Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #141 Del Skrevet 15. september 2004 Nei muslimer ville fått utøve sin religion,men jeg hadde også ønsket debatter i samfunnet om religionen og religionen skulle ikke vært unntatt for kritikk. I tilegg ville jeg stanset innvandring fra muslimske og andre ikke vestlige land. Religionsfriheten setter jeg høyt,men like høyt setter jeg retten til å kritisere en religion som man måtte ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. september 2004 #142 Del Skrevet 15. september 2004 vi har faktisk ytringsfrihet i norge allerede, og blasfemiparagrafen har sovet siden øverland. så la oss si at jeg giftet meg med en innvandrer, da hadde du nektet meg å bo sammen med han i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #143 Del Skrevet 15. september 2004 vi har faktisk ytringsfrihet i norge allerede, og blasfemiparagrafen har sovet siden øverland. så la oss si at jeg giftet meg med en innvandrer, da hadde du nektet meg å bo sammen med han i norge. Ytringsfriheten skal snart bli begrenset. Det er ikke lov å komme med rasistiske ytringer f.eks et begrep som er vanskelig å definere siden noen utvider det til de grader. I tilegg ser vi at muslimer og eliten ikke tåler kritikk av islam ,og muslimer har samlet underskrifter for at blasfemiparagrafen ikke lenger skal være sovende etter Hagens utspill. I tilegg blir personer som kritiserer eller spøker med islam drapstruet og banket opp som vi så under Natt&Dag saken og demonstrasjonene til støtte for fatwaen mot Rushdie. Hvis du giftet deg med en innvandrer hadde jo allerede denne personen bodd i Norge,jeg regner med at du mener en person født i utlandet. Hvorfor kunne dere ikke flyttet til hans hjemland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. september 2004 #144 Del Skrevet 15. september 2004 Hvorfor kunne dere ikke flyttet til hans hjemland? Hvorfor kan man ikke velge det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #145 Del Skrevet 15. september 2004 Fordi personen ikke har noen rett til å bo i Norge. Det bryter litt mot personfriheten til borgeren som er født her ,men det er verdt det. PS. mye man har lyst til å kunne velge selv,men Norge er ikke kardemomme by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. september 2004 #146 Del Skrevet 15. september 2004 Fordi personen ikke har noen rett til å bo i Norge. Kjekt hvis alle land innfører slikt, for da slipper vi den ekle rasesammenblandingen. Barn til slike par vil så klart ingen av landene ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #147 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg er nasjonalist og tilhenger av hvert folk sitt land,dette visste du vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. september 2004 #148 Del Skrevet 15. september 2004 Ytringsfriheten skal snart bli begrenset. Det er ikke lov å komme med rasistiske ytringer f.eks et begrep som er vanskelig å definere siden noen utvider det til de grader. I tilegg ser vi at muslimer og eliten ikke tåler kritikk av islam ,og muslimer har samlet underskrifter for at blasfemiparagrafen ikke lenger skal være sovende etter Hagens utspill. I tilegg blir personer som kritiserer eller spøker med islam drapstruet og banket opp som vi så under Natt&Dag saken og demonstrasjonene til støtte for fatwaen mot Rushdie. det finnes ikke noe i norsk lovverk som gir noen som helst dekning for å komme med trusler eller fysisk angripe andre for deres ytringer. skal jeg være ærlig har jeg lyst til å gi karlivar en på trynet et par ganger i uka, og synes nettopp den typen ytringer han kom med er en begrunnelse for å beholde blasfemiparagrafen. jeg synes heller ikke rasistiske ytringer hører noensteds hjemme, jeg har sett hva slags psykisk tortur en del ikkevestlige innvandrere gjennomgår pga norsk rasisme, og foretrekker at norske rasister får bot heller enn at somaliske tenåringer tar livet av seg på grunn av at det ikke finnes grenser for hva de norske rasistene har rett til å spy opp i det offentlige rom. Hvis du giftet deg med en innvandrer hadde jo allerede denne personen bodd i Norge,jeg regner med at du mener en person født i utlandet. Hvorfor kunne dere ikke flyttet til hans hjemland? det er da overhodet ikke noen selvfølge at denne personen bodde i norge. han kunne vært på ferie/reise, jeg kunne vært på ferie/reise, vi kunne til og med begge vært det og møttes i et tredje land. vi kunne bodd her fordi det er økonomisk gunstig for meg, for eksempel. vi kunne bodd her av alle mulige grunner enn at du ville forbudt det fordi du er så hellig overbevist om at du er bedre enn andre folk fordi du tilfeldigvis er født i dette landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. september 2004 #149 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg er nasjonalist og tilhenger av hvert folk sitt land' date='dette visste du vel.[/quote'] det betyr palestina for palestinere det vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. september 2004 #150 Del Skrevet 15. september 2004 Fordi personen ikke har noen rett til å bo i Norge. Det bryter litt mot personfriheten til borgeren som er født her ,men det er verdt det. PS. mye man har lyst til å kunne velge selv,men Norge er ikke kardemomme by der svarte du på ditt eget spørsmål om hvorfor vi ikke kunne bo i hans hjemland, jo. du vil altså rett og slett forby tverrnasjonale ekteskap. EN SEIER FOR EKSTREMDEMOKRATIET. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 15. september 2004 #151 Del Skrevet 15. september 2004 Fordi personen ikke har noen rett til å bo i Norge. Det bryter litt mot personfriheten til borgeren som er født her ,men det er verdt det. men det er verdt det? jeg tror vi kan konkludere med at du vil utslette alt jeg er for, og derfor må jeg utslette deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #152 Del Skrevet 15. september 2004 Det var jo endel ting på en gang. For det første sa du gifte deg med en innvandrer,en innvandrer er en som allerede bor i dette landet og det ville selvsagt ikke bli noen begrensning på slike ekteskap. foretrekker at norske rasister får bot heller enn at somaliske tenåringer tar livet av seg på grunn av at det ikke finnes grenser for hva de norske rasistene har rett til å spy opp i det offentlige rom. Jeg har aldri hørt at selvmord blant somaliere er vanlig pga. norsk rasisme,men du har sikkert tall som kan backe opp denne påstanden. det betyr palestina for palestinere det vennen. Og det betyr også Israel for Israelere. Siden palestinerne og araberne aldri vil være fornøyd så lenge Israelerne bor på dette området støtter jeg at Israelerne må bekjempe dette folket som truer deres fedreland. Israel har strukket ut hånden uttalige ganger,men desverre blir hånden kuttet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. september 2004 #153 Del Skrevet 15. september 2004 * jeg bare snakker piss*. Du snakker så mye piss at jeg ikke går med på det lengere... Hovedstaden i Palestina er JERUSALEM, så hvorfor i helvete har USA lagt sin AMBASSADE for Israel i JERUSALEM da?? Det handler om å stjele land. Ikke alle forstår det. Men jeg skjønner deg på mange måter, er man glad i kapitalisme og penger og mener at lykke er å eie mange ting så er det jo soleklart at man blir glad i jødene og pengejaget. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #154 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg fikk bare lest den siste siden i tråden, men dette ser klart ut som en diskusjon om etniske folkegrupper og nasjonalstater. En som heter Bendic Anderson har skrevet "Imaginary communities": kan være verdt å lese i en debatt som dette. Vil virkelig Valhalla kun ha etnisk rene raser, Waco? Det har ikke jeg fått med meg..Isåfall er han jo svært ekstrem. Hvor er Thomas Hylland E. når vi trenger ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 #155 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg ser for meg en verden uten krig, en verden uten hat. Og også hvor lett vi kunne angripe de som bodde der og banka gørra ut av dem, for de ville være helt uforberedt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 #156 Del Skrevet 17. september 2004 Nei Bush ville sagt "Those who ATTACK the United states will be struck from directions they never expected" Du vet, Valhalla, at det er få problemer i livet hvor ikke riktig anvendelse av eksplosiver ville vært til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. september 2004 #157 Del Skrevet 17. september 2004 Vil virkelig Valhalla kun ha etnisk rene raser, Waco? Det har ikke jeg fått med meg..Isåfall er han jo svært ekstrem. Jeg mener at et kulturelt homogent samfunn er klart å foretrekke fremfor et mutikulturelt. Det vil ikke si at f.eks en adoptert neger/koreaner etc. ikke kan være endel av det homogene samfunnet. Det er når man får store kulturelle grupper på siden av samfunnet at ting går galt. Rase uvesentlig, kultur essensielt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. september 2004 #158 Del Skrevet 17. september 2004 problem: 20% av de nordmennene som giftet seg i fjor, gjorde det med en utlending. oops. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 17. september 2004 #159 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg mener at et kulturelt homogent samfunn er klart å foretrekke fremfor et mutikulturelt. Det vil ikke si at f.eks en adoptert neger/koreaner etc. ikke kan være endel av det homogene samfunnet. Det er når man får store kulturelle grupper på siden av samfunnet at ting går galt. Rase uvesentlig, kultur essensielt Hm...jeg forstår ikke hvordan du kan holde begrepene "rase" og "kultur" adskilt som to isolerte områder. Hvorfor mener du at det ene utelukker det andre? Jeg liker kultur og samfunn best når det er blandet. Et slags mangfold. Slik som i New York. Det oppstår jo kulturelt rene separate grupper innenfor mangfoldet i kulturen...helt av seg selv: fordi vi er mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 17. september 2004 #160 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg forstår ikke hvordan du kan si at det ene må inkludere det andre. Som eksempelet jeg ga vil en adoptert koreaner oppvokst i en norsk familie som regel ha samme norske kultur som sine foreldre. Jeg mener at det går galt når man blander vidt forskjellige kulturer på et område. Det har alltid ført til konflikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg