Gå til innhold

Kakaobønna den 2.

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ugg og bugg og God jul folkens :tree:

Hatt noen dager borte fra kg, men nå har jeg litt tid. Hva er vitsen med å legge seg liksom? :hoho: 

Julefeiringen er snart over. Heldigvis :P Julaften var sånn ca ok. Jul hos svigers er aldri noe gøy. For å klage litt siden man er så flink til det.. Julematen var ikke som mammas. Ikke at det er så nøye for min del siden jeg er en av de minst matglade menneskene på denne jord uten å ha anoreksia :sjenert: Jeg hadde med dessert, melkefri riskrem som jeg hadde styrt med å lage siden mini ikke kan ha melk. Blir litt skuffa når folk ikke vil smake på den en gang jeg da :( Bare de hører ordet melkefri blir jo folk livredde og nesten løper sin vei :klo: 

Pakkene var greie. Bror til mannen kledde seg ut som nissen og kom. Mini synes det var kjempegøy :nigo: Og sa etterpå at det var jo onkelnissen. Så man kan tydeligvis ikke lure han :P Ellers løp ungen rundt og hjalp alle med gavene.. Før han skulle legge seg og brukte halvannen time på det styret. Så dette er definitivt siste gang vi overnatter hos svigers til jul. Bedre å ha ungen oppe litt ekstra og heller kjøre hjem og la han (de) sove i bilen. Natta var vond for jeg sov jo i en annen seng. Og mannen var oppe med mini i nesten 4 timer siden ungen bestemte seg for å få et nytt krupp anfall :blink: Hva er greia med at han skal bli syk hver forbanna julaften???

Jeg burde vel ikke klage siden jula er for barna.. Men jeg blir sittende der etter mini hadde sovna og tenkt over at jeg savner det å være barn selv på julaften. Satt og lurte på hva jeg egentlig hadde fått i julegaver. Ca ingeting :( Jeg og mannen fant ut at vi heller skulle kjøpe årskort i dyreparken. Og siden vi til neste år må betale for mini ble det en del dyrere. Så vi hadde ikke råd til noe gave til hverandre. Vi fikk penger av foreldrene våre. Noe som seff er bra. Men det telles ikke som gave når mamma sier det kommer penger på konto. :klo:  Fikk et par bøker av søstrene mine, ingenting av min bror :klo: og en hjemmeperla bjelleklokke av svigermor.. Sånn som gamle damer liker. Og alt for store sokker av svogeren min.
Føler meg så utakknemmelig. Men jeg blir så sjalu når jeg ser hva andre har fått. Masse fancye ting som de har ønska seg og jeg fikk ikke en ting av hva jeg har ønska meg :(  Gøy å bli voksen :sjenert: 

Men men.. Folk ble i hvertfall glade for det jeg ga de da..
Har også en god dose hormoner innabords som forsterker ALLE følelsene mine. Så det er vanskelig å skjule skuffelsen. Fikk en veldig fin bok av søsteren min med barndomsminner. Men orket ikke bla i det på julaften fordi jeg orka ikke sitte å grine hos svigers :plystre::P 
Men ble tårer da.. Ettersom mannen klarte å dunke borti den vonde tåa mi :kjefte: Gjorde jævla vondt. Så jeg måtte bare gå og gjemme meg på badet og se at det kom blod på bandasjen mens jeg gråt mine hormonelle tårer. Tåler seriøst INGENTING :sur: Så nå har tåa vært blå også. Og er nå rød-blå-hvit..

Mini har styrt alle nettene i det sist med mye hosting og mye oppvåkning. I natt orka ikke mannen mer så han forsvant på sofan. Gjett om jeg ble glad for det da.. Måtte opp og ordne ting for denne ungen mens det river av smerte i bekkenet. Men til gjengjeld sov mini helt til kl 8. Noe han kun gjør om han sover alene med meg i senga. ALDRI når mannen ligger der :klo: 
Regner med det blir samme greia i natt. Er så frustrerende, for dissa fjasete hostesaftene hjelper ikke en dam shit. :sur: Så det er så lite jeg kan gjøre for ungen min :( 

Gleder var derimot stor da vi i dag våknet til 25 cm snø ute da. Og vi måtte ut og teste det nye akebrettet han fikk til jul av oss. Har en akebakke borti her og traff på naboen og barnebarna hennes der. Mini synes det var sååååå gøy og lo mens vi suste nedover. Med den gale storgravide mammaen bakpå :plystre: Føler jeg lever farlig.. Men han vil ikke ake alene. Og helt ærlig så hadde jeg mer lyst til å ut og ake enn hva han hadde :hoho: 
Så vi fikk kosa oss i noen timer i snøen før jeg kjente på kroppen at nå er det nok. Og bekkenet har vært sårt resten av dagen. Men men. Det var verdt det :lur: 

Nå har jeg nettopp trøsteshoppa til meg selv på xxl.no.. Får man ingen julegaver av andre så får man punge ut selv :nigo: Så jeg kjøpte et ullundertøysett fra devold, nye nike joggesko og en polar aktivitetsklokke som jeg har siklet etter leeeenge. Får ikke brukt det før babyen er ute, men det driter jeg i :lur: 

Håper alle har en fin romjul. Nå er jeg mest klar for å hive jula ut av huset og bytte ut pynten med babyvugge, babybilstol, vogna, babysenga og babytøy :rodmer: Kjenner det napper i hele kroppen etter å begynne redebygginen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg føler også litt på det der med julegaver.  I år var jeg litt skuffa, jeg fikk nesten bare ting jeg måtte plukke ut selv,  i tillegg til at mamma og pappa ga mye mer til søknaden mine enn meg.  Mini fikk en del av de da , så lurer på om de liksom regner megmeg og han sammen ellernoe.  Uansett ble jeg litt skuffa. Hadde heldigvis kjøpt en veske "Til mamma fra mini"  så den var jeg fornøyd med :D 

Håper din mini blir bedre snart, og at du sover godt i natt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen flotte gaver, men mye færre enn før! Merkes at det er barna som er små nå :) Synes det er morsomt, men siden han ikke holder ut så lenge enda blir det like mye gaver 1.juledag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Jula har definitivt endret seg de siste årene. Det er vel en del av det å bli voksen, finne glede i andre ting. Men når de tingene rundt generelt er kjipt er det vanskelig å kunne se det som faktisk er fint. Vi har feiret med svigers hvert andre år siden... Så lenge jeg og mannen har vært sammen tror jeg. Kanskje mer siden jeg som regel har jobbet i jula og ikke hatt mulighet til å reise hjem til mine foreldre. Men i år ble nok siste året for vår del, jeg føler meg ganske ferdig med det og vil heller ha julaften hjemme hos meg selv. Det er koselig å være med dem, men jeg blir ganske sliten av alt kaoset :P

Trøsteshopping er definitivt innafor ;) Vurderer å handle litt til meg selv på salg nå i romjula, men ender vel med å bruke pengene på ungen som vanlig :laugh: Begynner å kjenne litt på den redebygginga sjøl, så når jula er over går jeg vel bananas :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Porcelain skrev:

Vet du, jeg føler også litt på det der med julegaver.  I år var jeg litt skuffa, jeg fikk nesten bare ting jeg måtte plukke ut selv,  i tillegg til at mamma og pappa ga mye mer til søknaden mine enn meg.  Mini fikk en del av de da , så lurer på om de liksom regner megmeg og han sammen ellernoe.  Uansett ble jeg litt skuffa. Hadde heldigvis kjøpt en veske "Til mamma fra mini"  så den var jeg fornøyd med :D 

Håper din mini blir bedre snart, og at du sover godt i natt!  

Åååå så godt å høre at andre også er skuffa. Føler meg jo som en barnslig liten dritt som blir skuffet. Burde jo være glad for det man har. Men jeg legger som regel en del omtanke i ting jeg gir bort, og blir da skuffet når jeg ikke får noe tilbake :klo:  Glad jeg brukte 300 kr på gave til min bror også fikk jeg ikke noe igjen :sjenert: 
Og jeg som hadde så mange ønsker i år. Har latt vær og kjøpe ting i høst fordi jeg tenkte jeg kunne ønske meg de til jul. Så drit og dra. Nå blir det shopping :hoho: 
Minien er akkurat lagt.. Med feber :plystre: Så ser ikke veldig lovende ut gitt..

8 timer siden, FrøkenStrøken skrev:

Jeg fikk noen flotte gaver, men mye færre enn før! Merkes at det er barna som er små nå :) Synes det er morsomt, men siden han ikke holder ut så lenge enda blir det like mye gaver 1.juledag :P

Hehe.. Min holdt ut. Men han fikk bare praktiske gaver. Så var selve åpninga som var gøy. Det som var inni ga han totalt beng i :ler: Oi.. bukse. Hive til sides og finne en ny gave :P 

6 timer siden, Favole skrev:

:klem:

Jula har definitivt endret seg de siste årene. Det er vel en del av det å bli voksen, finne glede i andre ting. Men når de tingene rundt generelt er kjipt er det vanskelig å kunne se det som faktisk er fint. Vi har feiret med svigers hvert andre år siden... Så lenge jeg og mannen har vært sammen tror jeg. Kanskje mer siden jeg som regel har jobbet i jula og ikke hatt mulighet til å reise hjem til mine foreldre. Men i år ble nok siste året for vår del, jeg føler meg ganske ferdig med det og vil heller ha julaften hjemme hos meg selv. Det er koselig å være med dem, men jeg blir ganske sliten av alt kaoset :P

Trøsteshopping er definitivt innafor ;) Vurderer å handle litt til meg selv på salg nå i romjula, men ender vel med å bruke pengene på ungen som vanlig :laugh: Begynner å kjenne litt på den redebygginga sjøl, så når jula er over går jeg vel bananas :nigo:

Det er ikke så veldig gøy å bli voksen altså :jolie:
Jeg er vandt til kaos på julaften med mye folk. Så det gjør meg ikke all verdens. Derfor jeg synes det er så kjipt med en dau julaften hos svigers der man sitter og ser på tv :sjenert: 

I dag trøsteshoppa jeg litt til mini også :plystre: 50% på pompdeluxe.. Så gutten har fått litt klær i en større størrelse og jeg har kjøpt vår/høstjakke til han og vinterdress til neste år :sjenert: 
Sånn kan det gå :hoho: Han fikk jo litt klær til jul, men han får ikke nødvendigvis det jeg vil at han skal ha :P Fikk noen ullgensere i tynn ull. Som er bra. Bortsett fra at han har så mange fra før av og heller trenger flere ullongs :sjenert:  Jeg er litt sånn: spør meg først da :bond: Fikk tøfler til han også.. Noen han egentlig ikke trenger siden han allerede har to par som passer nå.
Tror jeg må lære meg og bytte pakker :hoho: 

Hilsen klagefisen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker.. Hva mangler jeg egentlig til lille knøttet?? :klo:

Tenkte å lage en liste som jeg kan krysse av.

Har:

Klær
Vogn
Seng
Dyne og dynetrekk
Stellebord
Bilstol og bilstolpose
Vognpose
Tepper
Vugge
Babynest
Søskenvogn
Babyset og tripp trapp
Ammepute
Brystpumpe og flasker

Trenger:

Ny kalesje til bugabooen
Ny madrass til bedsidecriben
nye flasketuter
stelleprodukter
tynne ullsokker
Søskenbrett til buggisen - skal få av ei venninne når ho finner alle delene :P 

Noen som kommer på hva jeg mangler? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv er altså strengt forbudt på ettermiddag og kveld på julaften :opplyser: Svigerfar sitter klistret foran skjermen ved enhver anledning med kontrollen i hånda. I en røykepause slo jeg av faenskapen og la bort kontrollen :ler: Jeg gleder meg til mitt eget lille familiekaos, egne tradisjoner og alt som hører til.

Pompdeluxe har en del fint da :jepp: Jeg har ønsket klær til mini til bursdagen, er spent på hva som evt dukker opp :P Jeg bytter lett ting som blir feil. Særlig av klær til ungen. Trenger han nye bukser, men får mange gensere så er det easypeasy å bytte altså. Vi skrev ønskeliste og sendte til nærmeste familie, skrev str og hvilke merker vi pleier å kjøpe. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, voksenjul ja ... Jeg kjenner litt igjen følelsene dine, selv om jeg har vært heldig og fått veldig mye fint. Men det er stadig vekk noen (mannen) som ymter frempå om vi ikke skal droppe gavene til hverandre og heller kjøpe noe vi trenger, og jeg bare eeh nei. Uaktuelt! Jeg vil ha pakker i papir som jeg kan pakke opp! Det trenger IKKE være dyrt, jeg blir kjempeglad for for eksempel gode ullsokker også jeg, men det må være i fint papir som jeg kan rive av ... :ler: Så det er ikke vanskelig å kjenne på skuffelsen din i det hele tatt kjære kakaoen!

Magen din er ultranydelig forresten! FOR en fin mage! Jeg tror du får jente :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt år og nye muligheter??

Nå er jula hevet ut av huset. Fikk mini til å hjelpe meg med å plukke ned pynt. Noen han synes var kjempegøy. Tydeligvis like gøy å plukke pynten av juletreet som det var å sette pynten på :P 

Alt er oppe på loftet igjen og ALT av babystæsj er kommet ned. Herregud så mye ting :bond: Fant dyner, sengetøy, vugga, bæresjalet, vogna, bilstol, badebalje og babyleker. Babysenga lånte vi bort til et vennepar så den har bodd under trappa det siste halvåret :P Samme med ammeputa. Fant også brystpumpa og en haug med flasker etter mini. Nå gjenstår det bare å vaske ALT :ler: Og å kjøpe ny kalesje til buggisen. Kalesja jeg har nå er veldig fin farge på, mørk blå, men den var nokså skitten. Også vil jeg ha den nye versjonen med ekstra utvidbar solskjerm :) Jeg har cameleon da, men vurderer denne fargen. Så på hjemmesiden til bugaboo at den finnes til min vogn. Får få ut fingeren og skaffe den i tilfelle den må bestilles :) Sabla dyrt i hvertfall :bond: Irriterende at det aldri er salg på buggisdeler.. 

Det er VELDIG rart å ha alt dette i hus igjen altså :klo: Og nå er det snart bare 6 uker igjen :bond: Hjelpes.. Skummelt med også veldig deilig.
Jeg skal på ny kontroll til onsdag med ul. Gruer meg litt :sjenert: Julen har vært litt utfordrene med dårlig spiserutiner og mye søte fristelser. Men jeg har ikke sneket til meg sjokkis uten å ta insulin altså :opplyser: 
Også føler jeg at magen har vokst VELDIG bare den siste uka. Det har sagt pang og nå er alt kjempetungt. Får kynnere veldig fort og bekkenet er sårt og vondt :( Når jeg ser meg i speilet er jeg bombesikker på at jeg nå er like stor som jeg var ved termin med mini :P Skal se om jeg kan finne noen bilder for å sammenligne :lur: 

I morgen skal mannen på jobb igjen og det er planleggingsdag i bhgen. Så jeg skal være alene med mini. Gruer meg litt jeg :P Han er så ekstremt hyper og jeg klarer ikke aktivisere han. Orker rett og slett ikke :( Har planer med ei venninne, så håper jeg kan sitte og se på at ungene leker :hoho: 
Og OH MY GAD det skal bli godt å levere ungen i bhgen til tirsdag. Både han og jeg gleder oss veldig :ler: 

Nyttårsfeiringa gikk veldig greit. Vi har hos et vennepar og jeg gadd ikke legge mini før han var helt gåen. Kl 22.30 holdt han ut til. Da la jeg han på en madrass og etter 5 min var han vekk :P Prøvde å vekke han rundt midnatt sånn at han kunne se rakettene. Men han var ikke til å få liv i :fnise:  Og da vi skulle gå hjem kledde jeg på han, bar han sovende ut i bilen, han sov hele veien hjem, og bar han sovende inn i senga si igjen. Også sov han helt til kl var 9 dagen etterpå. Helt utrolig :tommel: 

Legger ved listen min. Tiden er inne for å stryke ut julaften :lur:  Og shit.. bare 4 ting igjen å stryke ut :hakeslepp:

Milepæler i graviditeten

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

9/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

16/2-16 Uke 38, Mulig igangsetting rundt denne tiden

4/3-16 Termin       :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God mandagsmorgen kakaoen! Håper dagen i dag blir grei :) Tenk at det bare er seks uker igjen, herrejemini! Ikke så rart det er litt tungt nå da altså ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :strix: Og for en fin preggersmage! 

Her var også jula litt kjedelig. Med min familie er jeg vant med at man nærmest må krangle om å ha ordet, og det er veldig mye latter og prat rundt bordet :fnise: Hos svigers var det ganske stille og traust. Heldigvis var formen god da. Jeg må innrømme at jeg bare var glad for å ikke få en hel haug med masse ting jeg ikke har bruk for, men litt penger og noe vi ønsket oss fikk vi og det er jeg fornøyd med :) Julen 2016 blir det vel til at man bare ønsker seg babysaker :fnise: Men det er helt greit for min del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::hjerte::P

Jeg skjønner deg ang julegaver altså!  Jeg fikk nesten bare ting jeg ønska meg, men stussa litt over hva barna fikk. F.eks et vennepar av oss spurte spesifikt hva ungene ønsker seg til jul. Jeg svarte tykke og/eller tynne ullsokker, for det trenger de virkelig. Men det endre med kjole til A og pysj til L. Jeg er takknemlig altså, for all del, men hvorfor spørre hvis du likevel har tenkt å kjøpe noe helt annet 😛 Kanskje de synes det var kjedelig å gi bort sokker...... 😅

Herregud. 6 uker igjen bare?! Åh som jeg gleder meg!! Hehehe. Skal bli såå spennende!!! ♡ 

Kun vår barnehage i hele Norge som ikke har hatt planleggingsdag i dag eller?! 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ara skrev:

:klem::hjerte::P

Jeg skjønner deg ang julegaver altså!  Jeg fikk nesten bare ting jeg ønska meg, men stussa litt over hva barna fikk. F.eks et vennepar av oss spurte spesifikt hva ungene ønsker seg til jul. Jeg svarte tykke og/eller tynne ullsokker, for det trenger de virkelig. Men det endre med kjole til A og pysj til L. Jeg er takknemlig altså, for all del, men hvorfor spørre hvis du likevel har tenkt å kjøpe noe helt annet 😛 Kanskje de synes det var kjedelig å gi bort sokker...... 😅

Herregud. 6 uker igjen bare?! Åh som jeg gleder meg!! Hehehe. Skal bli såå spennende!!! ♡ 

Kun vår barnehage i hele Norge som ikke har hatt planleggingsdag i dag eller?! 😅 

Helt enig med rare julegaver! Gutten min på 10 mnd fikk to rangler,hvor det sto  3 mnd+  Han er jo liksom litt forbi ranglestadiet da liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...