amit Skrevet 23. juli 2015 #21 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Som vanlig er medias reaksjon voldsom, når det er et svart offer, mens medias reaksjon er ikke-eksisterende, når det dreier seg om hvite offer. Her er et bilde fra USA, som viser svarte offer for hvite drapsmenn hittil i 2015, til venstre, og hvite offer for svarte drapsmenn til høyre. Medias reaksjon på svarte offer er vist til venstre, og medias reaksjon på hvite offer, er vist til høyre. Det hører også med til bildet at svarte utgjør rundt 16% av USAs befolkning, og hvite utgjør rundt 65% av USAs befolkning. Link til bildet dersom moderator sletter bildet: (i.imgur.com/OihSI7z.jpg) Endret 23. juli 2015 av amit
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #22 Skrevet 23. juli 2015 Som vanlig er medias reaksjon voldsom, når det er et svart offer, mens medias reaksjon er ikke-eksisterende, når det dreier seg om hvite offer. Her er et bilde fra USA, som viser svarte offer for hvite drapsmenn hittil i 2015, til venstre, og hvite offer for svarte drapsmenn til høyre. Medias reaksjon på svarte offer er vist til venstre, og medias reaksjon på hvite offer, er vist til høyre. Det hører også med til bildet at svarte utgjør rundt 16% av USAs befolkning, og hvite utgjør rundt 65% av USAs befolkning. Link til bildet dersom moderator sletter bildet: (i.imgur.com/OihSI7z.jpg) Jeg lurer på om ting snus når hvite mennesker blir minoritet i eget land? Anonymous poster hash: bc44f...3bb
nordpedant Skrevet 23. juli 2015 #23 Skrevet 23. juli 2015 Som vanlig er medias reaksjon voldsom, når det er et svart offer, mens medias reaksjon er ikke-eksisterende, når det dreier seg om hvite offer. Her er et bilde fra USA, som viser svarte offer for hvite drapsmenn hittil i 2015, til venstre, og hvite offer for svarte drapsmenn til høyre. Medias reaksjon på svarte offer er vist til venstre, og medias reaksjon på hvite offer, er vist til høyre. Det hører også med til bildet at svarte utgjør rundt 16% av USAs befolkning, og hvite utgjør rundt 65% av USAs befolkning. Link til bildet dersom moderator sletter bildet: (i.imgur.com/OihSI7z.jpg) Prøver du å påstå at amerikanske medier ikke omtaler vold mot hvite mennesker? Kostelig. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #24 Skrevet 23. juli 2015 Så inerjuet med politiet på plassen. Ikke et ord om at politiet syns detter var grovt osv. At politiet ser alvorlig på dette osv Det var nærmest et forsvar fra politiet...ikke rasistisk. .han har utenlandske venner osv Jeg satt igjen som et spørsmålstegnAnonymous poster hash: a4b7d...960 1
Gjest Cartman Skrevet 23. juli 2015 #25 Skrevet 23. juli 2015 Jeg leste artikkelen tidligere i dag. Den jævla pingla. Blir så helvetes provosert av slike forpulte rasshøl. Han skal være glad for at ikke jeg var der. Sier ikke mer.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2015 #26 Skrevet 23. juli 2015 Så hvis han "provoserte" er det greit?! Bare det at noen kan tenke det, og så til og med skrive det, gjør meg kvalm! Vel, han som blei banka opp var jo ei tynn lita flis av en neger, og alle vet jo hvor irriterende de kan være. 5
Example Skrevet 23. juli 2015 #27 Skrevet 23. juli 2015 Stygg video, provoserende å se på. At det er rasisme er dog ingen selvfølgelighet. 1
nordpedant Skrevet 23. juli 2015 #28 Skrevet 23. juli 2015 Så inerjuet med politiet på plassen. Ikke et ord om at politiet syns detter var grovt osv. At politiet ser alvorlig på dette osv Det var nærmest et forsvar fra politiet...ikke rasistisk. .han har utenlandske venner osv Jeg satt igjen som et spørsmålstegnAnonymous poster hash: a4b7d...960 Politiet utelukker ikke rasisme. Samtidig er det knapt nok bevist. Å bevise at handlingen er rasistisk motivert er krevende, med mindre gjerningsmannen eventuelt innrømmer et eventuelt motiv, er det i alle fall vrient. Han er siktet etter §228 første ledd. Det betyr at politiet på det nåværende tidspunkt mener dette er en vanlig legemsfornærmelse. Det er riktig. Samtidig ligger det nok i øvre skikt av bestemmelsens første ledd fordi volden ikke bare er spontan, men fremstår både bevisst og langvarig. Jeg vil si voldsbruken er grov fordi det ikke bare er ett slag i affekt. Det til tross for at det er en førsteleddssak. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #29 Skrevet 23. juli 2015 Vel, han som blei banka opp var jo ei tynn lita flis av en neger, og alle vet jo hvor irriterende de kan være. Når ble syrere negroide?Anonymous poster hash: 54dc6...7bb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #30 Skrevet 23. juli 2015 Han som er siktet for vold roper jo også "kjør på dæm kukan". Han hadde ikke hatt noe med den andre å gjøre, og da virker det jo som det er rasistisk motivert? Anonymous poster hash: 22eab...285 2
Gjest imperio Skrevet 23. juli 2015 #31 Skrevet 23. juli 2015 kjenner jeg blir kvalm. Samme hva grunnen var, så er det fortsatt helt feil! Små skitunger! Her burde de yngste også bli dømt som voksne, for en 10 åring har vett nok i hodet til å vite at det der er å gå for langt! Samme hva som skjedde i forkant! De som sitter i bilen er med på det også. De kunne lett ha ringt politet! De kunne ha stoppet det. Men de feige folkene lot han gjøre det! Og han som filmet lo av det! Jeg blir kvalm, fy fader altså!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #32 Skrevet 24. juli 2015 Hvis en som er hvit i huden slår ned en som er mørk i huden, så spiller det ingen rolle hvorfor han egentlig gjorde det. Folk skriker opp om rasisme, og at gjerningsmannen sannsynligvis var en ekstremt voldelig nynazist eller noe. Denne saken kan for eksempel dreie seg om en voldtektsforbryter. Hvor voldsmannen eller lignende får juling, og ikke rasistisk motivert vold. I følge VG var det foreløpig ikke snakk om rasisme... Det blir alt for lettvint å anta rasisme når en mørkhudet blir slått ned, som regel er det jo mørkhudede som banker løs og raner hvit norsk ungdom uten at noen skriker opp om rasisme av den grunn. Når svarte denger løs på hvite, så blir aldri volden automatisk etterforsket som rasistisk motivert. Ellers bruker vi å lese om boblejakker og hettegensere, når signalement på gjerningsmenn skal gis. Man nevner aldri hudfarge når gjerningsmannen er mørkhudet.. Anonymous poster hash: 38278...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #33 Skrevet 24. juli 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/offeret-de-slo-meg-fordi-jeg-er-utlending/a/23494122/ Offeret mener det er rasisme, gjerningsmannen forteller om en tidligere konfrontasjon. Anonymous poster hash: fdc45...0b5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #34 Skrevet 24. juli 2015 kjenner jeg blir kvalm. Samme hva grunnen var, så er det fortsatt helt feil! Små skitunger! Her burde de yngste også bli dømt som voksne, for en 10 åring har vett nok i hodet til å vite at det der er å gå for langt! Samme hva som skjedde i forkant! De som sitter i bilen er med på det også. De kunne lett ha ringt politet! De kunne ha stoppet det. Men de feige folkene lot han gjøre det! Og han som filmet lo av det! Jeg blir kvalm, fy fader altså! Vi får stemme for å senke den kriminelle lavalder da seru. Anonymous poster hash: 207aa...fe6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #35 Skrevet 24. juli 2015 Hvis en som er hvit i huden slår ned en som er mørk i huden, så spiller det ingen rolle hvorfor han egentlig gjorde det. Folk skriker opp om rasisme, og at gjerningsmannen sannsynligvis var en ekstremt voldelig nynazist eller noe. Denne saken kan for eksempel dreie seg om en voldtektsforbryter. Hvor voldsmannen eller lignende får juling, og ikke rasistisk motivert vold. I følge VG var det foreløpig ikke snakk om rasisme... Det blir alt for lettvint å anta rasisme når en mørkhudet blir slått ned, som regel er det jo mørkhudede som banker løs og raner hvit norsk ungdom uten at noen skriker opp om rasisme av den grunn. Når svarte denger løs på hvite, så blir aldri volden automatisk etterforsket som rasistisk motivert. Ellers bruker vi å lese om boblejakker og hettegensere, når signalement på gjerningsmenn skal gis. Man nevner aldri hudfarge når gjerningsmannen er mørkhudet.. Anonymous poster hash: 38278...7a1 Du synes ikke det er noen problemer med holdningene dine her, når du antar at han blir banket fordi han er voldtektsmann eller noe sånt? Det er i grunnen ganske rasistisk tankegang.. Anonymous poster hash: 22eab...285 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #36 Skrevet 24. juli 2015 Hvis en som er hvit i huden slår ned en som er mørk i huden, så spiller det ingen rolle hvorfor han egentlig gjorde det. Folk skriker opp om rasisme, og at gjerningsmannen sannsynligvis var en ekstremt voldelig nynazist eller noe. Denne saken kan for eksempel dreie seg om en voldtektsforbryter. Hvor voldsmannen eller lignende får juling, og ikke rasistisk motivert vold. I følge VG var det foreløpig ikke snakk om rasisme... Det blir alt for lettvint å anta rasisme når en mørkhudet blir slått ned, som regel er det jo mørkhudede som banker løs og raner hvit norsk ungdom uten at noen skriker opp om rasisme av den grunn. Når svarte denger løs på hvite, så blir aldri volden automatisk etterforsket som rasistisk motivert. Ellers bruker vi å lese om boblejakker og hettegensere, når signalement på gjerningsmenn skal gis. Man nevner aldri hudfarge når gjerningsmannen er mørkhudet..Anonymous poster hash: 38278...7a1 This! Nordmenn blir isåfall utsatt for daglig rasisme hver uke i Oslo. Anonymous poster hash: e9073...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #37 Skrevet 24. juli 2015 Sånne folk har store personlige problemer. Ikke lært noe. Stor skamAnonymous poster hash: a4b7d...960
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #38 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Så den fornærmede er utlending, men han andre var etnisk norsk ? Denne saken ville aldri i verden ha fått noe oppmerksomhet hos nettavisene dersom situasjonen hadde vært omvendt.... Anonymous poster hash: 38278...7a1 Selvsagt ikke. Media cummet nok i buksa i dag av å ha fått tak i denne videoen...ENDELIG...ENDELIG noen etnisk norske som gjør noe rasistisk! Ja, også "grov" vold da..hvor er denne grove volden? At han holder hodet hans i headlock og kaster ham bortover? Sånn hadde jeg det omtrent hver dag da jeg gikk på ungdomsskolen :D Endret 24. juli 2015 av Walden
Gjest Walden Skrevet 24. juli 2015 #39 Skrevet 24. juli 2015 Sånne folk har store personlige problemer. Ikke lært noe. Stor skamAnonymous poster hash: a4b7d...960 Giga-skam!
pinar Skrevet 24. juli 2015 #40 Skrevet 24. juli 2015 Ryddet for spekulasjoner, personangrep og avsporinger. pinar, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå