Gå til innhold

Grotesk rasisme i Namsos.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet

Hvordan vet du at de er rasister?

Politiet sier selv at det ikke er noen grunn til å tro at det var rasistisk motivert.

selvfølgelig kan det være, men du vet ikke.

Skrevet

Helt enig i at det er groteskt. Politiet prøver å finne ut hva som var foranledningen. Inntil videre synes jeg vi skal være forsiktige med å kalle det rasisme.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Rasisme eller ikke, det er helt jævlig. Jeg forstår ikke mennesker. Håper de blir sperra inne en lang, lang stund. 

Anonymous poster hash: c0b7f...28e
  • Liker 4
Skrevet

Det er ikke sikkert det var rasistisk motivert, men at det er helt uakseptabelt å oppføre seg på denne måten er helt klart. Jeg håper politiet finner ut mer og om eventuelt de ble provosert av den som ble banket opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er uakseptabelt uansett.

Dette var ikke en slosskamp med to parter. Dette var fem mot en.

Ja, jeg skriver fem selv om vi bare ser 1 som utfører vold, men i bilen sitter det fire feige idioter.

Har sett litt av hvert, men dette er så kvalmt, feigt, ufyselig. Fem menneske rnot et forsvarsløst.

Anonymous poster hash: 117ff...372

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags etnisitet hadde disse folka, ettersom dere påstår så hardnakket at dette er rasistisk ?

Anonymous poster hash: 38278...7a1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags etnisitet hadde disse folka, ettersom dere påstår så hardnakket at dette er rasistisk ?

Offeret er ikke etnisk norsk (1. gangs innvandrer) de andre fem er det.

Anonymous poster hash: 117ff...372

• Liker 2
Gjest Universe
Skrevet

Hva feiler det dagens drittunger i Norge? Mur de inne for godt, og gi de samme lærepenge tilbake. Jeg hadde sparket de i ballene og ledd av de. Nei vent. De har jo ingen baller stakkars små barn. De følte seg sikkert kule der, men nå må de leve med skam. 

En passelig straff til de burde vert fengsel så klart, og være et års slave for offeret. Det gjelder alle avskum som har gjort noe lignende. 

Skrevet

Siktede er etnisk norsk, fornærmede har utenlandsk opprinnelse.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så den fornærmede er utlending, men han andre var etnisk norsk ?

Denne saken ville aldri i verden ha fått noe oppmerksomhet hos nettavisene dersom situasjonen hadde vært omvendt....

• Liker 8
Skrevet (endret)

Som allerede nevnt, så synes jeg ikke at vi skal konkludere med at dette er rasisme, med mindre du mener at vold mot folk med annen etnisitet automatisk er rasisme, noe som jeg synes er et heller tvilsomt argument som fører ganske galt avsted. Har i min tid sett faenskap og vold, og det er ikke nødvendigvis rasistisk motivert, men heller bare en ufyselig kultur som enkelte ungdommer har tatt inn. Disse ungdommene er drittsekker i mine øyne, og fortjener en straff, og med mindre det blir konkludert at rasisme var motivet, så blir de kort og godt noen ufyselige drittsekker, men ikke nødvendigvis rasister.

Endret av Snof
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aviser og TV konkluderer med en gang at dette garantert var rasisme, og folk antar automatisk at nordmannen tenkte noe i retning av: "der går det en j*vla  n*igger. Jeg slår ham ned."

Det er ingen her som faktisk veit hva som egentlig skjedde i forkant av denne korte videosnutten.

• Liker 1
Skrevet

Så den fornærmede er utlending, men han andre var etnisk norsk ?

Denne saken ville aldri i verden ha fått noe oppmerksomhet hos nettavisene dersom situasjonen hadde vært omvendt....

Saken får den oppmerksomheten den får på grunn av videoen. Uten videoen ville denne saken vært en notis. Dessverre.
  • Liker 6
Skrevet

Aviser og TV konkluderer med en gang at dette garantert var rasisme, og folk antar automatisk at nordmannen tenkte noe i retning av: "der går det en j*vla n*igger. Jeg slår ham ned."

Det er ingen her som faktisk veit hva som egentlig skjedde i forkant av denne korte videosnutten.

Hvor har du lest at noen konkluderer med at dette er rasisme?
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert det var rasistisk motivert, men at det er helt uakseptabelt å oppføre seg på denne måten er helt klart. Jeg håper politiet finner ut mer og om eventuelt de ble provosert av den som ble banket opp.

Så hvis han "provoserte" er det greit?! Bare det at noen kan tenke det, og så til og med skrive det, gjør meg kvalm!

Endret av Brunhilde
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen innvandringstilhenger - men herregud, man kan ikke utøve blind vold mot tilfeldige mennesker! Voldsutøverene bør betale en saftig erstatning til offeret og domfelles. 

Anonymous poster hash: 207aa...fe6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville hendelsen vært mindre grotesk om offeret var etnisk norsk?

Anonymous poster hash: 207aa...fe6
Skrevet

Volden er rå og ubehagelig. Hudfarge opptar meg ikke.

Det utelukker ikke at gjerningsmannen er opptatt av hudfarge. Men man bør være varsom med slike spekulasjoner.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...