom venner på skolen hver dag.

Gjesp.

Gjesp? Nettopp, gå og legg deg

Anonymous poster hash: 0de24...de2

AnonymBruker
Skrevet

....og siden du er så blind:

Dette er offerets egen mobil. Han forsøker å ringe etter hjelp. Gjerningsmannen sier: Legg på.

Gjerningsmannen kaster da mobilen etter offeret. De kjører vekk.

Det er ingen lommebok inni bildet. Kun offeret egen mobil.

Så ikke kom her og påstå nå at offeret har stjålet gjerningsmannens mobil også. jises

HALLO, ikke jeg som skrev det med stjeling av lommeboken!

Anonymous poster hash: e9073...6ca

Skrevet

Gjesp.

Vist slik skjer mellom vennene dine på skolen hver dag så ville jeg snakket med inspektøren eller rektor

AnonymBruker
Skrevet

Vist slik skjer mellom vennene dine på skolen hver dag så ville jeg snakket med inspektøren eller rektor

Det er sånn gutter gjør med hverandre og det er ikke noe unormalt. De trenger manne seg opp litt og tuller med hverandre. Jeg er iallefall lettet for at mannen i videoen ikke ble så hardt skadet som overskriften tilsier. Jeg var redd det var verre, men det viser seg til å være bare overreaksjon fra TS (og andre) sin side.

AnonymBruker
Skrevet

Gjesp? Nettopp, gå og legg deg

Gå tilbake til sandkassa hvor slike barnslige uttalelser hører til. Spade og bøtte venter på deg.

AnonymBruker
Skrevet

Gå tilbake til sandkassa hvor slike barnslige uttalelser hører til. Spade og bøtte venter på deg.

Sandkassa venter nok på deg som mener slikt er helt normalt. At slåsskamp er normal oppførsel.

• Liker 1
Gjest smilejenta
Skrevet

Nei, det hadde det på ingen måte. 

Edit. Hadde ikke en gang poilitianmeldt det.

vet du hva, jeg har blitt oppdratt til å ikke si noe slik som jeg kommer til å si nå, men jeg klarer rett og slett ikke å dy meg, håper du en gang opplever det som vi ser på videoen. For kanskje da, har vi en mindre som klarer å spy ut dritt som du gjør. Og forresten er naturfag/biologi et kjempeviktig fag, der lærer man om noe som heter adrenalin. Og for å rette opp fakta, han mistet mobilen og gjerningsmannen kasta mobilen etter han, han plukket den aldri opp, han derimot løp fra åstedet. Folk kan bli skutt og ikke få det med seg før kroppen har bearbeidet alt det som plutselig har skjedd, nettopp grunnet adrenalin. Adrenalin, søk det opp, det er allmennkunnskap.

Gjest Walden
Skrevet

vet du hva, jeg har blitt oppdratt til å ikke si noe slik som jeg kommer til å si nå, men jeg klarer rett og slett ikke å dy meg, håper du en gang opplever det som vi ser på videoen. For kanskje da, har vi en mindre som klarer å spy ut dritt som du gjør. Og forresten er naturfag/biologi et kjempeviktig fag, der lærer man om noe som heter adrenalin. Og for å rette opp fakta, han mistet mobilen og gjerningsmannen kasta mobilen etter han, han plukket den aldri opp, han derimot løp fra åstedet. Folk kan bli skutt og ikke få det med seg før kroppen har bearbeidet alt det som plutselig har skjedd, nettopp grunnet adrenalin. Adrenalin, søk det opp, det er allmennkunnskap.

Personlig opplevde jeg slikt ukentlig på ungdomsskolen..og mye verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva så? Hva i all verden har det faktum at du ble mobbet som barn med denne saken å gjøre?

Anonymous poster hash: ab4f6...dcd

• Liker 3
Gjest Walden
Skrevet

Hva så? Hva i all verden har det faktum at du ble mobbet som barn med denne saken å gjøre?

Sier bare at dette var ganske normal kost der jeg vokste opp..så ingenting jeg hever øyebryn av.

Gjest smilejenta
Skrevet

Utrolig synd at du har opplevd noe slik og det ukentlig, jeg derimot var ikke forbredt på det som kom til å skje på videoen og ikke bare hevet jeg øyenbryna, men det kom i tillegg et stort og sjokkerende gjesp rett etterpå.

Men når det er sagt, betyr ikke det at bare fordi du har pådratt deg stockholm syndrom, at andre skal akseptere grov vold.

Gjest Walden
Skrevet (endret)

Utrolig synd at du har opplevd noe slik og det ukentlig, jeg derimot var ikke forbredt på det som kom til å skje på videoen og ikke bare hevet jeg øyenbryna, men det kom i tillegg et stort og sjokkerende gjesp rett etterpå.

Men når det er sagt, betyr ikke det at bare fordi du har pådratt deg stockholm syndrom, at andre skal akseptere grov vold.

Jeg har ikke stockholmsyndrom. Det er bare at sammenliknet med min oppvekst så er dette generell mild vold. Jeg var ingen saint selv, og har både påført og pådratt meg mye mer "grotesk" vold enn dette. Sier ikke at det ikke er meningsløst og tragisk med vold - det er det. Men om du søker på "world star fights" på youtube, SÅ kan du se grusom vold utført på gata mot mennesker. 

Endret av Walden
Gjest smilejenta
Skrevet (endret)

Jeg har ikke stockholmsyndrom. Det er bare at sammenliknet med min oppvekst så er dette generell mild vold. Jeg var ingen saint selv, og har både påført og pådratt meg mye mer "grotesk" vold enn dette. Sier ikke at det ikke er meningsløst og tragisk med vold - det er det. Men om du søker på "world star fights" på youtube, SÅ kan du se grusom vold utført på gata mot mennesker. 

Jeg ser hva du skriver, synes politiet burde henlegge saken med begrunnelse "nådde ikke opp under world star fights på youtube".  :sarkasme:

Endret av smilejenta
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser hva du skriver, synes politiet burde henlegge saken med begrunnelse "nådde ikke opp under world star fights på youtube".  :sarkasme:

:skratte:

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Hvor grov en vold er avgjøres av lovens bestemmelser, og straffes deretter. 

I dette tilfellet har vi ikke kun voldshandlingen dokumentert, vi har også det faktum at gjerningsmannen erkjenner selv alvorlighetsgraden: Han er redd for å bli gjenkjent.

Videre løper han etter offeret. En kan spekulere i hva han har tenkt å gjøre videre nå som han er redd for å bli gjenkjent. 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men loven skjerpes til stadig. Den må tross alt følge med tiden. Det er godt mulig volden du opplevde i din tid var " normalt ". Den er ikke det nå.

Lovens bestemmelser, og straffeutmålinger har til hensikt å tilse at vold ikke normaliseres. 

Gjest Cartman
Skrevet

Vi lever i et sivilisert samfunn. Norge er mye bedre enn USA, Afrika og Russland. Her til lands skal man oppføre seg og hvis man klikker i vinkel, så gjør man ikke som de gutta i videoen. De gutta var noen feige svin, da de ville ydmyke offeret. Jeg kan forstå et raserianfall, men jeg kan aldri forstå eller tilgi mennesker som ydmyker andre offentlig.

Skrevet

:hoho: "Spy ut dritt", hva i alle dager er det snakker om?

Ja, naturfag og biologi er viktige fag... Åpenbart at du ikke fulgte godt med i timen, har sett folk som har fått seg en real trøkk i hodet, eller har fått det selv... 

Om noen burde søke opp adrenalin, så tror jeg nok det er deg...

Du får prøve å se på videoen igjen da, og denne gangen kanskje spise litt ginseng og følge ekstra godt med, evt ta deg til noe som høyner adrenalin nivået ditt et par hakk først, så kanskje du får med deg noe...

Gjest smilejenta
Skrevet

:hoho: "Spy ut dritt", hva i alle dager er det snakker om?

Ja, naturfag og biologi er viktige fag... Åpenbart at du ikke fulgte godt med i timen, har sett folk som har fått seg en real trøkk i hodet, eller har fått det selv... 

Om noen burde søke opp adrenalin, så tror jeg nok det er deg...

Du får prøve å se på videoen igjen da, og denne gangen kanskje spise litt ginseng og følge ekstra godt med, evt ta deg til noe som høyner adrenalin nivået ditt et par hakk først, så kanskje du får med deg noe...

er du seriøst? ser vi på samme video? gjerningsmannen kaster mobilen som ser ut til å være en iphone, etter han. Enten må du skaffe deg briller, eller så må jeg.

Skrevet

er du seriøst? ser vi på samme video? gjerningsmannen kaster mobilen som ser ut til å være en iphone, etter han. Enten må du skaffe deg briller, eller så må jeg.

Ja, ginseng, adrenalin eller briller.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...