Gå til innhold

Grotesk rasisme i Namsos.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kjenner jeg blir kvalm. 

Samme hva grunnen var, så er det fortsatt helt feil! Små skitunger! Her burde de yngste også bli dømt som voksne, for en 10 åring har vett nok i hodet til å vite at det der er å gå for langt! Samme hva som skjedde i forkant! 

De som sitter i bilen er med på det også. De kunne lett ha ringt politet! De kunne ha stoppet det. Men de feige folkene lot han gjøre det! Og han som filmet lo av det! 

Jeg blir kvalm, fy fader altså! 

Det er først og fremst gjerningsmannen som må straffes her.

Anonymous poster hash: 722cf...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste akkurat samme saken selv! "Grov voldsvideo" "Trodde jeg skulle dø" "Blir redd"osv. og ikke minst tittel på denne tråden da  "Grotesk rasisme". 

Her er den altså en "stakkar" som ble hold ned, og skadene han pådro seg var såpass omfattende at han fikk seg en liten risp i huden på håndflaten. Jøjje meg....

Dette er jo INGENTING! Ikke at dette er greit, men det får da være grenser hvor mye man skal blåse opp en litenfille sak..

Jeg mener, det er da folk som får såpass av juling at de blir liggende på sukehus i uker,  har år med tannpleie forran seg, og som regelrett må bygge opp hele ansiktet sitt etter at en gjeng med "folk" har stått å danset riverdance på hodene deres, men dette er det "avisene" velger å skriver om ?   Pinlig...

Tror ikke det kommer frem på alle videoer, men på noen kan en både se og høre at hodet bli slått ned i asfalten, et av vitnene nevner også at den fornærmede kaster opp

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er journalist. Jeg har arbeidet med voldssaker, drap, jeg har vært først på nasjonale nyheter, og vært del av den etiske diskusjonen før publisering av sterke bilder, videoer og utsagn. Om dere som leser tråden skal ta til dere en ting i dag er det dette:

Om jeg mottok denne videoen på jobb, og den viste fire mørkhudede menn som banket opp en etnisk nordmann, da ser jeg ikke på hudfarge. Jeg ser på handlingene.

Hadde jeg mottatt en video ville jeg ikke gitt beng i hudfargen. Videoen taler for seg selv uavhengig av motiv. At noen har postet den på internett, slik lokal, regional og nasjonal presse rapporterer, da er det også et vesentlig poeng.

Hva er det egentlig som er problemet? Dette er en video som viser gatevold rått. Det som gjør videoen så nyhetsverdig er at volden er så enkel. De av oss som har sett et og annet slagsmål i virkeligheten vet at det ofte er slik det ser ut.

Det er likevel et poeng vi bør ta med oss. Såkalt bagatellmessig vold er ikke bagatellmessig for den det gjelder. Og man bør bruke mer tid på voldssakene. Ett voldsoffer er ett for mye.

Endret av nordpedant
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sjåførens forklaring idag høres litt rart ut. Han sier at alle snakket sammen og sa unnskyld, men så legger de ut videoen på sosiale medier. 

Anonymous poster hash: 0de24...de2
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg ser det er flere som mener at vi burde finne ut om gjerningsmannen var provosert.

Flere av dere bruker innlegg etter innlegg her for å provosere til daglig basis. Mener dere at dere burde være redd for å bli gjenkjent av redsel for å bli tvunget til å ta en nærmere titt på asfalten, gjerne med panna først?

Endret av gjestvest
Gjest smilejenta
Skrevet

Så den fornærmede er utlending, men han andre var etnisk norsk ?

Denne saken ville aldri i verden ha fått noe oppmerksomhet hos nettavisene dersom situasjonen hadde vært omvendt....

Anonymous poster hash: 38278...7a1

Er det slik at du virkelig tror på alt det som du skriver? Hvorfor i alle dager påstår du dette? Du leser kanskje ikke mye aviser, kanskje det ligger der? eller lever du bare i din egen boble? Hvem vet, uansett synes jeg det er forkastelig å spekulere i sånt og ro bort tema, fikk du kanskje ikke med deg to mennene som ble slått fordi de var homofile? i følge din påstand burde jo den saken aldri ha vært publisert, men det var den jo? På tide å skifte bleie.

Skrevet

Tror ikke det kommer frem på alle videoer, men på noen kan en både se og høre at hodet bli slått ned i asfalten, et av vitnene nevner også at den fornærmede kaster opp

Det fikk ikke jeg med meg på den jeg så, og ikke kom det from fra artikklen jeg leste heller...

Der viste et bilde av et stk. hånd med noe som kunne ligne et risp... 

Han spratt i alle fall rett opp, hentet mobilen, for så å gå mot bilen. Så veldig hardt kan det neppe ha vært.

Uansett om han slo hodet i asfalten eller ei, så synes jeg ikke dette var veldig "grov vold", eller noe å lage noe ramaskrik av...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fikk ikke jeg med meg på den jeg så, og ikke kom det from fra artikklen jeg leste heller...

Der viste et bilde av et stk. hånd med noe som kunne ligne et risp... 

Han spratt i alle fall rett opp, hentet mobilen, for så å gå mot bilen. Så veldig hardt kan det neppe ha vært.

Uansett om han slo hodet i asfalten eller ei, så synes jeg ikke dette var veldig "grov vold", eller noe å lage noe ramaskrik av...

Det spørs om du hadde uttalt det på samme måte om det hadde hendt deg. 

Da hadde det nok vært grov. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det spørs om du hadde uttalt det på samme måte om det hadde hendt deg. 

Da hadde det nok vært grov. 

Nei, det hadde det på ingen måte. 

Edit. Hadde ikke en gang poilitianmeldt det.

Endret av Beeblebrox
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde det på ingen måte. 

Edit. Hadde ikke en gang poilitianmeldt det.

Er du i politiets register?   :sjokkert:

Gjest Walden
Skrevet

Han dunker hodet hans i asfalten med en kraft som kunne tilsvare det å slå noen med en stein i hode. Han har fortsatt smerter i hode, to uker senere. Det er grovt.

Anonymous poster hash: 47b15...0e6

Hvor i videoen gjør han det?

Gjest Walden
Skrevet

Det var grovt. Folk kan dø av å slå hodet i asfalten på den måten der. 

Dessuten er det bare ca 12kg trykk som skal til mot tinningen før det blir dødelig, eller så kan kraniet få omfattende skader og indre blødninger. 

Om han kastet opp mye i etterkant så sier det bare at smertene han ble påført var av stort omfang. 

Leste akkurat samme saken selv! "Grov voldsvideo" "Trodde jeg skulle dø" "Blir redd"osv. og ikke minst tittel på denne tråden da  "Grotesk rasisme". 

Her er den altså en "stakkar" som ble hold ned, og skadene han pådro seg var såpass omfattende at han fikk seg en liten risp i huden på håndflaten. Jøjje meg....

Dette er jo INGENTING! Ikke at dette er greit, men det får da være grenser hvor mye man skal blåse opp en litenfille sak..

Jeg mener, det er da folk som får såpass av juling at de blir liggende på sukehus i uker,  har år med tannpleie forran seg, og som regelrett må bygge opp hele ansiktet sitt etter at en gjeng med "folk" har stått å danset riverdance på hodene deres, men dette er det "avisene" velger å skriver om ?   Pinlig...

Bare i løpet av 3 år på ungdomsskolen i Follo så opplevde jeg å se/være vitne til/oppleve selv

3 armbrudd

1 blindt øye

1 brekt nakke

2 knivstikkepisoder

1 indre skader i abdomen

10000 millioner hjernrystelser, blåsvarte lårhøner og kutt i leppa

Skrevet

Er du i politiets register?   :sjokkert:

Que? Ellers har du det bra?

• Liker 1
Gjest Walden
Skrevet

Jeg er journalist. Jeg har arbeidet med voldssaker, drap, jeg har vært først på nasjonale nyheter, og vært del av den etiske diskusjonen før publisering av sterke bilder, videoer og utsagn. Om dere som leser tråden skal ta til dere en ting i dag er det dette:

Om jeg mottok denne videoen på jobb, og den viste fire mørkhudede menn som banket opp en etnisk nordmann, da ser jeg ikke på hudfarge. Jeg ser på handlingene.

Hadde jeg mottatt en video ville jeg ikke gitt beng i hudfargen. Videoen taler for seg selv uavhengig av motiv. At noen har postet den på internett, slik lokal, regional og nasjonal presse rapporterer, da er det også et vesentlig poeng.

Hva er det egentlig som er problemet? Dette er en video som viser gatevold rått. Det som gjør videoen så nyhetsverdig er at volden er så enkel. De av oss som har sett et og annet slagsmål i virkeligheten vet at det ofte er slik det ser ut.

Det er likevel et poeng vi bør ta med oss. Såkalt bagatellmessig vold er ikke bagatellmessig for den det gjelder. Og man bør bruke mer tid på voldssakene. Ett voldsoffer er ett for mye.

Applaus til deg Obama

Skrevet

Applaus til deg Obama

Obama?

Gjest Walden
Skrevet

Obama?

Pene klisjéaktige ord med null substans

• Liker 3
Skrevet

Så hvis han "provoserte" er det greit?! Bare det at noen kan tenke det, og så til og med skrive det, gjør meg kvalm!

Jeg får inntrykk av i videoen at den fornærmede 19-åringen har en lommebok som tilhører trøndern? Vold er aldri greit, men jeg får en følelse av at det er mye vi ikke vet om denne situasjonen.
  • Liker 1
Skrevet

merkelig mange innlegg fa "skeptikere" som mener den fornærmede antageligvis har gjort noe for å fortjene å bli banket opp.

• Liker 1
Skrevet

:roll:

Som om det skulle rettferdiggjøre noe. 

Anonymous poster hash: 47b15...0e6

Det rettferdiggjør ingenting, men det forklarer en god del. 

Godt å se folk lar tvilen komme den tiltalte til gode i denne tråden, håper det skjer når han har en annen hudfarge også...

Hudfargen har ikke noe å si angående dette. Det er mer sannsynlig at noe sånt skjer hvis den ene siden provoserte den andre på en eller annen måte, så jeg er spent på å se om det var det som skjedde. Det virker usannsynlig at ''la oss banke opp en tilfeldig utlending'' var motivet bak det hele.

Skrevet

merkelig mange innlegg fa "skeptikere" som mener den fornærmede antageligvis har gjort noe for å fortjene å bli banket opp.

Men det sier seg vel selv? Hvis han ikke hadde gjort noe for å fortjene det, så er det jo rasisme, og det fins ikke. :sarkasme:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...