Gjest Grastusta Skrevet 21. oktober 2015 #301 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det er så godt å ha deg, A4-livet! Herlig å få en bekreftelse på at man ikke "må" ha en million graviditetstegn selv om man har noe i livmora. (Her går jeg nemlig rundt sjøl og føler meg helt sinnssykt ugravid. Tisser ikke noe oftere jeg heller...) Skulle gjerne hatt en ultralyd nå helt tidlig for å få bekreftet at det faktisk er noe der inne som lever, men kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg bare er akkurat like nervøs neste dag for om noe har gått galt. Og det blir dyrt om man skal drive og ta en ultralyd annenhver uke, liksom... Uke 12 høres veldig fint ut! Jeg klarte ikke å holde meg lenger enn til uke 10. Var dere på tidlig UL med junior? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #302 Del Skrevet 21. oktober 2015 Med jr tror jeg at jeg måtte opp og tisse én gang i løpet av hele svangerskapet. Var jo heller ille kvalm, ikke ømme brystvorter, fikk aldri halsbrann, dårlig plass til mat eller noen ting annet. Tror ikke kroppen min skjønner at ting liksom skal forandre seg mens man gror mennesker... Så får vi se om trøttheten kommer denne gangen, den kjente jeg godt på forrige gang. Forrige gang var jeg nesten ni uker på vei, da så man ikke noe bortsett fra et bankende hjerte (og en hånd av alle ting....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 21. oktober 2015 #303 Del Skrevet 21. oktober 2015 Oi, har jeg ikke gratulert? Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #304 Del Skrevet 21. oktober 2015 Forresten godt å høre at vi er flere uten symptomer, alle andre kjenner jo masse allerede før ikm. Jeg derimot gjorde alt man ikke skal gjøre som gravid på IKM fordi jeg ikke kjente noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #305 Del Skrevet 21. oktober 2015 Oi, har jeg ikke gratulert? Gratulerer! Takk Ikke så lett å få det med seg når det blir nevnt som et apropos på slutten av et innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. oktober 2015 #306 Del Skrevet 22. oktober 2015 Forresten godt å høre at vi er flere uten symptomer, alle andre kjenner jo masse allerede før ikm. Jeg derimot gjorde alt man ikke skal gjøre som gravid på IKM fordi jeg ikke kjente noe... Jeg er ikke så sikker på om jeg hadde så mange symptomer selv heller, eller om de bare var innbilte. Jeg er av typen som blir kvalm bare noen sier ordet omgangssyke, så jeg tipper en del av graviditetstegnene egentlig var psyken som spilte meg et puss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 22. oktober 2015 #307 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg tisset sjeldnere frem til jeg var sånn 12 uker, da eksploderte det Nå er jeg oppe to-tre ganger hver natt ... Ugh. Men altså, tisset sjeldnere, det gjorde jeg. Skjønner at du gjerne skulle hatt en bekreftelse før tidlig UL også altså, himmel og hav ... Men det går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 22. oktober 2015 #308 Del Skrevet 22. oktober 2015 Gratulerer!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enamorada Skrevet 22. oktober 2015 #309 Del Skrevet 22. oktober 2015 Takk! Det er ganske surrealistisk. Kjente at jeg kom i en negativ spiral angående prøving rundt da jeg fikk EL, følte plutselig på meg at dette aldri kom til å gå siden alle andre ble gravide så fort(som om det har noe å si for meg...). Og det ble dessverre pliktsex der begge følte at dette bare var for å få barn, så hadde store planer om å ikke havne i den fella igjen. Heldigvis slapp jeg det, så nå krysses alt av armer og bein for at det blir baby i slutten av juni Hvor lenge har dere vært prøvere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter #310 Del Skrevet 22. oktober 2015 Gratulerer!!! :D Tusen takk! Er du prøver/gravid også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter #311 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Hvor lenge har dere vært prøvere da?Det er så flaut at jeg nesten ikke tør svare på det engang Det klaffet på første forsøk Men for å forklare litt hva som skjedde oppi topplokket: Vi utsatte prøvingen et par måneder pga en jobbtur til Svalbard (once in a lifetime-mulighet å få reist dit helt gratis) og så ble den plutselig ikke noe av. Da ble jeg superstressa ifht å rekke barnehageopptaket. Dessuten har jeg habituell abort/uforklarlig barnløshet i familien (svigerforeldre mine brukte åtte år, og har et søsken som sliter med å få nr to, og mamma er enebarn pga gjentatte aborter) så fryktet at dette kunne ta litt tid. Spesielt siden det klaffet i pp3 forrige gang, tenkte at man kunne jo ikke ha så flaks to ganger. Veldig takknemlig for at det skjedde så raskt da Endret 22. oktober 2015 av A4-livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 22. oktober 2015 #312 Del Skrevet 22. oktober 2015 Tusen takk! Er du prøver/gravid også? Er prøver. Men en avslappet prøver enn så lenge sluttet på pillen i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. oktober 2015 #313 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er så flaut at jeg nesten ikke tør svare på det engang Det klaffet på første forsøk Men for å forklare litt hva som skjedde oppi topplokket: Vi utsatte prøvingen et par måneder pga en jobbtur til Svalbard (once in a lifetime-mulighet å få reist dit helt gratis) og så ble den plutselig ikke noe av. Da ble jeg superstressa ifht å rekke barnehageopptaket. Dessuten har jeg habituell abort/uforklarlig barnløshet i familien (svigerforeldre mine brukte åtte år, og har et søsken som sliter med å få nr to, og mamma er enebarn pga gjentatte aborter) så fryktet at dette kunne ta litt tid. Spesielt siden det klaffet i pp3 forrige gang, tenkte at man kunne jo ikke ha så flaks to ganger. Veldig takknemlig for at det skjedde så raskt da Du er ikke alene om stresse tidlig. Vi også utsatte prøvingen noen månder ifht hva vi (les: jeg ) hadde planlagt, og når vi først kom i gang var jeg ganske stressa på å rekke barnehagestart. Spesielt når det ikke klaffet pp1. Det er jo ingen krise om vi ikke hadde rukket barnehageopptaket, men det er ikke til å komme fra at det hadde vært en stor fordel for hverdagslogistikken at barna går i samme barnehage. Så nå krysser jeg alt som kan krysses for at dette går bra! Bestilte forøvrig 15 nye tester dagen før jeg testet positivt, så nå tester jeg hver dag, og kan til min store glede se at strekene blir sterkere for hver dag Når har du termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #314 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Du er ikke alene om stresse tidlig. Vi også utsatte prøvingen noen månder ifht hva vi (les: jeg ) hadde planlagt, og når vi først kom i gang var jeg ganske stressa på å rekke barnehagestart. Spesielt når det ikke klaffet pp1. Det er jo ingen krise om vi ikke hadde rukket barnehageopptaket, men det er ikke til å komme fra at det hadde vært en stor fordel for hverdagslogistikken at barna går i samme barnehage. Så nå krysser jeg alt som kan krysses for at dette går bra! Bestilte forøvrig 15 nye tester dagen før jeg testet positivt, så nå tester jeg hver dag, og kan til min store glede se at strekene blir sterkere for hver dag Når har du termin? Godt det er flere av oss Foreløpig termin er 25. juni, men siden jeg fikk så svak strek to dager etter IKM tror jeg kanskje 27. er mer riktig. Når har du? Begynnelsen av juli? Blir uansett race til fødestua, du får ikke lov å føde før meg Endret 23. oktober 2015 av A4-livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #315 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er prøver. Men en avslappet prøver enn så lenge sluttet på pillen i august. Det beste er jo å være litt avslappet, for de fleste klaffer det i løpet av et halvt til ett år. Dere bor kanskje sånn til at dere ikke trenger å tenke på barnehagestart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 23. oktober 2015 #316 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det beste er jo å være litt avslappet, for de fleste klaffer det i løpet av et halvt til ett år. Dere bor kanskje sånn til at dere ikke trenger å tenke på barnehagestart? Vet faktisk ikke hvordan det er med barnehageplasser, og lurer litt på hvordan jeg kan finne ut det? Vi tenkte å ta litt pause fra desember, jeg har egentlig lyst til å få tilbake mensen etter pilleslutt så jeg vet ca syklus osv. Nå går jeg liksom hver dag og tenker hva om jeg er gravid nå, må teste den og den dato for da er det to uker siden samleie. Går en del tester da for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #317 Del Skrevet 24. oktober 2015 Vet faktisk ikke hvordan det er med barnehageplasser, og lurer litt på hvordan jeg kan finne ut det? Vi tenkte å ta litt pause fra desember, jeg har egentlig lyst til å få tilbake mensen etter pilleslutt så jeg vet ca syklus osv. Nå går jeg liksom hver dag og tenker hva om jeg er gravid nå, må teste den og den dato for da er det to uker siden samleie. Går en del tester da for å si det sånn.. Bare google barnehagedekning + kommunen din, eller så finner du sikkert noe på kommunens hjemmeside. Der vi bodde før var det hvertfall en oversikt over hvor mange som ventet på barnehageplass. Slitsomt å ikke ha fått tilbake mensen da. Jeg fikk den tilbake etter 40 dager begge gangene, men vet at mange kan gå en stund før de får den. Håper den kommer tilbake snart da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 24. oktober 2015 #318 Del Skrevet 24. oktober 2015 Bare google barnehagedekning + kommunen din, eller så finner du sikkert noe på kommunens hjemmeside. Der vi bodde før var det hvertfall en oversikt over hvor mange som ventet på barnehageplass. Slitsomt å ikke ha fått tilbake mensen da. Jeg fikk den tilbake etter 40 dager begge gangene, men vet at mange kan gå en stund før de får den. Håper den kommer tilbake snart da Ja, har googlet masse, men finner ikke noe svar på det.. Er på dag 79 nå ifølge appen, så jeg venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #319 Del Skrevet 24. oktober 2015 Ja, har googlet masse, men finner ikke noe svar på det.. Er på dag 79 nå ifølge appen, så jeg venter i spenning Du kan eventuelt ringe eller sende mail til kommunen Herregud, 79 dager er umenneskelig lenge å vente. Men ikke helt unormalt heller, så er vel bare å smøre seg med ennå mer tålmodighet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter #320 Del Skrevet 24. oktober 2015 På hverdagene er det mye hylig på jr, fra han må skifte bleie på morran og til vi er på vei til baarnehagen og igjen når jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen. Med mannen er han bare blid. Har omtrent grudd meg til å være sammen med han fordi jeg vet at det ikke blir noe koselig I går sa mannen at når jeg begynner med sommertid igjen (altså i midten av mai) så kan jo jeg hemte han også sånn at ting kanskje blir litt bedre mellom oss. Je og jeg har jo virkelig kjørt oss fast i et negativt spor. Jeg prøvde å si at det er jo sju måneder til, så kanskje han heller kunne levert innimellom sånn at jeg kan hente og slippe de grusomme morgenene. Nei, det gikk jo ikke, for da er han hjemme så veldig seint. Kjente jeg ble litt sur/oppgitt over det svaret, hvorfor er det bare jeg som må tilapsse meg liksom? Men da vi la oss hadde han tydeligvis fått tenkt seg om, for da sa han at vi kunne ta annen hver uke. Det vet jeg imidlertid at blir veldig styrete for han pga kø, så vi kom vel fram til at torsdag og fredag hvertfall annen hver uke er en god plan siden det er de dagene med minst kø. Så får vi håpe at ettermiddagene også blir litt koselig fremover. Men i dag har vi hatt en fin dag! Var en tur hos min farmor på formiddagen, så sov jr en liten halvtime, og så var han og jeg ute og gjord litt hagearbeid og kosa oss i to timer mens mannen vasket inne. Vi plantet hekk på torsdag, så måtte fylle på med mer jord som vi har liggende i en haug i hagen. Jr fikk sitte i trillebåra, heiv jord oppi trillebåra, gjemte gjemsel, klatra på jordhaugen og stjal ballen til naboen og kasta oppi en bøtte med vann. Så gikk vi en liten tur, der ble han sur to ganger men jeg klarte å avlede med litt løv og en pinne, og så var klokka plutselig fire og det var tid for mat. Da var han nok ganske sliten for han ble med inn uten protester. La seg uten et knyst i dag også som de tre foregående dagene, nå legger vi han bare og nusser litt på kinnet før vi går ut. Han sovner mye fortere enn da vi satt inne hos han. Deilig med en god leggerutine Nå kommer straks mannen hjem med sushi, det er lenge siden vi har hatt så gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå