Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg begynte å spotte litt nå i stad. Blir spennende å se om jeg da får 40-dagerssykluser igjen. Time will show, jeg tror hvertfall ikke jeg gidder å teste i morgen.

Junior var ikke så lett å legge i dag heller gitt. Bare setter seg opp i senga og ler av(til) meg. Ufattelig søt, men jeg synes han kan prøve litt hardere å sove...

Har det blitt noe mer av spottingen? Utrolig irriterende med disse lange syklusene da? Søte junior, man kan jo ikkje sova bort sumarnatta må du forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt noe mer av spottingen? Utrolig irriterende med disse lange syklusene da? Søte junior, man kan jo ikkje sova bort sumarnatta må du forstå!

Bittelitt mer i dag så ble ikke noe testing i dag heller. Forrige gang hadde jeg først to sykluser på 40 dager før den tredje plutselig var på 28. Satser på at det ordner seg denne gangen også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt mer i dag så ble ikke noe testing i dag heller. Forrige gang hadde jeg først to sykluser på 40 dager før den tredje plutselig var på 28. Satser på at det ordner seg denne gangen også :Nikke:

Vi trenger en krysse fingre-smiley!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger en krysse fingre-smiley!

Enig :Nikke:

Nå fikk jeg mensen da. Juhuu :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig :Nikke:

Nå fikk jeg mensen da. Juhuu :hoppendeglad:

 

Juhuuu, nå kan neste prøveperiode straks sparkes i gang. Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å juble for mensen er kun noe man gjør når man lever på ludo kanten :opplyser::fnise:

Send meg pm så sender jeg deg tester når jeg kommer heim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :Nikke:

Nå fikk jeg mensen da. Juhuu :hoppendeglad:

Juhuu!! :ler: Denne skrudde prøveverdenen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig til å oppdatere, men har bare lest her inne fra mobilen noen minuttet av gangen de siste dagene. Nå skal jeg derimot legge junior så har all verdens med tid (tar gjerne opp mot en time nå om dagen, han bare ler og tuller. I dag fikk han nye gardiner også, så tar nok litt ekstra tid i dag).

Deilig med ferie hvertfall, og dagene flyr unna. I går var vi på selvplukk av jordbær, og i dag har jeg lagd 2,5 liter med jordbærsyltetøy. Tror nok vi må lage vafler en dag også. Og så må jeg bake brød en dag. Få ting som slåren varm skive nystekt brød med syltetøy. Eh, nå ble jeg sulten igjen. Har en enorm apetitt om dagen, i går spiste jeg fire skiver til kvelds. Jeg som ikke pleier å spise kveldsmat.. Gikk med litt sjokkis også :sjenert:

Sånn, nå sitter junior og tygger på dyna si...

Anyway... I dag var vi og henta noen stauder hos svigerfar, og i morgen skal vi en tur til et vennepar som har en datter på tre år. Koselig å være litt sammen med andre som har barn også, bra trening for junior før han skal i barnehagen også. Resten av uka har vi ikke noen planer ennå, men jeg har veldig lyst å ta en tur i skogen og plukke blåbær. Har til og med kjøpt bærplukkere, det tar litt for lang tid å plukke ett og ett. Har lyst å lage litt blåbærsyltetøy også, god så har vi jo kjøpt ismaskin så kan lage blåbæris. Det må vel være godt? :vetikke:

Nå spiser han på dyna si igjen...

Ellers er det tydelig at junior skjønner mer og mer. Kan vise hvor magen, hodet og foten hans er, og kan si hva anda, katten, hunden, kua, sauen og lastebilen sier. Bommer grovt på de fleste lydene, men det kommer hvertfall forskjellig lyd for de forskjellige dyrene. Og så sier han hei, mamma, data(pappa), dusj, egg (esj) og is (isj). Skjønner veldig godt hva banan er (noe av det beste han vet) og kommer løpende om vi spør om han vil sitte i stolen sin og spise. Spesielt hvis det er lasagne :fnise: Det han ikke skjønner er at han ikke får lov å krabbe opp i vinduskarmene, så nå har vi gitt opp og han får heller bare stå der. Faller han ned lærer han kanskje... Han kan klare å komme seg ned selv, men han glemmer der liksom fra gang til gang så i stad stod han der i tre kvarter før vi måtte ta han ned fordi han skulle legge seg :ler: Vi får se hvor mange ganger han gidder det før det blir kjedelig. Men han er jo verdens søteste der han står og smiler og ler, danser litt, vinker, klapper og gjør seg til. Ettåringer er morsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettåringer er skikkelig morsomme! :ler: Og de har jo en helt fantastisk humor også, gleder meg til fortsettelsen :jepp:

 

...Og de er ikke dumme heller, så den vinduskarmen blir nok mestret rimelig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har han vært på vei opp i vinduskarmen to ganger, men ombestemt seg :fnise:

Sov forresten til 8.40 i dag igjen. Vi får nok søvn her i huset for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå sitter junior og tygger på dyna si...

Nå spiser han på dyna si igjen...

 

Jeg lo innmari av denne! :ler: Fine junior! Høres ut som dere har deilige dager, skikkelig sommeridyll :) Ettåringer er jo fantastiske, jeg jobbet i barnehage en periode med 1-3 år, og barna i den alderen er jo bare så innmari herlige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå prøver jeg å legge junior igjen, så har god tid til kg. Han sitter i senga og skravler og perler på sengekanten. Og koser på og spiser dyna selvfølgelig :fnise:

Dagene flyr, så titter stort dett bare innom andres dagbøker mellom slagene. Har malt kommoden til junior (egentlig er det en stellekommode men har tatt av stelledelen). Den var mørkebrun før, nå er den grønn og gul. Passer bedre inn når veggene er hvite og wallstickerne har litt farger. Men det har jo tatt litt tid siden den måtte grunnes og så males tre strøk. Men er godt fornøyd med resultatet, skulle ønske jeg hadde noe mer jeg kunne malt :fnise: Ellers har vi surret rundt hjemme, junior har badet litt i bassenget sitt, vi har hatt besøk av svigerfar, og så har vi ruslet rundt i skogen og plukket litt blåbærog markjordbær. Og matet endene selvfølgelig :) Idag skulle vi på selvplukk av bringebær, men da vi kom frem litt under to timer etter at de åpnet var det stengt for dagen. Visste at de har stor pågang,men det får da være grenser. I morgen er det meldt litt regn så vi satser på at det ikke er like mange da, og så drar vi rett etter frokost. Sånn er det når det bare er én gård med selvplukk på denne siden av byen... Har forresten funnet ut at vi har multer i "skogen" mellom huset og veien. Så da er det jordbær, blåbær, bringebær og multer der. Og vi bor 20 minutter fra sentrum. Vi er heldige vi :Nikke: (Så får vi se om det dukker opp en haug med kantareller der til høsten :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han perler på sengekanten? Håper stillheten har senket seg nå! Her har vi første natt uten "sovesekk", så det blir spennende! Hun har sovna, så so far, so good! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Tipper han peller på sengekanten, og ikke har perler? :P

 

Så fin beskrivelse av hvordan livet er om dagen! Høres jo kjent ut, med unntak av at jeg ikke kan sitte på KG når junior ser det. Jeg har den der SoundTouch-appen på telefonen min, med bilder som lager lyd, og han elsker den. Så hver gang han ser mobilen min roper han "MØ!" og vil spille :fnise:

 

Digg med så mye fine ting i nærheten! Vi kan jo ikke skryte på oss å bo tjue minutter fra sentrum, for å si det sånn, men vi nyter bærplukking i skogen rett utenfor her vi også. I kveld spiste junior grøt med selvplukkede blåbær på, stor stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, peller på sengekanten ja. Autokorrektur altså... Hadde han hatt perler der hadde han aldri sovna :ler: Vet ikke om jeg tør å prøve uten sovepose siden han har så lav kant på senga,redd han skal gå på hodet i gulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. Begynte å lure på om han hadde sånn kulerammegreie på kanten ellerno, og tenkte at det aldri hadde funka her i huset ihvertfall! :ler:

 

Vi hadde ikke noe valg mtp sovesekken, for hun har blitt altfor lang for den.. Gikk heldigvis veldig fint i natt! :) Hva slags seng har dere, siden den er så lav? Ligger han ikke i sprinkelseng? S var ikke så mye eldre da hun begynte å klatre ut, når jeg tenker meg om, hun var vel ca halvannet. Og ja, da dundra hun ut med et brak.... :haar:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker legge-barn-innleggene dine! Jeg er for øvrig også fryktelig glad i å male små ting, det vil si - kan spare meg for å male vegger og tak og sånt, men gi meg en kommode eller to så er jeg i lykkeland. I fjor malte jeg så mange ting at mannen til slutt satt foten ned (irriterende streng mann).

 

Multer er mitt favorittbær forresten. Det er såååå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...