Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes man må slutte å sammenligne alt med Hitler og nazismen. 

 

Anonymkode: 20164...247

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri skjønt de som maser på at mannen skal fri til dem. Om man ber mannen fri så kan man vel like gjerne fri selv?  

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter lesber og homofile, thats it. Men sier jeg det høyt, at jeg ikke forstår meg på trans, eller hva jeg synes om at menn skal begynne å føde barn - da blir jeg nok arveløs.

Anonymkode: 22017...8e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At transer handler om psykisk sykdom mer en om seksualitet og identitet.

Anonymkode: 74c4b...a24

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At transer handler om psykisk sykdom mer en om seksualitet og identitet.

Anonymkode: 74c4b...a24

Enig, vis meg en transperson som ikke er psykisk syk, liksom. Min teori er at mange tilfeller av transkjønnethet kommer av psykisk sykdom og ikke omvendt.

Anonymkode: e7244...fe2

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som klager over diskriminering har en offermentalitet. Det at du ikke har fått alt du peker på betyr ikke at du blir diskriminert.  Ingen får alt de peker på, alle har opplevd å bli kjeftet på,  alle har fått lite trivelige kommentarer. Det er sånn verden er. Det ar du ikke fikk jobben trenger ikke bety at du ikke fikk jobben fordi du er ikke-vestlig. 

En del av de med offermentalitet virker også å ha en narsissisme. Var på et møte hvor en norsk-pakistansk selger ble hysjet på fordi vi kundene ville høre på hva de andre hadde å si. Han hevdet å være utsatt for rasisme og tenkte det var den eneste grunnen til vi hysjet på han. For i hans øyne var han den viktigste personen i rommet og derfor måtte alle som hysjet på han gjøre det av rasistiske grunner. Kunne ikke slått han at det er kundene som faktisk er de viktigste i rommet når det er selgeren som forsøker å få solgt og kjøperne er usikre på om de vil kjøpe. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange av de som klager over diskriminering har en offermentalitet. Det at du ikke har fått alt du peker på betyr ikke at du blir diskriminert.  Ingen får alt de peker på, alle har opplevd å bli kjeftet på,  alle har fått lite trivelige kommentarer. Det er sånn verden er. Det ar du ikke fikk jobben trenger ikke bety at du ikke fikk jobben fordi du er ikke-vestlig. 

En del av de med offermentalitet virker også å ha en narsissisme. Var på et møte hvor en norsk-pakistansk selger ble hysjet på fordi vi kundene ville høre på hva de andre hadde å si. Han hevdet å være utsatt for rasisme og tenkte det var den eneste grunnen til vi hysjet på han. For i hans øyne var han den viktigste personen i rommet og derfor måtte alle som hysjet på han gjøre det av rasistiske grunner. Kunne ikke slått han at det er kundene som faktisk er de viktigste i rommet når det er selgeren som forsøker å få solgt og kjøperne er usikre på om de vil kjøpe. 

Anonymkode: 64ebd...809

Edit: Mange av de som spiller ofre nekter også å anerkjenne privilegiene de faktisk har. Leste et intervju med en kvinnelig milliardærarving som var sjef i en familiebedrift. Hun klagde over at hun ikke ble tatt seriøst fordi hun var kvinne. Men det kan jo være at hun ikke ble tatt seriøst fordi hun helt åpenbart hadde fått sjefsjobben pga faren hennes. Og at det blir tullete når hun fremstiller det som om det har vært mye vanskeligere for henne å bli toppsjef enn menn, når hun har blitt toppsjef i bedriften hun arvet fra sin far. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis enig i janteloven. Jeg er ikke noe fan av folk som driver selvskryt. Litt selvskryt er selvsagt lov. Om du nettopp har oppnådd noe stort så skjønner jeg behovet ditt for å skryte av det.  Men de som hele tiden går rundt og skryter av seg selv liker jeg ikke. 

Jeg synes også det er bra at folk har høye ambisjoner. Det er selvskrytingen jeg har noe problem med.  Hørt at kineserne har et uttrykk om at man bør ha høye ambisjoner, men ikke fortelle om dem høyt. Det liker jeg.

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange Palestinasupportere i Norge vet ikke hva de høylytt gir sin støtte til, makan til saueflokk.

 

Og håper jeg ikke blir sensurert nå for andre gang. Dette er tross alt en tråd og upopulære meninger.

Anonymkode: 6f068...4ac

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er for lett å dra skolevegring-kortet. Jeg tror flere av barna/ungdommen hadde komt seg på skolen med tydligere forventninger fra heim/skole.

Hilsen en lærer.

Anonymkode: 72d63...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt smålig å klage over at far får ros for ting mor ikke pleier å få ros for.  Dette med å ikke unne andre ros om man ikke selv får det er smålig. 

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nylig på foredrag hos en som hadde vært svært deprimert etter å ha slitt med en avhengighet og at livet hans føltes helt tomt. . Nå var han frisk og holdt foredrag om hvor mye bedre livet hans var nå og at vi andre også burde jobbe for å bedre livene våre. Men når man hørte han snakke så hørte man at han kun hadde erstattet en avhengighet med en annen og at livet hans fortsatt var like tomt som det alltid hadde vært. Men det turte jo ingen av oss som hørte på foredraget fortelle han. Alle jublet i stedet over at han endelig hadde "fått til livet" og ingen ville fortelle han at han trolig om noen år vil oppdage at livet hans fortsatt er like tomt. 

Ikke sikkert han hadde lyttet til oss heller om vi hadde prøvd å forklare han at han kun hadde erstattet en avhengighet med en annen. Det skal en del for å innse sikt. Det er ingen som ønsker å finne ut at de har prioritert helt feil i livet når det kommer til de store livsvalgene. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/18/2023 at 6:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg mener at det er for lett å dra skolevegring-kortet. Jeg tror flere av barna/ungdommen hadde komt seg på skolen med tydligere forventninger fra heim/skole.

Hilsen en lærer.

Anonymkode: 72d63...5f6

Det tror jeg også. Men man hadde jo også fått gjort noe med skolevegringen om mobbing ble tatt mer på alvor.  Skolene gjør alt for lite for å bli kvitt mobbing. Det er knapt noen  av mobberne som må bytte skole. 

Angående upopulære meninger. Selv kunne jeg tenkt meg at vi fikk tilbake Bastøy skolehjem og sendt mobberne dit.  Eller i hvert fall alle mobberne over en gitt alder. 15 er kriminell lavalder så la oss si at mobberne over 15 ble sendt til en internatskole som styres med samme disiplin som en rekruttskole.  Tror disse tenåringene har godt av disiplinen de aldri fikk fra dagens skole eller deres foreldre.  Burde også vært forbudt med mobiltelefon og internett slik at disse ikke fikk drive med nettmobbing.  En slik internatskole ville også vært avskrekkende både for tenåringene og deres foreldre. 

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig et intervju med et firma som hadde svært høy kvinneandel. Sjefen(mann) skrøt av at det var fordi de hadde fokus på å tiltrekke seg de beste kvinnene i bransjen. Det han selvsagt ikke kunne si høyt var at kvinneandelen var høy fordi bedriften var blant de lavest lønnede i bransjen og at menn som er mer opptatt av å forhandle seg til høyere lønn enn kvinner derfor gikk til de andre firmaene. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 18.54):

Jeg mener at det er for lett å dra skolevegring-kortet. Jeg tror flere av barna/ungdommen hadde komt seg på skolen med tydligere forventninger fra heim/skole.

Hilsen en lærer.

Anonymkode: 72d63...5f6

Dette tror jeg du har helt rett i. 

Anonymkode: f7217...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 18.28):

Det er ekstremt smålig å klage over at far får ros for ting mor ikke pleier å få ros for.  Dette med å ikke unne andre ros om man ikke selv får det er smålig. 

Anonymkode: 64ebd...809

Det synes jeg ikke. Man kan unne folk ros for selvfølgeligheter hvis det dreier seg om spesielle tilfeller eller folk med utfordringer, men når man skal skamrose normal oppegående mennesker for å klare å ta seg av barnet sitt, da blir det for dumt. Alternativet til at de ikke hadde klart å ta seg av  barnet er jo at de hadde hatt dårlig omsorgsevne.

Anonymkode: f7217...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det synes jeg ikke. Man kan unne folk ros for selvfølgeligheter hvis det dreier seg om spesielle tilfeller eller folk med utfordringer, men når man skal skamrose normal oppegående mennesker for å klare å ta seg av barnet sitt, da blir det for dumt. Alternativet til at de ikke hadde klart å ta seg av  barnet er jo at de hadde hatt dårlig omsorgsevne.

Anonymkode: f7217...a38

Det kan man si. Men den dagen du får morsdagskort av ungene dine så kommer du neppe til å fortelle dem at det er tullete å hedre deg for en jobb som er en selvfølgelighet. 

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så nylig et intervju med et firma som hadde svært høy kvinneandel. Sjefen(mann) skrøt av at det var fordi de hadde fokus på å tiltrekke seg de beste kvinnene i bransjen. Det han selvsagt ikke kunne si høyt var at kvinneandelen var høy fordi bedriften var blant de lavest lønnede i bransjen og at menn som er mer opptatt av å forhandle seg til høyere lønn enn kvinner derfor gikk til de andre firmaene. 

Anonymkode: 64ebd...809

Eller som min tidligere sjef...som skrøt av at sykefraværet var på et superlavt nivå. Han glemte å nevne at det var fordi folk var redde for å bli syke

Anonymkode: 5c7b7...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...