Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke alt av ubehag kvinner opplever i arbeidslivet er seksuell trakassering. Noe er kun "vanlig trakassering" og noe er ikke engang trakassering.

Mange har litt for lett til å dra offerkortet og klage over seksuell trakassering kun fordi de ikke blir behandlet som prinsesser. Jobber man f.eks i helsevesenet med psykisk syke så kan du ikke forvente at alle pasientene oppfører seg pent når du tvinger dem til å gjøre noe de ikke vil. 

Anonymkode: 7e421...a7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som verken kan norsk eller engelsk burde bli nektet adgang i butikker med mindre de har med seg en tolk. 

Anonymkode: 3fed6...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest BitterMann

Selv om det selvsagt er en prestasjon å klatre  de 14 høyeste fjellene på kortest mulig tid så er det en rekord som i stor grad handler om hvor mye penger man har. Det koster en formue å klatre disse fjellene og klatrerne får enormt mye hjelp av sherpaer som bærer bagasjen og setter opp løyen slik at vestlige rikinger kan bestige disse fjellene enklest mulig.

I tillegg synes jeg ikke noe om å risikere eget og andres liv kun for å få prestisjen av å ha besteget høye fjell. Sherpeane kan føle seg økonomisk tvunget til å ta disse farlige jobbenee. Redningsaksjoner koster en formue og selv om man skulle være barnløs så har man jo normalt familiemedlemmer og venner som vil ta det svært tungt om du skulle dø. 

Skjønner heller ikke hvorfor vestlige skal ha mer anerkjennelse enn sherpaene som gjør mesteparten av jobben.  

Men man får jo bare høre at man er jante om man ikke hyller disse fjellklatrerne. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/verdensrekordholder-kristin-harila-pa-toppen-av-k2-veldig-takknemlig/s/5-95-1234766

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mask skrev (På 9.5.2020 den 0.10):

Kapitalisme redder liv.

Men er det et liv verdt leve? Som et liv i fattigdom hvor de Jobber alle døgnets timer, for å tjene nok til å la være å sulte, så kanskje pensjonere seg når de ikke klarer å jobbe lenger, om de lever enda ? Kapitalisme er noe dritt, og menneskeheten ødelegger naturen på bekostning av kapitalismen/sinnsyk grådighet og manglende omsorg for medmennesker og alt livet på jorden

Anonymkode: db2ca...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ofte når noen (typisk offentlige personer) fremstår som svært gode og blir hyllet i mediene og på nettforumer så tenker jeg at vedkommende kun er en som poserer og som jobber med å fremstille seg som en som har bedre verdier enn han/hun faktisk har. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme skrev (På 21.7.2015 den 18.28):

Menn med asiatere.

Kvinner som røyker, drikker alkohol eller snuser under graviditeten burde bli fratatt barnet sitt. Hun utsetter barnet for livsfare med å tilfredsstille sin egen avhengighet og burde ikkje ha ansvar for et uskyldig liv som kunne blitt drept på grunn av egoismen

Veganere er mykje bedre mennesker enn folk som spiser kjøtt. Ikke bare dreper du milliarder av dyr med å spise kjøtt, det går også hardt utover andre mennesker(blant annet de ca. 18000 barna som døde i dag av sult) og planeten. Egoisme.

Min fordom er at du er med måten du argumenterer på,  er med på å opprettholde fordommene rundt hvorfor så mange ikke liker veganere. Folk hadde ikke mislikt veganere hvis det eneste de gjorde var å spise grønt, men lot være å spre verbal møkk

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 13.36):

Skeptisk til foreldrene til narkomane.

Anonymkode: dd68e...e1d

Det er MYE omsorgssvikt hos disse foreldrene…

Anonymkode: 83b84...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Jonas Gahr Støre skulle holde en tale etter valg-nederlaget så uttaler han blant annet at Nå må vi utvikle ny politikk faktisk. Så de skal altså forandre deres politiske  standpunkt, når det viste seg at velgerne ikke mener det samme som partiet?? Temmelig patetisk å bare snu kappen etter vinden.   

Politikerne preiker og preiker i mangfoldige måneder om hva de mener og ønsker å gjøre med Norge. Men når det kommer til stykket, og makten glipper, så er det langt faktisk viktigere for dem å holde på makten. Da kommer de selvfølgelig til å finne på noe annet piss bare for å holde på velgerne.

Anonymkode: 47486...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menn ofte snakker som at de vet hva de snakker om når de egentlig ikke har peiling.🙄 altså kvinner gjør også dette, men tendensen hos menn er skyhøy.. Og noe jeg gjennom flere år har observert, og for meg selv iallefall har erfart og fått bekreftet gang på gang. Opplever altfor ofte at menn generelt påstår at de vet best når det er snakk om/diskuteres om et emne (selv om de ikke har nok kunnskap og fakta til å kunne påstå dette)

Og det hører også til denne fordommene min at de samme mennene som gjør dette også har vanskelig for å innrømme feil, og tyr til nedlatende kommentarer når de merker de 'taper' diskusjonen for å distrahere bort fra faktumet som burde være innlysende; de hadde egentlig ikke grunnlag for å påstå at de visste best i denne saken😅

Vil bare tilføye at dette absolutt ikke gjelder alle menn, jeg synes også at mange menn spesielt utmerker seg når det gjelder å komme med informative argumenter basert på fakta. Det er også disse som i tillegg holder seg saklige, og aldri synker ned på et nivå hvor de kommer med nedlatende kommentarer til andre i samtale/diskusjon.

Så det er litt sånn enten eller. Og man merker lett hva slags type det er man har med å gjøre.

Anonymkode: db2ca...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei alle innvandrere som utnytter systemet og bryter ned velferdssamfunnet vårt.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er lei alle innvandrere som utnytter systemet og bryter ned velferdssamfunnet vårt.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

Hva med nordmenn som utnytter systemet? 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 3.36):

Folk som verken kan norsk eller engelsk burde bli nektet adgang i butikker med mindre de har med seg en tolk. 

Anonymkode: 3fed6...7cc

Enig, det er ufattelig frekt å tro at ditt språk burde forstås av alle i hele verden.

(gamle) Tyskere er ille på dette. De tror vel fortsatt Norge er under okkupasjon. Fysj. 

Anonymkode: 7297a...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med nordmenn som utnytter systemet? 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Det er selvsagt heller ikke bra. Men kanskje de ikke tapper fullt så mye for de har ikke så mange barn. 

Anonymkode: 6dd8d...ae4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er selvsagt heller ikke bra. Men kanskje de ikke tapper fullt så mye for de har ikke så mange barn. 

Anonymkode: 6dd8d...ae4

Har innvandrere mange barn? Hmmm…det var nytt. 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2023 at 10:11 PM, AnonymBruker said:

At menn ofte snakker som at de vet hva de snakker om når de egentlig ikke har peiling.🙄 altså kvinner gjør også dette, men tendensen hos menn er skyhøy.. Og noe jeg gjennom flere år har observert, og for meg selv iallefall har erfart og fått bekreftet gang på gang. Opplever altfor ofte at menn generelt påstår at de vet best når det er snakk om/diskuteres om et emne (selv om de ikke har nok kunnskap og fakta til å kunne påstå dette)

Og det hører også til denne fordommene min at de samme mennene som gjør dette også har vanskelig for å innrømme feil, og tyr til nedlatende kommentarer når de merker de 'taper' diskusjonen for å distrahere bort fra faktumet som burde være innlysende; de hadde egentlig ikke grunnlag for å påstå at de visste best i denne saken😅

Vil bare tilføye at dette absolutt ikke gjelder alle menn, jeg synes også at mange menn spesielt utmerker seg når det gjelder å komme med informative argumenter basert på fakta. Det er også disse som i tillegg holder seg saklige, og aldri synker ned på et nivå hvor de kommer med nedlatende kommentarer til andre i samtale/diskusjon.

Så det er litt sånn enten eller. Og man merker lett hva slags type det er man har med å gjøre.

Anonymkode: db2ca...e5c

Mamma er akkurat sånn, og det driver meg til vanvidd til tider. Hun er 100% sikker, så da skal jeg ikke stille spørsmål!

Anonymkode: 365ad...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakker man ikke flytende norsk, burde man ikke jobbe i helsesektoren med pasienter! 

Anonymkode: 54208...d80

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 21.14):

Har innvandrere mange barn? Hmmm…det var nytt. 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Ja, det er veeeeeeldig nytt….. Har du ikke   fått med deg dette? Ser stadig en mor med 8-10 barn rundt seg …. på bussholdeplasser, på tur … Ser det daglig.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er veeeeeeldig nytt….. Har du ikke   fått med deg dette? Ser stadig en mor med 8-10 barn rundt seg …. på bussholdeplasser, på tur … Ser det daglig.

Anonymkode: 6dd8d...ae4

Tyskere da eller? Spanjoler? 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide som røyker eller snuser må ha  IQ  godt under gjennomsnittet.  Og dummeste unnskyldning: Legen har sagt jeg ikke skal slutte, bare redusere, for stresset med å slutte påfører mer skade for barnet enn selve røyken" Jadda!!

Anonymkode: c45ea...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...