Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #81 Skrevet 18. juni 2015 Her er de som har finansiert forskningen, hvis det er av interesse: http://www.rockwoolfonden.dk/about+the+foundation Anonymous poster hash: f7e28...738 Det ser skikkelig skummelt ut.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #82 Skrevet 18. juni 2015 Så nå er de ikke bare inkompetente men også korrupte? Har det aldri skjedd før? Det må være deilig for de som sluker slike rapporter med agn, synke og snøre. "Forskerne sier at de ikke er en del av et kriminelt nettverk, da tok jeg sikkert feil da jeg så tiggerne ga bort penger til en pent kledd mann i Mercedes". Ja, man skal høre på fagfolk. Men det er noe umoralsk ved å se bort i fra sin egen dømmekraft. Selv om det sikkert er litt deilig og. Anonymous poster hash: 9ef7b...080 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #83 Skrevet 18. juni 2015 Hva med en undersøkelse av MC gjenger? De blå nekter jo for å drive med narko, utpressing og torped-virksomhet. Anonymous poster hash: c76c7...7de 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #84 Skrevet 18. juni 2015 Hva med en undersøkelse av MC gjenger? De blå nekter jo for å drive med narko, utpressing og torped-virksomhet. Anonymous poster hash: c76c7...7de Jeg skal spørre noen av dem om de har drevet med dette jeg, så kan du få forskningsresultatet om ett år. Anonymous poster hash: f7e28...738
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #85 Skrevet 18. juni 2015 Forsker: "Driver dere med organisert tigging og kriminalitet?" Tigger: "Neida, vi er så snille som bare det. Det er så utrolig synd på oss." Rapport: bevisene er helt klare: ingen organisert tigging, kriminalitet og heller ingen voldelige bakmenn. De har jo sagt dette selv! Vi må gå i oss selv og avlive alle disse mytene, for ein sigøyner ville selvfølgelig aldri løyet. Jeg bare lurer på hvor stokk dum det er mulig for en forsker å være, og fremdeles motta statsstøtte for å drive med noe som i hvert fall ikke er forskning. Det har sikkert kommet veldig mye tullete forskning opp igjennom historien, men dette må vel ligge helt i toppen av idiotisk forskning. Denne såkalte "rapporten" er ikke verdt papiret den er skrevet på en gang.. Anonymous poster hash: 3f64c...fae 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #86 Skrevet 18. juni 2015 De er finansiert av et fond som ønsker å stoppe fattigdom. Vel og bra det, men da kan ikke forskerne komme med et resultat som sier at denne gruppen er kriminell og ikke fortjener velferdsgoder. Anonymous poster hash: f7e28...738 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #87 Skrevet 18. juni 2015 Svenske tiggere fra romania forteller villig vekk om denslags. Men det er jo ikke JEG som legger ut forskningen. Jeg poengterer bare at jeg har mer tro på innsiktene til et team forskere som setter sitt gode navn og rykte bak forskningen sin, enn en fullstendig ukjent AB med tvilsomme kvalifikasjoner og ingen måte å dokumentere det han påstår at han vet. Syns ikke du også det? Jeg syns forresten at du skal lære deg betydningen av uttrykket "stråmann" før du bruker det. Så slipper du å dumme deg ut så jævlig. Anonymous poster hash: 2c8aa...49f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #88 Skrevet 18. juni 2015 Men det er jo ikke JEG som legger ut forskningen. Jeg poengterer bare at jeg har mer tro på innsiktene til et team forskere som setter sitt gode navn og rykte bak forskningen sin, enn en fullstendig ukjent AB med tvilsomme kvalifikasjoner og ingen måte å dokumentere det han påstår at han vet. Syns ikke du også det? Jeg syns forresten at du skal lære deg betydningen av uttrykket "stråmann" før du bruker det. Så slipper du å dumme deg ut så jævlig. Da oppstår spørsmålet - hvorfor stoler du mer på en tvilsom forskning enn på politiets funn? Er forskerne mer uavhengige enn politiet? Svenske tiggere fra romania forteller villig vekk om denslags. Mener du at rumenske tiggere er en homogen gruppe hvor alle medlemmer oppfører seg likt overalt i verden? Anonymous poster hash: 2c8aa...49f 2
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #89 Skrevet 18. juni 2015 Da oppstår spørsmålet - hvorfor stoler du mer på en tvilsom forskning enn på politiets funn? Er forskerne mer uavhengige enn politiet? Mener du at rumenske tiggere er en homogen gruppe hvor alle medlemmer oppfører seg likt overalt i verden? Anonymous poster hash: 2c8aa...49f Nei, men jeg finner det merkverdig at 1300 tiggere skulle fortelle den samme historien hvis det ikke var et visst hold i det. Særlig når den samme historien holder seg også etter at de er ferdige med tiggingen og har vendt hjem. Mens tiggere fra Romania som altså tigget i Sverige, hadde noe anderledes forhold, som jeg allerede har nevnt. Hvorfor mener du at politiets etterforskning er mer solid enn forskernes funn. Det er langt mellom hver gang man hører at de arresterer noen av disse bakmennene. Så hvilket belegg har de for å si at de eksisterer? Jeg er fullstendig klar over at det siste er en grov spissformulering, men la oss fokusere på hvilke data forskerne og politiet har. Og la oss heller ikke glemme at politiet faktisk ikke er uenige i rapporten. De syns at noen av konklusjonene var for bombastiske, men de slakter den ikke. 1
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #90 Skrevet 18. juni 2015 De er finansiert av et fond som ønsker å stoppe fattigdom. Vel og bra det, men da kan ikke forskerne komme med et resultat som sier at denne gruppen er kriminell og ikke fortjener velferdsgoder. Anonymous poster hash: f7e28...738 Hvorfor ikke? Stopper man fattigdom ved å forfalske data? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #91 Skrevet 18. juni 2015 Har du lenke med politiets mening om rapporten? Anonymous poster hash: 2c8aa...49f
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #92 Skrevet 18. juni 2015 Har du lenke med politiets mening om rapporten? Anonymous poster hash: 2c8aa...49f Se litt lenger opp i tråden. Det tar like lang tid for meg som for deg. Altså kan du kikke selv.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #93 Skrevet 18. juni 2015 Om du spør en narkoman om han bruker narkotika, sier han faktisk nei. Ingen vil innrømme at de er med på noe ulovlig. Anonymous poster hash: 05940...4f5
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #94 Skrevet 18. juni 2015 Om du spør en narkoman om han bruker narkotika, sier han faktisk nei. Ingen vil innrømme at de er med på noe ulovlig. Anonymous poster hash: 05940...4f5 Really? Sist jeg spurte en narkoman om han brukte narkotika, fikk jeg en skikkelig smørbrødliste av ting han brukte. Gamle kjenninger av politiet har ikke noe å skjule i så måte. Alle veit hva de driver med. Men de vil selvsagt være forsiktige med å si noe konkret som kan få dem foran en dommer med en anklage. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #95 Skrevet 18. juni 2015 Really? Sist jeg spurte en narkoman om han brukte narkotika, fikk jeg en skikkelig smørbrødliste av ting han brukte. Gamle kjenninger av politiet har ikke noe å skjule i så måte. Alle veit hva de driver med. Men de vil selvsagt være forsiktige med å si noe konkret som kan få dem foran en dommer med en anklage. Hvorfor skal det være forskjellig for andre grupper som driver med ulovlige/uakseptable ting? Anonymous poster hash: 2c8aa...49f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #96 Skrevet 18. juni 2015 Really? Sist jeg spurte en narkoman om han brukte narkotika, fikk jeg en skikkelig smørbrødliste av ting han brukte. Gamle kjenninger av politiet har ikke noe å skjule i så måte. Alle veit hva de driver med. Men de vil selvsagt være forsiktige med å si noe konkret som kan få dem foran en dommer med en anklage. Really. Av alle mediesakene hvor folk har blitt pågrepet og satt i varetekt (og dette er et par nivå over "bruk av narkotika"), hvor mange har via sin forsvarer sagt "ja, jeg gjorde det"? Nesten ingen. På samme måte blir resultatet hvor man spør objektet om vedkommende her en del av et kriminelt nettverk noe skjevt.. Du ser vel at fra et rent statistisk synspunkt blir dette feil. Blir som i "spørreundersøkelsene" til tabloidavisene, f.eks "er du utro". Slike spørsmål vil tiltrekke seg en viss type mennesker og resultatet vil ikke være representabelt. Spørsmålet "er du medlem av et kriminelt nettverk" blir også feil, uansett hvordan det er formulert. Anonymous poster hash: 9ef7b...080
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #97 Skrevet 18. juni 2015 Really. Av alle mediesakene hvor folk har blitt pågrepet og satt i varetekt (og dette er et par nivå over "bruk av narkotika"), hvor mange har via sin forsvarer sagt "ja, jeg gjorde det"? Nesten ingen. På samme måte blir resultatet hvor man spør objektet om vedkommende her en del av et kriminelt nettverk noe skjevt.. Du ser vel at fra et rent statistisk synspunkt blir dette feil. Blir som i "spørreundersøkelsene" til tabloidavisene, f.eks "er du utro". Slike spørsmål vil tiltrekke seg en viss type mennesker og resultatet vil ikke være representabelt. Spørsmålet "er du medlem av et kriminelt nettverk" blir også feil, uansett hvordan det er formulert. Anonymous poster hash: 9ef7b...080 Da vil det sikkert glede deg å høre at tiggerne ikke ble spurt om de var medlemmer av et kriminelt nettverk. De ble spurt om ting som om de beholdt pengene sine selv, om hadde kommet seg til Norge på egen hånd eller om de hadde fått hjelp, og noen hadde kjøpt billetter for dem og så videre. 1
jabx Skrevet 18. juni 2015 #98 Skrevet 18. juni 2015 Hvilke andre kilder til førstehånds informasjon syns du forskerne burde oppsøkt? Kilder som ikke konsekvent lyver? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #99 Skrevet 18. juni 2015 Så rumenere i Sverige organiserer seg, men med en gang de kommer over den magiske grensen til eventyrlandet Norge så slutter de med det, bakmenn er utryddet, alt er fryd og gammen , ingen blir utnyttet og alle blir selvstendige. Hallo! Det gir mening...fantastisk historie da, hva kan det være med Norge, er det noe i lufta tro? Kjærlighet? Haha.Anonymous poster hash: 7d0de...fc3
Mann 42 Skrevet 18. juni 2015 #100 Skrevet 18. juni 2015 Så rumenere i Sverige organiserer seg, men med en gang de kommer over den magiske grensen til eventyrlandet Norge så slutter de med det, bakmenn er utryddet, alt er fryd og gammen , ingen blir utnyttet og alle blir selvstendige. Hallo! Det gir mening...fantastisk historie da, hva kan det være med Norge, er det noe i lufta tro? Kjærlighet? Haha.Anonymous poster hash: 7d0de...fc3 Det kan vel kanskje være en ren tilfeldighet, og at de folkene som hadde som sin forretningside å utnytte tiggere i Sverige, ikke opererer i Norge i samme grad. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå