Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fint og flott at jr ikke gråter når jeg skal gå fra barnehagen, men klapping vil jeg ha meg frabedt :opplyser::fnise:

:hoho: flinke jr :nigo:

Og du.. Yale doorman med kodelås!! Fantastisk oppfinnelse :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her vil jeg følge med! :vinke:

Har en liten en fra før av selv og er i pp1 med nr 2.

Spennende tider!

Så koselig med nye fjes! :velkommen: Hvor gammel er din? Har du dagbok forresten? Leser stort sett på mobilen så får ikke med meg signaturer :)

Nå har jeg fått sykluser med normal lengde igjen, så nå er vi helt klare for prøving. Skulle liksom prøvde den syklusen som var nå, men det rakk vi ikke :fnise: Så vi satser på junibarn, det hadde egentlig vært helt perfekt timing. Sa til mannen at jeg vurderte å kjøpe el-tester, han mente at det var vel bare å ha seg masse. Og det har han jo forsåvidt rett i, så venter litt med de el-testene.

Mannen var ikke i form i går, la seg litt over åtte stakkars, så i dag drar jeg tidlig på jobb. Skal hente nabojenta i barnehagen i dag, så da er det kjekt at mannen kan levere jr sånn at jeg ikke kommer hjem så sent. Begynt med vintertid på jobb igjen så vanligvis er jeg ikke hjemme før litt over fem. Blir korte ettermiddager med jr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med nye fjes! :velkommen: Hvor gammel er din? Har du dagbok forresten? Leser stort sett på mobilen så får ikke med meg signaturer :)

Nå har jeg fått sykluser med normal lengde igjen, så nå er vi helt klare for prøving. Skulle liksom prøvde den syklusen som var nå, men det rakk vi ikke :fnise: Så vi satser på junibarn, det hadde egentlig vært helt perfekt timing. Sa til mannen at jeg vurderte å kjøpe el-tester, han mente at det var vel bare å ha seg masse. Og det har han jo forsåvidt rett i, så venter litt med de el-testene.

Mannen var ikke i form i går, la seg litt over åtte stakkars, så i dag drar jeg tidlig på jobb. Skal hente nabojenta i barnehagen i dag, så da er det kjekt at mannen kan levere jr sånn at jeg ikke kommer hjem så sent. Begynt med vintertid på jobb igjen så vanligvis er jeg ikke hjemme før litt over fem. Blir korte ettermiddager med jr :(

 

Har en på 2,5 fra før av :) Har ikke dagbok nei, føler liksom ikke jeg har nok vettu å komme med til at noen hadde giddet å lese dagboken min :fnise:

 

Jeg tester etter el, men har ikke fortalt det til mannen. Ikke fordi han hadde hatt hadde hatt noe problem med det, men for å ikke ta helt liv av romantikken og spontaniteten. Han er sånn som liker å ta ting på sparket, mens jeg liker planlegging og kontroll, så da tester jeg i "skjul" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 2,5 fra før av :) Har ikke dagbok nei, føler liksom ikke jeg har nok vettu å komme med til at noen hadde giddet å lese dagboken min :fnise:

Jeg tester etter el, men har ikke fortalt det til mannen. Ikke fordi han hadde hatt hadde hatt noe problem med det, men for å ikke ta helt liv av romantikken og spontaniteten. Han er sånn som liker å ta ting på sparket, mens jeg liker planlegging og kontroll, så da tester jeg i "skjul" :ler:

Jeg vurderte faktisk å bestille de til jobben sånn at han ikke skal få vite noe :fnise: Nei, får prøve hvertfall én periode uten, og så får jeg se hvor utålmodig jeg blir på den tida :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart helg :hoppendeglad: Må bare klare å komme meg på jobb, så kan jeg få snart-helg-følelsen. Mannen slet jo med å komme seg fra jobb her om dagen, jeg sliter med å komme meg til. Er jo togpendler blitt, og i dag vil ikke signalanlegget på Skøyen samarbeide. Så: først var toget 20 minutter forsinka, men da fikk alle lov å ta flytoget (digg med brede seter). Så ble vi stående på Lysaker. Nå står jeg på Skøyen og venter på et nytt tog, for Flytoget går ikke mellom Skøyen og Oslo S i dag. Oooooog, så ble det opplyst om at første tog er fullt så da må man vente på neste som er 20 min forsinket. Da var vi mange som gikk, og jaggu hadde jeg flaks for det kom en buss akkurat da jeg kom til bussholdeplassen. Blir bare 40 min forsinka på jobb da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg :hoppendeglad: Må bare klare å komme meg på jobb, så kan jeg få snart-helg-følelsen. Mannen slet jo med å komme seg fra jobb her om dagen, jeg sliter med å komme meg til. Er jo togpendler blitt, og i dag vil ikke signalanlegget på Skøyen samarbeide. Så: først var toget 20 minutter forsinka, men da fikk alle lov å ta flytoget (digg med brede seter). Så ble vi stående på Lysaker. Nå står jeg på Skøyen og venter på et nytt tog, for Flytoget går ikke mellom Skøyen og Oslo S i dag. Oooooog, så ble det opplyst om at første tog er fullt så da må man vente på neste som er 20 min forsinket. Da var vi mange som gikk, og jaggu hadde jeg flaks for det kom en buss akkurat da jeg kom til bussholdeplassen. Blir bare 40 min forsinka på jobb da :)

 

Kjenner jeg sender bilen min noen varme tanker når jeg leser sånne beskrivelser av kollektivtrafikken. Hater å kjøre kollektivt, og elsker bilen min :hjerte:

Jeg kunne nok spart noen kroner på å kjøre kollektivt, men siden jeg er kronisk fem minutter forsinket hadde jeg nok pådratt meg et hjerteinfarkt hvis jeg var nødt til å være et sted til et eksakt tidspunkt hver eneste dag. Alternativt hadde jeg blitt i veldig god form siden jeg måtte løpe til bussen hver dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var også litt ekstra glad i bilen sin på fredag :ler:Han henta meg på jobb siden vi skulle på møte i banken, tok ikke sjansen på at togene gikk igjen da (og det tror jeg ikke de gjorde heller).

Helgen har vært kjempefin! Igår skulle vi bare rusle en tur til sentrum, men så viste det seg at der var det no arrangement med masse salgsboder, minitog og Rulle (en type Pelle Politibil). Så vi endte med å kjøpe et bilde av en lokal kunstner, vi klarte ikke gå fra det. Hun bruker kredittkort til å male med, pluss andre ting hun har for hånden. Tror ikke hun bruker pensel i det hele tatt. Skal legge ut bilde på insta etterpå, om noen skulle være nysgjerrige :) Og i går kveld var vi en liten gjeng som overrasket et venninne med feiring av at hun var ferdig utdannet jurist i vår. Ble litt prosecco før vi var fire stykker som gikk ut og spiste. Skulle sove over hos mamma og hu og stefaren min skjønte ingen ting da jeg kom ruslende inn døra litt over elleve. Festene pleide liksom å være litt villere og vare litt lengre før :ler: Men det var en kjempekoselig kveld, og vi fikk skravlet masse. Og så fikk jeg kost på en 12 dager gammel baby før vi gikk ut og spiste. Veldig klar for å begynne prøvingen nå altså. Naboen har en som er fem dager, den er også veldig skjønn. Så her er det bare å peise på de neste to ukene og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra gårsdag på tross av at kvelden ble rundet av tidlig :fnise: Håper at prøvingen går fort for dere. Synes det er litt ok å teste med EL-tester jeg da. Litt for å verifisere at det skjer noe i kroppen :) Du får bestille på ebay så har du til neste gang. Det skader jo ikke ;)

Endret av siela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg høre: "Det er ikke sånn det fungerer skjønner du, jenta mi." Kjenner at jeg koker :sinna: (jeg kom med et forslag jeg allerede hadde kommet med da hun som sa det og jeg var alene, denne gangen sa jeg det foran en annen også. Hvis det "ikke er sånn det fungerer" kunne vel det blitt sagt på en hyggelig måte første gangen i stedet for foran en kollega....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk hersketeknikk. Ekstremt irriterende, og vanskelig å forsvare seg mot siden man gjerne blir tatt litt på senga.

Neste gang får du sette henne på plass! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at hun egentlig ikke mente å være så nedlatende, men skal passe meg for hva jeg sier fremover. Har bestemt meg for å ikke røpe at jeg er gravid før jeg sier det til alle på jobben, første gang fikk hun vite det først av alle. Men ikke noe dårlig stemning i dag altså :)

I går og i dag var mannen og holdt no kurs med jobben, så jeg har både levert og hentet i barnehagen (og måttet avspasering en time begge dager for å unngå altfor lange dager, 8,5 time er mer enn nok). Levering går jo kjempefint om dagen, men det er litt ekstra koselig å hente også. I dag satt ham helt alene på en stokk et stykke unna de andre, og han begynte å hoppe opp og ned på rumpa da han så meg. Ikke snakk om at han skulle flytte seg da :fnise: Og da jeg spurte om han skulle gi mamma en kos kastet han seg inn i armene mine :rodmer: Vi får fortsatt tilbakemeldinger på at han spiser masse. Ikke så rart kanskje, på onsdag hadde han spist sju(!) brødskiver til lunsj og i dag hadde han spist ti(!!) fiskepinner. Er ikke mye stillesittende han lille fyren der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ass, noen ganger oppfører mannen mins seg som en dritt! I dag ble han dritsur fordi junior kastet treleker i gulvet, for det er tydeligvis krise om det blir hakk i den nye parketten. Så da sa jeg at da kan han ikke ha noen harde leker da, for det er ikke så lett å hindre han i å kaste noe på gulvet. Ja, han syntes at det kunne han ikke, så nå har jeg pakket vekk alle lekene som ikke er myke. Det betyr at han har rundt fem leker igjen... Tror jeg må sette hele prøverprosjektet på vent i ubestemt tid, for jeg gidder ikke få en unge til om jeg må være på tå hev hele tiden. (Forøvrig var det null stress at faren hans lagde en stor vannstanden på den nye parketten da vi flyttet sist gang, neeeeeida det var liksom sånn som skjedde)

 

Er det min mann du er gift med?  :fnise:

Treleker i parketten har skapt en del dårlig stemning her i heimen også  :laugh:

Jeg synes også det er ergelig når gulvet er så nytt og fint, men herregud.. barnet skjønner jo ikke konsekvensen og gjør det jo ikke med vilje! Det er sånn det er å ha barn, og jeg ville aldri hatt laminat. Helvetes kalde og steinharde drittgulv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min mann du er gift med?  :fnise:

Treleker i parketten har skapt en del dårlig stemning her i heimen også  :laugh:

Jeg synes også det er ergelig når gulvet er så nytt og fint, men herregud.. barnet skjønner jo ikke konsekvensen og gjør det jo ikke med vilje! Det er sånn det er å ha barn, og jeg ville aldri hatt laminat. Helvetes kalde og steinharde drittgulv!

Hehe, tror det ligger i genene dems :fnise: Men i dag gikk det en gaffel i parketten, og mannen ble ikke sur selv om det visstnok ble et stort hakk. Han har vel, som meg, gitt opp :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvem som tillater seg selv å snakke så nedlatende til andre mennesker jeg :( Det er noe av det verste jeg vet. Slitsomt å hele tiden føle at en må hevde seg. Hadde definitivt ikke sagt noe til henne før du forteller resten av jobben. Da skjønner hun kanskje tegninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...