Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Hallo Hallo!

Får vel melde meg her :)

Fra Sunnmøre og har Termin 5. april og 4+1 nå :)

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også være med her. Har laget meg en tikker for å se hvor langt jeg er på vei.

Har også prøvd å finne gode apper, men uten lykke så langt. Føler at amerikanske apper regner termindato noe anneredes, med 2 dagers forskjell.

 

Jeg har testet positivt for 4 dager siden, men opplever litt spotting/brun slim de siste 2-3 dager, så graviditet er både ekstrem lykke, men også beskymringer.

 

Jeg er 31 år og førstegangsgravid og kanskje derfor mer spent. Vi prøvde "ganske lenge" også, så jeg håper at alt går fint. Som jeg forstod så er det vanlig med oul rundt uke 10-14. Når er det man bør kontakte fastlegen for første gang?

 

Gratulerer så mye :D Hvis du legger til hvor i landet du holder til så legger jeg det inn i første innlegget :)

Oul som betyr ordinær ul skjer en gang mellom uke 17-22 hvis ikke jeg husker feil. Men det er mange som har tidlig ul før det. Selv skal jeg på tidlig ul privat i uke 12.

Er vanlig å dra til fastlegen i uke 10-12.. Men om du spotter kan du jo ta en time nå og spør om å få målt hcg for å se at det stiger som det skal :)

Det har jeg gjort :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Gratulerer så mye :D Hvis du legger til hvor i landet du holder til så legger jeg det inn i første innlegget :)

Oul som betyr ordinær ul skjer en gang mellom uke 17-22 hvis ikke jeg husker feil. Men det er mange som har tidlig ul før det. Selv skal jeg på tidlig ul privat i uke 12.

Er vanlig å dra til fastlegen i uke 10-12.. Men om du spotter kan du jo ta en time nå og spør om å få målt hcg for å se at det stiger som det skal :)

Det har jeg gjort :lur:

Har du også spottet? Hvor lenge?

Hvor mye koster privat ul?

 

Info om meg: barn nr. 1, Østlandet, menstermin 30 mars

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat ul koster rundt 1000 kr de fleste steder i landet. Men om du er bekymret Wei Wei anbefaler jeg deg å kontakte legekontoret for å få målt hcg ved blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om den stiger som den skal :)

I forrige svangerskap hadde jeg flere små blødninger, men ingenting galt da heldigvis. Det er helt normalt.

Gratulerer til dere nykommere :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi har blitt så mange her inne :hoppe:

Jeg tenkte også å bestille tidlig ul i uke 12. Er det lang venteliste på sånt, slik at jeg bør bestille nå? Jeg skal til legen min 5.august, er da ca 6+4. Tenkte jeg skulle høre med henne først om mulighet for offentlig siden jeg har mistet tidligere og ev bestille privat etter det. Regner ikke med at jeg får offentlig, men skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min henviste meg til tidlig ul denne gangen grunnet gjentatte SA før forrige svangerskap, så det skader ikke å spørre :) vil tro du kan få en henvisning kaffemor, man vil jo gjerne vite om det er liv!

Det varierer sikker fra sted til sted, men ville nok bestilt god tid i forveien og heller avlyse hvis du får offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Favole! Da bestiller jeg når jeg kommer hjem fra hytta. Litt vanskelig å få bestilt her med hele familien rundt meg :) Jeg bor i Oslo så her er det mange alternativer, så regner med at det går greit å få time en av dagene jeg er i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

I dag er ting mye roligere når det gjelder spotting. Så vidt det kom noe om morgen. Så det var vel hormoner som var instilt på å få til mensen eller noe sånt. Har både lest og hørt at det er vanlig. Søstera mi mener det er ingenting og bør ikke kalles spotting/blødning en gang.

 

Fortalte dere til mange at dere er gravide? Hos oss er det bare vi to og søstera mi som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir mer virkelig hvis jeg skriver her.. :sjenert:

Fremdeles i sjokk, da prevensjonen sviktet.. Uansett, 30 år, barn nr to (har en datter på 5 år) menstermin 24. Mars.

Skummelt dette... :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! 27 år, Sørlandet, barn nummer 1 og foreløpig menstermin 2. april. Det klaffet i pp 1, og jeg har vært vekslende veldig glad og livredd siden da! :ler: Jeg vil bestille tidlig UL privat selv, men bør vel vente til 12 uker for å være "sikker" uansett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også spottet? Hvor lenge?

Hvor mye koster privat ul?

 

Info om meg: barn nr. 1, Østlandet, menstermin 30 mars

 

Jeg spottet og herjet i fjor, men det snakker vi ikke noe om for det gikk ikke så bra. Tok og målte hcg også og den steg ikke slik den burde.

Denne gangen var det normal hcg stigning. Så jeg hadde absolutt prøvd å få tatt dette på legekontoret :)

 

 

Så gøy at så mange har meldt seg :strix: Skal få lagt dere inn i første innlegget.

Gi beskjed om jeg glemmer noen. Surrehue er forbokstaven min :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og gratulerer til alle nye her :strix:

 

Her har vi, eller jeg.. :fnise: kun sagt det til den ene søsteren min og noen venninner :) Føler faktisk ikke behovet for å si det til resten av gjengen før jeg får bildebevis på at det faktisk er noe å fortelle om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er ting mye roligere når det gjelder spotting. Så vidt det kom noe om morgen. Så det var vel hormoner som var instilt på å få til mensen eller noe sånt. Har både lest og hørt at det er vanlig. Søstera mi mener det er ingenting og bør ikke kalles spotting/blødning en gang.

 

Fortalte dere til mange at dere er gravide? Hos oss er det bare vi to og søstera mi som vet.

 

Jeg spottet også den dagen jeg testet positivt men så ble det ikke mer enn det heldigvis  :Nikke:

tror ikke du skal bekymre deg så mye med mindre det kommer frisk blod ( altså mer enn et par dråper brunlig utflod el.). 

 

Vi hadde planlagt å ikke si noe til noen før jeg forhåpentligvis har vært til jordmor i uke 8. Jeg vil prøve å få time så tidlig pga SA sist. I tillegg vil jeg prøve å få UL da slik at vi ser liv før vi sier noe til bonusdatter feks  :smilbla:  Planen gikk litt i vasken i og med at denne graviditeten har ført med seg mye hormoner som gjør at jeg hylgriner over mangel på mør, at mannen vil ha alenetid og at svigermor tullekjefter på meg. Sistnevnte gjorde at hun gjettet at jeg var gravid igjen (sist fortalte vi det 2 dager før jeg mistet.). 

Dermed så vet svigers det og jeg regner med at sambos datter (10 år) mistenker det pga grininga. Begynte jo også å grine i Hella fordi stuepiken på hotellet "var så god" og laget sommerfugler av nattskjorten min og la bamsen til E i senga...... Galskap. 

 

Kanskje det blir mer virkelig hvis jeg skriver her.. :sjenert:

Fremdeles i sjokk, da prevensjonen sviktet.. Uansett, 30 år, barn nr to (har en datter på 5 år) menstermin 24. Mars.

Skummelt dette... :sukk:

 

Gratulerer! 

 

Hei på dere! 27 år, Sørlandet, barn nummer 1 og foreløpig menstermin 2. april. Det klaffet i pp 1, og jeg har vært vekslende veldig glad og livredd siden da! :ler: Jeg vil bestille tidlig UL privat selv, men bør vel vente til 12 uker for å være "sikker" uansett eller?

 

Jeg ville nok bestilt tidligere for å se hjerteslag. Når du er 12 uker er det jo uansett bare 4-6 uker til OUL. Har lest/hørt at om man har sett liv så er det ganske sikkert  :hjerter:

 

Og gratulerer til alle nye her :strix:

 

Her har vi, eller jeg.. :fnise: kun sagt det til den ene søsteren min og noen venninner :) Føler faktisk ikke behovet for å si det til resten av gjengen før jeg får bildebevis på at det faktisk er noe å fortelle om!!

 

Gratulerer til alle!  :strix:

Vi tenker det samme som du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer til alle nye her :strix:

 

Her har vi, eller jeg.. :fnise: kun sagt det til den ene søsteren min og noen venninner :) Føler faktisk ikke behovet for å si det til resten av gjengen før jeg får bildebevis på at det faktisk er noe å fortelle om!!

Jeg tror vi sier det til hans foreldre neste uke,litt tidlig. Men vil uansett ha deres støtte om jeg mister. Samme tenkte jeg til mamma. Ellers tror jeg vi venter med resten til ut august. Da er jeg ca 12 uker☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, jeg er fremdeles med dere!

Har spottet siden fredag, men det så normalt ut på UL i dag. Tok blodprøve også, så håper hcg har steget på onsdag når jeg tester på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nykommere, håper alle får bli værende her inne :)

 

Før helga var jeg innom legekontoret for å sjekke hcg, som var forhøyet. Tok oppfølgingsprøve i dag og er så spent at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Litt nervøs, men håper og tror at den har steget fint. Gleder meg til å få resultatet i morgen tidlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...