Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Ooo.. Vil også :P

  • Hvor langt er du på vei nå? 9+4
  • Var barnet planlagt? Ja
  • Hvem venter dere? Lillebrøster ;)
  • Har dere valgt navn? Nei. Sparer den diskusjonen til senere
  • Hvilke navnalternativer har dere? En del, vi har litt forskjellig smak
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Har kun delt det med søster og et par venninner. Resten får beskjed etter tidlig UL i uke 12 :)
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Har ikke sagt noe enda
  • Hvordan er formen? Sånn passe. Blir veldig fort sliten, kjempesulten og småkvalm om jeg ikke spiser.
  • Vektoppgang frem til nå? Null
  • Hvordan opplever du å være gravid? Skummelt :fnise: Redd det skal gå galt igjen. Og uvirkelig at det faktisk er et lite sprellende frø inni der
  • Hva savner du med å være gravid? Den store magen som jeg kunne slippe løs og bevegelsene fra babyen :rodmer:
  • Hvilke gravidapper bruker du? Babyverden, babycenter, gravidappen, babybump og womanlog.. Er litt vel appoman :plystre:
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? Periodetrener her..  :opplyser:
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Jeg er tjukk, så lenge til magen vises. Men merker allerede at jeg sliter litt mer med å holde den inne. Gleder meg til den kommer ordentlig og jeg ikke bare seg tjukk ut..
  • Strekkmerker? Har en samling av 3 år gamle merker.. Trenger ikke flere  :opplyser:
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? Har kjøpt en brukt søskenvogn :plystre: Har ca alt annet fra sist gang.
  • Er barnerommet klart? Nope
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Har alltid sett for meg at jeg skal fylle baksetet i bilen. Så 3 stk. Føler ikke dette er siste gang jeg er gravid. 
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Skal ha dåp. Om søster fra nord kommer blir det sommeren, om ikke tar jeg det når ungen er bitteliten
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? Hadde 100% sist. Vurderer 80% denne gangen for å dra ut permisjonen litt lenger. Håper å kunne være hjemme til ungen begynner i bhgen som 18 mnd isj.. Mest for å få plass på førstevalget med en gang, men også for å slippe det styret med å måtte levere 2 unger på 2 forskjellige plasser. Får ikke bhgeplass midt i året i vår bydel :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woho!! 9+4 idag, termin mellom 1-4 mars! Ser ut til å gå riktige veien, tiltross for nesten ingen tegn. En liten oppdatering på mine få tegn på denne graviditeten.

- kvalm bare jeg tenker på mat, spesielt pannekaker og sånne godsaker

- mage knip hver morgen, men ikke hard i magen..

-stikkinger nederst i magen, mest på kvelden

-blir trøtt rundt 7-8 på kvelden..

Håper ikke denne gangen ender i SA også.. *håpe håpe* :-)

 

Velkommen :vinke:

Er ca like langt på vei vi :)

Er det første barn? Hvilken landsdel holder du til i? (tenkte å skrive deg inn i første innlegget :) )

Når mistet du i SA sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie

Forrige svangerskap fikk jeg afipran stikkpiller, men de er visst ikke å få tak i lengre. :( De fungerte myye bedre enn tabletter som jeg fikk nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angiie
  • Hvor langt er du på vei nå? 7+5
  • Var barnet planlagt? Ja, men ble litt tidligere enn planlagt.. :rolleyes:
  • Hvem venter dere? Nummer 2 :)
  • Har dere valgt navn? Nei, det kan fint vente litt..
  • Hvilke navnalternativer har dere? Har ikke diskutert enda.
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Besteforeldre, tanter og onkler fikk vite ganske tidlig pga formen min. :roll: Prøver å holde meg litt for meg selv til det er "trygt" å si det til andre.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Sendte en søt sms fra frøet i magen om når de skulle møtes. :rodmer:
  • Hvordan er formen? E l e n d i g. Kaster opp og er kvalm hele dagen.. :snurt:
  • Vektoppgang frem til nå? Opp 2 kg de første fem ukene, tror de er av igjen etter at spya startet.
  • Hvordan opplever du å være gravid? Synes det er kjempestas, men formen tar bort en god del av gleden.. :sukk:
  • Hva savner du med å være gravid?
  • Hvilke gravidapper bruker du? Babyverden sin.
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? Vært veldig dårlig på treninga, men går en del turer.
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Oppblåst mage som ser ut som i fjerde mnd og merker nå at puppene begynner å bli litt fyldigere!
  • Strekkmerker? Aldri hatt :kul:
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? Vi har det meste fra før, så blir nok ikke kjøpt inn så mye nytt.
  • Er barnerommet klart? Nja, våre to skal dele rom etterhvert. :)
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Tenker det holder med 2 i første omgang, så får vi se om lysten er der for nr 3 om noen år!
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Dåp, tenker rundt 3mnd alder.
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? Blir 100% og langvarig på meg siden jeg er syk og ikke er i jobb.
Endret av angiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I USA har de visst funnet opp en vidunderkur mot kvalme. Diclegis heter det visstnok.. Skulle gjerne ha hatt noen tabletter av den akkurat nå! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hellas og kvalmen blir nesten helt borte her nede :) kanskje fordi jeg spiser mye og omtrent hele tiden pga maten er så god :P hjelper også masse å bade, da forsvinner alle plager :) har ikke spydd mens jeg har vært her. Snart i 9. Uke nå :d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Vil være med på skravlingsen jeg å! Endelig en liten babykeiko på vei <3
Slenger meg med på spørsmålsrunden

  • Hvor langt er du på vei nå? Akkurat 4+3 dager
  • Var barnet planlagt? Ja egentlig, men ble litt paff når det faktisk skjedde.
  • Hvem venter dere? Vårt første barn <3
  • Har dere valgt navn? Overhode ikke.. Ennå litt for redd for at dette ikke blir noe av
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Har fortalt ei god venninne, moren min og en bror.. Ellers prøver vi å vente litt lenger..
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Samboer fortalte det, enkelt å grei. Blondie er gravid!
  • Hvordan er formen? Som normalt, utenom ømme pupper og litt uggenhet.
  • Vektoppgang frem til nå? Nei, heldigvis ikke. Er rund fra før av så det må jeg unngå lengst mulig.
  • Hvordan opplever du å være gravid? Grusomt spennende. Utrolig glad og utrolig redd.
  • Hvilke gravidapper bruker du? Babyverden, pregnacy + og gravid og baby.
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? njaa. Hvis man kan kalle gåturer for trening så.
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Egentlig ikke stort, men er en del oppblåst...
  • Strekkmerker? Har nok fra før av...
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? Ingenting.
  • Er barnerommet klart? Nei!
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Ja, jeg vil gjerne ha tre egentlig... Har alltid sett for meg fler enn to...
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Ikke diskutert ferdig ennå.
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? *bankibordet* hvis jeg rekker å få permisjon, velger jeg helst 80%.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :vinke:

Er ca like langt på vei vi :)

Er det første barn? Hvilken landsdel holder du til i? (tenkte å skrive deg inn i første innlegget :) )

Når mistet du i SA sist?

Første barn ja, mista i SA i mai og ble gravid før mensen rakk å dukke opp og en spire hadde satt seg :) bor på Østlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei nå?9+4

Var barnet planlagt?ja, men ble sjokkert for to streker:-)

Hvem ventår dere? Vår første

Har dere valgt navn? ja faktisk :)

Hvilke navnalternativer har dere? Litt forskjellig

Når fortalte dere familien og bekjente? Forteller det etter tidlig ultralyd.

Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? De vet ikke enda

Hvordan er formen? veldig bra!

Vektoppgang frem til nå? Ikke noe

Hvordan opplever du å være gravid? Skummelt og veldig spennende og koselig :-)

savner du med å være gravid? Dette er første, så ikke noe.

Hvilke gravidapper bruker du? Gravif app og pregnancy+

Trente du før/trener du under svangerskapet? Trente før og skal fortsette!

Hvordan har kroppen forandret seg? Opplåst og ser rundt ut hehe..

Strekkmerker? Har fra før på innsiden av låra så nei ikke noen nye.

Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? noen bodyer, sokker, og sånne små ting som er så hyggelig å handle!

Er barnerommet klart? nei

Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Ja 3-4

Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Dåp til etter neste sommer tenker jeg.

Velger du 80% eller 100% permisjon? Ikke sikker

Hvor lang permisjon skal du ha?1 år før pappan tar over

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg slutte å skrive her at jeg ikke spyr, for da spyr jeg jo med engang. Våknet skrubbsulten og da var det rett på do og spy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kom kvalmen hit også. Kom nesten på slaget ved 6 uker.. Den er så intens også, er ikke akkurat litt småkvalm men så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Blir spennende å starte på jobb igjen i morgen etter ferien ;)

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med spørsmålsrunde!

 

  • Hvor langt er du på vei nå? I dag er jeg ca 8+5!
  • Var barnet planlagt? Veldig planlagt. Vi hadde prøvd siden august 2014!
  • Har dere valgt navn? Ja ;) Navnene er klare, det har de vært siden vi begynte å prøve.
  • Hvilke navnalternativer har dere? Superhemmelig! :D
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Jeg fortalte mine beste venninner med en gang, klarer jo ikke holde tett. Familien har fått vite litt etterhvert som vi har møtt de i sommer. Vi bor langt unna og det er kjekt å fortelle ansikt til ansikt.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Har bare fortalt mamma enda (møter pappa og stemor neste uke). Jeg gav henne bursdagsgave med et par babysko som det stod "Mars 2016" på. Hun gråt masse :D
  • Hvordan er formen? Varierende. Ikke så veldig kvalm, men jeg går fullstendig i kjelleren hvis jeg ikke får spist annenhver time. Sover dårlig, og er ekstremt trøtt hele tiden. Hadde mye halsbrann men det har gitt seg stort sett.
  • Vektoppgang frem til nå? Aner ikke. Sikkert 100kg.
  • Hvordan opplever du å være gravid? Surrealistisk. Tror ikke noe på det før UL 11.aug...
  • Hvilke gravidapper bruker du? Den som nettopp byttet navn til "Gravid & Baby"
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? Jeg går veldig mye tur i fjellet. Har ikke trent etter jeg ble gravid siden vi er på bilferie.
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Syns magen har blitt større, men den var nå stor fra før så..
  • Strekkmerker? Hadde det fra før av.
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? En løvebamse. ;)
  • Er barnerommet klart? Nei. Vi skal bygge på huset.. starter i august og skal senest være ferdig i februar. Spennende. ;)
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Minst to er planen.
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Definitivt ikke dåp, så det ligger an til å bli navnefest
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? Vi har regnet litt på det og har vel kommet frem til 100%.. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg slutte å skrive her at jeg ikke spyr, for da spyr jeg jo med engang. Våknet skrubbsulten og da var det rett på do og spy :(

Uff...hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kom kvalmen hit også. Kom nesten på slaget ved 6 uker.. Den er så intens også, er ikke akkurat litt småkvalm men så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Blir spennende å starte på jobb igjen i morgen etter ferien ;)

:bond:

Jeg har klart mej fint til nå,men føler at denne uka blir skikkelig spennende..... i dag har jeg hatt min verste dag.... Håper du klarer å komme deg på jobb. Jeg må spise hele tiden for å holde kvalmen på avstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med kvalme, i går kjøpte jeg Pulverpadder fra Brynhild, og de hjalp!!! Var såå uvel i går, og dropsene tok verste kvalmen. Lakris skal vist hjelpe på kvalme, så det er jo verdt å gi det et forsøk! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...hvor langt er du på vei?

Snart 9 uker. Jeg tåler ikke være sulten lenger, da blir jeg såå kvalm. Må spise på noe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom kvalmen hit også. Kom nesten på slaget ved 6 uker.. Den er så intens også, er ikke akkurat litt småkvalm men så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Blir spennende å starte på jobb igjen i morgen etter ferien ;)

:bond:

Her kom den også når jeg var rett over 6 uker. Leste at graviditetshormonene gjør et kraftig byks akkurat rundt den tiden. Vi får trøste oss med at det er et tegn på normal svangerskapsutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...