AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #41 Skrevet 24. juli 2015 Blir vel 15 t samfunnsstraff Anonymous poster hash: a4b7d...960 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #42 Skrevet 24. juli 2015 Et interessant spørsmål er om saken ville fått like mye mediaomtale i tilfellet hvor rollene var byttet. 5 mørkhudede banker opp 1 hvit nordmann. Da ville vi sikkert lese at de fem var norske statsborgere, mens offeret var nordmann. Anonymous poster hash: bc44f...3bb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #43 Skrevet 24. juli 2015 Fy faen for noen rasshøl Anonymous poster hash: 24c2a...bb0
Apis Skrevet 24. juli 2015 #45 Skrevet 24. juli 2015 Ifølge Tv2 så var konfrontasjonen i forkant at den fornærmede ikke skjønte dialekten, men påsto han skjønte norsk
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #46 Skrevet 24. juli 2015 Selvsagt ikke. Media cummet nok i buksa i dag av å ha fått tak i denne videoen...ENDELIG...ENDELIG noen etnisk norske som gjør noe rasistisk! Ja, også "grov" vold da..hvor er denne grove volden? At han holder hodet hans i headlock og kaster ham bortover? Sånn hadde jeg det omtrent hver dag da jeg gikk på ungdomsskolen :D Han dunker hodet hans i asfalten med en kraft som kunne tilsvare det å slå noen med en stein i hode. Han har fortsatt smerter i hode, to uker senere. Det er grovt. Anonymous poster hash: 47b15...0e6 3
Drizzt Skrevet 24. juli 2015 #47 Skrevet 24. juli 2015 Ifølge Tv2 så var konfrontasjonen i forkant at den fornærmede ikke skjønte dialekten, men påsto han skjønte norsk Ja, og så ingen vet hva som skjedde etterpå og hva de to partene sa til hverandre. Som jeg skrev før, forhåpentligvis finner politiet ut om det var en provokasjon som startet det hele.
Apis Skrevet 24. juli 2015 #48 Skrevet 24. juli 2015 Ja, og så ingen vet hva som skjedde etterpå og hva de to partene sa til hverandre. Som jeg skrev før, forhåpentligvis finner politiet ut om det var en provokasjon som startet det hele. Godt å se folk lar tvilen komme den tiltalte til gode i denne tråden, håper det skjer når han har en annen hudfarge også... 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #49 Skrevet 24. juli 2015 Ja, og så ingen vet hva som skjedde etterpå og hva de to partene sa til hverandre. Som jeg skrev før, forhåpentligvis finner politiet ut om det var en provokasjon som startet det hele. Som om det skulle rettferdiggjøre noe. Anonymous poster hash: 47b15...0e6
Cowboy Lotte Skrevet 24. juli 2015 #50 Skrevet 24. juli 2015 Vold er ikke løsningen og dette var nok kanskje å gå over grensen, men vi har ingen bevis på at det var rasistisk motivert. Vold skjer dessverre uavhengig av hudfarge og kultur.
Gjest Hold the door Skrevet 24. juli 2015 #51 Skrevet 24. juli 2015 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #52 Skrevet 24. juli 2015 Selvsagt ikke. Media cummet nok i buksa i dag av å ha fått tak i denne videoen...ENDELIG...ENDELIG noen etnisk norske som gjør noe rasistisk! Ja, også "grov" vold da..hvor er denne grove volden? At han holder hodet hans i headlock og kaster ham bortover? Sånn hadde jeg det omtrent hver dag da jeg gikk på ungdomsskolen :D Endelig noen som reagerte på dette. Jeg syns også at dette (det som er filmet) er en svært lite grov voldsepisode. Ja, han slår til ham, men det er etter å ha befalt ham ned, "helt ned" og om hans ansikt ble slått mot asfalten må avstanden ha vært svært liten. Jeg så nettopp video-opptaket på Dagsrevyen. Der viste de - og kommenterte at bilruten plutselig var knust, men uten å forklare hvordan dette skjedde. Dette er merkelig nok ikke med på VG-videoen. Hvorfor? Og hva forklarer de merkelige samtalene i bilen. Er det noe som er utelatt fra historien her? - F.eks. at bilen ble angrepet av noen? Anonymous poster hash: 2b814...98a
Mann 42 Skrevet 24. juli 2015 #53 Skrevet 24. juli 2015 Ja det gjør det, men DET de gjør som andre aviser IKKE gjøre, er at de AVPIXELERER nyhetene. Dvs, der andre aviser NEKTER å nevne etnisitet, skriver frieord tydelig hva det er snakk om. Det er kun nyheter med utlendinger som "sladdes" på denne måten, så det skulle bare mangle at frieord "outer" dem. Frieord har ikke behov for å skrive om andre saker, da hvite kriminelle blir smurt utover forsidene uten problemer. Anonymous poster hash: cb8e3...59f Det er jo faktisk ikke sant. I den første saken du nevnte, skriver Fedrelandsvennen at politiet hadde pågrepet to mørkhudede personer av utenlansk opprinnelse. Og i alle de sakene som FO har referert, så er det media som er kilden til informasjon om gjerningsmennenes opprinnelse. Jeg mener at du ganske enkelt juger her. Media referer disse sakene ganske greit, så langt jeg kan se. Det er bare det at de store avisene ikke ser seg tjent med å lage helsides oppslag hver gang en utlending gjør noe galt. FO ser selvsagt helt anderledes på det, og vil ikke lage helsides oppslag om noe som helst annet. De burde bytte navn til Skeive Ord.
pinar Skrevet 24. juli 2015 #54 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Tråden er ryddet for linker til sider Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med, og svar. Tråden er nå ryddet 3 ganger på kort tid, og ved flere regelbrudd kan tråden bli stengt. Spørsmål om modering tas på PM eller på ris og ros. Kommentarer til modering i tråden slettes. pinar, mod. Endret 24. juli 2015 av pinar
WubWub Skrevet 24. juli 2015 #55 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Endelig noen som reagerte på dette. Jeg syns også at dette (det som er filmet) er en svært lite grov voldsepisode. Ja, han slår til ham, men det er etter å ha befalt ham ned, "helt ned" og om hans ansikt ble slått mot asfalten må avstanden ha vært svært liten. Anonymous poster hash: 2b814...98a Det var grovt. Folk kan dø av å slå hodet i asfalten på den måten der. Dessuten er det bare ca 12kg trykk som skal til mot tinningen før det blir dødelig, eller så kan kraniet få omfattende skader og indre blødninger. Om han kastet opp mye i etterkant så sier det bare at smertene han ble påført var av stort omfang. Endret 24. juli 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #56 Skrevet 24. juli 2015 Les artikkelen på VG som ligger øverst nå.les også lokalavisa som heter Namdalsavisa. Det er en del som ikke kommer fram i media, og i orginalfilmen forstår man mer av hva som foregår.Anonymous poster hash: 117ff...372
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #57 Skrevet 24. juli 2015 Ingen som kan filme gjerningsmannen og legge ut? Han bør tvinges til å gå først i toget på søndagAnonymous poster hash: a4b7d...960
AnonymBruker 42 Skrevet 24. juli 2015 #58 Skrevet 24. juli 2015 Leste akkurat samme saken selv! "Grov voldsvideo" "Trodde jeg skulle dø" "Blir redd"osv. og ikke minst tittel på denne tråden da "Grotesk rasisme". Her er den altså en "stakkar" som ble hold ned, og skadene han pådro seg var såpass omfattende at han fikk seg en liten risp i huden på håndflaten. Jøjje meg.... Dette er jo INGENTING! Ikke at dette er greit, men det får da være grenser hvor mye man skal blåse opp en litenfille sak.. Jeg mener, det er da folk som får såpass av juling at de blir liggende på sukehus i uker, har år med tannpleie forran seg, og som regelrett må bygge opp hele ansiktet sitt etter at en gjeng med "folk" har stått å danset riverdance på hodene deres, men dette er det "avisene" velger å skriver om ? Pinlig... 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #59 Skrevet 24. juli 2015 Volden i seg selv minner litt for mye om asfalt-scenen i American history x, dette er grovt! Og dere diskuterer rasisme eller ei -det eneste en vet er vel at det var 5 norske mot 1 utenlandsk, og fem mot en er uansett feigt (selv om det bare var 1 som var direkte voldelig) og at de ikke kjente hverandre på forhånd. Var også noen som skrev at forløpet var en "samtale" der offeret ikke forstod namsos-dialekta. Høres nå ut som om de ga han bank fordi han som utlending ikke kunne "godt nok norsk". Farsken, blir skikkelig flau av folk, hva er det som er så himla vanskelig med å la folk være i fred? Det er som med russerne som banker og nærmest torturer folk kun fordi de er antatt homofile. Wtf liksom? Folk er gærne.. Anonymous poster hash: 64f4b...f0f 3
Gjest gjestvest Skrevet 24. juli 2015 #60 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Volden minner om voldsepisoden i filmen " American History X ". https://www.youtube.com/watch?v=lEmqk11GvM0 Endret 24. juli 2015 av gjestvest
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå