Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Ser det i allefall an til i morgen, for da er fastlegen min der. Uansett gjør de ikke noe hvis dette i så måte er svangerskapsrelatert :sjenert:

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forgjeves prøvd å få tak i en privat gynekolog som kan ta tidlig ultralyd... Alle er fullbooket til langt ut på høsten :( Er liksom ikke så himla mange å velge mellom her heller. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra nå :) Kan ha vært en reaksjon på ett eller annet.

Er blitt 50% sykemeldt, og har byttet blodtryksmedisin pga bivirkninger. Følges tett opp siden dette er et risikosvangerskap.

Er i uke 8+2 og buksene strammer.. :sjenert: jeg trodde ikke de kom til å stramme før rundt uke 16/18 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg holder på å miste en tvilling, for da hadde jeg vel også hatt smerter og sett klumper. Man skal jo ikke gjøre forskjell mellom tvillinger :)

Kom forøvrig fra legevakten nå. Ringte, ble registrer og bedt om å komme innom. Dro på legevakta bare for å høre at nei, de kan ikke gjøre noe så tidlig. Hmm, hva var vitsen med å kalle meg inn? Jeg har jo fortalt spesifikt hva som feiler meg og hva jeg vil.

Hvordan går det med deg? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Hvordan går det med deg? :hug:

Jeg har vel mistet. Var hos gyn på mandag. Så fosteret med bankende hjerte og mye blod i livmoren. Smertene kom dagen før (dag 4 med blødninger). Gynekologen sa hun kunne ikke love det ene eller det andre fordi hun ikke likte hvor mye jeg blødde. Fikk sykemelding og en ny time neste tirsdag for å se resultatet. Dagen ettet ul, altså i går, begynte det verste mtp. min helse. Var veldig glad for at jeg kunne jobbe hjemmefra. Er 99,9% sikke for at SA var i går, siden klumpene er mindre i dag, fortsatt veldig vondt i perioder, men vil tro ting roer seg i løpet av uka. Det var samtidig betryggende å se at barnet vårt var så sterk og holdt ut til siste liten, selv om kroppen tenkte annerledes.

 

Nå er jeg innstilt på å fortsette å prøve. Men er ikke helt sikker om jeg bør gi kroppen en syklus til å komme i form. Spesielt med tanke på at jeg har mistet og fortsetter å miste mye blod, så må vel fornye jernlageret i blodet eller noe sånt.

 

Har ikke du mistet nå nylig? Startet dere prøving med en gang? Hvor lenge blødde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit å høre Wei Wei! :(

Ja, jeg mistet for tre måneder siden, da jeg var 5+4. Blødde kraftig i ca 5 dager og hadde litt blødninger i litt over en uke til sammen. Vi hadde tenkt til å ta en pause, da vi begge tok det veldig tungt. Men vi gadd heller ikke å være forsiktige, og endte vel opp med å prøve igjen med en gang allikavel. Ble gravid med en gang igjen. Fikk positiv test ca tre uker etter første blødningsdagen på SAen.

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å høre om dere som har mistet. Kjenner jeg er mer nervøs for det denne gangen enn forrige svangerskap... Håper det går bra med dere og at det klaffer og holder når dere er klare til å prøve på nytt!

 

Melder meg inn her. 30år, Rogaland, 2 barn, menstermin 16. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee!! Hørte hjertelyd med doppler idag! 11+1 :D

Har du kjøpt doppler eller var det legen som gjorde det? :) Lurer på å skaffe meg siden jeg ikke får tatt ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om dere som har mistet. Kjenner jeg er mer nervøs for det denne gangen enn forrige svangerskap... Håper det går bra med dere og at det klaffer og holder når dere er klare til å prøve på nytt!

 

Melder meg inn her. 30år, Rogaland, 2 barn, menstermin 16. april.

 

Velkommen inn hit  :blomst:

 

__

 

Uff så trist med dere som har mistet :( Føler det bli vanskelig å skrive noe jeg her da. Håper virkelig det klaffer veldig snart igjen for dere :klemmer:

 

Her sniler dagene seg mot uke 12 og UL.. Helt utrolig hvor sent tiden kan gå noen ganger altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk hippåhoppsann :)

Tviler på den gjør det, det vil vel først gå ut over deg :) Bare pass på å drikke nok så går det vel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kan man høre hjertelyd med doppler? Tror jeg må kjøpe en sånn etterhvert :hoppe:

I dag delte jeg nyheten med mamma. Hun ble utrolig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt doppler eller var det legen som gjorde det? :) Lurer på å skaffe meg siden jeg ikke får tatt ultralyd :)

Har kjøpt :) anbefaler det veldig, så betryggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tidlig kan man høre hjertelyd med doppler? Tror jeg må kjøpe en sånn etterhvert :hoppe:

I dag delte jeg nyheten med mamma. Hun ble utrolig glad :)

Jeg hørte 11+1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte 11+1 :)

Er du 1 eller 2 gangs gravid? :)

Om du er 1.gangs vil jeg tro at det er vanskelig å finne lyden så tidlig. Ihvertfall om man ikke har hørt den før :)

Jm lette etter hjertelyden hos meg i uke 12 da jeg var førstegangs. Lette veldig lenge før ho fant den :)

Spennende dette. Selv om jeg er superutålmodig så føler jeg ikke behovet for dopler. :klo: hadde sikkert blitt paranoid om jeg ikke fant lyden :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke forsøkt med doppler så tidlig hjemme, om det er for tidlig så tror jeg at dere får veldig angst om dere ikke hører noe.. Jeg ville iallefall ventet til over 12 uker :)

Skal på ul på tirsdag og jeg eeer så spent!! :D Må helga gå superduperfort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville ikke forsøkt med doppler så tidlig hjemme, om det er for tidlig så tror jeg at dere får veldig angst om dere ikke hører noe.. Jeg ville iallefall ventet til over 12 uker :)

Skal på ul på tirsdag og jeg eeer så spent!! :D Må helga gå superduperfort!

Jeg skal på ul til mandag.. Første gang jeg ønsker at en helg skal gå grisefort :fnise: spennende :)

Noen flere som har ul den nærmeste uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 1 eller 2 gangs gravid? :)

Om du er 1.gangs vil jeg tro at det er vanskelig å finne lyden så tidlig. Ihvertfall om man ikke har hørt den før :)

Jm lette etter hjertelyden hos meg i uke 12 da jeg var førstegangs. Lette veldig lenge før ho fant den :)

Spennende dette. Selv om jeg er superutålmodig så føler jeg ikke behovet for dopler. :klo: hadde sikkert blitt paranoid om jeg ikke fant lyden :bond:

1 gangs og hører den riktig så godt :) men nå vet ikke jeg om jeg KAN være lenger på vei da jeg ble gravid RETT etter Sa, altså førmensen kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...