Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Velkommen :) er like langt på vei vi da :) skal du på tidlig UL for å finne ut hvor langt du er på vei?

Spennende det her :) Gratulerer på etterskudd med spira! Ja tenkte meg på det, liivredd for MA så tidlig ultralyd skal jeg nok på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

 

weeee, endelig fikk jeg å en ( 5 ) positiv test! :)

babyverden sider da at jeg er 3+5 i dag, og termin 11.04.16 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Har fått den første blodprøveresultatet. HCG på 365 i uke 5. Sekretæren sa det ser ut at jeg er gravid, men må vente til neste resultat for å se at tallene stiger. Er noe lettet, men må vente til mandag for å være helt sikker. Er dette for lavt?

 

 

Hcgstigning fra 82 til 406 (fra torsdag til mandag) :hoppendeglad::skya: Og med ett ble alt litt mer virkelig.

 

Kan jeg spøre deg hvor langt du var på vei da du tok prøvene?

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes slike tabeller på nettet hvor du kan sjekke det :)

----------------------------------

Noen av dere som har kjent litt på kvalmen? Er 6+3 i dag og har vært uggen på morgenen/formiddagen noen ganger, kvikner til om ettermiddagen og kvelden. Heldigvis og bank i bordet! Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen i uke 6 og den har holdt seg ganske konstant frem til nå (uke 8). Har heldigvis ikke blitt verre og har heldigvis ikke kastet opp enda. Bruker en evighet på å spise frokost pga kvalmen.

 

Edit; og rett etter jeg skrev dette så hang jeg over doskåla :P

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den første blodprøveresultatet. HCG på 365 i uke 5. Sekretæren sa det ser ut at jeg er gravid, men må vente til neste resultat for å se at tallene stiger. Er noe lettet, men må vente til mandag for å være helt sikker. Er dette for lavt?

 

Kan jeg spøre deg hvor langt du var på vei da du tok prøvene?

 

Ca 4+5 og 5+2. Hvis du googler hcgnivå tabell får du opp hva som er mest gjennomsnittlig for uke til uke, men det er store individuelle forskjeller. Synes 365 i uke 5 høres bra ut jeg. :)

 

* * *

 

Kjenner litt på kvalmen hvis jeg ikke spiser og drikker jevnlig, men ikke i nærheten av slik som sist,håper jeg slipper litt billigere unna denne gangen.

 

Gratulerer så mye Tianna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det finnes slike tabeller på nettet hvor du kan sjekke det :)

----------------------------------

Noen av dere som har kjent litt på kvalmen? Er 6+3 i dag og har vært uggen på morgenen/formiddagen noen ganger, kvikner til om ettermiddagen og kvelden. Heldigvis og bank i bordet! Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist :sukk:

Jeg starte dagen med kvalme i dag 😕 Har vert kvalm med dei andre også, men kansje denne gangen blir det annerledes siden det er annen barnefar. Hadde vert veldig fint det da, er veldig aktive så blir veldig kjipt om jeg blir helt slått ut☺ Håper du slipper å oppleve ekstrem kvalme denne gangen !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starte dagen med kvalme i dag Har vert kvalm med dei andre også, men kansje denne gangen blir det annerledes siden det er annen barnefar. Hadde vert veldig fint det da, er veldig aktive så blir veldig kjipt om jeg blir helt slått ut☺ Håper du slipper å oppleve ekstrem kvalme denne gangen !

 

 

Ser vi er akkurat like langt hippåhoppsann ;) 

 

Skal kjøpe ingefærdrops fra iherb, for å ha i veska når jeg starter på jobb. Akkurat nå er det ferie i ca 2 uker til, men etterpå starter hardkjøret... Krysser fingrene for at jeg ikke går rett ut i SM siden dette mest sannsynlig er et høyrisikosvangerskap :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med å ta innover meg at jeg er gravid. I dag er jeg 8+2, og det er liksom helt virkelighetsfjernt? Tror det vil hjelpe med tidlig UL i uke 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er akkurat like langt hippåhoppsann ;)

 

Skal kjøpe ingefærdrops fra iherb, for å ha i veska når jeg starter på jobb. Akkurat nå er det ferie i ca 2 uker til, men etterpå starter hardkjøret... Krysser fingrene for at jeg ikke går rett ut i SM siden dette mest sannsynlig er et høyrisikosvangerskap :sukk:

Ja,såg det jeg også :)  Så arti :)

Her er det også ganske rolig,men etter fellesferien nå  strater det sikekrt for fullt her også.

Kan jeg spørre hvorfor det er ett høyrisikosvangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har sett alle fødeavdelingen episodene som FEM har sendt jeg :hoho: Elsker den serien. Like før jeg flyr til England for å føde der :fnise:

 

 

Noen av dere som kunne tenkt dere å være med om de spilte inn den norske fødeavdelingen?

Jeg er såpass kokko at jeg hadde garantert sagt ja til det :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,såg det jeg også :)  Så arti :)

Her er det også ganske rolig,men etter fellesferien nå  strater det sikekrt for fullt her også.

Kan jeg spørre hvorfor det er ett høyrisikosvangerskap?

Høyt blodtrykk, og svangerskapsforgiftning som gikk over til HELP siste svangerskap. Jeg har allerede nå fått påvist et lett forhøyet blodtrykk - og skal muligens begynne på medisiner i løpet av kort tid.

Alt jeg ønsker denne gangen er et normalt svangerskap hvor jeg ikke må tilbringe 10 uker på sykehus :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har sett alle fødeavdelingen episodene som FEM har sendt jeg :hoho: Elsker den serien. Like før jeg flyr til England for å føde der :fnise:

 

 

Noen av dere som kunne tenkt dere å være med om de spilte inn den norske fødeavdelingen?

Jeg er såpass kokko at jeg hadde garantert sagt ja til det :hoho:

 

Uff,nei det hadde jeg sagt nei til :fnise:  Synest det blir for mye å utlever, er på mitt verste da :fnise:

 

Høyt blodtrykk, og svangerskapsforgiftning som gikk over til HELP siste svangerskap. Jeg har allerede nå fått påvist et lett forhøyet blodtrykk - og skal muligens begynne på medisiner i løpet av kort tid.

Alt jeg ønsker denne gangen er et normalt svangerskap hvor jeg ikke må tilbringe 10 uker på sykehus :sjenert:

Uff,håper det går bedre denne gangen for deg da :hug:

Ikke kjekkt å ligge på sykehuset å vente ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er akkurat like langt hippåhoppsann ;)

 

Skal kjøpe ingefærdrops fra iherb, for å ha i veska når jeg starter på jobb. Akkurat nå er det ferie i ca 2 uker til, men etterpå starter hardkjøret... Krysser fingrene for at jeg ikke går rett ut i SM siden dette mest sannsynlig er et høyrisikosvangerskap :sukk:

 

Funker det med ingefærdrop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeelsker jordmorserier :ler: føding er awesome! Tror jeg har sett alle episodene. Jeg kunne ikke vært med selv, ikke som fødende i hvert fall, men som jordmor kanskje, om 100 år når jeg får tatt videreutdanning :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg venter fremdeles på dem, men det sies i allefall så. Jeg skal gi deg fyldig info om de virker eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeelsker jordmorserier :ler: føding er awesome! Tror jeg har sett alle episodene. Jeg kunne ikke vært med selv, ikke som fødende i hvert fall, men som jordmor kanskje, om 100 år når jeg får tatt videreutdanning :P

 

Sitter å ser på det nå å sipper :gravid:

Men jordmor kunne jeg ha vert ;)

 

Helsikke da.. Jeg skal jo ikke føde på Ahus :sur:

http://www.fem.no/programmer/fem/fem-søker-deg-som-venter-barn-1.31927

 

kanskje dei kan komme til deg ;) hehe

 

Jeg venter fremdeles på dem, men det sies i allefall så. Jeg skal gi deg fyldig info om de virker eller ei ;)

 

Ja,vil gjerne høre om dei virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Vil ikke avbryte samtalen, men fant selv i går ut at jeg er gravid. Samboeren min er hos foreldrene sine, men jeg klarte ikke å vente med å fortelle han det. Jeg sluttet med pillene for fire måneder siden, så det har gått raskere enn forventet. For å være ærlig, så hadde jeg en fæl frykt for at jeg aldri skulle bli gravid, så dette er ikke tatt for gitt. Nå er den frykten erstattet med frykt for å miste, så det tar nok litt tid før jeg aksepterer situasjonen. Noen andre som føler/har følt det slikt?

Jeg er 27, bor i Oslo og har beregnet termin 8. april 16. Førstegangsgravid er jeg også!

Hyggelig å treffe dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...