Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Veldig deilig å være hjemme om dagen. Fint vær, blid junior, og masse tid. I dag gikk vi til butikken og sendte tilbake noen klær jeg hadde bestilt, pluss handlet noen middager (til tross for at det er en møkkabutikk, var såvidt jeg fant spiselige poteter). Junior gikk nesten hele veien selv, og det tar et kvarter å gå for meg til vanlig. Gikk en tur i kveld også, han gikk langt selv da også. Han elsker jo å gå, og gikk mye selv i skogen i helga også. Han blir litt (eller, veldig) sur om han ikke får gå der han vil eller jeg bærer han, heldigvis fungerer vogna bra som hinder :) Har også lagd scones for første gang, de ble veldig gode. Gøy å prøve noe nytt. Ellers har junior fått tre hjørnetenner, den siste er også på vei opp. Så da er vi ferdige med tenner i denne omgang, neste blir vel toårsjeksler.

I morgen skal vi vel gå en tur, og surre litt rundt rundt huset. Nå har han sluttet å løpe vekk hver gang han får gå ut, så litt enklere å leke på plenen. Og neste uke erdet barnehagestart. Blir gøy for han tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink han er til å gå selv! Hvor gammel er han nå? Høres ut som dere har deilige dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er til å gå selv! Hvor gammel er han nå? Høres ut som dere har deilige dager!

Han er 17 måneder (uwææææææ, nesten 1,5 år allerede). I dag gikk han skogstur i en time, ble ikke sliten før helt på slutten. Blir vel en skogstur i morgen også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror junior synes at mor er i overkant ivrig på å gå tur, i går ble han med bort til endene før han nekta å gå videre :fnise: Vi surra bare litt rundt der før vi gikk hjem og lekte litt i hagen i stedet. På ettermiddagen skulle vi gå til butikken, men så kom en av de som skal flytte inn om noen mnd (alle husene er ikke ferdige her) innom for å kikke på huset sitt så da ble vi stående og skravle med henne i stedet. De har en kid på junior alder, så de to virra rundt på parkeringsplassen sammen. Det som var litt gøy var at junior gikk bort til hun andre og ville løftes opp, selv om jeg stod en meter unna. Og da jeg skulle løpe inn og låse opp balkongdøra ble han med de å gå bortover i stedet for å lure på hvor jeg gikk. Tror ikke det blir noe problem å sende han i barnehagen altså.... :)

Ellers går livet sin vante gang. Vi koser oss i det fine været, og i helgen skal vi feire 85-årsdagen til bestefar. Alltid koselig å være samlet hele familien. Jo, jeg fikk mensen her om dagen da. Ble 35-dagerssyklus, så seks dager kortere enn den forrige. Litt irriterende egentlig, for da må vi vente ennå en måned med pårørende for ellers går jeg ut i permisjon dagen før vi reiser til Svalbard med jobben. Det hadde vært maks uflaks. Lurer på om jeg skal kjøpe el-tester siden vi plutselig får dårlig til på å få barn før barnehagefristen går ut. Pluss at da kan jeg se om neste syklus kanskje blir litt lang likevel sånn at vi kan prøve den mnd også. Skulle ønske disse ungene kunne bestilles altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror junior synes at mor er i overkant ivrig på å gå tur, i går ble han med bort til endene før han nekta å gå videre :fnise: Vi surra bare litt rundt der før vi gikk hjem og lekte litt i hagen i stedet. På ettermiddagen skulle vi gå til butikken, men så kom en av de som skal flytte inn om noen mnd (alle husene er ikke ferdige her) innom for å kikke på huset sitt så da ble vi stående og skravle med henne i stedet. De har en kid på junior alder, så de to virra rundt på parkeringsplassen sammen. Det som var litt gøy var at junior gikk bort til hun andre og ville løftes opp, selv om jeg stod en meter unna. Og da jeg skulle løpe inn og låse opp balkongdøra ble han med de å gå bortover i stedet for å lure på hvor jeg gikk. Tror ikke det blir noe problem å sende han i barnehagen altså.... :)

Ellers går livet sin vante gang. Vi koser oss i det fine været, og i helgen skal vi feire 85-årsdagen til bestefar. Alltid koselig å være samlet hele familien. Jo, jeg fikk mensen her om dagen da. Ble 35-dagerssyklus, så seks dager kortere enn den forrige. Litt irriterende egentlig, for da må vi vente ennå en måned med pårørende for ellers går jeg ut i permisjon dagen før vi reiser til Svalbard med jobben. Det hadde vært maks uflaks. Lurer på om jeg skal kjøpe el-tester siden vi plutselig får dårlig til på å få barn før barnehagefristen går ut. Pluss at da kan jeg se om neste syklus kanskje blir litt lang likevel sånn at vi kan prøve den mnd også. Skulle ønske disse ungene kunne bestilles altså....

Så gøy med unga på same alder rett i nærleiken! og barnehage vert nok knall:)

Er det så stramt med barnehageplassar der du bur at det er vesentleg å få neste mann før fristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med unga på same alder rett i nærleiken! og barnehage vert nok knall:)

Er det så stramt med barnehageplassar der du bur at det er vesentleg å få neste mann før fristen?

Nei, det er vel egentlig ikke det. Var hvertfall to som er født etter august som begynner i høst i vår barnehage. Men plutselig er det et større årskull og vanskelig å få plass, så før 1. september hadde vært best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel egentlig ikke det. Var hvertfall to som er født etter august som begynner i høst i vår barnehage. Men plutselig er det et større årskull og vanskelig å få plass, så før 1. september hadde vært best :)

Kipt at det har vorte slik at ein må innrette livet sitt etter ein byråkratisk prosess:/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, enig med DMS der... Og det er jo ikke akkurat lett å planlegge heller. Ikke alle som bare kan ha sex og bam - der har du en baby. Ja til løpende opptak i barnehage! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt første tilvenningsdag i barnehagen. Eller, første tilvenningstime er mer presist. Var der bare en time nemlig, og i morgen skal vi spise lunsj der (altså være der i to timer) og på onsdag skal junior spise lunsj der alene (er der 1,5 time sammen og så er han en halv time alene). Jeg vil at han skal sove der onsdag da, synes de går alt for sakte frem. Blir jo minst fire dagers tilvenning med det tempoet, og det har jeg rett og slett ikke tid til. Jaja, får bli en brå overgang fra onsdag til torsdag da, jeg kan hvertfall ikke ta mer fri fra jobb (var innom på fredag og sjefen gleder seg til jeg kommer tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var veldig sakte! Vi var der to timer første dag, så var han der alene dag to og så sov han og ble hentet etter soving dag tre. Håper dere finner en løsning!

 

Ser han ut til å trives foreløpig? Vanskelig å se det etter bare en time, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns eg berre verka som ein rar måte å gjere det på. Ikkje at eg har så mykje erfaring, men berre reint logisk. Kan ikkje mannen din ta nokre tilvenningsdagar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er jeg som synes det er litt rart. Fikk ikke no omvisning i barnehagen heller, og ble ikke vist hvor garderoben er. Har ikke vært der inne i det hele tatt faktisk. Synes også at hun kontakten kunne tatt litt mer initiativ til å fortelle mer om hva de gjør og sånn. Så foreløpig får barnehagen terningkast 3 (kun fordi jeg tror han kommer til å trives og fordi uteområdet er fint). Mannen skal hente jr når han har sovet på torsdag og fredag, men mer tilvenning enn det kan han ikke ta. Har jo akkurat begynt å jobbe igjen, og jeg har 12-timersdager hele neste uke så mannen må levere og hente hele uka (kommer til å levere seint og hente relativt tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jr i barnehagen i 1,5 time alene (hun sa tydeligvis feil på mandag, han skulle ikle bare være der alene i lunsjen) og det gikk kjempebra :) Hentet han etter lunsj, og han så bare rart på meg da jeg kom før han begynte å peke på noen bilder. Nå ligger han og sover mens jeg spiser lunsj, og så skal vi ut og kose oss tenker jeg. I morgen skal jeg levere han 8.30 og så henter mannen når han har sovet. Om et par uker skal jeg levere klokka 8 så han kan spise frokost i barnehagen, og da slipper jeg å komme så innmari seint hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går regnet det så fælt at da var vi inne. Spurte om hvor jeg skulle legge bleier og skiftetøy da. De er jo mest ute, så inneområdet er egentlig bare kjøkkenet og en liten gang. Ikke så mye å se med andre ord. Litt dumt at hun kontakten skal jobbe seint i morgen, så hun begynner ikke før en time etter at jeg leverer i morgen. Men tror det går helt fint altså, jr føler seg tydeligvis hjemme der :)

Uff, jr falt i stad på asfalten i stad og vi hørte et dunk da. Gråt bare et par sekunder så trodde det gikk fint, men etter tre minutter hadde det kommet en donaldkul. Tøff gutt da, det må ha gjort ganske vondt. Jaja, han er tydeligvis like klønete som mora si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går regnet det så fælt at da var vi inne. Spurte om hvor jeg skulle legge bleier og skiftetøy da. De er jo mest ute, så inneområdet er egentlig bare kjøkkenet og en liten gang. Ikke så mye å se med andre ord. Litt dumt at hun kontakten skal jobbe seint i morgen, så hun begynner ikke før en time etter at jeg leverer i morgen. Men tror det går helt fint altså, jr føler seg tydeligvis hjemme der :)

Uff, jr falt i stad på asfalten i stad og vi hørte et dunk da. Gråt bare et par sekunder så trodde det gikk fint, men etter tre minutter hadde det kommet en donaldkul. Tøff gutt da, det må ha gjort ganske vondt. Jaja, han er tydeligvis like klønete som mora si :fnise:

Nokre Donaldkular må ein få i løpet av livet;) Hugsa ei venninne var uheldig (ivrig?) og slo meg i hovudet med ein squashrekkert, og ho fekk det bekymra ansiktuttrykket meda et låg på gulvet med latterkrampe. Det eg ikkje kjente var nettopp framveksten av DEN kulen (stakk 2-3 cm ut frå resten av panna). Så slike kular er ikkje nødvendigvis så vonde- om det er noko trøyst for mammahjertet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Godt han tok det så pent! :) Tøffe gutten.

Har selv blitt overraska at det plutselig har dukka opp kuler her og der. For ikke å snakke om blåmerker. Vonde i ettertid, men hvordan fikk man dem mon tro? :klo:

Jeg ser mange tøffe unger der ute som har uhell. Det er gjerne først når foreldrene spør om det gikk bra at de begynner å grine :fnise: 

Endret av siela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn som stadig har blåmerker jeg ikke aaaaaner hvor kommer fra. Har arvet det fra mamma (det og at mygg elsker meg....). Kulen så litt bedre ut i dag da :)

Sånn, da er jr levert i barnehagen og jeg kan endelig stresse til jobb. Brukte selvfølgelig lenger tid enn planlagt på å gå ned siden jr skulle undersøke absolutt alt på veien(må få ordnet meg sykkelsete så vi er der på tre minutter i stedet for 20). Var ikke noe hyling da jeg dro, men mulig det ble noe rett etterpå. Jeg synes hvertfall det var greit å levere, ikke tegn på grining fra meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nok jern? Jeg hadde kroppen full av blåmerker, men så viste det seg at det var pga jernmangel, som igjen skyldtes uoppdaget cøliaki. En måned på glutenfri kost, og vips så var blåmerkene borte! :)

Så bra at han ser ut til å finne seg til rette i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...