Gå til innhold

Grotesk rasisme i Namsos.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at både media og andre forkjempere for masseinnvandring ELSKER at noen utøver det de mener er rasisme. De kaster seg over saken som ulver. ENDELIG kan de få hate litt selv, og kjefte og smelle over fæle rasistiske nordmenn som slår ned flyktninger. Og så fantastisk at det ble fanget på film slik at de kan si "se her, hvit gutt slår ned flyktning helt uten grunn, det MÅ være rasisme!". Vold "den andre veien" er det ikke så farlig med, det må hysjes ned og blir ikke satt fokus på. Og det er I HVERT FALL ikke snakk om rasisme da! Aldri i verden, for det er ikke mulig det! Alt dette provoserer meg...

Når det er sagt var videoen kvalmende å se på. Fysisk overlegen gutt presser annen gutt i bakken, slår til og kaster ham langs asfalten. Det er ikke akseptabel oppførsel, uansett hva som skjedde i forkant og uansett etnisitet på partene.

Anonymous poster hash: ab4f6...dcd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble helt kvalm når jeg så det klippet. Jada sikkert mange av dere som har opplevd lignende i deres ungdomstid, men siden dere har et så casual forhold til det så regner jeg med at dere var med på "moroa" selv. Dette her var ikke noen slåsskamp, men et rent overfall. Jeg gir faen i hva dere neandertalere gjør med hverandre, bare dere holder oss andre utenfor.

Skal ikke si noe sikkert, men det er godt mulig dette var rasisme. Selv om mye av rasismen i Norge er overdrevet betyr ikke at den ikke finnes. For ordens skyld mener jeg også dere er stor sannsynlighet for at rasisme er involvert når utlendinger voldtar norske jenter.

Anonymous poster hash: 0f7ff...d53

• Liker 1
Skrevet

Problemet med "hverdagsvolden" er at den bagatelliseres. Mange har gjort det i denne tråden.

Det gikk bra med fornærmede denne gangen. Men han kunne ha falt annerledes, og truffet bakken med hodet først, med full kraft. Da kunne det ha vært snakk om alvorlige skader.

Hverdagsvolden er livsfarlig, fordi den er så uberegnelig.

• Liker 3
Skrevet

http://www.nrk.no/trondelag/to-menn-siktet-for-voldtekt-1.11338065

To menn av utenlandsk opprinnelse er siktet for voldtekt, i nettopp Namsos.

Uten at dette får noe særlig oppmerksomhet, naturligvis.

Anonymous poster hash: 38278...7a1

Det ble dekket av NRK, og stort mer riksdekkende blir det ikke. Hva mener du med "ikke noe særlig oppmerksomhet"?

• Liker 1
Skrevet

Problemet med "hverdagsvolden" er at den bagatelliseres. Mange har gjort det i denne tråden.

Det gikk bra med fornærmede denne gangen. Men han kunne ha falt annerledes, og truffet bakken med hodet først, med full kraft. Da kunne det ha vært snakk om alvorlige skader.

Hverdagsvolden er livsfarlig, fordi den er så uberegnelig.

Og ikke minst fordi den utøves av idioter som har et temmelig urealistisk syn på hva et menneske tåler før det blir kritisk skadet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har inntrykk av at både media og andre forkjempere for masseinnvandring ELSKER at noen utøver det de mener er rasisme. De kaster seg over saken som ulver. ENDELIG kan de få hate litt selv, og kjefte og smelle over fæle rasistiske nordmenn som slår ned flyktninger. Og så fantastisk at det ble fanget på film slik at de kan si "se her, hvit gutt slår ned flyktning helt uten grunn, det MÅ være rasisme!". Vold "den andre veien" er det ikke så farlig med, det må hysjes ned og blir ikke satt fokus på. Og det er I HVERT FALL ikke snakk om rasisme da! Aldri i verden, for det er ikke mulig det! Alt dette provoserer meg...

Når det er sagt var videoen kvalmende å se på. Fysisk overlegen gutt presser annen gutt i bakken, slår til og kaster ham langs asfalten. Det er ikke akseptabel oppførsel, uansett hva som skjedde i forkant og uansett etnisitet på partene.

Anonymous poster hash: ab4f6...dcd

Det er ingen som elsker at slike ting skjer. Bortsett kanskje fra rasister, da. Jeg for min del syns slike scener er kvalmende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ble dekket av NRK, og stort mer riksdekkende blir det ikke. Hva mener du med "ikke noe særlig oppmerksomhet"?

Det var fleire riksdekkende aviser som slengte seg på den videosnutten.  Men det er vel ikke så veldig mange aviser som har lyst til å skrive om voldtekter utført av asylsøkere....

Skrevet

Det var fleire riksdekkende aviser som slengte seg på den videosnutten.  Men det er vel ikke så veldig mange aviser som har lyst til å skrive om voldtekter utført av asylsøkere....

Men det riksdekkende organet NRK bringer som sagt saken, til tross for at dere anklager det for å være PK og innvandrervennlig, og for å skjule gjerningsmenns etnisitet og så videre.

Det er merkelig at du ikke kan se hvor feil du tar allerede når du bringer denne linken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får det ikke oppmerksomhet. Ofrene er ikke utlendinger og gjerningsmennene er ikke norske, så hvorfor kaste bort tid på å dekke saken?

Anonymous poster hash: bc44f...3bb

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, personangrep og svar til disse innleggene.

pinar, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, personangrep og svar til disse innleggene.

pinar, mod. 

Dere har glemt et innlegg til som har blitt rapportert flere ganger.

Anonymous poster hash: bc44f...3bb

Skrevet

Dette er altså en to år gammel sak.

Og ikke minst fordi den utøves av idioter som har et temmelig urealistisk syn på hva et menneske tåler før det blir kritisk skadet.

Både og. De fleste som ofte tyr til vold har jo også fått litt juling. Min erfaring med slike mennesker er at de ofte ikke klarer å stanse når de først har startet. En av de farligste jeg kjenner personlig, har rett og slett en PTSD-mekanisme som gjør at han går fra 0-100 om han blir tatt bryskt i av ukjente uventet. Og da er han livsfarlig. Noe både politifolk og ordensvakter har erfart.

Men generelt sett bør vi slutte å bagatellisere den bagatellmessige volden. Den skaper stor utrygghet hos de det gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...