Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Dere som sliter med kvalme, i går kjøpte jeg Pulverpadder fra Brynhild, og de hjalp!!! Var såå uvel i går, og dropsene tok verste kvalmen. Lakris skal vist hjelpe på kvalme, så det er jo verdt å gi det et forsøk! :Nikke:

Takk for tips! Har også hatt stort hell med å spise lollipop. Spiser det gjerne til frokost sammen med flatbrød(!) for å døyve kvalmen :P har gitt litt opp et fornuftig kosthold i første trimester. Går for komfort og det kroppen greier holde på :P Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, litt av en kombo! :laugh:  Man må bare spise det man greier tenker jeg, når man er så uvel. Det er jo så ubehagelig! Ofte orker jeg ikke tanken på mat, men et eller annet må man jo bare få i kroppen. Jeg spiser av og til sånne trekantede saftiser man fryser selv, de hjelper også litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil også være med :) 

  • Hvor langt er du på vei nå? 4+1
  • Var barnet planlagt? Ja, 27 mnd tok det! 
  • Hvem venter dere? vår første ;)
  • Har dere valgt navn? ja, det bestemte vi for 2 år siden :)
  • Hvilke navnalternativer har dere? vi har 3 uttadisonelle navn :)
  • Når fortalte dere familien og bekjente? vi har fortalt de nærmese nå i helga, er tidlig, men vi har prøvd så lenge så ville dele det med en gang. skulle noe skje, trenger vi ette stort støtteaperat.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? sa at nå har vi fått innkalling til ivf, men at vi ikke trenger det lengre :)
  • Hvordan er formen? super!! vonde pupper og små kvalm, men elsker det ;)
  • Vektoppgang frem til nå? Null
  • Hvordan opplever du å være gravid? Jeg synes det er fantastisk, litt uvirkelig ennå, gleder meg til ul :)
  • Hva savner du med å være gravid? 
  • Hvilke gravidapper bruker du? Babyverden gravidappen,  og womanlog..
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? svømmer :)
  • Hvordan har kroppen forandret seg? ikke gjort det ennå :)
  • Strekkmerker? ikke ennå..
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? sokker ;) 
  • Er barnerommet klart? Nei 
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? har lyst på 2 :)
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? nei. Vi skal ha ett selskap, men ikke kristen eller humetisk, da vi ikke tro på noe av det...
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? tror jeg skal ha 80 %..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

HCG steg fra 356 til 515, så jeg var gravid i alle fall i forrige uke. Spotter fortsatt. Noe mindre enn før, noen ganger med slim, andre ganger bare brunt gammelt blod. Det er vel 8-9 dager med spotting nå.

 

Har fått den første svangerskapskontrollen i uke 10, så håper at alt er bra. Jeg kan vel ikke gå og måle hcg hver uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sliter med kvalme, i går kjøpte jeg Pulverpadder fra Brynhild, og de hjalp!!! Var såå uvel i går, og dropsene tok verste kvalmen. Lakris skal vist hjelpe på kvalme, så det er jo verdt å gi det et forsøk! :Nikke:

Takk for tips! Det skal testes ut :)

 

Her kom den også når jeg var rett over 6 uker. Leste at graviditetshormonene gjør et kraftig byks akkurat rundt den tiden. Vi får trøste oss med at det er et tegn på normal svangerskapsutvikling.

 

Ja, det er det jeg prøver å trøste meg med, når det står på som verst :)

Faris med sitron ser ut til å hjelpe :hoppe:

 

*løper på butikken* :hoppe:

 

 

Er det flere som våkner om natta av kvalme? De siste tre nettene har jeg våknet i 05 tiden pga ekstrem kvalme. Har måttet stå opp, brekker meg og spiser litt. Har ikke kastet opp enda, bare brekker meg da.

Synes det er litt rart egentlig, er ca på samme tid hver natt.

 

Jeg er så fryktelig dårlig at jeg sliter veldig med hvordan dette skal gå med jobb. Jeg er på jobb nå, men denne uken er heldigvis veldig rolig. Ellers pleier det å være mye møtevirksomhet :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 9 uker. Jeg tåler ikke være sulten lenger, da blir jeg såå kvalm. Må spise på noe hele tiden.

 

Opplever det samme her nå.

Sleit skikkelig i går,litt bedre i dag....

Har kjøpt inn både pulver padder ,mat å knaske på hele tiden og lakris tyggis.

Folk synest jeg spiser hele tiden....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Jeg måtte fint gå tilbake til postafen, for den afiprangreia funket ikke i det hele tatt på meg.. Nå får jeg iallefall sove om natta og ikke bare ligge og vri meg av kvalme. Har vært så dårlig at jeg ikke har fått i meg hverken vått eller tørt, men idag føler jeg meg ikke kvalm i det hele tatt! :) Tok foresten tipset om pulverpadder, heelt genialt! :D

Endret av angiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være mer - bedre sent enn aldri!

Hvor langt er du på vei nå?

5+6

 

Var barnet planlagt?

Ja, absolutt! Satt i første pp.

 

Hvem venter dere?

Vet ikke enda :)

 

Har dere valgt navn?

Nei ... Jeg har en kjempefavoritt på jentenavn, og en litt favoritt på guttenavn, men vi har ikke snakket så mye om det enda.

 

Hvilke navnalternativer har dere?

Kan heller oppdatere denne når vi får snakket litt mer sammen om det ;)

 

Når fortalte dere familien og bekjente?

Noen venner har fått vite, familien får vente til etter tidlig UL i uke 11.

 

Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid?

 

Hvordan er formen?

God, egentlig. Veldig, veldig trøtt hele tiden, og rar i matveien - uggen og lite matlyst til tider, kjempesulten til tider. Ikke noe kvalme å snakke om enda, men det er jo tidlig. Halsbrann og jernsmak i munnen.

 

Vektoppgang frem til nå?

Ikke noe. Ned en kg faktisk.

 

Hvordan opplever du å være gravid?

Surreal, but nice! :fnise:

 

Hva savner du med å være gravid?

Rødvin og snus ...

 

Hvilke gravidapper bruker du?

Babyverden sin.

 

Trente du før/trener du under svangerskapet?

Jeg har trent, orker ikke nå, men går turer i skog og mark omtrent hver dag.

 

Hvordan har kroppen forandret seg?

Stoooore pupper! Ellers ikke noe enda. Litt slappere, men det er jo på grunn av fravær av trening.

 

Strekkmerker?

Ikke enda.

 

Hva har dere kjøpt til babyen per i dag?

Ingenting

 

Er barnerommet klart?

Nei

 

Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange?

Jeg har alltid sett for meg to eller tre, men ikke for enhver pris. Det er viktigere å holde sammen som en familie og å ta seg av denne første, så får vi ta eventuelle søsken etter hvert. Med mindre det er tvillinger da! :ler:

 

Skal dere ha dåp/navnefest? Når?

Vet ikke, ikke viktig for meg, men tipper kanskje mannen vil ha dåp ...

 

Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha?

Hjelpes, aner ikke. Men jeg har pr i dag et vikariat, og dermed ingen fast jobb når jeg går ut i permisjon, så det spørs om det ikke er lurt med 80 % for å kjøpe seg litt mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt på blodtryksmedisiner i dag, er nå ganske skjelven.. Men det er visst normalt siden blodtrykket nå er på vei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte bruke medisiner, men høyt trykk er ikke noe særlig det heller da. Håper det blir bedre etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HCG steg fra 356 til 515, så jeg var gravid i alle fall i forrige uke. Spotter fortsatt. Noe mindre enn før, noen ganger med slim, andre ganger bare brunt gammelt blod. Det er vel 8-9 dager med spotting nå.

 

Har fått den første svangerskapskontrollen i uke 10, så håper at alt er bra. Jeg kan vel ikke gå og måle hcg hver uke...

 

Målte du med 48 timer mellomrom? For da ser det jo ut til å være en fin stigning :)

Du kan jo evt måle om en uke til dersom du fortsatt er urolig?

Er det UL du har bestilt i uke 10? (tusen spørsmål visst :fnise: )

 

Jeg er også 10 uker i dag :danse: I følge babyverdenappen så er Ræga nå blitt oppgradert fra embryo til foster :rodmer:

 

 

Ble satt på blodtryksmedisiner i dag, er nå ganske skjelven.. Men det er visst normalt siden blodtrykket nå er på vei ned.

 

Usj.. høres ubehagelig ut. Håper det blir bedre snart :klemmer:

 

 

___

Og dere som har termin i mars, minner om vår fantastiske facebookgruppe dere kan bli medlem i om dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vil også være med :)

  • Hvor langt er du på vei nå? 4+1
  • Var barnet planlagt? Ja, 27 mnd tok det! 
  • Hvem venter dere? vår første ;)
  • Har dere valgt navn? ja, det bestemte vi for 2 år siden :)
  • Hvilke navnalternativer har dere? vi har 3 uttadisonelle navn :)
  • Når fortalte dere familien og bekjente? vi har fortalt de nærmese nå i helga, er tidlig, men vi har prøvd så lenge så ville dele det med en gang. skulle noe skje, trenger vi ette stort støtteaperat.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? sa at nå har vi fått innkalling til ivf, men at vi ikke trenger det lengre :)
  • Hvordan er formen? super!! vonde pupper og små kvalm, men elsker det ;)
  • Vektoppgang frem til nå? Null
  • Hvordan opplever du å være gravid? Jeg synes det er fantastisk, litt uvirkelig ennå, gleder meg til ul :)
  • Hva savner du med å være gravid? 
  • Hvilke gravidapper bruker du? Babyverden gravidappen,  og womanlog..
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? svømmer :)
  • Hvordan har kroppen forandret seg? ikke gjort det ennå :)
  • Strekkmerker? ikke ennå..
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? sokker ;)
  • Er barnerommet klart? Nei 
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? har lyst på 2 :)
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? nei. Vi skal ha ett selskap, men ikke kristen eller humetisk, da vi ikke tro på noe av det...
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? tror jeg skal ha 80 %..

 

 

Heisann. Ser nå at jeg ikke har fått deg inn i første innlegget i gruppa :)

Skriver du litt om hvor gammel du er, hvor ca i landet du bor, barn nr 1 og termin så legger jeg til infoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Målte du med 48 timer mellomrom? For da ser det jo ut til å være en fin stigning :)

Du kan jo evt måle om en uke til dersom du fortsatt er urolig?

Er det UL du har bestilt i uke 10? (tusen spørsmål visst :fnise: )

Ja, to dagers mellomrom.

Er veldig urolig, spesielt i dag. Virker veldig unaturlig å ha brun utflod/slim i 12 dager allerede. Det er første svangerskapskontroll hos fastlegen jeg fikk i uke 10. De tar vel ikke ul da.

 

Tenker å spørre om nye hcg prøver neste uke hvis det fortsetter sånt. På en måte så kan legen ikke gjøre noe med det...

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, på onsdag og fredag.

Er veldig urolig, spesielt i dag. Virker veldig unaturlig å ha brun utflod/mørk rosa i 12 dager allerede. Det er første svangerskapskontroll hos fastlegen jeg fikk i uke 10. De tar vel ikke ul da.

 

Tenker å spørre om nye hcg prøver neste uke hvis det fortsetter sånt. På en måte så kan legen ikke gjøre noe med det...

 

Er vel ikke så mange leger som har ul apparat? Her har de ikke det, så vi må til gyn. Du kan ikke prøve å spør legen om henvisning til ul i uke 7 for å se at hjerte slår? Det er jo utrolig nervepirrende når man småblør hele tiden :( Selv om det kan være fullstendig harmløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Er vel ikke så mange leger som har ul apparat? Her har de ikke det, så vi må til gyn. Du kan ikke prøve å spør legen om henvisning til ul i uke 7 for å se at hjerte slår? Det er jo utrolig nervepirrende når man småblør hele tiden :( Selv om det kan være fullstendig harmløst :)

Uke 7 betyr vel at man er 6 hele uker pluss noen dager? Eller er uke 7 hele sju uker?

Jeg er 6+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7 betyr vel at man er 6 hele uker pluss noen dager? Eller er uke 7 hele sju uker?

Jeg er 6+2 i dag.

 

Jeg hadde tatt uke 7+ ettellerannet.. I tilfelle hjerte ikke har begynt å slå enda. Kjipt å ikke vite og måtte vente en uke på ny ul.

Jeg måtte det i fjor da jeg ble gravid, men det endte i en MA også da :sjenert: Så det snakker vi ikke om :P

 

Finnes det noen private gynekologer du kan ta ul hos? Bare for å roe hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg også melde meg inn! :) Cookiemonster! 26 år, Østlandet, foreløpig termin 7. april.

Hvor langt er du på vei nå?

5+1

Var barnet planlagt?

Ja! Jeg har ventet flere år på at mannen skulle bli klar..

Hvem venter dere?

Vår første, alt for tidlig å vite kjønn ennå

Har dere valgt navn?

Nei, det har vi ikke snakket om ennå

Hvilke navnalternativer har dere?

Vi har ingen foreløpig

Når fortalte dere familien og bekjente?

Vi har ikke fortalt noe til familie ennå, er veldig usikker på når vi skal gjøre det. En venninne/kollega har visst altom prøving, SA og venting hele veien så hun er den eneste som vet om spiren

Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid?

Vi har ikke fortalt noe ennå

Hvordan er formen?

Formen varierer fra dag til dag.. Mye trøtt og sulten, men lite kvalm foreløpig. Mye murringer i mage og rygg, tidvis ganske vonde..

Vektoppgang frem til nå?

Ingen endring i vekt ennå

Hvordan opplever du å være gravid?

Det er spennende, overveldende og fryktelig skummelt. Livredd for å miste igjen etter å ha opplevd SA i mars. Har lyst til å rope det ut, men orker ikke å måtte forholde meg til alle overlykkelige familiemedlemmer (som har ønsket seg dette barnet i flere år) hvis det skulle gå galt igjen..

Hva savner du med å være gravid?

Hvitvin og spekemat

Hvilke gravidapper bruker du?

Ingen foreløpig

Trente du før/trener du under svangerskapet?

Har aldri vært spesielt aktiv, heller ikke nå. Når den verste trøttheten går over tenker jeg å begynne med å gå tur og svømme

Hvordan har kroppen forandret seg?

Lite forandringer ennå. Tunge og kanskje litt fyldigere pupper og penere hud (har slitt med kviser etter at jeg sluttet på p-piller for et år siden.

Hva har dere kjøpt til babyen per i dag?

Ingenting ennå

Er barnerommet klart?

Vi vet hvilket soverom som skal bli barnerom, men det er foreløpig brukt som lager ifm oppussing.

Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange?

Jeg har lyst på tre barn, mannen vil helst bare ha to. Ønsker ca 3 år mellom søsken, men tenker at vi først må få et barn før vi kan tenke på veien videre

Skal dere ha dåp/navnefest? Når?

Vi skal ikke ha dåp knyttet til kirken eller navnefest knyttet til noe forbund e.l. Men vi vil gjerne ha en markering med familien tilsvarende dåp.

Velger du 80% eller 100% permisjon?

Tror jeg velger 80 % lønn for å få flest uker

Hvor lang permisjon skal du ha?

Ønsker å ha permisjon frem til barnehagestart høsten 2017 (halvannet år). Vet ikke hvordan vi skal løse det praktisk og økonomisk

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...