Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/15/2023 at 10:42 PM, AnonymBruker said:

Edit: Mange av de som spiller ofre nekter også å anerkjenne privilegiene de faktisk har. Leste et intervju med en kvinnelig milliardærarving som var sjef i en familiebedrift. Hun klagde over at hun ikke ble tatt seriøst fordi hun var kvinne. Men det kan jo være at hun ikke ble tatt seriøst fordi hun helt åpenbart hadde fått sjefsjobben pga faren hennes. Og at det blir tullete når hun fremstiller det som om det har vært mye vanskeligere for henne å bli toppsjef enn menn, når hun har blitt toppsjef i bedriften hun arvet fra sin far. 

Anonymkode: 64ebd...809

Så nytt intervju med en av disse nå. Hun klaget over at mediene skrev hvem  hun er datter av når de skrev om henne. At det var kvinnediskriminerende å poengtere hvem faren til en kvinne er.    Men det er ikke som om mediene har holdt kjeft om at kronprins Haakon er sønn av kong Harald. Det ville jo vørt helt absurd.  Har du arvet jobben din fra faren din så er selvsagt hvem faren din er relevant. Og om du som arving er et kjent navn så er selvsagt minst en av foreldrene dines navn også svært kjent. Kjendisstatusen var noe du fikk nettopp pga foreldrene dine. 

Det er ikke fordi du er kvinne at folk henger seg opp i hvem faren din er. Det er jo fordi du arvet formuen og jobben til din far.

For øvrig nekter jeg ikke for at arvinger kan jobbe hardt og være superflinke.  Skjønner også at man kan føle stort press som arving. Men har man arvet bedriften man er sjef i så kan man ikke fremstille det som om man fikk jobben på egenhånd og at foreldrene dine ikke hadde noe med det å gjøre. 

 

Anonymkode: 64ebd...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 20.41):

Enig, vis meg en transperson som ikke er psykisk syk, liksom. Min teori er at mange tilfeller av transkjønnethet kommer av psykisk sykdom og ikke omvendt.

Anonymkode: e7244...fe2

Jeg tenker noe i den samme gata, det finnes garantert de som føler seg sånn at de burde vært motsatt kjønn. Men de aller fleste (oftest jenter) hater kroppen sin, og nå som trans er oppe i lyset så tror jeg mange av de tror at å skifte kjønn er løsningen. 

Jeg hata kroppen min som ungdom, gjør det tidvis nå også. Det gjør ikke meg til trans, bare en helt vanlig dame.

Anonymkode: 2604d...7cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/16/2023 at 4:40 PM, AnonymBruker said:

Ytre høyre og ytre venstre har en ting til felles, nemlig jødehat 

Anonymkode: aa5cc...e9d

 PST er enig med deg,  risikovurderingen for norske jøder nevner både ytre høyre og ytre venstre.

Anonymkode: b4edd...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innvandrere må ut av Norge.

Anonymkode: 77928...f70

Hur? 

Anonymkode: 5c7b7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har fordommer mot veldig  økonomisk suksessfulle mennesker. Det er ikke noe man bør si høyt, for da blir man kritisert for å være misunnelig, osv. Men mitt inntrykk er at mange av de som er svært økonomisk suksessfulle tar drøssevis av umoralske snarveier. De er kun opptatt av penger og ikke opptatt av sine ansatte, sine kunder eller samfunnet rundt dem. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har automatisk dårlig tiltro og kort lunte når jeg møter mørke i en eller annen arbeidssituasjon. Spesielt hvis de jobber i helsevesen/apotek.

Eller det er ikke helt sant, jeg har det mot de som snakker gebrokkent…

Anonymkode: 54208...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at de ble født som feil kjønn er psykisk syke og burde behandles for det.

Anonymkode: e0fa3...32e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke «fisefine» folk.

Anonymkode: 04e25...cad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lettet over at flere drap hittil har etnisk norske stått bak. 
Stavern og Nes og drapet begått av den unge gutten mot mor og stefar. 

Anonymkode: d840b...056

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal folk leve i nærheten av hverandre så dreier det seg vel om tilpasning og innretning..hvis alle skulle rope ut hva alle mener om hverandre så er det jo bare våpna som mangler før en heftig borgerkrig..så jenke seg må vel alle gjøre og jo bedre  oppdratt jo bedre evne har man til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon skrev (På 21.7.2015 den 15.59):

"Eldre menn og unge asiatiske damer er kun forhold basert på cash"

 

Men jeg føler meg slem og da som har den fordommen og prøver å jobbe med det

I veldig mange andre land velges en partner (mann) på grunn av økonomisk trygghet. Finner det derfor ikke unaturlig at asiatiske damer søker eldre menn for den slags stabilitet. Ikke værre eller bedre, bare anderledes enn vestlige kriterier. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige foreldre. Det er ikke akseptabelt å kommentere folk man mener gjør en dårlig jobb som forelder. Men jeg tenker ofte mitt når jeg ser uoppdragne unger eller når jeg ser foreldre som er  mer opptatte av selvrealisering enn å bruke tid med barna. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/26/2024 at 12:17 PM, Gammelsmurfen said:

I veldig mange andre land velges en partner (mann) på grunn av økonomisk trygghet. Finner det derfor ikke unaturlig at asiatiske damer søker eldre menn for den slags stabilitet. Ikke værre eller bedre, bare anderledes enn vestlige kriterier. 

Har forståelse for at fattige kvinner i fattige land velger seg en rik eldre mann.  Dømmer ingen som gjør hva de kan for å overleve eller forsørge sin familie. 

Det er mennene jeg dømmer. De kjøper seg en kone og de kjøper seg makt over kona ved at hun er økonomisk avhengig av han. 

Anonymkode: 64ebd...809

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har forståelse for at fattige kvinner i fattige land velger seg en rik eldre mann.  Dømmer ingen som gjør hva de kan for å overleve eller forsørge sin familie. 

Det er mennene jeg dømmer. De kjøper seg en kone og de kjøper seg makt over kona ved at hun er økonomisk avhengig av han. 

Anonymkode: 64ebd...809

Du generaliserer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i Pride og synes ikke regnbueflagget hører hjemme på offentlige bygninger.
Jeg synes mange nye innvandrere lukter vondt (svette) og kler seg stygt. 
Jeg synes fokuset på utseende har gått over stokk og stein. Når ble det egentlig NORMALT å gå rundt med oppblåste lepper, pålimte vipper og falske negler?

Hilsen hu litt slitne småbarnsmora i trettiåra uten andelepper som aldri har sagt disse tingene høyt til en sjel…

Anonymkode: e867a...c87

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir kvalm av rike mennesker som bruker penger på seg selv når det gjelder merkeklær, hus, bil, reiser osv, men som er gjerrige på andre områder, krangler om priser og ikke bryr seg om sliterne.

Anonymkode: 3bb8e...d36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 22.11):

At menn ofte snakker som at de vet hva de snakker om når de egentlig ikke har peiling.🙄 altså kvinner gjør også dette, men tendensen hos menn er skyhøy.. Og noe jeg gjennom flere år har observert, og for meg selv iallefall har erfart og fått bekreftet gang på gang. Opplever altfor ofte at menn generelt påstår at de vet best når det er snakk om/diskuteres om et emne (selv om de ikke har nok kunnskap og fakta til å kunne påstå dette)

Og det hører også til denne fordommene min at de samme mennene som gjør dette også har vanskelig for å innrømme feil, og tyr til nedlatende kommentarer når de merker de 'taper' diskusjonen for å distrahere bort fra faktumet som burde være innlysende; de hadde egentlig ikke grunnlag for å påstå at de visste best i denne saken😅

Vil bare tilføye at dette absolutt ikke gjelder alle menn, jeg synes også at mange menn spesielt utmerker seg når det gjelder å komme med informative argumenter basert på fakta. Det er også disse som i tillegg holder seg saklige, og aldri synker ned på et nivå hvor de kommer med nedlatende kommentarer til andre i samtale/diskusjon.

Så det er litt sånn enten eller. Og man merker lett hva slags type det er man har med å gjøre.

Anonymkode: db2ca...e5c

Mansplaining og å dekke over  at man egentlig ikke vet,  er en uting.  Men kvinner gjør også det.  Har ei venninne som tar det for gitt at andre ikke forstår begrepene hun bruker, eller temaer, så hun påtar seg å forenkle det såpass at til og med vi andre skal forstå og hun tåler dårlig motargumenter. Skikkelig irriterende 

Anonymkode: 679c6...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for nedsettende innhold 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fordom jeg nok bør jobbe med. Det gjelder kjønnsdebatten. Jeg sliter med å forstå hvorfor min egen oppfatning av min kjønnsidentitet skal diktere hvordan andre skal se på meg. Dersom jeg av en eller annen grunn skulle føle meg som en kvinne så skal jeg altså forvente at omverdenen skal rette seg etter det. Hvordan har det blitt slik at en mann skal kalles en dame bare fordi han vil det selv? Og motsatt.  Konsekvensen av det er at vi kanskje burde innføre visuell identitet også. At du føler du ser ut som noe helt annet enn du er. Og også få aksept for det. Eller hva med aldersidentitet? Jeg føler jeg er 100 år og jeg forventer at omverdenen behandler meg som 100-åring. Det er kanskje litt søkte eksempler, men jeg synes dette er rart.

Anonymkode: 53bf3...56e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...