Gå til innhold

Bør Iran være neste på angrepslisten?


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du synes det var få sivile drepte?

hadde du fortsatt ment det hvis de var hvite?

du synes det er et rimelig tall sammenlignet med for eksempel antallet sivile drept i terroraksjoner, statsterrorisme ikke inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det er et lite antall sett i forhold til at dette var en krig og i krig dør sivile,alltid.

Dessuten inneholder disse tallene også drepte av terroristene i Irak og døde irakiske politimenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

http://mondediplo.com/1998/03/04iraqkn

By the time the genocidal frenzy ended, 90 % of Kurdish villages, and over twenty small towns and cities, had been wiped off the map (4). The countryside was riddled with 15 million landmines, intended to make agriculture and husbandry impossible. A million and a half Kurdish peasants had been interned in camps. Since 1974 over 400,000 had died in Baghdad’s war against the Kurds. Almost half had disappeared without trace. About 10 % of the total Kurdish population of Iraq had perished.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

WoW er du helt skrudd eller. Mener du virkelig at Usa skal stå til ansvar for hva den psykopaten gjorde? Tror du alle våpnene i Irak stammer fra Usa? Frankrike ,Russland ,Ukraina etc har solgt fyren våpen.

Fyren kan ha hatt ansvaret for så mange som 1 mill dødsfall i sitt eget folk. At 10.000 har dødd for å fjerne fyren er ingenting mot hvor mange som hadde dødd hvis han og sønnene hadde fortsatt å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke de 12-13 000 sivile irakerne som hittil er drept i krigen valgte å 'dø for å fjerne fyren' , som du uttrykker det.

hva angår de 1000 amerikanske soldatene, er et annet spørsmål.

du mener altså å hevde at dette var en legitim krig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Det burde du vel ha forstått til nå at jeg mener.

Selvsagt har ikke de 10.000 valgt å dø for det,og de millioner av døde sivile som døde under andre verdenskrig valgte nok heller ikke å dø. Det er nå en gang slik at vi har det bedre etter at axis ble slått. Noen ganger er målet så viktig at middelet(krig) rettferdiggjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ww2 var ikke akkurat en forkjøpskrig.

hvorfor i h skriver du 10 000? det laveste anslaget på siden du linket til var i underkant av 12 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright..greit å diskutere..men så tynne argumenter som denne vallesaken har, blir man fort lei(det blejeg..). Virker som om han/hun/det bevisst prøver å provosere..

*sukk*

"De døde for å fjerne Saddam". --> sikkert helt greit for dem at bush drepte alle og enhver..hensikten var jo å fjerne Saddam.

Vel..Da er det jaggu meg på tide at Bush trer inn i Irland også..få fred der oppe oxo!! Terrorister hele gjengen..folket har det ikke bra..bruk gjerne samme måte som irak. Hvordan vil valla/vallebegrunne Irlands-striden?Bør Usa strekke en hånd der oxo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Hva behager? Jeg tynne argumenter? Leste du mitt innlegg hvor jeg plukket fra hverandre ditt innlegg og knuste et hvert "argument"? Har du forresten fulgt med på situasjonen i Nord Irland de siste 5 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg satt og så på dok 2 her om dagen, tror det var i går og da sa hu ene fra sp, husker ikke helt hva hu heter Åslaug Haga eller noe sånt, - "det viktigste i Irak nå, det er å få stabilitet"... hmm...la meg tenke....det var jo forholdsvis stabilt der da saddam styrte sammen med baathpartiet og for 3-4 år siden... men det morsomme her er at jeg tenkte på Valhall med en gang jeg hørte hu spdama... =)

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei..kan de vennligst forklare DAGENS situasjon i Nord Irak..og hvordan vi skal rydde bort terroristene??

Vil ikke høre historien fra deg, den kan jeg godt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei..kan de vennligst forklare DAGENS situasjon i Nord Irak..og hvordan vi skal rydde bort terroristene??

Vil ikke høre historien fra deg, den kan jeg godt selv..

Dagens situasjon er at man forsøker demokrati i et land som har hatt diktatur. Det er en lang prosess og skjer ikke over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...