Gå til innhold

Bør Iran være neste på angrepslisten?


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte også mer på løsninger Vallehalle!

Kan du vennligst komme med forslag til hva vi kan gjøre for å få ro i Irland?? Sende Usa der også eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også mer på løsninger Vallehalle!

Kan du vennligst komme med forslag til hva vi kan gjøre for å få ro i Irland?? Sende Usa der også eller??

Det er relativt rolig i nord-irland.

Hvis du ikke kan diskutere uten å komme med nedsettende kommentarer og yngretenåringsfrustrasjoner som jeg er sååååå leeeei av Valhalla så vet jeg ikke om det er verdt å diskutere med deg. Ta for deg mitt svar til deg og se hvor jeg tar feil eventuelt hvor du er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Ikke kom her å si at dine kommentarer om hvor fjortiss mine argumenter og kommentarer er, er noe bedre enn dine egne! Se på deg selv, før du klager på andre!

Jeg vil for N' gang vite hva du mener om løsninger vi kan innhente for å ordne opp i Irland. Situasjonen er abs IKKE rolig..hjelp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til iran er definitivt Nord Irland rolig. Den britiske regjeringen og menneskene i Nord-Irland tar seg av dette selv. Jeg vet ikke om du har sett tråd tittel,men dette handler altså om Iran. Du kan selvsagt starte din egen tråd om Nord Irland hvis du ønsker det.

Jeg følger kun opp din egen stil. Les mitt svar til ditt første innlegg, der vil du finne mine synspunkter på hva du tok opp,vil anmode deg om å holde deg til tema som altså er Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk..glemte at jeg kunne lese. Nå kan du gå rundt å være stolt hele uken..da du har hjulpet meg til å innse tråd tittel!

EN GRUNN til at jeg tok ISREAL og IRLAND er fordi jeg ønsket å sammenligne. Du ønsker de mest barbariske måtene i Iran /mot palestinerne..mens i Irland?Der tystet de.

*Drar på jobb..kom gjerne innom H&M for en prat.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du på død og liv sammenligne? Særlig noe som ikke kan sammenlignes.

Iran styrer altså med jernhånd over sin unge befolkning. Det store flertall av denne befolkning ønsker å fjerne disse ledere. Ville du likt å leve under ett slikt styre? Ville du like å leve under Saddam? Hvor er din medfølelse med disse menneskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg snakke for meg selv, føler jeg såpass med den jevne iraner at jeg ikke unner henne å bombes i filler i frihetens navn.

Men du unner hele befolkningen å leve under prestestyrets åk. Tenk for en revolusjon det ville blitt for kvinnene i Iran om prestestyret forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selvfølgelig er jeg tilhenger av det sittende styret i irak hvis jeg er skeptisk til å gå til krig for å fjerne dem.

hørt om et konsept som kalles å kunne ha to tanker i hodet på en gang?

du kjenner sikkert mange irakiske kvinner som har fortalt deg hvordan de bare dør etter å få hjemlandet sitt bomba tilbake til steinalderen så de kan slippe å dekke til håret sitt.

det finnes ikke ett problem i verden det ikke går an å bombe seg vekk fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har faktisk det. Leser også mye om saken på internet fra Iranere som kjemper for at landet igjen skal bli fritt. Det skal sies at det er uenighet om ytre påvirkning er ønskelig eller om de ønsker at folket selv skal gjøre det. Iranere er jo svært nasjonalistiske så den kan tenkes at de vil kjempe mot en ytre fiende som angriper selv om de ønsker prestestyret vekk.

At kvinnene er nødt til å dekke seg er jo bare en liten del av saken,det vet du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'iranere er svært nasjonalistiske' - for noe svada. mange iranske venner du har skjønner jeg.

har du ikke skjønt at hvem som helst kan skrive hva som helst på internett?

det later jo til at du ganske enkelt tar alt for god fisk så lenge det støtter ditt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ivanka - det gjør man. Man tror det man VIL tro, og så leser man kun stoff som understøtter ens egen oppfatning. Motpartens stoff leser man over fort på skrå bare for å konstatere at de tar feil. Hvis man leser det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja har faktisk det. Leser også mye om saken på internet fra Iranere som kjemper for at landet igjen skal bli fritt. Det skal sies at det er uenighet om ytre påvirkning er ønskelig eller om de ønsker at folket selv skal gjøre det. Iranere er jo svært nasjonalistiske så den kan tenkes at de vil kjempe mot en ytre fiende som angriper selv om de ønsker prestestyret vekk.

Som interessert og sikkert talentfull historiestudent vil du sannsynligvis etter hvert finne ut at det utover 1930-tallet var ganske mange nordmenn som var negative til regjeringens valg av alliansepartnere. De ønsket rett og slett mer tysk innflytelse her i landet, men det var uenighet om ytre påvirkning var ønskelig eller om de ønsket at folket selv skulle gjøre det.

Vel, tyskerne tok saken i egne hender og iverksatte litt ytre påvirkning. Det viste seg faktisk at det ikke var særlig populært, mange nordmenn ble direkte sinte selv om de ønsket regjeringen vekk! Det viste seg at nordmennene var svært nasjonalistiske.

Dette var derimot ikke så godt kjent i Tyskland, da internett ikke var fullt utbygget på denne tiden. De hadde forholdt seg til brev og besøk fra Vidkun politiker og Knut forfatter, og det viste seg at denne informasjonen ikke var helt fyldestgjørende.

Erfaringen tyskerne gjorde, både fra Norge og andre land, var at en krig skaper flere problemer en den løser. Jeg tror jammen dette er en logikk som gjelder også i dag.

Litt av innlegget er slettet. Remyline Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenlignes. Tyskland innlemmet Norge i sitt rike,en krig mot Iran ville resultert i deres frihet.

Iranere er svært svært nasjonalistiske iVanka. Det er et faktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Kan ikke sammenlignes. Tyskland innlemmet Norge i sitt rike,en krig mot Iran ville resultert i deres frihet.

Sammenlikningen holder selvsagt selv om du er uenig. Men jeg skjønner at parallellen ble litt ubehagelig å argumentere mot.

Hva skal etter din mening til for at noen skal kunne gå til krig mot andre? Gjelder dine standpunkter uansett hvilken side som i så fall går til krig, eller er det forbeholdt de vestlig orienterte heldiggrisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iranere er svært svært nasjonalistiske iVanka. Det er et faktum

jaha ja. nå har du også hevdet at fødselsoverskudd er synonymt med overbefolkning, så dine 'fakta' har historisk sett vist seg å være omtrent så langt ut på jordet det er mulig å komme.

månen er en grønn ost. det er et faktum. lest det på internett.

se: jeg har akkurat bevist at månen er en grønn ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange Iranere har du snakket med? Det er et folk som er særdeles stolt av sin kultur og ynder å kalle seg persere og spesifiserer at det er det de er. De er generelt meget opptatt av at de skiller seg ut fra resten i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...